0
powrót
 

diskuze k tématu: Jiří Hrabovský: V Evropě udělal koncern VW stejný podvod jako v zámoří

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla, česká vozidla
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 20.04.2017 15:44, Das Problem
Řekněme, že VW udělalo velkej průšvih a fixlování SW si zaslouží potrestání, nicméně absolutně nechápu, proč by se v této souvislosti měli odškodňovat apriori majitelé dotčených vozů, když jejich briketwágen otravoval vzduch úplně všem a zejména těm, co jedou za nimi.
Jen z toho cítím touhu něco na tom vytřískat, protože pokud by někdo chtěl ekologické auto a zjistil si jen pár základních informací, tak nikdy neskončí v naftě.
Tihle lidé chtěli v prvé řadě jezdil levně a nějaká ekologie jim neleží ani u paty, protože už jsme i na tomto fóru dlouze rozebírali, že jediná výhoda naftového motoru je nižší spotřeba a nic víc.
No a někdo cítí příležitost k tomu si tady udělat výnosný business, protože by z toho mohl kápnout pěknej balík...
reagować
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Cztwartek 20.04.2017 17:39, Čest svému jménu
Pan Hrabovský dělá čest svému jménu, neboť se snaží na této kauze akorát vytřískat peníze především pro sebe nikoliv pro samotné majitelé, kterým jsou speciálně emise úplně u zadku, stejně jako všem kteří kupují nebo fasují diesela jakékoliv značky. Připomíná mi to příživnickou kauzu s bankovníma poplatkama u hypoték, která víme všichni jak skončila. Právníci se napakovali, klienti zaplatili, banky se zasmály.
Dokud budeme žít v Evropě, tak se ohledně dieselgate nestane nic ! Uvědomte si, že nemalé akcie VW vlastní spolková vláda země, která má v EU hlavní slovo. Chyba se stala totiž úplně na začátku 90 let, kdy přišla první TDI jako taková. Je to slepá ulička individuální dopravy, což začíná být vidět ještě před příchodem Euro7 normy. Neříkám, že vznětový motor nemá svoje místo v nákladní dopravě, ale do osobáku se neměl nikdy v takové míře dostat.
Strašně bych si přál, aby na ME už měli konečně k dispozici takovou měřící techniku, která dokáže měřit kouřivost s menší tolerancí měření než dnes a konečně nás toho hnusu na silnici zbaví.
Druhá věc je, že nikdo se do teď nepozastavuje nad provozem 30 letých náklaďáků, jenž jsou většinou ve vlastnictví soukromníčků, kteří akorát jezdí za náklady a cenově křivý trh autodopravy těm, kteří provozují náklaďák který je emisně úplně někde jinde. Nechápu, jak lze u nás legálně podnikat s dávno odepsaným šrotem z kterého vyteče při každém stání půl litru oleje a ještě s ním jezdit po centrech měst. Kromě CNG busů bohužel nevidím světlo na konci tunelu....
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Piątek 21.04.2017 00:31, spor
Podstata sporu je zřejmě v tom, že sis koupil homologované auto, které nesplňuje podmínky homologace a má tedy vadu. Kupující má nárok na opravu nebo přiměřenou slevu.

Útoky do naftových motorů mi zde připadají docela zbytečné, taky jezdíte autem a vytváříte škodliviny nejen z motoru, ale i spoustu prachu otěrem z brzd a pneumatik, což je možná horší než oxidy dusíku, kterých se týká spor.

Místo toho byste mohli chodit pěšky, jezdit na kole, hromadnou dopravou nebo si čistě z ekologických důvodů přestavět auto na plyn. Nic z toho asi neděláte (jinak bychom se nebavili na autowebu, ale na webu ekohujerů), takže vám je ekologie taky přiměřeně u p... (u paty třeba).

Že lze legálně podnikat s třicet let starým šrotem je jedině dobře, protože najezdí jen zanedbatelně kilometrů a zřejmě jsou služby jimi poskytované levnější - používat už jednou vyrobenou věc je šetrnější než dokola likvidovat a vyrábět věc novou.

