0
powrót
 

diskuze k tématu: VW Touran cca 200 000 Kč - benzín nebo nafta?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, dovoz vozidel, automobilky, německá vozidla
Radek_z
ilość wystąpień11
data registracji14.02.2016
Niedziela 14.02.2016 22:18, VW Touran cca 200 000 Kč - benzín nebo nafta?
Dobrý den, potřebuji koupit rodinné auto pro 3 děti a dospěl jsem k autům MPV, z nichž jsem vybral VW Touran (rozhodovali zejména vnější rozměry kvůli rozměrům garáže). Mám ale dilema, zda koupit benzín nebo naftu. Najedu cca 10 000 km ročně, z čehož je cca polovina po městě, kdy motor pořádně nezahřeju (jízdy cca 10 min se vzdáleností do 5 km). Finančně se chci pohybovat kolem 200 000 Kč, takže připadá v úvahu modelová řada VW Touran 2007 - 2010. Z motorů mi vyšly buď 1,9 TDI (77 kW) nebo 1,4 TSI (103 kW). Jezdím klidně, takže přílišný výkon nepotřebuji. U benzínu se obávám příliš vysoké spotřeby, u nafty se zase obávám příliš vysokých nákladů na opravy (jestli se mýlím, tak mě prosím opravte). Poraďte mi prosím, jakou motorovou verzi VW Touran zvolit. Zároveň nemám zkušenosti s nákupem aut z Německa a zajímalo by mě, zda takový nákup např. výběrem na www.mobile.de je bezpečný nebo alespoň bezpečnější či spolehlivější než v ČR. Předem děkuji za odpovědi. Radek
reagować
Radek_z
ilość wystąpień11
data registracji14.02.2016
Niedziela 14.02.2016 22:40, ........dodatek
......pokud by měla být nafta, tak tam asi 1.9 TDI. Pokud ale benzín, dělali se ještě 1,6 a od r. 2010 1,2 TSI (77 kW) - co tato 1,2 TSi, která by měla mít menší spotřebu? Pokud se samozřejmě jako laik v něčem mýlím, tak mě klidně opravte. Jinak předem děkuji za jakékoli rady.
reagować
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Poniedziałek 15.02.2016 09:23, benzin - nemrzněte v zimě... / jak nakupovat
Na základě tohoto zadání:
Najedu cca 10 000 km ročně, z čehož je cca polovina po městě, kdy motor pořádně nezahřeju (jízdy cca 10 min se vzdáleností do 5 km).
Mě připadá, že výhodnější by byla benzínová varianta. Zejména vzhledem ke krátkým jízdám po městě, kdy se motor pořádně neohřeje. A nejde jen o motor a jeho opotřebení. Co posádka? V zimě by jste jezdil v rukavicích a kulichu ;) Dále, sice to je jen menší výhoda, ale výhoda to je. Benzín je v kabině tišší.

Co se týče nákupu auta, tak asi nikdy nejde udělat 100procentní opatření aby člověk nenaletěl. Nicméne, pořád jde udělat docela dost.
1) Auta, kterým se serviska "ztratila při malování" nebrat. Toto platí zejména pro zahraniční vozy u kterých stav km (a s tím související optřebení vozu) nejde ověřit ani jiným alternativním způsobem. U aut původem z ČR by stav tachometru ověřit šel. Viz níže.

2) Auta, která již na fotografiích v inzerátu mají půl vozu lakovanou jakoby v jiném odstínu než druhou polovinu vozu NEBRAT za žádných okolností.

