Už kdysi dávno jeden slavný a uznávaný pán řekl, že nesjem tak bohatý, abych si kupoval levné věci.
V tomto případě to platí ne dvojnásobně, ale mnohonásobně. Předně bych chtěl paní majitelku DasAuto uklidnit, že je v plném právu a ať vymáhá své tou nejtvrdší cestou. Tou není rozhodně soudní pře, ale ZVEŘEJNĚNÍ a POJMENOVÁNÍ problému včetně uvedení plného obchodního jména a adresných pracovníků zmíněnéno servisu. Možná to vidím špatně, ale záruku v tomto případě vidím jako jediný nástroj domoci se svého práva. A pakliže nebude uznán a v plné výši uhrazeny veškeré náklady spojené s uvedenéím auta do provozuschopného a bezchybného stavu, pak bych neváhal ihned celý případ postoupit ČOI, mediím a co nejšíršímu okruhi lidí, kteří onen servis navštěvují.
To na začátek
A k tomu technickému problému: je třeba, před podniknutím výše uvedených kroků, mít v kapse jasné a závazně prokazatelné stanovisko odborníka, který jednak posoudí , zdali závada (prasklá hlava) byla skutečně diagnostikována a poté i skutečně opravena )aby se totiž neukázalo, že hlava opravdu prasklá byla a opravdu vyměněná byla a dokonce i v rámci garance uznána) a pak "vyrazit" do útoku. V celkovém pohledu toku peněz oním servisem jde ve Vašem případě dolsova o pár drobných, nicméně každý se snaží hájit svoji kůži a peníze drýet zuby nehty. Ale záruka je záruka a když bude dokázáno, že poškození motoru nebylo způsobeno špatným používáním a nevhodným režimem (např. jízda bez chladící kapaliny, jízda na okruzích, nadměrné zatěžování motoru atd...) - bijte je, jak by se řeklo.
Znám případ ze svého velice blízkého okolí, kdy majtel Volva XC60 na dálnici kousek za Brnem opravdu praskla hlavam následkem čehož došlo k totální destrukci motoru s označením D5. Jeden velký servis na JV okraji Prahy poblíž jedné velké 4proudové silnice se kroutil jak hadice, když byla u něj uplatňována záruka - šlo totiž o tzv. předváděcí vůz. Nicméně onen majitel je člověk, který se jen tak lehce nevzdá a když mu servis kulantně vyčíslil náklady na opravu motoru (cca 350.000Kč za nový agregát), bylo rozhodnuto. A už začalo kolo od soudního znalce, přes další nechutná pro servis opatření. Výsledkem bylo, že motor byl zaslán do Sˇvédska na expertízu a po asi 1,5 měsíci čekání a dohadů byla uznána vada materiálu a motor vyměněn za fungl nový a majitel nezaplatil ani korunu!
A že měl důvod se kroutit a hádat, šlo o balík peněz, který i pro takového dealera této značky je zásadní. A spor majitel ustál a vyhrál.
Jinak závěrem - DasAuto jakékoliv nechchi ani vidět po tom, co jsem měl sám 2 Oktávie a 1 SUperba a viděl jsem, co stojí servis u této značky. A domnívám se, že VW je na tom ještě "lépe". Kdžy srovnám náklady n aservis současných dvou japonských vozů, jen se směji. Pravda, některé věci jsou opravdu drahé (například výměna 2hmotového setrvačníku vč. spojkové lamely, ložiska stojí asi 30.000vč.DPH), ale vím, že já za dalších 150.000km na tuto část nesáhnu (to bude mít už auto téměř 300.000km). Ostatní věci, jako čepy, tlumiče,m brzdy a pd. jsou paradoxně stejně drahé či dokonce levnější, než VW/ŠKoda a o Audi ani radši nehovořím.
PS: mojí značkou je v současné době "drahé" Subaru
Motor 1,2HTP je veliký omyl a jak správně někdo napsal, za léta, kdy vývojáři v SˇkodaAtuo hlodali tužky, se někde projevit musela - čím menší agregát, tím horší, je to jako s malým psem. Zatímoc ten velký sedmiras přežije i atomový výbuch, malého ratlíka ofoukne průvan a poroučí se.A věřím, že ani na spotřebě paliva se tento pidipseudomotor nijak pozitivně nejeví, otec totiž vlastnil 1,2HTP v roce 2003 (tu silnější, 47kW) a vím, že spotřeba po městě (Chrudim, tedy relativně vesnička) a pod 8, spíše ale 9/100 to nešlo.