Cztwartek 13.11.2008 16:17,
Míchání více věcí
Jak to tak čtu, tak to vypadá, že koupit ojeté auto se zatajenou (nebo skrytou) vadou je naprosto normální, a že se nad tím nikdo nepozastavuje. A proč taky, vždyť by to v důsledku znamenalo, že když chci auto vyměnit za jiné, tak bych to své stávající napřed musel dát do kupy, a to stojí peníze, které já naopak chci prodejem získat. A proto je u nás trh s ojetými auty takový, jaký je. Nevím jak vám, ale mně to leží dost v krku. Příští rok se chystám vyměnit auto a už teď se bojím, jestli nezapomenu něco zkontrolovat.
A když se na nějakou vadu přijde, tak tady radíme, aby se na tom spolupodílel nebo aby mávnul rukou. Tenhle bordel si děláme sami. Člověk se cítí málem provinile, když chce všechny informace o autě a popis jeho stavu. "Jó pane, co chcete, je to starý auto." Starý ano, opotřebení odpovídající věku a způsobu užívání, ano. Bylo bouraný? Ano. Tak kdy, jak a kde a cena se od toho odvíjí. Jak je možné, že 6 let staré auto nemá servisku? Nekupujme takový auta. Bohužel jsem taky udělal tu chybu v mladické nerozvážnosti, že jsem koupil auto bez servisky. Na tacho mělo cca 75 tisíc. Po prohlídnutí se tomu opravdu dalo věřit, i když 8 let a 75 tkm bylo málo. Dnes, ačkoliv s autem po 5-ti letech provozu nemám problémy, nevěřím, že do tacho nikdo nehrabal. Ne kvůli opotřebení, ale kvůli té chybějící servisce. Až ho budu nabízet, tak s veškerou dokumentací o opravách, kterou jsem nastřádal, podrobný popis stavu a měněných komponent, tak s odkazem na recenzi zde, kde průběžně co 1/4 roku dopisuju aktuální stav. Ale bez servisky a nebudu moci napsat najeté kilometry, ale stav tachometru. A proč? Abych se nemusel stresovat, co když najde .... (nevím co, všechno mi funguje).
Já chápu, že někdo nemá hned 1/4 milionu na "mladou" ojetinu a musí po škole vybírat v kategorii třeba do 50-ti tisíc, kde stav dokumentace je tristní, ale i tam se dá vybírat a vybírat a vybírat. A kde něco není, nemůže být cena průměrná, ale musí jít dolů, protože auto vyžaduje investici prakticky ještě před uvedením do provozu nebo má nějakou neostranitelnou vadu, která prostě cenu sráží (havárie).
A pak mě tady dokáže dožrat rozbor, že kupující s autem něco najezdil, než na závadu přišel, a tudíž by se měla vrácená cena o to krátit. JE TOTO NORMÁLNÍ? Není Vám blbý něco takovýho napsat jako serióznímu autorovi? Když budu nosit rok a půl boty, kterým upadne podrážka při 2-leté záruce, bude mi taky výrobce krátit vrácenou cenu? Ne a proč, protože od toho je to záruka. Výrobce zaručuje, že alespoň 2 roky bude všechno v pořádku. Tak prosím odbednit hlavy a nesnažit se podsouvat myšlenku, že ojetý auto = zříkání se svých práv. Sakra - trochu se mi ulevilo.
reagować