Piątek 18.12.2020 14:42,
Mondeo ?
Zdeny nevím, jestli mk5 je správná volba. A to říkám jako fanoušek Fordu, na naftová Mondea nedám dopustit.
První 2.2, 129kw, druhé 2.2, 147kw, obě splnila jediné - jak najet 80tkm/ ročně s minimálními náklady na servis - řešil jsem jen olej, pneu, případně brzdy. Aut jsem vystřídal x, vždy mám 2 najednou, ale Mondea byly spolehlivostí úplně jinde, až neuvěřitelný.
Na základě toho jsem šel do Fordu S-max, 2.0tdci, automat, 4x4, ve vrcholné specifikaci vč. Harman Kardon audia. To bylo asi jediný, co mi na tom autě nevadilo.
Sedačky proti staršímu modelu Mondea/S-maxe - příšerné. Krátké, měkké, divné. Myslel jsem, že si zvyknu. Nezvykl. Elektrický kufr se sám zavíral, jakmile jsem udělal krok k nákupnímu vozíku pro zbytek nákupu...a pravidelně mi div nepřerazil záda. Auto divně povrzávalo, celkový dojem jak z auta z poutě. Topení buď netopilo nebo žhavilo div se plasty neroztekly. Automat klasika, buď podtáčel, při sportovním režimu řadil jak benzín. Bonusem ale může být i jiné řešení regenerace DPF, proti koncernu se mi nikdy nestalo, že se spustí vypalování ve městě, nebo po příjezdu domů po dvouhodinové jízdě po dálnici.
Jasně, full led světla super, vychytanější než u Passatu B8 ( slouží jako druhé auto ). Klima luxusní. Ambientní podsvětlení interiéru zajímavá hračička.
Jízdní vlastnosti ok, čtyřkolka fajn, ale proti 147kw to nejelo. Vrchol bylo, když u relativně zánovního auta se díky nějaké výrobní vadě prodřela hadice a vytekla chladící kapalina, snad na sto metrech skoro všechna...naštěstí ve městě a při normálně zahřátém motoru...ve Fordu nad tím kroutili hlavou, auto šlo z baráku a důvěra v nové Fordy je pryč.
Mondeo mk5, je hezké auto, robustní, ve verzi Vignale krásné, ale já už bych do něj nešel. Při nákupu jsem zvažoval Mondeo/ S-max, obojí 4x4, kvůli prostoru zvítězil S-max, ale myslím že moje zkušenost s S-maxem se dá použít na Mondeo, tolik rozdílů tam není. Proti starším modelům je tam čitelný ústupek v kvalitě, můj S-max byl vevnitř až otřesný s pazvuky co vydával. Někdy jsem měl strach že mi upadne volant, jak ty plasty o sebe drhly :(
A abych aspoň nastínil odpověď na dotaz, s Passatem B8, biturbo 176kw - mám ho 2 roky, momentálně nájezd 170tkm - klasika- povrzávající přední náprava, DSG ve městě zmatený , extrémní podtáčení motorů ( u aut bez možnosti nastavení jízdních módů problém ) a nejhorší 4x4 co jsem kdy měl. Zcela vážně, jezdím hodně přes hory, tohle je nejhorší čtyřkolka co jsem zažil, a to vždy kupuji nové a značkové pneu. Loni na horách mě muselo vytahovat BMW 5 s x-drive, navíc, jak jsem pak zjistil, obuté do nějakých absurdně širokých zimních 20". Síla. Pro zvědavé, olej v haldexu měním po 30tkm a vše funguje jak má, jen je prostě na h...o. Třeba má někdo opačnou zkušenost, jasně, na normální silnici, tam je haldex v B8 úplně v pohodě, ale při mých cestách pravidelně problém. To S-max 4x4 měl pohon mnohem vychytanější, s ním jsem problém nezažil. Měl jsem hodně čtyřkolek, ale nikdy takový trable jako s Passatem B8.
Plus pro Passata - mnohem lepší sedačky s prodloužením sedáku ( Mondeo nenabízí ani u Vignale, pokud jezdíte 80tkm/ rok, neocenitelné). Kvalitnější interiér. Logičtější multifunkční volant, aspoň pro mně.
A pro tazatele- osobně nové Mondeo nedoporučuji, ta robustnost a poctivost je pryč. Passat si dal pozor, ta solidnost tam pořád je v modelu B8, já neřešil nic zatím, kamarádovi se ale ve 100tkm na Passatu B8 biturbo rozpadl ( ano, doslova ) haldex. Řešeno ve VW Myslivec Podbořany, cena 120t, kulance od VW asi 90.000,-...výrobní vada :(
A samozřejmě je plno dalších kombíků co splňují požadavky, je třeba znát priority, snad alespoň lehce pomohou mé zkušenosti :)
reagować