vlk1 napisał:
Co jsem pochopil, tak nejvíce zdražuje hybridy cena baterií.
A proč někdo nevyrobí hybrid bez baterií.
Vždyť na chalupy se dají pořídit různé benzínové či naftové elektrocentrály.
Proč prostě nenapájet celou dobu elektromotor hybridu z obdobné elektrocentrály.
Prostě otočím klíčkem a zapne se tím elektrocentrála a plynem pak už jen dávkuji proud pro elektromotor.
Vsadím se, že u tohoto systému by klesla spotřeba paliv dost výrazně a tak i cena za 1km a splodin by jistě bylo taktéž méně.
M...
Nevím kolik stojí baterie, cca 40-80 tisíc? Ale to jen tipuju. Ono filtr pevných částic a vysokotlaké čerpadlo taky nejsou zrovna za hubičku. <br>
Jinak pokud by měla být elektrocentrála dimenzovaná na 100 kW a běžela by trvale na tomto výkonu, tak by spotřeba asi malá taky úplně nebyla. <br>
Zajímavé je, že třeba Prius v zásadě cosi jako "elektrocentrálu" má. Viz. <br>
http://richardstrba.blog.sme.sk/c/198920/Nie-je-hybrid-ako-hybrid-ako-funguje-Toyota-Prius.html <br>
Protože nemá klasickou převodovku, tak rozjezdy řeší tak, že spalovací motor generuje přes 1. elektromotor proud, který pak pohání 2 elektromotor a ten pohání kola. Ono je to celé trochu složitější, viz. ten článek.