A tekoucí olej znamená nutnost vyměnit těsnění a nikoliv vyhodit stroj.



reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Piątek 21.04.2017 07:28, Jutgz vzuttztgzg. Ztuhtztjz
Podstatou je, a v tom s kolegou souhlasím, že ti výrobce prodal výrobek, který měl splňovat určité parametry a nesplňoval je. A když teď provedli úpravu motoru, auto víc žralo a mělo menší výkon. Kupující má nárok na slevu.
reagować
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Piątek 21.04.2017 08:19, VW
Upřímně nevěřím že po koncernu vůbec něco vysoudí, auta jsou opravitelná což se ted děje, hypotetické snížení životnosti některých komponent je vzhledem k různému opotřebení dotčených aut těžce prokazatelné. Doma máme A4 r.2013 po aktualizaci SW a jedinou změnou jsou trochu tupější reakce pod 1800ot
Je naivní si myslet že ostatní automobilky nepodvádí při měření, je až nepochopitelné že se koncern v Evropě k tomu dobrovolně přiznal, ostatní jako Opel, Fiat nebo Renault se jen vymlouvají a používají naprosto stejnou fintu jako koncern.
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Piątek 21.04.2017 08:23, RE: VW
ctverak napisał:
Upřímně nevěřím že po koncernu vůbec něco vysoudí, auta jsou opravitelná což se ted děje, hypotetické snížení životnosti některých komponent je vzhledem k různému opotřebení dotčených aut těžce prokazatelné. Doma máme A4 r.2013 po aktualizaci SW a jedinou změnou jsou trochu tupější reakce pod 1800ot Je naivní si myslet že ostatní automobilky nepodvádí při měření, je až nepochopitelné že se koncern v Evropě k tomu dobrovolně přiznal, ostatní jako Opel, Fiat nebo Renault se jen vymlouvají a používají naprosto stejnou fintu jako koncern.


Dobrovolně přiznal? Potom co mu odhalili podvodný software:) U těch ostatních se to zatím řekl bych neprokázalo.
Opravitelná za cenu snížení výkonu a zvýšení spotřeby.

reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 21.04.2017 09:09, RE: spor
capslock napisał:
Podstata sporu je zřejmě v tom, že sis koupil homologované auto, které nesplňuje podmínky homologace a má tedy vadu. Kupující má nárok na opravu nebo přiměřenou slevu.Útoky do naftových motorů mi zde připadají docela zbytečné, taky jezdíte autem a vytváříte škodliviny nejen z motoru, ale i spoustu prachu otěrem z brzd a pneumatik, což je možná horší než oxidy dusíku, kterých se týká spor.Místo toho byste mohli chodit pěšky, jezdit na kole, hromadnou dopravou nebo si čistě z ekologických důvodů přestavět auto na plyn. Nic z toho asi neděláte (jinak bychom se nebavili na autowebu, ale na webu ekohujerů), takže vám je ekologie taky přiměřeně u p... (u paty třeba).Že lze legálně podnikat s třicet let starým šrotem je jedině dobře, protože najezdí jen zanedbatelně kilometrů a zřejmě jsou služby jimi poskytované levnější - používat už jednou vyrobenou věc je šetrnější než dokola likvidovat a vyrábět věc novou.A tekoucí olej znamená nutnost vyměnit těsnění a nikoliv vyhodit stroj.


