Předpokládám, že si každý přečetl příspěvek pozorně a nezačne se nyní obávat degradace oleje, nebo "zalepení" čerpadla, ale možná není od věci zdůraznit, že uvedené nevýhody MEŘO, tak jak jsou prezentovány platí při používání 100% Methyl Esteru Řepkového Oleje. K degradaci motorového oleje (tzv. želatinaci) docházelo při používání 100% MEŘO, zejména u přímovstřikových motorů (traktory) a to především při provozu v tzv. stop & go režimu (rozvážkové služby apod.). Když se začala používat nafta s 30 % obsahem MEŘO, tento problém téměř zmizel. To samé platí o úsadách a kalech vznikajících v celém palivovém systému (od nádrže po vstřikovače). Pokud se bude biosložka přidávat do koncentrace 5% nic takového naprosto nehrozí. O takovémto palivu nelze hovořit ani jako o bionaftě, jelikož je to dle ČSN EN 590 motorová nafta standartní kvality. Tato norma umožňuje přidávat biosložku do oněch zmíněných 5%. Co se týká veteránů, roleb apod, čistou naftu asi neseženou, ale neviděl bych to opět jako problém. Ikdyž jsem kdesi četl, že nafta pro armádu bude právě kvůli nestabilitě této směsi bez přídavku biosložky, to samé platí pro hmotné zásoby státu, které by měly pokrývat myslím 90 denní spotřebu. Mimochodem MEŘO nemá jen špatné vlastnosti - naopak má velmi dobré palivářské vlastnosti a mimo jiné např. rozpouští úsady v palivovém systému, má velmi dobrou mazivost atd. atd. Pokud se budeme baviti o ekologickém přínostu, tak v takto malé koncetraci je naprosto NULOVÝ a je to jen další zdroj peněz pro stát a uživí se na tom zase stovky nových úředníků. Co se týká common railů, tak je pravda, že jsou na kvalitu paliva velice citlivé, ale opět bych se nebál. Teprve razantní navýšení obsahu biosložky v budoucnu by mohlo přinést problémy, ale do té doby to konstruktéři hravě vyřeší... Mimochodem Rudolf Diesel zkonstruoval svůj motor právě pro spalování rostliného oleje a až petrolejová loby prosadila ropu. Jinak, kdo si myslí, že někde tankuje rádoby "lepší" naftu, tak mu to rozmlouvat nebudu, ale výrobci svážejí svůj produkt do Čepra, kde se skladuje v nádržích a poté se rozváží do většiny čerpacích stanic. Takže někdo vyrobí libovku, někdo zase ukrutnej shit, v Čepru se to samovolně smíchá a výsledkem je "normální" nafta, téměř na všech pumpách stejná. Že mají někteří pumpaři v nádržích sajrajt a pak to ucpává filtry, auto na to nejde a tak je věc jiná. V JZD netankuju, tankuju u běžných pump, ale že bych někde připlácel za naftu, jen kvůli renomované značne benzínky je dle mého názoru nesmysl. Takže tak