3) Až se vám povede najít vysněný vůz, který je "papírově vpořádku", není na první pohled vícebarevný (půl auta přestříkaná naštěstí pro vás barvoslepým opravářem), je čas přejít do další fáze. Tou je osobní prohlídka. Pokud si nejste jist, zda sám rozeznáte bourané vozidlo, opotřebení interiéru neodpovídající stavu km na tachometru, poškození motoru/spojky/ atp. Požádejte prodávajícího o společnou kontrolu v servisu. Doporučuji servis, který si sám (klidně náhodně) vyberete. Dovedu si představit, že prodávající má někde svého známého servismana, který vám bude odborně věšet bulíky na nos. Taková kontrola předpokládám bude do 500,- Kč, to se snad dá pro klid investovat. V autorizovaném servisu jsou dokonce schopni vidět záznamy co se vozem dělo. Kdy (při jakém nájezdu) absolvovalo jednotlivé prohlídky atd. Jenže, schopni vidět to v systému sice jsou, ale je zde velké ALE. Někteří autorizovaní prodejci tyto informace nechtějí sdělit. Prý kvůli ochraně osobních údajů. Já se byl pokaždé alespoň schopen domluvit na tom, aby na mne beze slov kývli, že údaje v servisce sedí s údaji v jejich systému. Koupit si čistopis servisní knížky je otázka pár korun. Kamarád v autorizáku ji pak za litr slivovice rád vyplní a auto vypadá na první pohled jako ověřené. Servisku se vždy alespoń pokuste ověřit v autorizovaném servisu.

4) Před koupí vozu VŽDY!!! zkontrolovat, zda vůz není ve vlastnictví jakékoliv leasingové společnosti. Tuto zkutečnost nezjistíte z velkého TP. Dále se pokusit ověřit stav km na tachometru. Polovina aut má stočený tachometr. Samozřejmě číslo na tachometru není rozhodně vše, vozidlo s 250tkm může být v lepším technickém stavu než jiné s 150tkm, ale není důvod se nechat tahat za nos. Když už nic jiného lze na tento pokus o podvod poukázat a žádat slevu za stočení.

Užitečné linky:

Kontrola stavu tachometru založená na zobrazení nájezdu při STK (ministerstvo dopravy):
https://www.kontrolatachometru.cz/
(zdarma)

Kontrola tachometru u CEBIA (u některých vozů mají v databázi i údaje o stavu tachometru od autorizovaných dealerů):
http://www.cebia.cz/
(za poplatek)

Kontrola zda není na vozidlo sjednán leasing, nebo není vozidlo hlášeno jako odcizené:
http://www.cebia.cz/nase-sluzby/check-lease.html
(zdarma)
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Poniedziałek 15.02.2016 13:36, RE: VW Touran cca 200 000 Kč - benzín nebo nafta?
Radek_z napisał:
Dobrý den, potřebuji koupit rodinné auto pro 3 děti a dospěl jsem k autům MPV, z nichž jsem vybral VW Touran (rozhodovali zejména vnější rozměry kvůli rozměrům garáže). Mám ale dilema, zda koupit benzín nebo naftu. Najedu cca 10 000 km ročně, z čehož je cca polovina po městě, kdy motor pořádně nezahřeju (jízdy cca 10 min se vzdáleností do 5 km). Finančně se chci pohybovat kolem 200 000 Kč, takže připadá v úvahu modelová řada VW Touran 2007 - 2010. Z motorů mi vyšly buď 1,9 TDI (77 kW) nebo 1,4 TSI (103 kW). Jezdím klidně, takže přílišný výkon nepotřebuji. U benzínu se obávám příliš vysoké spotřeby, u nafty se zase obávám příliš vysokých nákladů na opravy (jestli se mýlím, tak mě prosím opravte). Poraďte mi prosím, jakou motorovou verzi VW Touran zvolit. Zároveň nemám zkušenosti s nákupem aut z Německa a zajímalo by mě, zda takový nákup např. výběrem na www.mobile.de je bezpečný nebo alespoň bezpečnější či spolehlivější než v ČR. Předem děkuji za odpovědi. Radek


Vzhledem k popisovanému provozu, nájezdu a bez nároků na přílišnou dynamiku s přihlédnutím k nižším servisním nákladům bych do Touranu zvolil benzínový motor 1,6 75 kW (pozor na silnější s přímým vstřikem, ten radši nebrat!). Nejhorší, co vás s tímto motorem může potkat je vysoká spotřeba oleje kolem 200 000 km, ale za cenu nového turba nebo pár vstřiků dieselu vám ho nezávislý specialista ,,zgenerálkuje´´ i s rozvody. 1,9 TDI je sice opravdu povedený diesel, ale v dobrém stavu zoufale předražený nebo se vůbec nesežene. U dovozových 1,9 zase hrozí, že budou mít DPF a to už pak vůbec nedávají smysl. Být vámi, ještě bych zvážil VW Caddy v osobní specifikaci. Je servisně jednodušší, bytelnější (já tvrdím že i kvalitnější) a kromě benzínového motoru 1,6 75 kW se dá sehnat továrně přestavěný na LPG (taky 1,6) nebo CNG (2,0 - ten bych bral já, je velmi odolný a jede líp než 1,6).
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 15.02.2016 15:18, Opravdu musíte mít Touran :-)
Zdravím, jestli opravdu musíte mít Touran, tak s Vašim nájezdem bych také volil 1.6 MPI, protože motory 1.4 TSI jsou poruchové až až a první generace motorů 1.2 TSI jakbysmet

