0
powrót
 

diskuze k tématu: Vyplatí se koupit čtyřkolku?

kategorie zaszeregowania tematu:
roth21cz
ilość wystąpień12
data registracji06.02.2010
Piątek 28.08.2015 19:31, konec?
Pořád jsem na konci hledal nějaký odkaz na stranu 2 chybí mi jakýkoliv závěr, co z toho plyne? vyplatí se 4x4, nebo je to zbytečné? Když pojedu jen na silnici přinese mi něco? nebo jen v terénu

chybí takové obecné zhodnocení pro všechny, u dvou aut něco málo, ale nic moc vypovídající

Vypadá to jako přepis článku z německého časopisu a nic víc, postrádám myšlenky autora, závěry, aplikaci na český poměry atp.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Piątek 28.08.2015 19:39, Co to přinese,
poznáš v zimě. To ti říká majitel 3 vozů s náhonem 4x4 A nedávný majitel asi 20 vozů s FWD, či nějakým tím RWD.
Na normální silnici to je celkem zbytečné, ale zima ti to jednoznačně potvrdí.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Piątek 28.08.2015 20:33, čtyřkolka
Jak píše Zdeny, rozdíl poznáš až to budeš potřebovat. Můžu porovnávat multivan předokolku a s haldexem. I když je to jen haldex s elektronickou uzávěrkou rozdíl je opravdu velký. I na blbé louce když jedeš k vodě a ráno padne rosa. V zimě na horách ani nemluvě.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 28.08.2015 21:19, RE: čtyřkolka
PetrT napisał:
Jak píše Zdeny, rozdíl poznáš až to budeš potřebovat. Můžu porovnávat multivan předokolku a s haldexem. I když je to jen haldex s elektronickou uzávěrkou rozdíl je opravdu velký. I na blbé louce když jedeš k vodě a ráno padne rosa. V zimě na horách ani nemluvě.


Takže 99% reálných řidičů to nepotřebuje a pravděpodobně ani nepozná. Stačí se přizpůsobit situaci na silnici - tedy zpomalit a je po problému. Na horách je to super, ale kdo opravdu žije v horách, nebo tam alespoň pravidelně jezdí bez ohledu na povětrnostní podmínky ....Já se s předokolkou i z louky s mokrou trávou na 99% dostanu, stačí se otočit a s citlivým použitím plynu couvat....
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Piątek 28.08.2015 21:44, RE: čtyřkolka
Pavlik napisał:
PetrT napisał:
Jak píše Zdeny, rozdíl poznáš až to budeš potřebovat. Můžu porovnávat multivan předokolku a s haldexem. I když je to jen haldex s elektronickou uzávěrkou rozdíl je opravdu velký. I na blbé louce když jedeš k vodě a ráno padne rosa. V zimě na horách ani nemluvě.
Takže 99% reálných řidičů to nepotřebuje a pravděpodobně ani nepozná. Stačí se přizpůsobit situaci na silnici - tedy zpomalit a je po problému. Na horách je to super, ale kdo opravdu žije v horách, nebo tam alespoň pravidelně jezdí bez ohledu na povětrnostní podmínky ....Já se s předokolkou i z louky s mokrou trávou na 99% dostanu, stačí se otočit a s citlivým použitím plynu couvat....


Jasně, já se taky s předokolkou vyhrabal vždy. Jen ted stačí dát volič na déčko a přidat plyn. Víc se řešit nemusí.
U nás čtyřkolka nutná neni, ale je fajn.

reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Sobota 29.08.2015 19:23, nechápem
já nechápu českou malost...tu každý chce 4x4,prodeje dokonce jsou v procentuálním zastoupení daleko vyšší než v severských zemích (Norsko,Švédsko),kde je sním podstatně delší dobu v roce.

Čím to asi je? Tím,že Češi chtěj aby za ně auto vše řešilo a pak letí 140km/h po dálncí sníh nesníh...bouřka nebouřka..a pak se díví..až skončí v autě před sebou či ve smyku...dyt jsem měl 4x4,abs..atd

zatímco lidé na severu umí jezdit i s 2x2
reagować
Roman AX
ilość wystąpień134
data registracji09.12.2011
Sobota 29.08.2015 19:54, RE: nechápem
stréc od piva napisał:
já nechápu českou malost...tu každý chce 4x4,prodeje dokonce jsou v procentuálním zastoupení daleko vyšší než v severských zemích (Norsko,Švédsko),kde je sním podstatně delší dobu v roce.Čím to asi je? Tím,že Češi chtěj aby za ně auto vše řešilo a pak letí 140km/h po dálncí sníh nesníh...bouřka nebouřka..a pak se díví..až skončí v autě před sebou či ve smyku...dyt jsem měl 4x4,abs..atdzatímco lidé na severu umí jezdit i s 2x2



