0
powrót
 

diskuze k tématu: Opel Omega Caravan nebo VW Passat Variant?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 31.03.2006 18:00, to nazdarbazar
Koloděj napisał:
Nechte si své amatérské rady, Hlaváčku. Pisatel si vybírá vzhled podle svého vkusu, dal na výběr dvě možnosti s udanou cenou a návrhy s jinou cenou a jiný auta mi připadají jaksi off-topic.
Omega je sice obtizne prodejny kram (zrovna tuto motorizaci ve slusnym stavu a vybave za rozumny penize jsem shanel pul roku), ale je to jedno z poslednich aut z nesizenym a relativne porad jeste jednoduchym obycejnym motorem, i kdyz kde jsou zlate casy radovych 6valcu dualram ci obycejnych 8ventilu, coz byly motory, ktere si nekteri jedinci dokonce nechali ze starych omeg premontovat do novejsich (veckovy 6 valec rozvodovym remenem misto puvodniho retezu, s kapajicimi ventilovymi viky a korodujicim olejovym chladicem uz opravdu neni to prave orechove) . Ale pokud ma clovek elementarni stesti na kus, smiri se s tim, ze to hnije (na nohy mu cakat nebude), ze je nutne po 60 000 menit draze remen a kladky a vodni pumpu, ze ho pravdepodobne nemine pretesneni vik, ze obcas zacne zlobit elektroinstalace stahovani okynek apod, bude odmenen luxusni limuzinou ci obrovskym kombikem se slusnymi jizdnimi vlastnostmi na nekluzke vozovce. V tom aute neni problem jet v naproste pohode pres 200km/hod, ale neni to zadny sportak s prudkou akceleraci staveny pro ostre projizdeni zatacek-spise auto pro nemecke dalnice. Beckova rada zacina na 40 00 Kc (slusna okolo stovky) a pro ty co na to nemaji nervy, tak se daji koupit i kousky z konce roku 2003, coz opravdu nebude srot. Ti mene moviti, zase budou diky spatne prodejnosti velkoobjemovych korabu jezdit v aute s porizovaci hodnotou hodne pres milion za cenu ojete felicie ci fabie HovnoToPojede. Je to auto rozsirene, spousta druhovyrobnich dilu, vrakoviste a garazovych opravaru. A ten 2,5i se 170 kobylami je optimalni motorizace, schopna alespon trochu rozhybat tuto tezkou kravu a pritom spadajici jeste do predposledni skupiny povinneho ruceni (2498cm3). I kdyz se rika, ze kdyz opla tak omegu a kdyz omegu tak mv6 (coz jest trilitr). Mam ted druhou a chtel bych si casem poridit i treti. Na zaklade techto uvah jsem si 2,5i kombik poridil a abych z toho udelal auto s normalni spotrebou, nechal jsem do ni dat sekvencni plyn. Ale jsem oproti ackove rade zklaman a kdybych mel volit znovu, nechal jsem si dovezt stareho kombika 3,0dualram s nemecka, takove auta se uz nedelaji, delat nikdy nebudou ale stale se daji najit napr. na ebay slusny kousky za par supu. A to nemluvim o skvostech typu EVO500, ci o pokusu udelat z omegy nizko letici letadlo-Lotus Omega.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 31.03.2006 18:46, RE: bez předmětu
vrgada napisał:
a to ja mam kombika omegu rv1996 2,5i se sekvencnim lpg sice jen zatim rok (15tkm), ale po pretesneni ventilovych vik a oprave predniho skla po byvalem majiteli a vymene rozvodu zatim nic (tuk tuk). A to ma najeto 195000km a byl jeji vykon kontrolovan na valcich a krivky odpovidaji novemu motoru. Nezere olej, ale ma nad jednim zadnim kolem uz stopy rzi. Predpokladam, ze nez pujde, najede dalsich 100 000km, snad mi stesti vydrzi. Predtim jsem mel omegu 2,4i sest let a jen jsem menil spotrebni vec...