Pořád mi vrtá hlavnou proč Vás neoslovil Renault Grand Scenic 1.6 a nebo Ford S-MAX 2.0i ?
Možná i osvědčený Ford C-MAX II generace s motorem 1.6 by mohl stačit, jeho výhodou je, že je kratší a dobře se s ním jezdí i po městě a zároveň má velmi povedený podvozek i řízení a s motorem 1.6 nebývají problémy...
reagować
HoNZA
ilość wystąpień248
data registracji28.04.2008
Poniedziałek 15.02.2016 15:24, RE: VW Touran cca 200 000 Kč - benzín nebo nafta?
Paul napisał:
Radek_z napisał:
Dobrý den, potřebuji koupit rodinné auto pro 3 děti a dospěl jsem k autům MPV, z nichž jsem vybral VW Touran (rozhodovali zejména vnější rozměry kvůli rozměrům garáže). Mám ale dilema, zda koupit benzín nebo naftu. Najedu cca 10 000 km ročně, z čehož je cca polovina po městě, kdy motor pořádně nezahřeju (jízdy cca 10 min se vzdáleností do 5 km). Finančně se chci pohybovat kolem 200 000 Kč, takže připadá v úvahu modelová řada VW Touran 2007 - 2010. Z motorů mi vyšly buď 1,9 TDI (77 kW) nebo 1,4 TSI (103 kW). Jezdím klidně, takže přílišný výkon nepotřebuji. U benzínu se obávám příliš vysoké spotřeby, u nafty se zase obávám příliš vysokých nákladů na opravy (jestli se mýlím, tak mě prosím opravte). Poraďte mi prosím, jakou motorovou verzi VW Touran zvolit. Zároveň nemám zkušenosti s nákupem aut z Německa a zajímalo by mě, zda takový nákup např. výběrem na www.mobile.de je bezpečný nebo alespoň bezpečnější či spolehlivější než v ČR. Předem děkuji za odpovědi. Radek
Vzhledem k popisovanému provozu, nájezdu a bez nároků na přílišnou dynamiku s přihlédnutím k nižším servisním nákladům bych do Touranu zvolil benzínový motor 1,6 75 kW (pozor na silnější s přímým vstřikem, ten radši nebrat!). Nejhorší, co vás s tímto motorem může potkat je vysoká spotřeba oleje kolem 200 000 km, ale za cenu nového turba nebo pár vstřiků dieselu vám ho nezávislý specialista ,,zgenerálkuje´´ i s rozvody. 1,9 TDI je sice opravdu povedený diesel, ale v dobrém stavu zoufale předražený nebo se vůbec nesežene. U dovozových 1,9 zase hrozí, že budou mít DPF a to už pak vůbec nedávají smysl. Být vámi, ještě bych zvážil VW Caddy v osobní specifikaci. Je servisně jednodušší, bytelnější (já tvrdím že i kvalitnější) a kromě benzínového motoru 1,6 75 kW se dá sehnat továrně přestavěný na LPG (taky 1,6) nebo CNG (2,0 - ten bych bral já, je velmi odolný a jede líp než 1,6).


