Honza napisał:
pro majkl, máš výborný přehled a přesné informace,rád bych se zeptal jestli máš nějaké zkušenosti s "diskontem" české pojištovny,neboli 20% snížením pojistného plnění v případě likvidace rozpočtem,diky
Pro Honza: U České pojišťovny je 20% diskont uplatněn jak při rozpočtu, tak při předložení faktury neautorizovaného servisu pokud servis nepředloží nákupní fakturu na nové díly (od autorizovaného prodejce dílů dané značky), které vyfakturoval. Při rozpočtu ale i při faktuře neautorizovaného servisu je diskont na nové díly 20% uplatněn v případě, že vozidlo má technickou hodnotu od 40% a výše. Pokud je technická hodnota vozidla od 30% do 39,9%, jsou nové díly amortizovány 30% a diskont z nich je jen 10%, takže celkové snížení z ceny dílů je 40%. Pokud je technická hodnota vozidla od 20% do 29,9%, jsou nové díly amortizovány 50% a diskont z nich již Česká pojišťovna neuplatní. Technická hodnota vozidla je dána stářím vozidla (počet let provozu vozidla) a počtem ujetých kilometrů. Obecně platí, že vozidlo staré 5 let a s počtem 100000 najetých kilometrů nebude mít nové díly amortizovány. Ale stejně tak to platí u vozidla např. 10 let a 50000 km nebo 7 let a 70000 km atd. protože technická hodnota těchto vozidel je něco stále nad 40%. Technickou hodnotu vozidla spočítáte podle Znaleckého standardu č. I/2005 i když ten je trochu složitější pro veřejnost. Daleko jednodušší je elektronická verze tohoto programu, kam stačí zadat pouze počet km, obsah válců, datum uvedení vozidla do provozu, motor benzín/nafta, karoserie (dnes většinou samonosná), pohon přední/zadní/4 kol, umístění motoru vzadu/vpředu. Elektronická verze pro výpočet této tech. hodnoty je u mě k dispozici pokud někdo bude chtít, pošlu e.mailem. e-mail: ghab@seznam.cz