Sobota 05.09.2009 05:44,
Volvo tedy nemohu vůbec doporučit
Já bych se zamyslel nad tím, při o polovinu větší pořizovací ceně nového auta jsou stejně staré ojetiny stejně drahé. A není to jen našim sentimentem pro vše německé, Mondeo taky ztrácí hodnotu pomaleji.
Zkusím to probrat popořádku a být objektivní a přiznám se, že znám dobře jen stranu Volva. Jezdil jsem asi 7 let ve dvou V70kách s dieselem.
Motor:
Když už Volvo, tak benzín a pokud možno nepřeplňovaný, ten ještě uměli udělat. Diesely mají skvělé parametry, ale kolem 100 tisíc se ale sypou. Tu první V70 jsem odkoupil od své firmy ve 125 tisích, dal jsem do oprav 150 tisíc - na motoru měnili vše, so se měnit dá - a rychle ji se ztrátou prodal. Té druhé odešel v 90ti tisících dvouhmotový setrvačník. Naštěstí je stále firemní a nemusím to platit. Ale na druhou stranu - mám D5 a když dám plyn na podlahu, tak na mne málokterý Passat nebo Superb má.
Prostor:
S60 vzadu opravdu moc místa nemí, S80 je dobrá volba, pokud nechcete kombíka, ale v superbu je vzadu místa víc. V Passatu ne.
Jízdní vlastnosti.
V70 předchozí generace je má dost špatné, naklání se a vyvolává pocit nejistoty v ostrých zatáčkách, v dlouhých zatáčkách, když se usadí, je to lepší, ale Superb či Mondeo sedí líp. Nevím jestli nová generace na platformě Mondea je lepší. Řízení tragicky lehké a velmi nepřesné. S80 bude nejspíš stejná.
S60 je z hlediska sezení na silnici mnohem, mnohem lepší, skoro sportovní.
Rejd: Opravdu špatný, na otočení do protisměru potřebuje V60 i V70 alespoň 4 pruhy, parkovat popředu mezi příčně stojící auta prakticky nejde, díky Volvu jsem se naučil parkovat pozadu.
Servis: nevím jak u Škody/VW ale u Volva značkový příšerně drahý včetně dílů a neznačkové servisy provozované na různých špinavých nádvořích ve mně nevyvolaly důvěru. Pokud značkový pak dobré zkušenosti mám s Auto Hase.
A nakonec: po asi třech letech ve Volvu jsem na jednu dlouhou cestu jel Superbem první generace, TDI 77 kW. Na motor , co zabírá jen od 2500 do 3000 otáček jsem si chvilku zvykal (Volvo táhne od 1500 to 4000), ale když se mi ho v Německu na dálnici podařilo rozjet na 180 (víc to nejelo), tak jsem v něm měl za volantem mnohem jistější pocit než při stejné rychlosti ve Volvu.
reagować