Zdravím. Souhlasím že nejbezpečnější volbou je 1.6 MPI, varianta FSI je technicky zcela odlišná a je to servisně náročnější - nejede o tolik lépe, aby se vplatilo do něj investovat, i když po výměně rozvodů /řetězových/ by měl něco vydržet. má ale sklony karbonovat a tak je lepší smířit se s normálním MPÍčkem. Verze na CNG jede lépe, ale servis má také úměrně dražší - třeba výměna redukčních ventilů nádrží je pálka, protože nádrže musí z auta ven, navíc i nádrže mají omezenou životnost a vzhledem k ceně auta je pravděpodobné, že ten černý petr vyjde na vás. Vyhněte se všem verzím nafťáků s filtrem a také verzi AZV 2.0 TDi - praská mu mimo jiné hlava. U tohoto auta se víc než jinde vyplatí nechat to prohlédnout specialistou, protože touran chtějí všichni a tak se s ním dělají kouzla a čáry....
reagować
Radek_z
ilość wystąpień11
data registracji14.02.2016
Poniedziałek 15.02.2016 20:53, Touran
Děkuji všem moc za odpovědi. Takže naftu pro můj provoz zcela vylučujete? Některé názory mých známých říkají, že nafta na můj provoz zas tak nevadí a hlavně že budu mít menší spotřebu. A právě té spotřeby se u toho benzínu 1,6 MPI obávám - nebude sahat k 10 litrům? Pro porovnání jsem našel orientační spotřeby (kombinovaná / mimo město / město): benzín 1,6 MPI - 8,1 / 6,5 / 11,0; 1,4 TSI - 7,6 / 6,3 / 9,9; 1,2 TSI - 5,9 / 5,2 / 7,2; nafty 1,9 TDI - 5,3 / 4,5 / 6,7; 1,6 TDI - 4,6 / 4,1 / 5,5. Takže rozdíly až 4 litry na 100 km, což je při současných cenách cca 100 Kč na 100 km, při ročním nájezdu 10 000 km je to rozdíl cca 10 000 Kč (při vyšších cenách i více). Kdybych se přiklonil k benzínu, co říkáte na motor 1,2 TSI, který je v nabídce od r. 2010 a možná by se dal sehnat do 250 000 Kč (to je asi max. finanční hranice)? Děkuji ještě za odpovědi.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 16.02.2016 00:52, RE: Touran
Radek_z napisał:
Děkuji všem moc za odpovědi. Takže naftu pro můj provoz zcela vylučujete? Některé názory mých známých říkají, že nafta na můj provoz zas tak nevadí a hlavně že budu mít menší spotřebu. A právě té spotřeby se u toho benzínu 1,6 MPI obávám - nebude sahat k 10 litrům? Pro porovnání jsem našel orientační spotřeby (kombinovaná / mimo město / město): benzín 1,6 MPI - 8,1 / 6,5 / 11,0; 1,4 TSI - 7,6 / 6,3 / 9,9; 1,2 TSI - 5,9 / 5,2 / 7,2; nafty 1,9 TDI - 5,3 / 4,5 / 6,7; 1,6 TDI - 4,6 / 4,1 / 5,5. Takže rozdíly až 4 litry na 100 km, což je při současných cenách cca 100 Kč na 100 km, při ročním nájezdu 10 000 km je to rozdíl cca 10 000 Kč (při vyšších cenách i více). Kdybych se přiklonil k benzínu, co říkáte na motor 1,2 TSI, který je v nabídce od r. 2010 a možná by se dal sehnat do 250 000 Kč (to je asi max. finanční hranice)? Děkuji ještě za odpovědi.


