Muroň napisał:
Pouze bych rozšířil Zděnkovu větu "Motor 1,9Tdi 81kw považuji (a to nejen já) z hlediska provozních nákladů a spolehlivosti, za doposud nejlepší diesel, který koncern VW vyrobil" na: motory 1,9 TDi 66 a 81 kW jsou z hlediska životnosti, provozních nákladů a spolehlivosti nejlepší čtyřválcové přímovstřikové přeplňované diesely, které kdy kdo vyrobil.
Samozřejmě je mnoho výkonnějších s nižšími emisemi, hladším a tišším chodem, vyšším krouťákem, širším spektrem využitelných otáček atd., ale mé tvrz...
Myslím, že proti tomu se opravdu nedá protestovat. U aut kategorie Sharan i já dokonce připouštím masové použití chrocht.
Ad emise: celá honba za ekologií je postavená na hlavu. Pokud ekologicky upravené zařízení nedosahuje spolehlivosti předchozího, tudíš je nutné spotřebovávat zdroje na opravy, je veškerý ekologický přínos přinejmenším sporný. Tento jev se táhne napříč všemi odvětvími a dotýká se i těžkého průmyslu v podobě dotací na "zelené systémy", kterými by se v normálním finančně nezvýhodněném prostředí nikdo pro nevýhodnost nezabýval. Bohužel je často dotace vázaná na nějaký "daedline" takže se řešení často ani nedá dotáhnout do konce a dělají se věci "na koleně", kterých je následně potřeba zbavit "dětských nemocí". Myslím, že si současné auto s atmo benzínem a ještě relativně neškodným EURO IV nechám, jak jen dlouho to půjde.