0
powrót
 

diskuze k tématu: Biosložky v naftě - Zbytečná hysterie, žádoucí opatrnost

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 06:15,
Kdyby se na energii zpracoval odpad, tak snad, ale toto se nijak nelisi od paleni obili v elektrarnach, jen je to komplikovanejsi a drazsi. Efekt podivny, zvlaste pokud je pravda, ze se to do Ameriky a Evropy dovazi i ze zemi, ktere diky tomuto dotovanemu tunelu nici destne pralesy, tak bude naopak vysledny efekt pro plaenetu silne negativni
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 06:24, benzín
A jak to bude s řepkovým olejem u benzínových motorů? Taky to přece v brzku hodlají zavést...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 07:38, RE: benzín
Alda napisał:
A jak to bude s řepkovým olejem u benzínových motorů? Taky to přece v brzku hodlají zavést...
Řepkový olej se nikam nepřidává. Do nafty se přidává - methylestery mastných kyselin (FAME) dle ČSN EN 14 214, což je chemicky upravený rostlinný olej (u nás nejčastěji řepkový olej). Do benzínů se má přidávat bezvodý líh (což je líh vyráběný z rostlin bohatých na škrob-cukr, od klasického-konzumního se nijak neliší, jen pro palivařinu je nutná náročnější technologie z důvodů dokonalejšího odstranění vody)

To velké novinářské BUM je o ničem. Nevím kdo má jaké představy o spotřebě FAME a biopalivech. V době kdy se vyráběla 30 (směsná nafta s obsahem min. 31% MEŘO (MEthylester Řepkového Oleje - obdoba FAME jen, že původ musel byt z řepky olejné v ČR vyrobené) bylo produkováno výrazně více FAME než nyní. Tato změna nemá nic společného s ekologií ani s podporou zemědělství. Jde jen o peníze do státního rozpočtu. Pokud se bude uvažovat jen se spotřebou FAME na celoplošné přidávání do NM, tak to podle odhadů dělá jen cca do 8% produkce řepky olejné v ČR. Pokud se uváží, že 20 % se spotřebuje na potravinu a cca 20 % vyveze , tak tu stejně zbyde mnoho řepky na kterou nebude uplatnění. Amerika to přehnala a šlape do toho co se dá, což asi není nejlepší cesta. ČR jde opačným směrem . Výroba FAME jde do utlumu, což asi také není nejlepší cesta.
Jde o uměle vyvolané BUM. Náklady na FAME při celoplošném přimíchávání dělají 0,20 (palivo) + 0,10 (manipulace) Kč. Pohyb cen NM během roku je 2 - 4 Kč, tak o co jde. A že se zdražuje? To si na tom chce zase každý namastit kapsu.

Vind
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 08:03, RE: benzín
anonym napisał:
Řepkový olej se nikam nepřidává. Do nafty se přidává - methylestery mastných kyselin (FAME) dle ČSN EN 14 214, což je chemicky upravený rostlinný olej (u nás nejčastěji řepkový olej). Do benzínů se má přidávat bezvodý líh (což je líh vyráběný z rostlin bohatých na škrob-cukr, od klasického-konzumního se nijak neliší, jen pro palivařinu je nutná náročnější technologie z důvodů dokonalejšího odstranění vody)