Podle Spritmonitoru jezdí 1.6tka v Touranovi průměr za 8.45L. Tzn. s tím půjde jezdit za cca 8L pokud to nebudu honit hlavně po dálnicích... Těch 10L je nesmysl. Spotřeby uváděné z letáků jsou v dnešní době dost o ničem, mnohem víc vypovídající o reálné spotřebě je spritmonitor.de.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 16.02.2016 09:21, Motory 1.2 TSI - jedině až se širším rozvodovým řetězem, i tak nemá rád krátké jízdy
Zdravím, první generace motoru 1.2 TSI měla úzký rozvodový řetěz, který zlobil vždy, pamatujte, že tzv. při potkání motoru vás čeká generální oprava motoru v tom lepším případě(20-30tis.kč) nebo nový motor v tom horším. Dobrou zprávou je, že i verze s úzkým r.ř. se dá předělat na širší verzi, cena předělání je cca 10-15tis. kč.
Jinak motory s širším r.ř. se začly dodávat od června 2011. ale musíte si zjístit sám kus od kusu, kterou verzi daný Touran má ...
U všech verzí 1.2 TSI občas odejde turbo, pokud jezdíte jen krátké vzdálenosti tak motor se rychle zakarbonuje nebo benzín se dostává do oleje a ten začne jako přibývat... Celkově je jinak motor velmi příjemný, ale držák to bude jen při velmi pečlivé údržbě
reagować
tote
ilość wystąpień1
data registracji16.02.2016
Wtorek 16.02.2016 23:10, VW Touran
Dobrý den, před dvěmi lety jsem měl stejné požadavky na rodinné vozidlo, které bude nejčastěji využíváno v městském provozu (převoz dětí) a na rodinné dovolené a výlety. V hledáčku byl VW Sharan rok 2004 / 2005, ale za cenu 200 000 tisic ve slušném (doložitelně servisovaném), vybaveném stavu a bez DPF filtru nesehnatelný. Proto jsem zvolil menšího bratříčka z rodiny VW Touran 1.9 TDi s motorem BKC bez DPF filtru - v této konfiguraci splňuje EURO 4. Naskytl se čerstvě dovezený kousek z německa, uveden do provozu v létě 2005, s vyplněnou serviskou do poslední chvíle. Součástí byly i faktury z německých opraven, které korespondovali se serviskou. Mimo základní výbavu navíc dvouzónová digitální klimatizace, vyhřívaní předních sedadel, ostřikovače světel, mlhovky. Pro mě zcela dostačující. Po dovozu se měnila spojkové sada a levé zadní ložisko, které prováděl individuální dovozce a byla v ceně vozidla. Auto bylo kupováno v lednu, proto jsem dokupoval sadu hlinikových kol s letním obutím. Auto je sedmimístné, třetí řadu sedadel jsem záhy demontoval, využitelnost kufru se zvětšila s ohledem na umístění plnohodnotného rezervního kola a časté převozy hlubokého kočárku a důležitých dětských věcí pro o něco málo starší ratolest. Pozitiva - opravdu prostorný automobil s velice malou délkou pro podélné parkování, má Octávie I combi je rozhodně delší. Motor je zcela dostačující pro převoz lidí v 5 místné konfiguraci, není to sprinter, ale svou práci si spolehlivě odvede. Nebudete brzda provozu ani v kopcovitém terénu. Šestistupňová převodovka přesná a bez problému, snad jen výtka k malým rozdílům mezi převody - šestka není v dálničních rychlostech spořivá. Točí skoro 3000 otáček. Spotřeba se dá udržet do šesti litrů mimo město s využitím předvídavosti a dynamiky auta v rámci mírného překračování rychlostních limitů. Ve měste se pohybuje v rozmezí 7-8 litrů. Auto se dobře řídí a v zatáčkách sedí za cenu tvrdšího nastavení podvozku - pro mě to není nevýhoda. Autu hodně pomáhá standartně zabudované přídavné topení (pouze diesel), které během krátké doby (3-7 km v závislosti na okolní teplotě) umí ohřát motor na provozní teplotu i v mrazech hluboko pod nulou. Při popojíždění ve měste při teplotě pod 5°C je zbytečné nechat zapínat přídavné topení, než naběhne sekvence zápalu, už často vypínáte motor. V autě je hodně odkládacích ploch, v nadsázce nezapomeňte, kde jste vlastně co dali. Kufr neskutečný, je kratší na délku než u auta typu combi, ale využitelnost na výšku ohromná. Sedadla druhé řady samostatná, vyjímatelná a opěradla polohově nastavitelná, krajní sedadla mají standartně ISOFIX, prostřednímu chybí. Dá se provést i konfigurace pouze 4 sedadel, kdy se prostřední sedadlo druhé řady vyjme (cca 15 vteřin) a zbylé dvě se posunou k sobě. Vznikne