PavelKeprt napisał:
stréc od piva napisał:
PavelKeprt napisał:
Neberte si to vůbec osobně, ale kolegové mají pravdu, pokud řešíte stokorunové rozdíly v nákladech na výměnu oleje, tak se připravte na to, že moderní dieslový motor pro Vás opravdu může skončit finanční katastrofou.Měl jste někdy předtím diesel, nebo jste zvyklý pouze na tu atmosférickou 1.6? Pokud jste byl zvyklý do servisu jezdit hlavně s poruchami jako např. čepy, kosti, brzdy, ložiska, výfuk, apod., připravte se, že kromě těchto běžných spotřebních věcí budete nově muset řešit i spoustu poruch týkajících se motoru. Servisovat ojetý klasický atmosferický benzíňák a turbodiesel s common-railem a filtrem pevných částic je z pohledu financí opravdu obrovský, ale obrovský rozdíl. Chtěl bych Vás tedy upozornit na pár věcí, které Vás u takového motoru mohou potkat - v závislosti na tom, jak staré to Audi koupíte, budete dříve nebo později řešit filtr pevných částic (výměna až 10.000,-), dále vstřikovače (repas jednoho počítejte tak 4000-5000,- jsou tam celkem 4, někdy se stává, že odejdou všechny najednou), podle toho, jak s autem zacházel předchozí majitel můžou přijít problémy s turbodmychadlem (repas na netu píšou od 6000,- (samozřejmě bez montáže/demontáže), nové určitě nad 20K), dvouhmotový setrvačník plus spojka (výměna přes 20 000,-), problémy s EGR ventilem, problémy s celým systémem vysokotlakého vstřikování paliva (čerpadlo, různé trubky, přepady, ...). Vlastnil jsem zatím 4 auta s turbodieselem (stáří při koupi 5 až 10 let) a VŠECHNY výše uvedené poruchy jsem u nich osobně zažil, takže to není nic, co se jen povídá v hospodách u piva nebo bych si to vyčetl na internetu. Jsou to reálné věci, které se u ojetých dieselů běžně řeší. Pokud bude mít Vaše nové Audi na tachometru 200 a více tisíc km, tak si můžete být jistý, že něco z toho (a pravděpodobně většinu z toho), budete muset v následujících pár letech řešit. + k tomu samozřejmě ty klasické opravy, na jaké jste byl zvyklý u svého předchozího vozu. Já osobně bych už teda z vlastní zkušenosti do ojetého dieselu znova nešel, ledaže bych si kupoval funglovku, kterou bych hned po skončení záruky prodal (což se nestane, protože tomuto způsobu "investování" do aut nejsem nakloněn). Dobře si to rozmyslete. A ještě jen PS na konec: To co jsem psal, se samozřejmě v žádném případě netýká jen vozů Audi, aby to neznělo, že jsem proti té značce nějak předpojatý. Týká se to jakéhokoli moderního dieselového motoru.
měli sme doma Passata B5..prodával se s 450 000km...původní turbo,původní vstřiky,původní spojka...otázkou je kolik by to ještě vydrželo.....auto jezdilo denně 150km pouze po dálnici...ovšem pravidelně měněn olej a filtry po 15 000km,pravidelně měněna brzdová kapalina i olej v převodovce...do motora se olej olíval tak litrovka na 10 000km....přesto jsem do smlouvy dal,že kupující souhlasí s tím,že mu prodávám vozidlo ve stavu náhradních dílů.jen chci poznamenat,že strašit 200 000km a ende je hospodský strašák..protože klidně lze koupit auto od někoho kdo se o auto stará a jezdí dálky...a pak je to teprv dořbe zajetý.
Tak tady trochu mícháme jabka s hruškama, protože Passat B5 měl naprosto odlišné "vstřiky" (a motory obecně), než má Audi A4 b8
TDíčka v Passatu B5 byly buď s rotačním čerpadlem s přímým vstřikováním, které obecně platí za jedny z nejspolehlivějších dieselů vůbec, nebo PD ( "pumpa-tryska" ). Audi A4 B8 má výhradně common-raily s DPF, což jsou dva komponenty, které můžou ten servis výrazně prodražit. Nehledě na to, a to je sice jen můj osobní názor, ale sdílí jej řada jak uživatelů, tak servisáků, že životnost/spolehlivost aut jde od cca poloviny minulého desetiletí od desíti k pěti. Chápu to správně, že jste toho Passata měli od novoty? Pokud ano, tak tomu rozumím, věřím, že při správném zacházení turbo vydrží klidně půl mega i více, u dvouhmoťáku jsem slyšel, že průměr je tak 300 - 350K, ale zase určitě záleží na zacházení. Já neříkám, že 200 000 km na tachometru je nějaký extrémní nájezd, tyhle motory vydrží klidně 4x tolik, ale pokud nevím, jak s tím autem bylo těch prvních 4-6 let zacházeno, je potřeba počítat s tím, že kterákoli z těch poruch, které jsem uváděl, se může v podstatě kdykoli objevit.
Mám naftu kupovanou jako 4 letou, se 140tkm. Teď má bezmála 400tk, původní vstřiky, turbo. FAP a dvouhmota se řešila ve 350. A nejsem zdaleka jediný...Takže jak to teda je?
Je hódně velkej rozdíl, koupit auto s 200 tkm v D s průkaznou historií, než se "120tkm" v bazaru u nás se serviskou Elit
. Ne náhodou jsou "více ojetá" auta venku dražší, než u nás
. Tu A4 koupí nádhernou 4 letou s quattrem a v automatu do 300tKč, i kdyby do toho nasypal 100 tKč, tak ho to stojí jako novej korejec v poloviční výbavě (hodně nadneseně). Při jeho nájezdu má (i kdyby platilo tvých 200 a konec) dalších 8 let klid, a potom to 12 leté audi prodá za stejný peníze, jako 8 letýho korejce. Navíc o dost rychleji
. Důležitý je (jak už jsem psal výše - dobře vybrat + mít dobrýho servisáka. Alfa a omega.
Třeba: https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Audi-A4-Avant-2.0-TDI-quattro-S-tronic/vhc:car,pgn:3,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:1900_9_,frn:2009,prx:13000,ful:diesel,ger:automatic_gear,dmg:false,vcg:estatecar,fwd:true,fsh:true/pg:vipcar/248198500.html
Nebo: https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Audi-A4-Avant-2,0-TDi-Ambition-quattro-AHK/vhc:car,pgn:3,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:1900_9_,frn:2009,prx:13000,ful:diesel,ger:automatic_gear,dmg:false,vcg:estatecar,fwd:true,fsh:true/pg:vipcar/238048275.html
To jen tak narychlo, že ta auta existujou...