0
powrót
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat nebo A4?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, americká vozidla, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.03.2009 19:04, RE: No to jsou perly, ty dnešní odpovědi...
jiriez napisał:
Tak předně - kde autor přišel na to, že A4 je postavená na platformě golfu. Není a nikdy nebyla. Pan redaktor měl patrně na mysli A3. No, asi v A4 nikdy nejel, proto se o ní nějak zapomněl rozepsat. No, s tím stařičkým 1.9 TDI 66 kW to je také dobrý fór. Tohle je nespolehlivější TéDéÍčko, co se dělalo, protože tam nejsou žádné common raily, PD, VGT a podobné věci, co se sypou. Najezdil jsem s tímhle motorem fakt hodně ještě v době, kdy přímý vstřik nikdo jiný než koncern nenabízel. A fakt jsem s...
Teda fakt perly - Mondeo z Turecka je tu asi perla největší. Za 250 tisíc máte auto mladší než z roku 2003, tedy pokud to bude Mondeo, takže ty problémy s TDCi a s tou korozí nebudou tak zlé.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.03.2009 20:05, Octavia - spokojenost! Jiné značky nás zklamali :(
Od moderních a lépe se tvářících vozů, jsme se i s manželkou vrátili ke staré Octavii combi. Žena 66kw+automat, já 81kw Laurin & Klement. K tomu nás hýčká Land Cruiser 100 4,2TD.
Můžeme vyjmenovat spoustu naftových combi s xenony... na to jsou tady, ale jiní.

Sami jsme řešili podobné problémy, vlastnili jsme spoustu vozů s naftovými motory. Ford Mondeo, Citroen C5, Hyundai, Rover 75, BMW 5+7 velké problémy s motory, vstřiky, čerpadly, snímače tlaku paliva, ale jsou i jiné hlavně elektronické závady. Např. u Roveru 75 odejde vždy větrák klima, který stojí 17.000kč a nedá se sehnat.
S plnou vážností tvrdím, že jediné vozy které se nám osvědčili s naprostou spolehlivostí, ve firmě i doma byli "OBYČEJNÉ" vozy Octavia, i když je někteří pisálci přímo nesnáší, nebo nejsou schopni napsat řádně její název :) Snad proto, že jsou spolehlivé :) Já hovořím o zkušenostech s našimi soukromými Octaviemi + tři dříve (každý od 0-cca 150.000km) + pěti vozy ve firmě Octavia + min 10-15ks kolem nás, jak firemní, tak sousedi. Hovořím pouze o motorech 1,9 TDi 66 a 81kw. 66kw motor je sice proti 81kw o malinko slabší - záleží jak je zajetý, ale je nesmrtelný! Nic, snad kromě váhy vzduchu se na něm nikdy nikomu nerozbilo. Motor 81kw je také výborný, snad jen jedno přidřené táhlo turba za pár korun. Ani jeden znich netrpí s nekvalitním palivem, snad sežere normálně i stolní olej na kteří prý někteří jezdí motory mají v TP povolen dokonce řepkový olej! (motory PD slouží výborně, dokud fungují. Jsou ale náchylné na palivo a následně oprava v pořádném servisu drahá - prostě už nejsou tak kvalitní jako staré TDi 66+81kw) Ano, Octavia má spoustu nevýhod v prostoru vzadu, a pod. serepetičky, jenže např u Passatu odchází často drahá ramena a přední náprava. Octavia je obyčejná, na nic si nehraje. Možná se Vám budou dokonce posmívat, že nejste IN :) Ovšem splní lví službu, motor se nerozbije a vydrží. Ostatní díly a servis je poměrně velmi levný. Pokud můžu doporučit, kupte si verzi 81kw Laurin & Klement - je to plná výbava. Ovšem nebouraná Octavia pod 100.000km se bude shánět velmi těžce. Kdo jí má, jen tak jí neprodá!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.03.2009 21:00, RE: Mondeo a pak nic
TOM napisał:
No nevím, ušetřených 5tis Kč na palivu za rok při nájezdu 20tis. km by znamenalo, že ten benzinák bude brát jen o litr víc. A to v daných vozech neplatí ani náhodou.
A jestli je článek dobře napsaný? - třeba že A4 má podvozek jako Octavia či Golf?? - to snad nemůžete myslet vážně.