Ano vadu má, ale nebylo jim znemožněno auto používat, takže pro uživatele se stane jen to, že se dozvěděl o vlastnosti, o které nevěděl a ani by na ni nepřišel. Tato vlastnost fyzicky nebrání v užívání vozu a majitele poškozuje momentálně výrazně méně než okolí.
Nicméně souhlasím, že v momentě úpravy SW, aby došlo ke zmírnění výše uvedeného dopadu, mohlo auto ztratit vlastnosti, které jsou při jízdě postřehnutelné (snížení výkonu, zvýšení spotřeby, vyšší opotřebení EGR), by se mohl nacházet prostor pro reklamaci a odškodnění. Čili odškodnění by se mohlo týkat pouze vozů po úpravě SW, které vykazují změny vnějších charakteristik pohonu a nesplňují tak předepsané parametry - výkon, spotřeba.
Útoky na malé chrochtáky jsou spíše útoky na legislativu, která tohle zvěrstvo povolila a co víc, dokonce pod záštitou ekologie. Nejsem žádný ekologický fanatik, ale nesnáším lhaní do kapsy ve velkém za účelem prosazení ekonomického záměru.
A konkrétně já jezdím v Brně do práce MHD. Časově je to náročnější asi o 15 minut/den, ale zase vím, že tou šalinou město v 95% případů projedu dle jízdního řádu, což u auta absolutně nejde naplánovat. O značné finanční úspoře a svobodě pohybu se netřeba zmiňovat.
Ekologické vidění světa není černobílé, ale faktem je, že naftová auta do EURA V smrdí kompletně všechna. To mě obtěžuje a dvojnásob když vím, že mi to navíc ještě škodí. Nicméně nejsem tak zarytý ekolog, abych šel do plynu s ročním nájezdem 12 tkm, protože jeho primární účel je úspora nákladů s ekologie je až sekundární benefit.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 21.04.2017 17:21, RE: spor
David V napisał:
capslock napisał:
Podstata sporu je zřejmě v tom, že sis koupil homologované auto, které nesplňuje podmínky homologace a má tedy vadu. Kupující má nárok na opravu nebo přiměřenou slevu.Útoky do naftových motorů mi zde připadají docela zbytečné, taky jezdíte autem a vytváříte škodliviny nejen z motoru, ale i spoustu prachu otěrem z brzd a pneumatik, což je možná horší než oxidy dusíku, kterých se týká spor.Místo toho byste mohli chodit pěšky, jezdit na kole, hromadnou dopravou nebo si čistě z ekologických důvodů přestavět auto na plyn. Nic z toho asi neděláte (jinak bychom se nebavili na autowebu, ale na webu ekohujerů), takže vám je ekologie taky přiměřeně u p... (u paty třeba).Že lze legálně podnikat s třicet let starým šrotem je jedině dobře, protože najezdí jen zanedbatelně kilometrů a zřejmě jsou služby jimi poskytované levnější - používat už jednou vyrobenou věc je šetrnější než dokola likvidovat a vyrábět věc novou.A tekoucí olej znamená nutnost vyměnit těsnění a nikoliv vyhodit stroj.
Ano vadu má, ale nebylo jim znemožněno auto používat, takže pro uživatele se stane jen to, že se dozvěděl o vlastnosti, o které nevěděl a ani by na ni nepřišel. Tato vlastnost fyzicky nebrání v užívání vozu a majitele poškozuje momentálně výrazně méně než okolí.Nicméně souhlasím, že v momentě úpravy SW, aby došlo ke zmírnění výše uvedeného dopadu, mohlo auto ztratit vlastnosti, které jsou při jízdě postřehnutelné (snížení výkonu, zvýšení spotřeby, vyšší opotřebení EGR), by se mohl nacházet prostor pro reklamaci a odškodnění. Čili odškodnění by se mohlo týkat pouze vozů po úpravě SW, které vykazují změny vnějších charakteristik pohonu a nesplňují tak předepsané parametry - výkon, spotřeba.Útoky na malé chrochtáky jsou spíše útoky na legislativu, která tohle zvěrstvo povolila a co víc, dokonce pod záštitou ekologie. Nejsem žádný ekologický fanatik, ale nesnáším lhaní do kapsy ve velkém za účelem prosazení ekonomického záměru.A konkrétně já jezdím v Brně do práce MHD. Časově je to náročnější asi o 15 minut/den, ale zase vím, že tou šalinou město v 95% případů projedu dle jízdního řádu, což u auta absolutně nejde naplánovat. O značné finanční úspoře a svobodě pohybu se netřeba zmiňovat.Ekologické vidění světa není černobílé, ale faktem je, že naftová auta do EURA V smrdí kompletně všechna. To mě obtěžuje a dvojnásob když vím, že mi to navíc ještě škodí. Nicméně nejsem tak zarytý ekolog, abych šel do plynu s ročním nájezdem 12 tkm, protože jeho primární účel je úspora nákladů s ekologie je až sekundární benefit.


