anonym napisał:
Ona v TDi (například) chodí nějaká jiskra ?
Jinak nemáte pravdu, nato abyste zvýšil výkon tam musíte vstříknout víc paliva (Karnotův adiabatický zákon). Průser je v tom, že tuner nijak netuší, co se uvnitř toho spalovacího prostoru děje, takže kolikrát palivo dohořívá na pístu (místo toho aby hořelo roptýleno ve spalovacím prostoru) a to čase vede například k upálení vrchlíku pístu. Další věc je, že ten vyšší kroutící moment musí umět přenést na kola spojka, převodovka hnací hřídele, něco (vět...
Vážený pane, jste jeden z těch skeptiků, kteří nevěří ničemu. Mám načipovanou Octavii II 1,9TDI 77kW/250Nm, po načipování 109kW/309Nm - změřeno oficiálně na motorové brzdě Auto Jarov, protokol mám k dispozici. Od firmy, která auto čipovala (mimochodem to dělají od r.1992-jsou to vystudovaní inženýři přes auta) mám protokol o tom, že úprava splňuje emisní limitiy požadované vyhláškou. Čipovat jsem nechal při 5.000km, nyní mám 100.000km bez jakéhokoliv problému. Kolegové mají načipované Oct.I z 66kW na 85kW, najeto téměř 300.000km bez problémů.