To velké novinářské BUM je o ničem. Nevím kdo má jaké představy o spotřebě FAME a biopali...
Jo jo, taky si to myslím. Navíc, pokud se z dvouprocentní příměsi MEŘO "ušetří" jen 2% "smradu", tak to opravdu nula od nuly pojde, protože ten traktor co to sklízí to vysmrdí ještě než se ty dvě procenta ušetří u šetrnějšího commonrail dieslu někde na dálnici.....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 08:50, Bio
Také mám z toho všeho spíše pocit, že je to o penězích než o ekologii.Každopádně díky za článek, zajímal by mě i dopad bilolíhu na benzínové motory.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 09:47, vývoj
Já si myslím, že to není jen o penězích. Jde také o to, aby zdroje paliv byly co nejvíc diverzifikované a v případě krize zde byla nějaká alternativa. K tomu je potřeba zkoušet, prostě nastartovat vývoj a tohle je první krok...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 09:53, Commonrail
Takze pokud clovek vlastni auto typu commonrail, zvlaste pak ty citlivejsi jako TDCI v mondeu tak ma proste smulu, bionafta mu to casem zalepi a nezbyde nez opravovat? Jak to v realu budou snaset tyto citlive commonraily HDI, TDCI atd pokud se bude jen zakladni nafta, ne ta vylepsena, u renomovanych znacek OMV, Shell, Benzina atd? Protoze vsechny spolecnosti nabizi zakladni a "lepsi " naftu. Jak velky rozdil je mezi temito dvema palivy a ovlivni to opravdu naftaky velmi vyrazene? O tankovani v JZD se bavit nechci. Jen o renomovanych cerpackach.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 11:07, Zbytečné
Celé to považuji za naprosto zbytečné. Přínos pro ekologii bude nulový, protože výroba a distribuce biosložek požere to, co biosložky přinesou. Navíc automobilová (ne-li dokonce veškerá) doprava se na znečištění podílí cca 10-ti proceny z celkového průmyslu a výroby energie, čili 2% z 10-ti % jsou 2 promile )). Vede to opravdu jen k namaštění kapes a přerozdělení peněz. Navíc mě štve, že od 1.1.2008 jako zákazník nebudu mít volbu. Buď si koupím nepančovaný BA 98 a více nebo neznámo jak pančovaný BA 95.
Jo a biolíh taky váže vlhkost, čili koroze plechových nádrží, vedení a v zimě možnost zamrznutí taktéž hrozí. V zimě proti vlhkosti pomáhalo mít neustále hodně benzínu v nádrži, aby ten objem par nad benzínem byl co nejmenší. Jestli se bude tohle dát vzhledem ke skladovatelnosti aplikovat i na lihobenzín, to nevím.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 12:17, Lobbing zemědělců
Vidím to jako lobbing zemědělců, kteří díky výkupní ceně řepky často nepěstují nic jiného. Pominu-li lumpárny typu dotací za neobdělaná pole (kdo z vás ostatních dostane prachy za to, že něco neudělá?), tak je to další náplast za ztráty, které jim způsobují úhlavní nepřátelé (jaro, léto, podzim, zima, déšť, sucho).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 12:44, RE: Zbytečné
David V napisał:
Celé to považuji za naprosto zbytečné. Přínos pro ekologii bude nulový, protože výroba a distribuce biosložek požere to, co biosložky přinesou. Navíc automobilová (ne-li dokonce veškerá) doprava se na znečištění podílí cca 10-ti proceny z celkového průmyslu a výroby energie, čili 2% z 10-ti % jsou 2 promile )). Vede to opravdu jen k namaštění kapes a přerozdělení peněz. Navíc mě štve, že od 1.1.2008 jako zákazník nebudu mít volbu. Buď si koupím nepančovaný BA 98 a více nebo neznámo jak pančov...
Zdravím. Z metanolu by som si ťažkú hlavu nerobil, je hlavnou zložkou prípravkov proti zamŕzaniu palivovej sústavy.
Ja som kedysi párkrát natankoval bionaftu s 30% biozložky do Nissan Primera P10, atmosférický 2l. Bol som moc ekologický a ekonomiský. Nasledovala 2x výmena palivováho filtra, vstrekovacích trysiek, tesnenia pod hlavou valca, ktoré sa opäť prepálilo, (asi nekvalitná robota). Auto bolo staré, netvrdím, že to tesnenie bolo len záležitosťou bionafty ...
Ak si niekto chce prečítať zaujímavý názor na ďalší nezmysel, trvalé svietenie, nech sa páči: http://www.mot.sk/articles.php?art_type=4, siedmy článok od vrchu, (link je neuveriteľne dlhý). Dolfi
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 16:22, no clanek??? hlavne co nase deti,ze jo????
to je zase clanek, psat o nasech zemedelcich ??? no a co asi tak maji pestovat na pude v CR ?? uz nemuzou pestovat ani cukrovou repu - a to ze zeme ktera byla sobestacna ve vyrobe cukru po zasahu z EU budeme cukr dovazet!!!!! takze zemedelci maji koukat na pudu a chodit na socialku pro davky?????? nechte si uz ty spojovaky zemedelci/ekologie
no clanek si to vylepsil zaverem , ale ten mel byt nazacatku --- PROBLEM JE VE STATU -- STAT MUSI Z OBCANA MOTORISTY ZAKAZDOU CENU VYZDIMAT CO NEJVICE PENEZ - obcan motorista pro sveho motoroveho milacka snese vsechno a rad plati a plati --- TAKZE JE PROBLEM VE STATE - STATNICH UREDNICICH!!!!!!!!!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 18:40, RE: Commonrail
anonym napisał:
Takze pokud clovek vlastni auto typu commonrail, zvlaste pak ty citlivejsi jako TDCI v mondeu tak ma proste smulu, bionafta mu to casem zalepi a nezbyde nez opravovat? Jak to v realu budou snaset tyto citlive commonraily HDI, TDCI atd pokud se bude jen zakladni nafta, ne ta vylepsena, u renomovanych znacek OMV, Shell, Benzina atd? Protoze vsechny spolecnosti nabizi zakladni a "lepsi " naftu. Jak velky rozdil je mezi temito dvema palivy a ovlivni to opravdu naftaky velmi vyrazene? O tankovani v J...
