hymr napisał:
Evropa si kope hrob zcela určitě. Krumpáč a lopatu sice drží úředníci v Bruselu, ale je nutno si uvědomit, že velikost a hloubku hrobu / mantra C02 a pod. / jim úspěšně našeptávají sami automobilky, ač to na první pohled vypadá obráceně. Prostě je nutno pořád vyrábět něco nového , složitějšího, dražšího a pokud možno neopravitelného, co se nahradí novým a ještě horším. Auta jsou dnes relativně levnější, ale také jejich životnost / nejen technická, ale zejména z pohledu efektivnosti oprav a údržby/ je také mnohem kratší. Ekonomická loby se bude vždy snažit o co největší míru globalizace a znásobení zisků. O běžného uživatele auta či čehokoliv jiného tady až zase tak nejde. Prostě si budeme muset / a moci/ koupit jen to, co bude na trhu/ co nám dají , z pohledu úředníka v Bruselu, co nám povolí/. A věřte, že to bude vždy to, co vložené investice výrobců nejvíce zhodnotí. Ať již to budou malé motory či cokoliv jiného. Většina lidí prohlédne, až auta s jejich malými nadopovanými motory budou po několika letech v bazarech neprodejná, prostě proto, že budou na samé hranici výrobci plánované životnosti a neopravitelné. Nevadí, koupíme si přece nové , lepší .......
Nemyslím že je to problém automobilek. Takhle se blbne jen tady v Evropě. Prostě proto, že EU požaduje minimální emise CO2. V USA a Japonsku se místo CO2 požaduje, aby auto neprodukovalo jedy (zvlášť ve městech) a automobilky se tomu přizpůsobily.