Měl jsem omegu 2.5V6 v sedanu a maximálně spokojen, dluhodobou spotřebu jsem měl 9,1, najeto 230t km, jedinou závadou bylo zlomení šroubku EGR ventilu (nový ventil za 1.000,-), jinak s korozí zadních lemů (hlavně na dveřích) souhlasím, to je bolest všech omeg. Je to hlavně spolehlivý hltač dálničních kilometrů a vůbec auto na delší cesty, na jízdu po městě to moc není (jednak kvůli délce - parkování, a taky spotřeba 12-13)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 01.04.2006 10:51, Díky
Díky vám všem za reakce na můj dotaz, rád jsem si přečetl a přečtu zkušenosti jednotlivých majitelů a uživatelů. Vím že existuje řada dalších alternativ, jako je např. Mazda 626, Toyota Avensys či SAAB 9000 atd., ale ve výběru jsem se přikláněl spíše k modelům, na které není problém sehnat levný servis a díly, jak originál, tak z druhovýroby.
Děkuji ještě za tip na 1.8 Mondeo v kombajnu, zřejmě přehodnotím zda diesel či benzin, ročně najedu cca 25 tis., což je tak přelomová hranice.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.04.2006 21:22, RE: Díky
Jindra napisał:
Díky vám všem za reakce na můj dotaz, rád jsem si přečetl a přečtu zkušenosti jednotlivých majitelů a uživatelů. Vím že existuje řada dalších alternativ, jako je např. Mazda 626, Toyota Avensys či SAAB 9000 atd., ale ve výběru jsem se přikláněl spíše k modelům, na které není problém sehnat levný servis a díly, jak originál, tak z druhovýroby.
Děkuji ještě za tip na 1.8 Mondeo v kombajnu, zřejmě přehodnotím zda diesel či benzin, ročně najedu cca 25 tis., což je tak přelomová hranice.
Můžu ti doporučit omegu v kombi kde je místa všude dostatek.Sám vlastním 2.5TD avšak nemůžu souhlasit že je to špatný motor.Mám auto 2roky-najeto za tu dobu asi 50tis a s motorem nikdy nic nebylo-kromě kladky u alternátoru-praskla.Nějaký chlapík mi nabídl software do řídící jednotky a hle-náhle auto táhne super od 2tis. otáček-točák se posunul o 2tis ot./min níž a přitom to jede pěkně do 4ti.Ot/min.200km/h není problé ale sám tak nejezdím-bojím se.při nastaveném tempomatu na 143km/h pal PC ukazuje asi 7.9l okamžitou spotřebu což není tak špatné.Když se svezu Oktávkou jen se usmívám jak někdo může říct že oktávka je lepší.myslím samozřejmě ten starší model.přeju štastnou ruku při nákupu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 16.04.2006 12:43, RE: prostor
Martin Vaculík napisał:
úplná blbost - v B4 bylo místa naopak víc, než v B5. Bylo tam místa skutečně moc.
Samozřejmě přesně tak. B5 je sice vnějšími rozměry o malinko větší, ale vevnitř je tomu naopak. Platí to i pro místo na nohy vzadu sedících, tak pro zadní kapsy v kufru (u B4 podstatně menší a méně hluboké, hlavně levá), i pro prostory pod podlážkou kufru (B5 jen kolo a základní vercajk, u B4 další prostor vpravo se samostatným víkem). Atd. atp.
Problém vidím v tom, že sehnat slušný kousek B5 bude hodně obtížné. Nedělala se až tak dlouho a přece jenom už je to staré auto, které bude mít hodně nalítáno. A šance dostat se ke vzácné výjimce je imho velmi malá.
Principiálně je samozřejmě "přestup" ke staršímu vozu problémový. Individuálně ale mohou existovat situace, kdy je i podobná volba "proti přírodě" ospravedlnitelná a výsledkem racionální kalkulace.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 01.12.2006 10:10, RE: prostor
Jent napisał:
nejsem si jist jestli je dobrá volba z oktávky do passata B4, ani toho místa tam nebude o moc víc kolem 150tis seženeš i passata B5 a ten už je podstatně větší....
Zdravím a chci se zeptat, týká se problém praskání hlav i motorů 2,2DTi?
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.