Sakra a jak moc se liší podvozek A4 od Golfu?Rozdíl je v logu na masce.Má stejný nedostatky a i kvality,ale na Forda koncern VW nemá ani omylem.Jasný,že zastánci VW to neradi slyší,ale je to tak.BMW,Mazda,Ford a některý MB jsou s podvozkem podstatně dál a nejen to.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.03.2009 21:10, RE: Mondeo
TOM napisał:
No nevím, ušetřených 5tis Kč na palivu za rok při nájezdu 20tis. km by znamenalo, že ten benzinák bude brát jen o litr víc. A to v daných vozech neplatí ani náhodou.
A jestli je článek dobře napsaný? - třeba že A4 má podvozek jako Octavia či Golf?? - to snad nemůžete myslet vážně.
A to je nereálný,aby byl rozdíl 5000Kč pri nájezdu 20000km/1rok,mezi benálem a ropou?Zrovna u O2 to tak je a to nepočítám cenový rozdíl-roční servis s výměnou náplní.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.03.2009 23:04, RE: Mondeo
Kobyla napisał:
A to je nereálný,aby byl rozdíl 5000Kč pri nájezdu 20000km/1rok,mezi benálem a ropou?Zrovna u O2 to tak je a to nepočítám cenový rozdíl-roční servis s výměnou náplní.
Napsal jsem to jasně - musel by být rozdíl ve spotřebě jeden litr. A to snad uznáte, že je větší.
A rozdíl podvozku A4 a golf? To fakt nevíte? protože pak bysme se mohli dostat do fáze, že jsou vlastně podvozky stejný všechny, když mají čtyři kola.
Takže A4: uplně jiný rozvor ( o 14 cm !!) i rozchod, vpředu dvojité příčné rameno, vzadu taky , Golf má vpředu jednoduché příčné rameno a vzadu zkrutnou příčku
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 04:28, RE: Rozdílně koncipované automobily?
Honza42 napisał:
Naopak. Vybíráte ze čtyřech skoro totožných vozů, víceméně hlučných drncadel. Trochu se rozhlídněte kolem. Svět kupodivu není jen VW. Co takovej P406 HDI ? Pohodlný (na rozdíl od VW) a spolehlivý auto. A další a další. A až se ráno probudí Kylie, pěkně to schytáte a dostanete na výběr C5 nebo nic.
do háje proč mu cpete něco jinýho? Umíte číst? líbí se mu tyto vozy... to je jako by jste si vybíral mezi 406, 307, c4 a picasso a já vám tvrdil, ať mrknete po koncernu...grrr...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 07:28, RE: Rozdílně koncipované automobily?
cruise napisał:
do háje proč mu cpete něco jinýho? Umíte číst? líbí se mu tyto vozy... to je jako by jste si vybíral mezi 406, 307, c4 a picasso a já vám tvrdil, ať mrknete po koncernu...grrr...
Proč mu "cpou" něco jiného? Třeba proto : "....popřípadě zda byste mi doporučili nějakou další alternativu."
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 08:05, RE: Mondeo,spotřeba a podvozek
TOM napisał:
Napsal jsem to jasně - musel by být rozdíl ve spotřebě jeden litr. A to snad uznáte, že je větší.
A rozdíl podvozku A4 a golf? To fakt nevíte? protože pak bysme se mohli dostat do fáze, že jsou vlastně podvozky stejný všechny, když mají čtyři kola.
Takže A4: uplně jiný rozvor ( o 14 cm !!) i rozchod, vpředu dvojité příčné rameno, vzadu taky , Golf má vpředu jednoduché příčné rameno a vzadu zkrutnou příčku
Stojím si za svým názorem ohledně spotřeby paliva a rozdíl 5.tis. při nájezdu 20tis.km ročně.Není to nemožná úvaha.Má O2 1,6 benzín měla průměr 6,8l/100km.S tí podvozkem se asi trochu pletu,ale mám zato že je i A4 využitá platforma z Golfu.S podvozkem je Ford přeci jen o trochu dál než VW a jeho výrobky-audi,seat,škoda
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 08:51, RE: Octavia - spokojenost! Jiné značky nás zklamali :(
QQQQ napisał:
Od moderních a lépe se tvářících vozů, jsme se i s manželkou vrátili ke staré Octavii combi. Žena 66kw+automat, já 81kw Laurin & Klement. K tomu nás hýčká Land Cruiser 100 4,2TD.
Můžeme vyjmenovat spoustu naftových combi s xenony... na to jsou tady, ale jiní.