A v prvních dvou větách tvého příspěvku je Davide zakopaný pes. Ta auta mají prokazatelně vadu - homologaci získanou podvodem = nejsou způsobilá pro provoz na pozemních komunikacích. Zatímco v US se s koncernem nikdo nemazal, autům prostě vzali homologaci a tedy možnost jezdit legálně po silnicích, v Evropě VW k tomu chybí politická vůle - koncern přece jen zaměstnává značné množství voličů. Navíc ani po "úpravě" software nejsou reálně schopná emisní normu splnit (alespoň tak vychází dosavadní testy) = vada stále trvá.
PS: auta smrdí všechna bez rozdílu. Ekologické auto neexistuje, i elektromobily vypouští emise, jen je vypouští komínem uhelné elektrárny .
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Piątek 21.04.2017 18:17, podvod
Nejlepší na tom všem je,že ten průšvihový motor v reálném provozu vypouští stejně i méně škodlivin než motory konkurence.Dokonce se najdou i motory plnicí euro 6,které vypustí stejně škodlivin,jako zmiňovaný problémový motor 2 TDI.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 21.04.2017 21:21, RE: podvod
Fanda napisał:
Nejlepší na tom všem je,že ten průšvihový motor v reálném provozu vypouští stejně i méně škodlivin než motory konkurence.Dokonce se najdou i motory plnicí euro 6,které vypustí stejně škodlivin,jako zmiňovaný problémový motor 2 TDI.


Nevím proč jsi použil jednotné číslo - průšvihové motory od VW jsou v posledních letech všechny . Pravda je nejspíš taková, že s emisemi "podvádí" všichni, ale jen koncern byl tak přesvědčen o své nedotknutelnosti, že použil technické prostředky (software), tedy zanechal prokazatelnou stopu. Všichni ostatní šli cestou nejmenšího odporu a raději našli si skulinu v legislativě = použili legální cestu neb co není zakázáno, je povoleno.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Piątek 21.04.2017 22:07, Odskodnenie naftakom
Taktiez nechapem, preco su odskodnene len naftove auta. Robia viac emisii? To nikoho nezaujima. Aspon nie dovtedy, kym po svete plavaju lode, ktore vypustaju tolko skodlivin, ako mensie staty. Ale to, ze robia viac emisii, je predsa jasne uz dlho. Po tych handrach vo vyfuku atd sa im totiz zvysila spotreba. No a kazdy si dokaze spocitat, ze ked spalim viac nafty, vznikne aj viac bordelu. Podobne to ale je aj s benzinovymi autami. Staci sa pozriet na pisane spotreby aut poslednych asi 8 rokov. Takze nech mi nikto nehovori, ze benzin, co ma pisanu spotrebu 3.8 litra, a realne zerie 6, ma emisie v norme. EU si ale vychovala tieto automobilky tak, ze ich nechala vedome podvadzat, pretoze je ekonomika na nich postavena. A to, ze sa zvysi umrtnost, choroby, a znicime si prostredie, koho to zaujima? To budu riesit nase deti, ak tu nejake budu... Lenze v amerike vw nepatri k bohom, a tak im pristrihli kridielka (co im nahrava do kariet- aspon par ludi prejde od VW k americkym znackam). EU s tym ale nic nespravi, lebo zvysok sveta je v ekologii daleko pred nami, a preto naftaky moc nepouzivaju. Jedine, za co mozu tie americke V8 motory trestat je, ze vyrabaju CO2. Ale europania si ich urcite kupovat nebudu. Vsak sa skuste u nas niekoho opytat, za kolko dava cestu zo ZA do BA. Ocakavana odpoved je do 2 hodin, vacsina ale odpovie, ze do 5 litrov :)
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Sobota 22.04.2017 08:07, RE: podvod
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
Nejlepší na tom všem je,že ten průšvihový motor v reálném provozu vypouští stejně i méně škodlivin než motory konkurence.Dokonce se najdou i motory plnicí euro 6,které vypustí stejně škodlivin,jako zmiňovaný problémový motor 2 TDI.
Nevím proč jsi použil jednotné číslo - průšvihové motory od VW jsou v posledních letech všechny . Pravda je nejspíš taková, že s emisemi "podvádí" všichni, ale jen koncern byl tak přesvědčen o své nedotknutelnosti, že použil technické prostředky (software), tedy zanechal prokazatelnou stopu. Všichni ostatní šli cestou nejmenšího odporu a raději našli si skulinu v legislativě = použili legální cestu neb co není zakázáno, je povoleno.


