David V napisał:
Pánové, často tady vidím příspěvek, že 4x4 má ten, kdo potřebuje jezdit za každého počasí, tak vězte, že 4x4 brzdí úplně stejně, jako každé jiné auto, takže ta výhoda je pouze, že se výše vyškrábete, aniž byste museli nasazovat řetězy. Ale na rovině si s tím rozbijete hubu skoro úplně stejně jako s FWD a možná i snáz, protože to dokážete víc rozjet... Nicméně musím přiznat, že mně by se taky líbilo nemusit v zimě řešit řetězy, já je sice na autě 12 let neměl, a to jezdíme celkem na hory. Nakonec jsem se vždycky vyhrabal, ale švagr má Forestera, a to je jiná liga. Já vyjedu, ale nesmím zastavit. On zastaví a znovu se rozjede.
Přesně tak. Já vím že mě haldex nezachrání, ale dost pomůže. A vzhledem k tomu že jsem měl uplně stejné auto jako předokolku tak můžu porovnávat, rozdíl tam je. Hlavně to že opravdu nemusíš přemýšlet jestli tam můžeš jet nebo ne. Taky mám lod a s dvoukolkou jsem se při vykládání v řece několikrát zahrabal, s haldexem ještě nikdy. A v celkové ceně vozu ten příplatek nebyl žádná hrůza, paradoxně na dvoukolku bych tenkrát čekal déle. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Strécu je sice hezké že se staráš o cizí peníze ale věř, že o té vyšší spotřebě většina ví a akceptuje jí. U haldexu to ale běžně ani ten litr neni. Multivan 2,5TDI byl rozdíl litr, ale dvoukolka byla 96kW a čtyřkolka 128kW, takže to nebylo jen tím haldexem. Čtyřkolka 2,0 TDI 132kW DSG žere +/- stejně jako ta 128kW. Navíc dle tvé logiky by si u nás skoro nikdo neměl kupovat Subaru protože ho vlastně nepotřebuje.