dostatek prostoru cestování pro 4 lidi na pěkně dlouhou vzdálenost. Mezi dvěma umístěnými sedačkami v druhé řadě sedadel se slušně posadí osoba standartní váhy a vzrůstu. Manželka oceňuje zvýšený posez, lepší rozhled na cestu a hlavně manipulaci s dětmi, při usazování ratolestí se nemusí předklánět a nést váhu dítěte v předklonu. Negativa - autu je deset let a v tuto dobu začínají odcházet díly plus běžný servis. Pro mou potřebu jsem si udělal tabulku výdajů spojených s opravami (díly a práce). Výměna oleje 5W30 a filtru - 2x, vzduchový filtr, motorek topení, PZ a LP ložisko, příruba chlazení, autobaterie, pružiny předních tlumičů, výměna kliky 5 dveří, stěrače. K autu bylo dokoupeno základní vybavení lékarnička, startovací kabely, tažné lano a gumové koberce. Nechal jsem opískovat skla. A bylo nutné po koupi nechat opravit " teplé starty " , které na toto tyto motory při určitém nájezdu trpí - nutno nechat přehrát sw řídící jednotky. Za dva roky cca 25 000 ,-. Teď mě čekají v nejaké blízké době rozvody. Závěrem - auto splňuje naše požadavky na rodinné vozidlo, ale je nutné počítat s dalšími financemi na jeho bezproblémový provoz v řádech několika tisíců s ohledem na předpokládanou dobu užití.
reagować
Radek_z
ilość wystąpień11
data registracji14.02.2016
Środa 17.02.2016 21:59, Děkuji
Děkuji všem za příspěvky a za rady. Tourana jsem si vybral právě kvůli rozměrům - relativně krátké, ale prostorově dostačující. U doporučovaného motoru 1,6 MPI se ale obávám příliš velké spotřeby. I kdyby byl rozdíl 2 l/100 km, tak to mám cca 5000 Kč za rok. Také je mi jasné, že každé auto vyžaduje nějaké peníze na údržbu. Někde jsem četl, že průměrná roční výše je 10 000 Kč. Někdo mi tedy doporučuje benzíňák, někdo nafťák - je to stejné, jako u mých známých. Osobně jsem nafťáka nikdy neměl, takže nevím, jak moc velký rozdíl je to oproti benzínu. Jezdím klidně, motor zbytečně nevytáčím (což je možná někdy chyba), potřebuji rodinné auto na denní rozvozy do školky, školy, práce, dále na rodinné výlety a dovolené, nájezd cca 10 000 km (odhadem necelá polovina, ale denní po městě, zbytek jsou dovolené a výlety). Takže hlavní mojí otázkou pro mě laika je - při porovnání nákladů na spotřebu a údržbu benzínu a nafty a při mém využití - dá se jednoznačně říci, že je lepší (cena provozních nákladů vč. případných oprav) benzín nebo nafta? A jaká rizika to obnáší? Jaká jsou tedy při jízdách po městě rizika případných poškození, oprav, komfortu, topení, aj. při koupi 1,9 TDI / 75 kW ,1,2 TSI nebo 1,6 MPI?
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Cztwartek 18.02.2016 09:38, tsi
Bobana tu neberte moc vážně, má nějakou alergii na TSI :D
On o nich čte na forech, já je provozuji.
Mám 3 TSI 1,2 v Caddy, což je srovnatelné auto. Dvě řetězové a jednu řemenovou. Řemenová má skoro o 2l nižší spotřebu po městě, ale na tu nemáte.
U řetězáků mi u první měnili rozvody v rámci záruky u servisní prohlídky. Jestli chrastil nevím, ale asi ano. Bylo to po cca. 30t km. Pozáručně to vajde na cca. 8500,- a právě u nás v ČR chytrá hlava vymyslela způsob jak to měnit bez demontáže motoru - musí se přelisovat totiž i kolo na klice.
Od té doby klid, motor jede, je tichý a jen se mění olej a dolévá benzín. Druhý byl už modifikovyný od nova a s tím není vůbec žádný problém. On 1,2TSI je superjednoduchý motor, takže moc věcí co se může podělat nemá. Oproti atmosféře snad jen turbo, repas cca. 7500,- . Pokud žere olej tak ho kluci kupují za své, protože v účtech žádný nemám. Spotřeba po městě je cca 8l, venku okolo 7l. Ale naše Caddy jezdí dost naložené a kluci je samozřejmě nešetří - nejsou jejich.
1,4TSI ze začátku výroby jsou problém, je to daleko složitější motor, ale verze 103kW by měla už dnes být vychytaná - rozvody se také modifikovaly a na 100% budou měněné. Paradoxně problém může být u aut co mají málo najeto.
1,6Mpi v Caddy je tragedie, v Touranu nebude lepší. Naložený Caddy s 1,6 jezdí v klidu i přes 10l. Smysl má jen v plynu, ale okolo cca 200t km začne vyžadovat investice i tento motor.