Nevím,jak to dělají ostatní,ale nejdůležitější podle mě je,co skutečně jde z výfuků v reálném provozu.A jsou i takové vozy,které vypouští to samé a to údajně plní E-6
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Sobota 22.04.2017 08:58, RE: podvod
Fanda napisał:
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
Nejlepší na tom všem je,že ten průšvihový motor v reálném provozu vypouští stejně i méně škodlivin než motory konkurence.Dokonce se najdou i motory plnicí euro 6,které vypustí stejně škodlivin,jako zmiňovaný problémový motor 2 TDI.
Nevím proč jsi použil jednotné číslo - průšvihové motory od VW jsou v posledních letech všechny . Pravda je nejspíš taková, že s emisemi "podvádí" všichni, ale jen koncern byl tak přesvědčen o své nedotknutelnosti, že použil technické prostředky (software), tedy zanechal prokazatelnou stopu. Všichni ostatní šli cestou nejmenšího odporu a raději našli si skulinu v legislativě = použili legální cestu neb co není zakázáno, je povoleno.
Nevím,jak to dělají ostatní,ale nejdůležitější podle mě je,co skutečně jde z výfuků v reálném provozu.A jsou i takové vozy,které vypouští to samé a to údajně plní E-6


Co jde skutečně z výfuku zajímá jen mizivé procento lidí (není to vidět=neexistuje to, tak uvažuje většina lidstva ), Davida a ekoteroristy. Ostatním je ekologické hledisko provozu auta u zadele - pokud by to tak nebylo, jezdila by většina lidí na kole/MHD/pěšky/atd., protože jakékoli auto je z principu neekologické (výrobou, provozem a i když se stane odpadem). Ani úředníky EU to reálně nezajímá, jinak by celé roky v klidu nepřehlíželi rozdíl ve spotřebě na papíře a v realitě - už z něj bylo jasné, že je něco hodně špatně.
PS: mícháme tu dohromady dva pohledy
1) environmentální - tady neobstojí žádný výrobce. Nová benzínová auta také v reálu neplní emise (minimálně CO2) se kterými byla homologována a ještě díky přímému vstřiku produkují nanočástice sazí stejně jako diesel bez DPF. Diesely zase s tlakem na emise CO2 produkují kvanta NOx. Takže pokud chceme být skutečně EKO, budeme muset všichni chodit pěšky a produkovat jen metan s příměsí sirovodíku .
2) právní hledisko - tady je situace jasnější. Jediný kdo skutečně naplnil definici podvodu je Volkswagen - použil technické prostředky a díky nim prošel. Všichni ostatní použili právní kličky (paragrafy o ochraně motoru v určitých situacích), což je sice nemorální, ale legální. Tady není nad čím diskutovat.
Můžeme jen hádat proč šel VW touto cestou. Zda má tak mizerné motory, že by se nevešel ani do zmíněných právních mantinelů, nebo zda má tak mizerné právníky, že tuto legální cestu nenašli.
reagować
Milan123
ilość wystąpień4
data registracji30.03.2017
Sobota 22.04.2017 18:23, Odškodnění v EU?
Nevím, za co chtějí lidi v Evropě odškodnění. VW nic nelegálního v Evropě neudělal a homologace je platná...svolávací akce je jen projevem dobré vůle a sama o sobě je k ničemu. V USA mají jiné zákony a proto VW byl u nich nelegální...Jinak doporučuji se zajet podívat např. do Číny, jak vypadá "neekologie".
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Sobota 22.04.2017 20:05, RE: Odškodnění v EU?
Milan123 napisał:
Nevím, za co chtějí lidi v Evropě odškodnění. VW nic nelegálního v Evropě neudělal a homologace je platná...svolávací akce je jen projevem dobré vůle a sama o sobě je k ničemu. V USA mají jiné zákony a proto VW byl u nich nelegální...Jinak doporučuji se zajet podívat např. do Číny, jak vypadá "neekologie".