Sami jsme řešili podobné problémy, vlastnili jsme spoustu vozů s naftovými motory. Ford Mondeo, Citroen C5, Hyundai, Rover 75, BMW 5+7 velké problémy s motory, vstřiky, čerpadly, snímače tlaku paliva, ale jsou i jiné hlavně elektronické zá...
....... A ZAZVONIL ZVONEC A POHÁDKY JE KONEC.

(tímto se nechci nějak příčít že co píšete že není pravda, napsal jsem to především proto že se to na závěr po tak zdařilém slohovém cvičení hodí a v pár lidech to jistě vyvolá úsměv)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 09:41, RE: Rozdílně koncipované automobily?
cruise napisał:
do háje proč mu cpete něco jinýho? Umíte číst? líbí se mu tyto vozy... to je jako by jste si vybíral mezi 406, 307, c4 a picasso a já vám tvrdil, ať mrknete po koncernu...grrr...
Ano, umíme, reagujeme na tu poslední větu. A taky víme, že až bude mít pán rodinu (taky o tom píše), tak už bude (dnes dejme tomu osmileté) auto za zenitem. Takže tohle kritérium bych vypustil. Jinak hezký den, cruise...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 10:01, RE: Mondeo,spotřeba a podvozek
Kobyla napisał:
Stojím si za svým názorem ohledně spotřeby paliva a rozdíl 5.tis. při nájezdu 20tis.km ročně.Není to nemožná úvaha.Má O2 1,6 benzín měla průměr 6,8l/100km.S tí podvozkem se asi trochu pletu,ale mám zato že je i A4 využitá platforma z Golfu.S podvozkem je Ford přeci jen o trochu dál než VW a jeho výrobky-audi,seat,škoda
Pokud Vám OII 1,6 benzin brala 6,8 l ( to odpovídá klidnějšímu stylu jízdy), tak by vám naftová brala 4,8 l. U Passatu či A4 a pro dvoulitry se ten rozdíl bude ještě zvětšovat.( takže rozdíl v palivu při 20 tis km to dělá cca 10tis Kč - ať si každý zváží zda se mu to vyplatí nebo ne - to je otázka jiná)
A4 vskutku nemá platformu z golfu, to fakt ne.( rozdíly jsem už napsal). Na podvozku Golfa je postavená A3. - jo jo, lidi si to pletou - myslívají si, že A3 je vlastně A4 bez zadku, ale není tomu tak.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 11:46, RE: No to jsou perly, ty dnešní odpovědi...
Koloss napisał:
Teda fakt perly - Mondeo z Turecka je tu asi perla největší. Za 250 tisíc máte auto mladší než z roku 2003, tedy pokud to bude Mondeo, takže ty problémy s TDCi a s tou korozí nebudou tak zlé.
Třeba máte štěstí, že to vaše Mondeo bylo vyrobeno třeba v Německu. Ze spolehlivého zdroje - bývalý dovozce, dnes velký dealer vím, že dveře a prahy na Mondea se dělaly v Turecku. Jestli všechny nevím, ale je to pravda. Pokud vám rezaví jenom dveře, tak je to celkem normální. Viděl jsem na vlastní oči sežrané Mondeo r.v. 2003 (dveře, prahy, lemy, zbytek nic) - dealer to zákazníkovi nejprve nechtěl uznat - sám nevěřil, že je to vůbec možné. Ale bylo. O TDCI po roce 2003 jsem nepsal, že je špatné. A vůbec si nemyslím, že je Mondeo II špatné auto, výborně jezdí, docela pohodlné, v kombíku brutální kufr. Jenom ta koroze mě děsí, jinak bych už do něj dávno šel (no, vlastně ještě jedna věc - blbá zkušenost s Focusem - ve 160 km/hod se mi vysypala převodovka. A teď si vzpomínám, že kolegovi se stalo na Mondeu II TDCI r.v. 2005 to samé. Prostě mu z toho vytekl olej, mě kdysi taky, ale bohužel jsem si toho nevšimnul). Vím, že máte své Mondeo rád, ale zkuste být objektivní.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 17:27, RE: Rozdílně koncipované automobily?
Kylie napisał:
Milý Honzo42! Tento týden maličko NEstíhám, ale reagovat MUSíM ,-)
Sice NEzcela chápu TAKový (před)výběr - jsou to 3 vozy jednoho výrobce se spoustou SHODNÝCH dílů/motorů - snad by se měl rozhodnout spíše dle svých "osobních" preferencí/pocitů z řízení těch vozů - technika NENí příliš odlišná (a trochu hlučná "drcandla" to jsou (bez legrace .-) ... ráda "odkáži" na svůj příspěveček pod "VW VENTO - finančně výhodná koupě?" 22.3. 20:31 hod - na téma "prémie/NEprémie" ... to když tu čtu ty "infar...