Caddy bych za Tourana nikdy nikomu nedoporučoval. Krom zadní nápravy jsou mechanicky stejné, ale Caddy je prostě oproti Touranu šizená dodávka - hlučné, interier nehezký, daleko horší sedadla - silně pochybuji že umí tři dětské sedačky, prázdné auto jede výrazně hůř než Touran a v neposlední řadě neni levnější než Touran. Jedinou výhodu vidím v šoupačkách.

nafta benzín - u Vašeho nájezdu asi benzín. 1,9TDI je dobrý motor, ale už jen to že olej musíte měnit nejen při nájezdu ale i časově (rok) vyjde Vás to dráž. Je ho tam více a je dražší. Rozvody se také musí měnit i když nejezdíte, navíc u TDI je vhodné je vyměnit hned po nákupu pokud auto neznáte. Při tak malém nájezdu může být motivace i o dva stupně nižší sazba pojistky u 1,2TSI. Reálně 1,9TDI jezdí u naložené Caddy za 6,5l.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 18.02.2016 10:04, 1.2 TSI první generace
Nemusí mě nikdo brát vážně, ale PetřeT, jestli pánovi se potká motor, tak to prosím zaplať Ty
Můj kamarád je automechanik, nechtěj vidět statistiku potkaných motorů 1.2 TSI první genereace ...
Navíc nepomlouvám druhé, co tu píšou a nabízím i řešení i ve formě předělaní na širší řetěz, co jsi nabídl Ty?
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Cztwartek 18.02.2016 13:53, xxxx xxxx xxxxx
Bobane to nebylo ve zlem, jen male rypnuti Jasne ze se ten motor muze potkat, ale nez ten retez selze dava to vedet vcas. Nikdy nepraskne nebo neskoci bez varovani a chce to velkou davku ignorace nechat to dojit tak daleko. Problem muze byt kdyz nekdo na TSI prejde ze skodovacke 1,4mpi kde retez chrasti casto bez nasledku. Potom to nemusi brat vazne. Navic je skoro jiste ze auta s najezdem na ktere tazatel ma uz to budou mit nejspis vyreseno.
reagować
Radek_z
ilość wystąpień11
data registracji14.02.2016
Środa 24.02.2016 08:35, 5 nebo 7 míst?
Děkuji všem za odpovědi. A ještě mám prosím dotaz - rozmýšlím se, jestli 5 nebo 7 míst. 7 míst bych využil pouze několikrát za rok, ale zadní sedačky mi budou zbytečně zmenšovat kufr, který většinou potřebuji co největší (kočár, aj.). Je možné zadní sedačky nějak jednoduše oddělat a přidělat je pouze v případě potřeby? Je po oddělání sedaček kufr stejně velký jako u 5 míst? Neodporuje oddělání zadních sedaček schválené technické způsobilosti vozidla?
reagować
HoNZA
ilość wystąpień248
data registracji28.04.2008
Środa 24.02.2016 17:49, sedačky
Pro technickou musíte mít sedačky instalované, ale vyndat je zase takový problém není, spíš vám bude vadit nerovné dno zavazadelníku, které nepočítá s tím, že sedačky vyndáte. To se dá odstranit dokoupením orig náhradního dílu - izolace a podlaha zavazedlníku se prodává jako díl, ale taková investice se Vám nevyplatí. Smířil bych se s menším kufrem a neřešil to. Při dalším prodeji bude mít sedmimístná varianta větší hodnotu a tak bych s klidem koupil tu
hezký den H.
reagować
Radek_z
ilość wystąpień11
data registracji14.02.2016
Piątek 26.02.2016 16:14, BMT
A ještě prosím jeden dotaz. Některé motory 1,2 TSI mají jakousi BMT technologii, kdy šetří cca 0,5 l benzínu (systémy Start-Stop a rekuperace kinetické energie během brzdění). Vůbec nevím, o co jde. Ale mám dotaz, zda má smysl kupovat motor s BMT nebo bez BMT - jde i o porovnání možných poruch, oprav, atd. Prostě, jestli se to vyplatí. Děkuji za odpověď.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Piątek 26.02.2016 19:08, RE: BMT
Radek_z napisał:
A ještě prosím jeden dotaz. Některé motory 1,2 TSI mají jakousi BMT technologii, kdy šetří cca 0,5 l benzínu (systémy Start-Stop a rekuperace kinetické energie během brzdění). Vůbec nevím, o co jde. Ale mám dotaz, zda má smysl kupovat motor s BMT nebo bez BMT - jde i o porovnání možných poruch, oprav, atd. Prostě, jestli se to vyplatí. Děkuji za odpověď.


