gablenz napisał:
Ty kilometry může mít. Zbohatlík se auta rychle nabažil a byl tak líný jej prodávat (narozdíl od české kokotliny, kde dement vesničan musí auto rychle prodat, aby bylo na splátky exekutorovi), že stálo a kilometry nenabíhaly. Někde po dvou letech mohly stát, nebo u překupníka, v autosalonu, kde bylo na protiúčet... Mohlo několik let jenom tak všudemožně postávat, než se dostalo do přímého prodeje. Ale: stačí se podívat na nabídky autosalonů a na jejich auta na protiúčet.... Nejenom nějaký velký diesel v limuzíně má tyto parämetry: 2013/5 188 000 Km; 2011/8 160 000 Km.... Často i menší auta, která mají atributy pohodlného a výkonnějšího vozu... I tyhle mají často po dvou rocích v klidu přes 100 000 Km... často i více. Ale pak už nemusí jezdit... dlouho si je někdo přehazuje ze skladu do skladu. Pak si postojí u bazarníka..., pak u druhého, pak v dražebním depozitu, bo na Lojzu bazaristu byla exekuce...atd. Taky každý není buran a křupan a dement, co nocuje s prasaty ve vyhořelém kombajnu (který mu insolvenční správce určil k bydlení), aby najížděl s autem milion km, jak tu padlo a často padá.... Kdo by jezdil takovou vylítaninou? Hňup s IQ 80? Milovník sexu s ovcema? Soukromý zemědělec Joža kozofil? Neznám nikoho normálního, kdo by trápil auto nad 300 000 Km... Pokud se nejedná vyloženě o starou dodávku s atmo dieselem mercedes někde v Turecku v Anatolii..., která prostě jezdí a jezdí...a na vození melounů nemusí být hned nový Sprinter....
Spíš domněnky než cokoliv jiného. Že by 330D stálo v bazaru? Auto, které stojí a netočí se, je bazarníkovi k ničemu. Ten potřebuje auta točit, aby měl obrat. Je sice teoreticky možné, že cenu krutě přestřelí a on se nějaký pako najde, ale... Stejně tak aby auto stálo někomu před domem. Vážně si někdo myslí, že zazobaný majitel bude chtít, aby mu stálo pro něj staré auto v garáži a aby jen zabíralo místo? Vždyť není nic jednoduššího, než auto otočit na protiúčet při koupi nové generace.
A hlavně - pokud by auto opravdu mělo najeto tak málo, pak to je spíš ke škodě, protože by jezdilo pravděpodobně krátké trasy. A ty jsou pro každé auto (snad kromě elektromobilu?) likvidační. Když každý den auto najede (příklad) 15 km, což máme za rok někde 5500 km, tedy za 10 let 55 000 km, tak bude mít sice málo najeto, ale stav bude možná mnohem horší, než na autě, které natočilo třeba 25 000 km ročně... Hlavně je to ale zcela zbytečná debata jestli je nájezd ten či onen