Jura1 napisał:
Ročně najedu okolo 60.000km, takže kdyby to byl nějaký benzín se spotřebou do 6 litrů, tak by to bylo fajn. Mé priority seřazené od těch nejdůležitějších po ty nejméně důležité jsou: 1. servisní náklady2. spotřeba3. prostor (kombi)4. výkon (aby se to neloudalo a byl chod motoru co nejvíce kultivovaný)5. vzhledJinak mi je jasné, že právě u ojetých nafťáků už nastupuje spousta opotřebení (vstřiky, DPF, čerpadla...). Moc se ve spolehlivosti aut nevyznám, a s nějakým slušným benzínovým motorem, co by měl spotřebu do 6 litrů, taky žádné zkušenosti nemám. Zatím jsem vlastnil jen jeden benzín a to byl seat cordoba (ta mrcha mě nikdy nikde nenechala a startovala jako královna :D), ale už je to přece nějaký ten čas zpátky, takže u benzínů netuším, jak to je dnes s novějšími vozy... A co třeba trojková oktávka, ale s motorem 1.6tdi 77kw, je to podobné tomu motoru 66kw?
Na 60kkm je riziko jakekoliv auto, ktere neni nove. U nafty je to jeste horsi. Za par let najedes zivotnosti spousty komponent. A u novejsich aut uz to neni zdaleka jen turbo, dvouhmota a vstriky.
Auta uz maj vselijaky eko ficury a kazda polozka neni za par set korun.
Jestli najedes 60kkm,
se spotrebou 6/100, tak te pri cene 28Kc/litr vyjde PHM na 100800 Kc.
se spotrebou 7,5/100, tak pri cene 30Kc/litr vyjde PHM na 135000 Kc.
Uvazuji cenu benzinu o 2 Kc/litr drazsi nez naftu a spotrebu sem udal jako priklad.
34 200 Kc za palivo se muze zdat jako ranec, ale pri prvnim servisu diesel vychytavek ti z rance moc nezustne.
34k, at se to nekomu libi nebo ne, nejsou dneska zadny penize...
Navic obecne stav naftovych aut muzeme povazovat za horsi a auto bude pravdepodobne mnohem casteji upravenu a budou na nem uvedeny kilometry neodpovidajici skutecnosti.
Za 300k kreditu bych tedy ocekaval nakup jeteho benzinu v podstatne lepsim stavu.
EDIT:
Btw, z TCO delaj PHM stejne tak 25% -30% vsech nakladu. Tak bych si s tim tezkou hlavu nedelal.