Aleš napisał:
Tak to je opravdu rozdíl, dokonalý rozbor a celá poradna, ještě jednou bravo.
Patřím také mezi skupinu lidí, která je alfou naprosto okouzlena, ale kvůli spolehlivosti si ji snad nikdy nepořídí.
Pane Vaculík, nemáte nějaké dobré zprávy do budoucna?? Jak to vypadá se 147 nebo 159, nedošlo třeba ke zlepšení, jako např. u fiatu v případě stila či puntaII?
No a poznámka nakonec - měl jsem BMW compact 1998 s motorem 1,9 benzín označení 318 TI a při výkonu 103 KW mělo vepředu taky plné kotouče. Prav...
Pan Vaculík se rozhodně vyzná, to se musí nechat. Chápu nadšení ze svezení v Alfách 33 nebo 75. Jenže je třeba si uvědomit, že od jejich časů se vývoj trochu posunul. Věčná snaha o bezpečí udělala z papírových ďáblíků o 900 kg trochu těžké mastodonty většinou nějaké 3 metráky těžší. Pokud se navíc do věci vloží ještě i tlak na snižování emisí, nutně musí dojít k výraznému vlivu na lehkost, hravost, zrychlení, maximálku, aj. A nabourat v takové 33-ce znamenalo (a bohuž stále znamená, jak svědčí nedávná tragédie jednoho moc fajn kluka z Karlovarska) většinou ortel nejtěžší. Současné Alfy se taky nerozpadnou na prach vlivem rzi už po pár letech jako právě ty ze 70. a poč. 80.let. Vše má své klady a zápory. Prostě si myslím, že to dnes ani s kvalitou není tak zlé, přičemž nenamítám nic proti výčtu problémů panem Vaculíkem uvedeným.
Moje rada je. Klidně ještě chvilku počkat a dát si práci s hledáním vhodného kusu. Mladšího nebo s méně kilometry. Já bych hledal kousek do max. 60 tis. s jasným původem garancí značkového servisu. U Alfy nad 100 tis. km musíš mít jistotu historie jejího provozu téměř absolutní. Možností je dost a to nejen u nás. Protože každých pár tisíc ušetřených za "výhodnou" koupi se pak může desetinásobně vymstít.
Pokud jde o rozhodování mezi 2.0 TS a 2.4 JTD, tak tady jde o jednoznačné dilema mezi benzínem a dieselem. Zkusil jsem obojí. 2.4JTD byl neskutečný brus, který s autem cvičí až nehorázně, nicméně, tak jak popsal pan Vaculík, konstrukce podvozku (zejména přední náprava) je na něj dost poddimenzovaná a to nemluvím o tom, když si auto ještě čipneš. Pak budeš na nápravě měnit díly co chvíli. Takže podle mě - 2.0TS - má své mouchy, subjektivně (ale jen subjektivně) tak nejede, ale mě se k charakteru Alfy hodí točivý benzín víc. Pokud nenajedeš moc, nejsi zapřísáhlý příznivec briket, jdi do 2.0TS nebo ještě lépe (a taky za víc peněz) 2.0JTS, který by měl být už víc vychytaný, ale přišel trochu o zvuk a charakteristický skokový průběh zrychlení po 4500 ot.
Ještě co se týká spolehlivosti současných Alf. Mám 147 1.6TS, kupovanou novou, mám kámoše co ji mají také, nové i starší. Někteří už mají nalítáno dost. Těch problémů moc není, spíše drobnosti. Já jsem s výjimkou pokroucených (větraných) předních kotoučů a výměny synchronu mezi dvojkou a trojkou max. spokojený. A to i s jízdními vlastnostmi. Motor mi sedí. Když nespěcháš, jezdíš v klídku i za sedm, když točíš mezi 5 a 7 tis. ot. vypráskáš za 13 litrů i průměrný dvoulitr. A co je taky důležité. je to auto, za kterým se furt lidi otočí. Nikdy mě holka nenechala ve štychu. Hodnotit novou 159 je ještě předčasné, ale podle mě bude kvalitní o pořádný skok.
Já bych to zas tak černě neviděl . Pan Vaculík ukázal, že Alfy znám, ale možná až zbytečně udělal velké bu bu bu
))