capslock napisał:
Podstata sporu je zřejmě v tom, že sis koupil homologované auto, které nesplňuje podmínky homologace a má tedy vadu. Kupující má nárok na opravu nebo přiměřenou slevu.Útoky do naftových motorů mi zde připadají docela zbytečné, taky jezdíte autem a vytváříte škodliviny nejen z motoru, ale i spoustu prachu otěrem z brzd a pneumatik, což je možná horší než oxidy dusíku, kterých se týká spor.Místo toho byste mohli chodit pěšky, jezdit na kole, hromadnou dopravou nebo si čistě z ekologických důvodů přestavět auto na plyn. Nic z toho asi neděláte (jinak bychom se nebavili na autowebu, ale na webu ekohujerů), takže vám je ekologie taky přiměřeně u p... (u paty třeba).Že lze legálně podnikat s třicet let starým šrotem je jedině dobře, protože najezdí jen zanedbatelně kilometrů a zřejmě jsou služby jimi poskytované levnější - používat už jednou vyrobenou věc je šetrnější než dokola likvidovat a vyrábět věc novou.A tekoucí olej znamená nutnost vyměnit těsnění a nikoliv vyhodit stroj.
Ano vadu má, ale nebylo jim znemožněno auto používat, takže pro uživatele se stane jen to, že se dozvěděl o vlastnosti, o které nevěděl a ani by na ni nepřišel. Tato vlastnost fyzicky nebrání v užívání vozu a majitele poškozuje momentálně výrazně méně než okolí.
Nicméně souhlasím, že v momentě úpravy SW, aby došlo ke zmírnění výše uvedeného dopadu, mohlo auto ztratit vlastnosti, které jsou při jízdě postřehnutelné (snížení výkonu, zvýšení spotřeby, vyšší opotřebení EGR), by se mohl nacházet prostor pro reklamaci a odškodnění. Čili odškodnění by se mohlo týkat pouze vozů po úpravě SW, které vykazují změny vnějších charakteristik pohonu a nesplňují tak předepsané parametry - výkon, spotřeba.
Útoky na malé chrochtáky jsou spíše útoky na legislativu, která tohle zvěrstvo povolila a co víc, dokonce pod záštitou ekologie. Nejsem žádný ekologický fanatik, ale nesnáším lhaní do kapsy ve velkém za účelem prosazení ekonomického záměru.
A konkrétně já jezdím v Brně do práce MHD. Časově je to náročnější asi o 15 minut/den, ale zase vím, že tou šalinou město v 95% případů projedu dle jízdního řádu, což u auta absolutně nejde naplánovat. O značné finanční úspoře a svobodě pohybu se netřeba zmiňovat.
Ekologické vidění světa není černobílé, ale faktem je, že naftová auta do EURA V smrdí kompletně všechna. To mě obtěžuje a dvojnásob když vím, že mi to navíc ještě škodí. Nicméně nejsem tak zarytý ekolog, abych šel do plynu s ročním nájezdem 12 tkm, protože jeho primární účel je úspora nákladů s ekologie je až sekundární benefit.