hjundai napisał:
tak škoda lebo tieto postrehy-recenzie sú fakt o ničom. Napr. keby autor napísal niečo o cenách náhradných dielov- na porovnanie- brzdy, olej, filtre, výfuk... rozvodový remen-reťaz či čo to má... To že 1.9 TDi je najlepší agregát všetkých čias vieme. Aj to je jazdí za 5l či auto ide 80 alebo 190. Tie kolesá to je novinka ale je to cesta k úspore pri zvyšovaní cien ropy. Možno ešte nejaké energy saver gumy a bude jazdiť za 4l, hybridy sú nezmysel. Škoda že jazdím na tesco benzín- nikdy si nevych...
Tak já přidám svou vlastní zkušenost.Vlastním audi A4 avant.Motor 1,9 TDi s výkonem 96 kw.Kupoval jsem jej jako ojeté.Rok výroby auta je 2003.Dnes je tedy staré 8 let.Má najeto poctivých 282.000 km.P
Pneu - zimní 15" 195/65 - spotřeba při klidné jízdě v zimním období od 4,5 do 5,2 l
letní 17" 234/45 - stejný styl jízdy 5,5 - 5,8 l
Opravdu je výhodou že naftové moroty ať už jedete 90 km/hod nebo 180 km/hod nemají přímo úměrný nárust spotřeby nafty což oproti dnešním 1,4 Tsi je znatelný rozdíl při podobném výkonu motoru.Takže maximální spotřebu jsem za 1100 km
dlouhou cestu z Chorvatska s boxem jak kráva na střeše a průměrnou rychlostí za celou cestu 105 km/h neměl větší než 6,2 l.Samozřejmě jsem nejel 180 km celou cestu.
Add náhradní díly.Jedna zvláštní zkušenost.Při výměně rozvodů a to včetně vodní
pumpy jsem v autorizovaném servise zaplatil 12.000, Kč a nějaké drobné.Když jsem poptával stejnou službu u soukromých autoservisů tak se sice dostali na stejnou cenu ale já ráno v 8 hodin auto přistavil a v poledne odjížděl maximálně spokojen s lepším pocitem a hlavně zárukou na materiál a provedenou práci.
Jinak samozřejmě jsou věci které si u nich nekoupím jako např olej který oni prodávají 1 l za 800 Kč a já koupím 5 l za 1500Kč.Ale rádi a ochotně provedou výměnu oleje,filtrů atd.Takže origo náhradní díly dnes již neřeším v jistých případech ale nemáte vždy jinou možnost.Bohužel nemůžu srovnávat s jinými značkami.Nemám ale důvod když jsem s vozem spokojený a zatím mě vždy dovezl.