Zdravim vsechny.
Dnes rano jsem slozil zalohu na novy vuz Honda Civic i-ctdi. Bude to muj prvni vuz v nafte, dosud jsem jezdil vzfy jen s benziny. Jsem pomerne laik, mohl by mi nekdo vyśvetlit, jak to s tou naftou tedy je? Cerpam vzdy jen u renomovanych benzinek jako OMV, Shell nebo Benzina. Dosud jsem mel zato, ze nafta je jen jedna (a ne treba i Nafta V-power), protoze jsem nikdy jeste naftu netankoval a ani se o ni nezajimal. Znamena to, ze bych mel dolevat pravidelne aditiva? Diky za radu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.09.2007 20:55, RE: Lobbing zemědělců
Pepe napisał:
Vidím to jako lobbing zemědělců, kteří díky výkupní ceně řepky často nepěstují nic jiného. Pominu-li lumpárny typu dotací za neobdělaná pole (kdo z vás ostatních dostane prachy za to, že něco neudělá?), tak je to další náplast za ztráty, které jim způsobují úhlavní nepřátelé (jaro, léto, podzim, zima, déšť, sucho).
Nevis co rikas! To pole musis obdelat i zasit ale nesmis to sklidit! V lobbingu budou asi delsi prsticky nez maji zemedelci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.09.2007 08:18, RE: Lobbing zemědělců
anonym napisał:
Nevis co rikas! To pole musis obdelat i zasit ale nesmis to sklidit! V lobbingu budou asi delsi prsticky nez maji zemedelci.
Vím co říkám. Jasně, že jsou zemědělci jenom figurkami, ale jelikož křičí a kasírujou, tak jsou na ráně. Tak se uklidni....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.09.2007 09:47, Redakce
Prosim redakci o vice informaci o teto nafte a commonrailech, zvlaste TDCI z mondea jak to tedy ve skutecnosti ovlivni zivotnost vstriku pokud se tankuje zakladni nafta, ale jen u renomovanych znacek? Nebo doporucujete kupovat jen ty "lepsi nafty" typu V-power diesel, top Q atd?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.09.2007 17:07, RE: Redakce
mufik.martin napisał:
Prosim redakci o vice informaci o teto nafte a commonrailech, zvlaste TDCI z mondea jak to tedy ve skutecnosti ovlivni zivotnost vstriku pokud se tankuje zakladni nafta, ale jen u renomovanych znacek? Nebo doporucujete kupovat jen ty "lepsi nafty" typu V-power diesel, top Q atd?
Též se připojuji s dotazem, co na základní naftu řekne commonrail a jakou naftu tedy tankovat nejlépe? Děkuji za brzký článek, příp. jinou odpověď.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.09.2007 18:05,
to je zase povyku...Ja jezdím na čistý olej už dva roky. Mám najeto zatím cca 40tis km a v pohodě..Auto je přizpusobené na spalování oleje..To znamená startuju na naftu a po ohřatí motoru a oleje na 75°C kdy je viskozita shodna jako u nafty přepne automatika na hlavní nadrž s olejem..Jinak mám octvii II. gen se 103Kw. Vyroba oleje je levnější než meřo a stojí 16Kč/l takže jsem naprosto spokojen..Emise na STK mi naměřily téměř nulové a dost na mě koukaly :) ...Naftařum zdar
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.09.2007 18:15, RE: Lobbing zemědělců
Pepe napisał:
Vím co říkám. Jasně, že jsou zemědělci jenom figurkami, ale jelikož křičí a kasírujou, tak jsou na ráně. Tak se uklidni....
Ja sem klidnej. Ale ty porade nevis co povidas protoze ted oponujes svemu predchozimu prispevku.
Povinne CENTRALNI primichavani do paliv je pitomost ktere se mine ucinkem. Lokalni by uz melo vyznam ale to by statu utikaly prasule.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 29.09.2007 00:24, RE: bez předmětu
anonym napisał:
to je zase povyku...Ja jezdím na čistý olej už dva roky. Mám najeto zatím cca 40tis km a v pohodě..Auto je přizpusobené na spalování oleje..To znamená startuju na naftu a po ohřatí motoru a oleje na 75°C kdy je viskozita shodna jako u nafty přepne automatika na hlavní nadrž s olejem..Jinak mám octvii II. gen se 103Kw. Vyroba oleje je levnější než meřo a stojí 16Kč/l takže jsem naprosto spokojen..Emise na STK mi naměřily téměř nulové a dost na mě koukaly :) ...Naftařum zdar
Kolik vas stala prestavba na Olej? Kde mate nadrz a jak jste spokojen s vykonem? A kde tankujete ci shanite olej?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 29.09.2007 00:26, RE: bez předmětu
anonym napisał:
to je zase povyku...Ja jezdím na čistý olej už dva roky. Mám najeto zatím cca 40tis km a v pohodě..Auto je přizpusobené na spalování oleje..To znamená startuju na naftu a po ohřatí motoru a oleje na 75°C kdy je viskozita shodna jako u nafty přepne automatika na hlavní nadrž s olejem..Jinak mám octvii II. gen se 103Kw. Vyroba oleje je levnější než meřo a stojí 16Kč/l takže jsem naprosto spokojen..Emise na STK mi naměřily téměř nulové a dost na mě koukaly :) ...Naftařum zdar
Mozna hodne povyku, ale on Commonrail bude asi o dost citlivejsi na kvalitu nafty nezli TDI PD, a zvlaste pak ty precitlivele commonraily typu TDCI u mondea. Jinak se pripojuji k dotazu na rekdakci, jaky je rozdil mezi "zakladni naftou" a tou vylepsenou u renomovanych cerpacich stanic?
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.