gablenz napisał:
Přesně tak urban legends. Já bych to upravil na buran legends. Takový nějaký taxikář v šusťákách a se sexy kulichem na hlavě je prostě odborník na slovo vzatý (tihle často rozšiřujou po hospodách moudra o autech...). Akorát mu s jeho iq 79,5 nedochází, jak by asi ta lichoběžníková náprava z oceli fungovala.... asi by to nebylo ono, že? Kdyby tam výrobce (o dost inteligentnější než průměrný taxikář z maloměsta) chtěl dát ocel a udělat to robustní, tak udělá nápravu mcpherson... Ale ten VW měl as...
svatá pravda, několikrát jsem na tipcars upozorňoval že ocelová ramena neexistují! jsem majitelem passatu 5 let a zde jsou mé zkušenosti ohledně nápravy které mě stály nemalé peníze:
1) mám passata 4x4, kdo chce obyč předohrab ať to nekupuje je to ta samá mrtvice jako supperb a zadní vlečná náprava degraduje jízní vlastnosti auta na úroveň jedničkové oktávie
2) hliník nápravy je nesmrtelný tak o něm už nediskutujte, problém jsou čepy a silentbloky tzn. i kdyby ramena byly z titanu ničemu by to nepomohlo.
3) od roku 02 se dával jen jiný průměr čepu praktický rozdíl v životnosti modernizované nápravy je minimální
4) nápravu kupujte jen od značky LMI (Lemfoder) na nějaké HD zapomeňte je to stejně od Febi :)
5) měňte vždy jen celou sadu! a ne jednotlivá ramena... ušetříte čas i peníze.
6) je důležitý postup výměny! ramena se nesmí dotáhnout na zvedáku s vyvěšenými koly jinak zničite i kvalitní nápravu neodbornou montáží.
dodržením tšchto bodů máte klid na 100 tis km na 16kách kolech a českém tankodromu. sadu LMI koupíte za 9700 kč což není na 100tis km tak hrozné. majitelé PD motoru znají horší investice v podobě vstřiků atd. :)