Milá Kylie, tady nejde většinou o auto s dobrým podvozkem, tichým a nevibrujícím dieselem, ale o koncern! Jsou prostě lidi, kteří koncernu slepě věří a je jim jedno, kolik za rok do auta nasypou a jaký má jejich miláček "kultivovaný"projev. Stejný názor ještě převládá na Ukrajině, V Albánii, Kosovu, Makedonii iv Polsku a v takovýchto zemích. Co má nápis TDI, tak je tam za svátost, ale opravdu! Kámoš chtěl taky TDI, ale nakonec jsme ho ukecali a dnes má již 3tím rokem Mondeo (04TDCI) a je spokojený jako želva. Ušetřil spoustu peněz a svezení má daleko lepší. Nevěří už na pověry a když se nedávno svezl s Passatem o stejném výkou 96KW, tak byl strašně překvapený, jaký je to drnčák. Ale kdo chce kam........ však víme.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 17:29, RE: Rozdílně koncipované automobily?
Pepe napisał:
Souhlas, sám mám P406 2,2 HDi, uveden do provozu 02/04 za cenu pod SPODNÍ hranicí limitu. Pravda, nemá to xenony (ale proboha proč? Fakt mi nechybí...), víc oceňuju třeba ESP. Spotřebou se sice na 5l nedostanu, při pořiz ceně mě to ale fakt netrápí. Kufr obrovskej, jízdní vlastnosti vyvážené, výkon (98kW) dostatečný. Ale uznávám, že Mondeo bude lepší, ale prostě mě nebere...
Ony taky dnešní TDI PD už nejezdí za 5litrů, to už je taky jen hudba minulosti)) Jezdí za stejné hodnoty jako CR, ale daleko víc na sebe upozorńují hlukem
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 19:45, RE: No to jsou perly, ty dnešní odpovědi...
jiriez napisał:
Třeba máte štěstí, že to vaše Mondeo bylo vyrobeno třeba v Německu. Ze spolehlivého zdroje - bývalý dovozce, dnes velký dealer vím, že dveře a prahy na Mondea se dělaly v Turecku. Jestli všechny nevím, ale je to pravda. Pokud vám rezaví jenom dveře, tak je to celkem normální. Viděl jsem na vlastní oči sežrané Mondeo r.v. 2003 (dveře, prahy, lemy, zbytek nic) - dealer to zákazníkovi nejprve nechtěl uznat - sám nevěřil, že je to vůbec možné. Ale bylo. O TDCI po roce 2003 jsem nepsal, že je špatné....
Já teda nevím, jsem jen obyčejný strojař. Že by se vyplatilo některé plechy vylisovat v Turecku a pak je vozit do Německa případně Belgie, kde se Mondea montovaly, to mi moc nesedí. Možná tak díly druhovýroby, to ještě ano, ale řekl bych, že při výrobě auta se všechno lisuje v jedné fabrice. Převážet rovný plech je jednodušší, než prostorově náročný výlisek.

Jeden extrémně rezlý kus musí mít příčinu. Už se v této zemi stalo, že z náklaďáku spadl kontejner s kyselinou a pár nešťastníků touto louží projelo. Obecně když se kouknu, tak nevidím na Mondeích nikdy rezlé ani prahy ani lemy blatníků. Nebylo to tak ani na mém Mondeu z roku 1993, doteď je ve slušné kondici. Koroze spodní hrany dveří na modelu z roku 2001 byla podle mých informací způsobena použitím špatného tmelu uvnitř dveří, patrně vycházela z vlhkosti, která se dostane dovnitř pri dešti kolem skel.

Ale i tak - podle mě není třeba se té koroze děsit. Pokud to nebude bourané a špatně opravené, pak jsou problémem jen ty dveře a jen u prvních ročníků. Mně to rezne a řešit to budu, i když to není víceméně vidět, ale mám hezké auto a rád bych aby to vydrželo.

Zkuste být také objektivní - vysypaná převodovka je dnes víceméně vzácnost, není to závada, která by postihovala zejména Fordy. A vyteklý olej bude spíše souviset se zacházením s autem, stačí bouchnout vanou o zem na nějakém hrbu, posune se těsnění a olej teče. To se stane hned, povedlo se to i mně, naštěstí bez následků. To si myslím že taky není obecný problém motorů TDCi. Diskuze pročítám pečlivě a stížnosti tohoto typu na Mondeo čtu poprvé. Drahá oprava může postihnout diesel od libovolné značky, novější ročník Mondea nebude extrémní průser.