Zjistil jste si vůbec něco o dané problematice, nebo jste o ní jen něco slyšel v hospodě? VW se dopustil podvodu při homologaci, za prokazatelného použití technického prostředku = homologace dotčených modelů je neplatná = tato auta nemají na silnici co dělat. Tak to vidí v US a tak je to dle zákona správně. Bohužel koncern zaměstnává příliš mnoho voličů a Německé spolkové země vlastní spoustu jeho akcií než aby byla vůle skutečně sebrat homologaci dotčených aut a koncern vrácením všech legálně nepoužitelných aut a vyplacením odškodného jejich majitelům finančně položit. Ostatní "podvádějí" legálně za použití mezer v zákonech, jen u VW se projevila arogance nebo neschopnost.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Niedziela 23.04.2017 00:33, Zaoceánské lodě, už zase :)
Mám dojem že většině lidem nejde o ekologii, ale zajímá je co musí dýchat ve městech. Stačí se projít někde na 3 proudé magitrále a nepotřebuju k tomu laboratoř, abych cítil ten smrad. Takový smrad jsem třeba v Chicagu kde silnice ve městě má 5 pruhů nikdy nezažil. Je evidentní, že tenhle smrad leze především z dieslů.

A k těm zaoceánským lodím. Ty mají domnívám se minimální vliv na zdraví. Protože vyprodukovaný prach spadne do oceánu a následně klesne na dno a nikdo to nemusí ve městech vdechovat.
reagować
Milan123
ilość wystąpień4
data registracji30.03.2017
Niedziela 23.04.2017 18:34, Jiří Hrabovský
A to si přejete, aby koncern padl a statisíce lidí přišlo o práci? Hlavní chyba byla, že se koncern vůbec přiznal...nikdo se v historii k takové věci nepřiznal, i když se pořád hledají kličky v zákonech nebo se obcházejí, protože to jinak nejde...
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Niedziela 23.04.2017 19:07, RE: Odškodnění v EU?
Pavlik napisał:
Milan123 napisał:
Nevím, za co chtějí lidi v Evropě odškodnění. VW nic nelegálního v Evropě neudělal a homologace je platná...svolávací akce je jen projevem dobré vůle a sama o sobě je k ničemu. V USA mají jiné zákony a proto VW byl u nich nelegální...Jinak doporučuji se zajet podívat např. do Číny, jak vypadá "neekologie".
Zjistil jste si vůbec něco o dané problematice, nebo jste o ní jen něco slyšel v hospodě? VW se dopustil podvodu při homologaci, za prokazatelného použití technického prostředku = homologace dotčených modelů je neplatná = tato auta nemají na silnici co dělat. Tak to vidí v US a tak je to dle zákona správně. Bohužel koncern zaměstnává příliš mnoho voličů a Německé spolkové země vlastní spoustu jeho akcií než aby byla vůle skutečně sebrat homologaci dotčených aut a koncern vrácením všech legálně nepoužitelných aut a vyplacením odškodného jejich majitelům finančně položit. Ostatní "podvádějí" legálně za použití mezer v zákonech, jen u VW se projevila arogance nebo neschopnost.