Možná umí jezdit i s 1x1, jako Večerníček
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Sobota 29.08.2015 21:45, RE: nechápem
stréc od piva napisał:
já nechápu českou malost...tu každý chce 4x4,prodeje dokonce jsou v procentuálním zastoupení daleko vyšší než v severských zemích (Norsko,Švédsko),kde je sním podstatně delší dobu v roce.Čím to asi je? Tím,že Češi chtěj aby za ně auto vše řešilo a pak letí 140km/h po dálncí sníh nesníh...bouřka nebouřka..a pak se díví..až skončí v autě před sebou či ve smyku...dyt jsem měl 4x4,abs..atdzatímco lidé na severu umí jezdit i s 2x2


Aha, takže to že si člověk k autu objedná čtyřkolku je hned Česká malost a neschopnost jezdit.
No hlavně že v tom máš jasno strécu.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Niedziela 30.08.2015 21:34, Čtyřkolky
Dle mého nepodstatného názoru je čtyřkolka vhodná pro dvě situace. Do hor v zimě (ale to lze částečně řešit pořádnými zimními gumami) nebo pro závodníky, kde má dvoukolka nedostatečnou trakci.
reagować
Kohout Pavel
ilość wystąpień65
data registracji28.11.2013
Poniedziałek 31.08.2015 07:35, 4x4
Moje zkušenost se služebním autem 4x4, teda pokud lze Superb II s haldexem považovat za "čistokrevnou" čtyřkolku, jsou vesměs velmi pozitivní. Je to řešení pro lidi, co potřebují jezdit za každého počasí a neřešit, jestli zrovna napadlo 5 nebo 10 cm sněhu. Velmi dobře to člověk pozná i na mokré, resp. oslizlé silnici, pokud se potřebuje rychle rozjet, např. z křižovatky atd.
Pro soukromé použití bych to viděl spíš pro lidi žijící na horách nebo pokud někdo bydlí někde na samotě atd.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 31.08.2015 09:51, Trakce
Pánové, často tady vidím příspěvek, že 4x4 má ten, kdo potřebuje jezdit za každého počasí, tak vězte, že 4x4 brzdí úplně stejně, jako každé jiné auto, takže ta výhoda je pouze, že se výše vyškrábete, aniž byste museli nasazovat řetězy. Ale na rovině si s tím rozbijete hubu skoro úplně stejně jako s FWD a možná i snáz, protože to dokážete víc rozjet...
Nicméně musím přiznat, že mně by se taky líbilo nemusit v zimě řešit řetězy, já je sice na autě 12 let neměl, a to jezdíme celkem na hory. Nakonec jsem se vždycky vyhrabal, ale švagr má Forestera, a to je jiná liga. Já vyjedu, ale nesmím zastavit. On zastaví a znovu se rozjede.
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Poniedziałek 31.08.2015 11:37, RE: Trakce
David V napisał:
Pánové, často tady vidím příspěvek, že 4x4 má ten, kdo potřebuje jezdit za každého počasí, tak vězte, že 4x4 brzdí úplně stejně, jako každé jiné auto, takže ta výhoda je pouze, že se výše vyškrábete, aniž byste museli nasazovat řetězy. Ale na rovině si s tím rozbijete hubu skoro úplně stejně jako s FWD a možná i snáz, protože to dokážete víc rozjet... Nicméně musím přiznat, že mně by se taky líbilo nemusit v zimě řešit řetězy, já je sice na autě 12 let neměl, a to jezdíme celkem na hory. Nakonec jsem se vždycky vyhrabal, ale švagr má Forestera, a to je jiná liga. Já vyjedu, ale nesmím zastavit. On zastaví a znovu se rozjede.


když si vemete,že člověk co najede 30 000km ročně,tak každá 4x4 má více méně o 1l vyšší spotřebu,a 4x4 využije pár krát do roka..tak za rok jen na PHM vydáte + 10 000kč za to,že to 4X4 máte
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 31.08.2015 11:45, RE: Trakce
stréc od piva napisał:
David V napisał:
Pánové, často tady vidím příspěvek, že 4x4 má ten, kdo potřebuje jezdit za každého počasí, tak vězte, že 4x4 brzdí úplně stejně, jako každé jiné auto, takže ta výhoda je pouze, že se výše vyškrábete, aniž byste museli nasazovat řetězy. Ale na rovině si s tím rozbijete hubu skoro úplně stejně jako s FWD a možná i snáz, protože to dokážete víc rozjet... Nicméně musím přiznat, že mně by se taky líbilo nemusit v zimě řešit řetězy, já je sice na autě 12 let neměl, a to jezdíme celkem na hory. Nakonec jsem se vždycky vyhrabal, ale švagr má Forestera, a to je jiná liga. Já vyjedu, ale nesmím zastavit. On zastaví a znovu se rozjede.
když si vemete,že člověk co najede 30 000km ročně,tak každá 4x4 má více méně o 1l vyšší spotřebu,a 4x4 využije pár krát do roka..tak za rok jen na PHM vydáte + 10 000kč za to,že to 4X4 máte


