Sobota 10.03.2012 13:47,
Proč jsem nakonec znovu koupil VW
Pročetl jsem diskuzi k "VW v kostce" a nedá mi to nereagovat. Dlouhodobě jsem vlastnil (většinou od nového do cca 200-250tis. km) Opel (Vectra B 2.5V6, 1996), VW Passat (1.9TDI PD, 2001), Toyota RAV4 (2.0, 2001), Audi A4 (1.9TDI PD, 2003), Toyota RAV4 (2.0, 2001), HONDA CRV (2.2CDTi, 2007) a mohu potvrdit, že rozdíly ve spolehlivosti nejsou nijak velké (přesto nejlépe na tom byla A4 a CRV). V čem koncern (VW, Audi) vyčnívá je vyváženost detailů a kvalita vlastního provedení (tloušťky plechů, kvalita laku, antikorozní ochrana, jak vypadají sedačky po 200tis atd.). Když jsem před necelým rokem kupoval nové auto nižší střední (rozpočet 300-350tis.), tak jsem si všechny alternativy - i30, Ceed, Civic, Octavia, Focus, Megane, Civic, .. vyzkoušel abych nakonec skončil v Golfu VI. A ne kvůli marketingu, ale kvůli kvalitě vlastní jízdy (valivý, aerodynamický hluk; pružný, tichý, úsporný motor 1.2TSI) a v neposlední řadě poměru cena/výbava. Za reálných 320tis. (na ceníky nekoukejte, u VW se dá velmi rozumně dohodnout ...) jsem odjel s 5dv. 1.2TSI, vše v el., dvouzónová klima, 16" litá kola, kožený paket, sportovní sedačky atd... Když jsem stejnou výbavu (tedy pokud to vůbec šlo) chtěl u i30, Ceedu, Octavie byly prostě dražší ... Cílem mého výčtu je upozornit na jednu z přetrvávajích chymér, a to že VW je nějak výrazně dražší. Ano nedělá "žebráky", ale při srovnatelné konfiguraci může být i levnější než Asijsko-Japonská konkurence. Prostě koncern ceny dlouhodobě snižuje a korejci naopak zvyšují.
reagować