nepřihlášený uživatel napisał:
Zdravím chtěl bych se zeptat přemýšlím o koupi vozu a rozhoduju se mezi dvěma modely Ala Romeo 166 2.0 ts rv 1999. a Opel Omega 2.2 rv. 2000, chtěl bych se zeptat nějakého odborníka jaké z těchto dvou vozů je spolehlivější popř.jaké nejčastější závady nastávají.Samozřejmě mě zajímají i věci např:podle spotřeby ,ceny nahradních dílů i po motorové stránce.Díky za info a za srovnání.
Vzhledem ke stáří vozidel se už nedá hovořit vyloženě o spolehlivosti, ale spíše o míře opotřebení a touto optikou přistupovat k výběru automobilu. Domnívám se, stejně jako pan Směšný, že vozy na tom budou s opořebením podobně, ale na Omegu jednak seženete laciněji díly a jednak ještě donedávna (teď jsem nekontroloval) měl Opel pro tak stará auta 30% slevu na díly a 15% na práci, což už skvěle konkurovalo alternativním způsobům oprav.
O motoru 2.2 (přesný kód si nevzpomenu) vím jen to, že se lišil op pozdější 2.2 16V (Z22SE) , který se dával do Vectry. Ten v Omeze měl rozvody poháněné řemenem, zatímco ve Vectře byly řetězové a ještě rády praskaly. Kdysi tady byl článek o Sintře a tento motor tam figuroval a jen si pamatuju, že z nějakého důvodu nebyl doporučený (pro Sintru nebyl nakonec doporučený žádný motor).
Do Omegy bych si spíše uměl představit šestiválec buď 2,5 V6 nebo 2,6 V6 nebo i verzi MV6 (později 3-litr nahrazený 3,2 s nespolehlivými rozvody a vysokou spotřebou paliva s pouze průměrnými hodnotami výkonu na daný obsah). O 3-litru toho moc nevím, ale 2,5 a 2,6 nebyly vyloženě špatné (i když se určitě najde někdo, kdo nebude souhlasit). Je nutné jim vyměnit rozvodový řemen s kladkami a čerpadlem, což vleze do peněz, ale to bude nutné u každé takové ojetiny s rovodovým řemenem. A jedinou horší typickou závadou je praskání výfukových svodů v místě odbočky pro EGR ventil. Závada není fatální, svody lze zavařit a pak je klid, alespoň dle dostupných informací. Navíc je motor v Omeze podélně, takže je k tomu lepší přístup než třeba ve Vectrách - snižuje to pracnost demontáže a montáže. Opel má dlouhé převodovky, takže spotřeba nebude výrazně vyšší než u 2,2, ale komfort cestování bude vyšší.
Jako alternativu lze doporučit Ford Mondeo lidově značené II z konce výroby (1999-2000) s 2,5 litrovým šestiválcem, který má řetězové rozvody. Tam ušetříte 10 tisíc za jejich výměnu. Auto je také docela solidní kočár a se šestiválcem pěkně jezdí. Z vlastní zkušenosti si troufám tvrdit, že se s ním dá dlouhodobě jezdit kolem 9-ti litrů (pokud spotřeba u Vás hraje velkou roli).
Co se týká ostatních věcí, tal jak bylo řečeno zlobí el. instalace, typicky pak info display zobrazující rozsypaný čaj. Svého času se to dalo poslat nějakému šikulovi na proletování, pokud si člověk netroufl sám. Pak se dá obecně Opelovi vytknout méně odolný podvozek, ale to na Alfě bude asi ještě horší.
Jinak o Alfách bude muset napsat někdo jiný.