Pokud to jde tak bych se motorům s BMT (bluemotion) vyhnul. Start/Stop znamená daleko dražší alternátor a baterii, takže u ojetiny jen zdroj možných průserů. Navíc to ten půllitr neušetří ani omylem. A pokud se to vypíná musí se to opakovat při každém nastartování. Rekuperace u čehokoliv jiného než hybridu je jen marketing, na dobíjení klasické baterky to nemůže mít žádný vliv. To platí u každého výrobce.

reagować
Radek_z
ilość wystąpień11
data registracji14.02.2016
Wtorek 01.03.2016 22:16, Ještě motor benzín x nafta
Stále zvažuji.........vw touran ..... nafta nebo benzín? U nafty i novější verzi 1,6 TDI (77 kw) versus benzín 1,2 TSI (77 kw). Stále platí nájezd cca 10 tis. km ročně, z čehož jsou cca polovina denní jízdy do práce, školy apod. se vzdáleností do 5 km. Někteří mi doporučují benzín (viz třeba tato diskuse), ale setkávám se i s takovými, kteří mi říkají, nafta není problém, že už to není co bývalo, že to taky dobře topí, že náklady na opravy se vyrovnají, a že ušetřím za nižší spotřebu a že pro těžší vw touran je nafta lepší. Tak nevím......asi největší dilema, jaké jsem kdy měl Můžu požádat ještě o nějaké objektivní rady? Jaká je reálná spotřeba obou verzí? V čem konkrétně ušetřím v opravách na benzínu a naopak na naftě? Jaký bude jízdní komfort (přílišný výkon nevyhledávám)?
reagować
HoNZA
ilość wystąpień248
data registracji28.04.2008
Środa 02.03.2016 10:21, dilema
Zdravím.
Pravda je taková že každý motor má svoje světlé i tmavé stránky.
1.6 TDI - spolehlivý motor, který při správné údržbě funguje dlouhodobě spolehlivě. U ojetého auta ale musíte počítat s výměnou věcí, které se opotřebují - vstřiky, turbo , DPF, rozvody, vodní pumpa, spojka a příslušenství. To všechno jsou věci, které při citlivém používání a péči vydrží dlouho / ale ne věčně/, a vy nevíte jak se k tomu choval předchozí majitel, takže s tím počítejte. Celkový součet za opravu všeho nahoře uvedeného snadno přeskočí 100 000 kč. Motor je úsporný, topí slušně, jede normálně. Nafťák s filtrem je z principu nevhodný na trvalé provozování ve městě.
Motory TSI se svojí složitostí blíží dieselu. z principu jsou méně úsporné a více citlivé na zátěž, kdy spotřeba roste podstatně rychleji než u dieselu. Kvůli emisím jsou maximálně odlehčené, což vedlo ke sníženi spolehlivosti motoru. Poddimenzované jsou rozvody a jejich napínáky, stírací kroužky atd. z uživatelského hlediska jsou do města vhodnější, protože nemají DPF, ale trvalý provoz ve městě pro něj také není ideální - ředí olej benzínem a karbonují se. Proto se TDI i TSI vyplatí aspoň 1x týdně někde pořádně protáhnout. Pro TSI ale platí, že vás budou čekat investice do rozvodů a turba, což také není malá částka.
celkově: je jedno co si vyberete, na servis si stejně budete muset vyhradit stranou velkou rezervu. Svezte se s tím a berte to s čím se vám pojede líp...
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.