No, když půjdeme ke kořenům, tak mnoho lidí má auto i na cesty za zábavou, dovolenými, víkendy, za které zapaltí mnohonásobně více, než je roční poplatek za 4x4.
Je pak otázkou, jestli vůbec za tu zábavu platit, když to stojí tolika peněz...
reagować
Kohout Pavel
ilość wystąpień65
data registracji28.11.2013
Poniedziałek 31.08.2015 12:04, Spotřeba
Ten litr spotřeby navíc jsem nepozoroval. Superb II s haldexem+DSG s motorem 2.0 TDI (cca 100 kW) měl průměrnou spotřebu 6,5 l/100 km. Pravda, že jezdil hlavně dálky.
S tím bržděním je to fakt a spousta majitelů čtyřkolek jezdí na sněhu jak prase a pak se diví, že fyzika platí pro všechny stejně.
Ale hlavní přínos toho haldexu jsem viděl v nezávislosti na počasí. Prostě neřešíš kdy a kam jedeš. Pro někoho, koho auto živí a musí jezdit pořád ať sněží nebo ne, je to k nezaplacení.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Poniedziałek 31.08.2015 15:57, RE: Spotřeba
Kohout Pavel napisał:
Ten litr spotřeby navíc jsem nepozoroval. Superb II s haldexem+DSG s motorem 2.0 TDI (cca 100 kW) měl průměrnou spotřebu 6,5 l/100 km. Pravda, že jezdil hlavně dálky.S tím bržděním je to fakt a spousta majitelů čtyřkolek jezdí na sněhu jak prase a pak se diví, že fyzika platí pro všechny stejně. Ale hlavní přínos toho haldexu jsem viděl v nezávislosti na počasí. Prostě neřešíš kdy a kam jedeš. Pro někoho, koho auto živí a musí jezdit pořád ať sněží nebo ne, je to k nezaplacení.


Roztáčíš všechny hmoty stejně - od diferáku počínaje... proto jsi nic nepoznal.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Poniedziałek 31.08.2015 16:37, RE: Trakce
David V napisał:
Pánové, často tady vidím příspěvek, že 4x4 má ten, kdo potřebuje jezdit za každého počasí, tak vězte, že 4x4 brzdí úplně stejně, jako každé jiné auto, takže ta výhoda je pouze, že se výše vyškrábete, aniž byste museli nasazovat řetězy. Ale na rovině si s tím rozbijete hubu skoro úplně stejně jako s FWD a možná i snáz, protože to dokážete víc rozjet... Nicméně musím přiznat, že mně by se taky líbilo nemusit v zimě řešit řetězy, já je sice na autě 12 let neměl, a to jezdíme celkem na hory. Nakonec jsem se vždycky vyhrabal, ale švagr má Forestera, a to je jiná liga. Já vyjedu, ale nesmím zastavit. On zastaví a znovu se rozjede.


Přesně tak. Já vím že mě haldex nezachrání, ale dost pomůže. A vzhledem k tomu že jsem měl uplně stejné auto jako předokolku tak můžu porovnávat, rozdíl tam je. Hlavně to že opravdu nemusíš přemýšlet jestli tam můžeš jet nebo ne. Taky mám lod a s dvoukolkou jsem se při vykládání v řece několikrát zahrabal, s haldexem ještě nikdy. A v celkové ceně vozu ten příplatek nebyl žádná hrůza, paradoxně na dvoukolku bych tenkrát čekal déle. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.

Strécu je sice hezké že se staráš o cizí peníze ale věř, že o té vyšší spotřebě většina ví a akceptuje jí. U haldexu to ale běžně ani ten litr neni. Multivan 2,5TDI byl rozdíl litr, ale dvoukolka byla 96kW a čtyřkolka 128kW, takže to nebylo jen tím haldexem. Čtyřkolka 2,0 TDI 132kW DSG žere +/- stejně jako ta 128kW. Navíc dle tvé logiky by si u nás skoro nikdo neměl kupovat Subaru protože ho vlastně nepotřebuje.
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Poniedziałek 31.08.2015 20:56, RE: Trakce
PetrT napisał:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.


Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.

reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 01.09.2015 12:24, RE: Trakce
bitner napisał:
PetrT napisał:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.


Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Wtorek 01.09.2015 12:50, RE: Trakce
Petr S napisał:
bitner napisał:
PetrT napisał:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč


Protože do toho sedne chlap v zimě a jde se vyblbnout
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Wtorek 01.09.2015 12:51, RE: Trakce
Petr S napisał:
bitner napisał:
PetrT napisał:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč


Opravdu musi zenske jezdit po meste v Yeti a spol.? To by me zajimalo, proc
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.