Nevím,jak to dělají ostatní,ale krátce po vypuknutí aféry byl dané problematice věnován pořad na čt 24 , do debaty byl přizván i pan Janda z Cimbu a ten má na daný problém dočista jiný názor.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Niedziela 23.04.2017 20:34, RE: Odškodnění v EU?
Fanda napisał:
Pavlik napisał:
Milan123 napisał:
Nevím, za co chtějí lidi v Evropě odškodnění. VW nic nelegálního v Evropě neudělal a homologace je platná...svolávací akce je jen projevem dobré vůle a sama o sobě je k ničemu. V USA mají jiné zákony a proto VW byl u nich nelegální...Jinak doporučuji se zajet podívat např. do Číny, jak vypadá "neekologie".
Zjistil jste si vůbec něco o dané problematice, nebo jste o ní jen něco slyšel v hospodě? VW se dopustil podvodu při homologaci, za prokazatelného použití technického prostředku = homologace dotčených modelů je neplatná = tato auta nemají na silnici co dělat. Tak to vidí v US a tak je to dle zákona správně. Bohužel koncern zaměstnává příliš mnoho voličů a Německé spolkové země vlastní spoustu jeho akcií než aby byla vůle skutečně sebrat homologaci dotčených aut a koncern vrácením všech legálně nepoužitelných aut a vyplacením odškodného jejich majitelům finančně položit. Ostatní "podvádějí" legálně za použití mezer v zákonech, jen u VW se projevila arogance nebo neschopnost.
Nevím,jak to dělají ostatní,ale krátce po vypuknutí aféry byl dané problematice věnován pořad na čt 24 , do debaty byl přizván i pan Janda z Cimbu a ten má na daný problém dočista jiný názor.


Já nějakému Jardovi jeho názor neberu, jako automechanik je bezesporu výborný, když dokáže opravit/upravit koncernový šrot, tedy vlastně nabízené motory, do použitelné podoby. Jen si kladu otázku, jak dalece rozumí právní stránce homologačního procesu...
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Niedziela 23.04.2017 21:38, Emisie
Tie zaoceanske lode to sice vacsinu vypustia do mora (z ktoreho sa potom lovia ryby, ktore jeme, popripade vymrie par koralovych utesov), ale taktiez obcas pridu do pristavu, z ktoreho sa potom rozbiehaju. A ako priklad naftovej zaoceanskej lode moze posluzit napriklad ta ruska lietadlova lod, ktora vraj 'sirila strach' oblakmi cierneho dymu :D (najdete si na youtube)
Co sa tyka toho krachu VW a prepustenia obrovskeho mnozstva ludi, tak neviem, ci ste o tom uz poculi, ale uz sa zacala dalsia priemyselna revolucia, kde vacsinu z nas nahradia roboty (lebo su lacnejsie a nemaju odbory), takze tych par ludi, co bude mat pracu, bude pravdepodobne montovat roboty :)
Dufam, ze prognozy vacsiny automobiliek sa coskoro naplnia, a naftaky sa zrusia. Ked si dnes clovek pusti vonkajsiu cirkulaciu na aute v meste, tak citi nieco o dost horsie, ako v 80 rokoch ked jazdil za starymi zigulikmy a moskvicmi. Len sa obavam, ze to pojde standardnou cestou. Zacne to na zapade, tam naftaky zlacneju=hufne sa zacnu dovazat na vychodny kraj unie, a my sa tu zadusime. Pretoze to predsa jazdi za 3.5 na 100, a este to bude aj lacnejsie.
A co sa tyka jazdy na bicykli alebo peso do prace, ja som to fakt skusal. Zial, na slovensku sa cyklotrasy riesia len pred volbami na bilboardoch a potom o dalsie 4 roky s farbou v ruke malovanim cyklochodnikov po hlavnych tahoch. A predstavte si, ako idete do prace, a predbieha vas auto, ktore zrazu prida a z vyfuku mu vyleti cierna sadza. Alebo sa mu prave cisti filter pevnych castic. To uz radsej lopatou po hlave...

reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.