Ne že by Mondeo nemělo zádné mouchy, to rozhodně říct nemůžu, ale masařky to nejsou. Hodně to souvisí s náběhem nového modelu, na prvních ročnících se to vychytá, po faceliftu už to bývá OK. Třeba ty nápravy na Passatu - po zkušenostech na faceliftovaném modelu měly nápravy problémová místa vyztužená ocelí a problém se vyřešil. Nebo motor 1.8 92kW v O1 - žral i trávu u cesty, po úpravě sání se to zlepšilo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 21:38, RE: Octavia - spokojenost! Jiné značky nás zklamali :(
QQQQ napisał:
Od moderních a lépe se tvářících vozů, jsme se i s manželkou vrátili ke staré Octavii combi. Žena 66kw+automat, já 81kw Laurin & Klement. K tomu nás hýčká Land Cruiser 100 4,2TD.
Můžeme vyjmenovat spoustu naftových combi s xenony... na to jsou tady, ale jiní.

Sami jsme řešili podobné problémy, vlastnili jsme spoustu vozů s naftovými motory. Ford Mondeo, Citroen C5, Hyundai, Rover 75, BMW 5+7 velké problémy s motory, vstřiky, čerpadly, snímače tlaku paliva, ale jsou i jiné hlavně elektronické zá...
Ano, asi se s tím dá souhlasit. Octávie si možná na nic nehraje, ale "čecháčkovství" jí přisoudilo téměř kvality manažerského vozu a k tomu má hoooodně daleko. To asi uzanjí i její slepí zastánci)) Jinak 0-150 000km to je snad naprosto standardní nájezd bez poruchy snad i u Dacie, nebo ne? Promiňte mi jestli se nějak mýlím, já totiž používám japonská auta a tam je to i ve 200 000km standard, takže mám možná trochu jinak nastavené zrcadlo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 22:39, RE: Rozdílně koncipované automobily?
mastercar napisał:
Ony taky dnešní TDI PD už nejezdí za 5litrů, to už je taky jen hudba minulosti)) Jezdí za stejné hodnoty jako CR, ale daleko víc na sebe upozorńují hlukem
mám TDI PD superb 96 kw a jsem schopen s tím jet za 4,8 litru ale samozřejmě i za 10-12 litrů,tak si myslím že to není hudba minulosti
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.03.2009 22:51, RE: No to jsou perly, ty dnešní odpovědi...
mhana napisał:
Ty jsi taky perla. Přední nápravy Audi A4, Audi A6, VW Passat a Superb jsou shodné. Hliníkové a až od roku 2002 jsou poněkud trvanlivější. Zesílené, ale hliníkové!!! Nechají se sehnat v obchodě za cca 20tkč.
nprava za 20 tisíc????si upad,dá se sehnat kolem 7 tisíc,trvanlivější jsou až od rolu 2003
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.03.2009 14:27, RE: Rozdílně koncipované automobily?
bruc napisał:
mám TDI PD superb 96 kw a jsem schopen s tím jet za 4,8 litru ale samozřejmě i za 10-12 litrů,tak si myslím že to není hudba minulosti
No tak to jste asi moc nepochopil, co jsem chtěl říct.
Asi se superbem 96KW nejezdíte nběžně za 4,5l, že ne? Jestli jo, tak jste asi jediný majitel, jinak všichni ostatní jezdí kolem 6-8 litrů s takto velkým autem. tady se nebavíme o spotřebě momentální, ale průměrné, víte?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.03.2009 21:08, RE: Rozdílně koncipované automobily?
mikes napisał:
Nutno podotknout, ze ona vyhodna cena 8500EUR je po zapocteni srotovneho, takze pro nasince ma ta vyhodna cena nulovy vyznam.
Nutno podotknout, že ona výhodná cena je platná i pro Slovensko (no možná maličko vyšší), takže kupovat za STEJNOU či PODOBNOU cenu letitou ojetinu mi STÁLE jako PŘED mikes(ovým) příspěvkem "NEsmyslné" připadá ...
... a NEmyslím si že v době kdy vozy mohou celkem "volně" putovat přes hranice napříč EU by i místní MĚLi brát v potaz ceny slovenské i německé
Pěkný den
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.