Środa 30.05.2012 19:32,
rada
Koloss:
ano, tenhle tvůj postoj chápu a je docela logický. Bohužel, řada lidí prodává ne auto, ale vrak - viz naprostá většina aut v našich bazarech - kdy se ho potřebují nějak zbavit. Vždyť to znáš, jistě jsi v bazaru někdy byla viděl tam ty auta v top stavu, do kterého bych se já neodvážil sednout, natož s ním vyjet (příhody o tom, co jsem zažil při nákupu svých aut bych mophl někdy sepsat do pamětí - auta kupuji zásadně jen a pouze ojetá a tu chybu, že jsem kdy koupil auto nové, jsem udělal v nevědomosti v roce 1984, když jsem si koupil Š120 v Mototechně.
V tom, že motroy PSA jsou v Mondeích až po roce 2006, máš samozře´jmě pravdu a v okamžiku, když jsem psal svoji reakci, mi to hned nedošlo. O to víc je třeba se zamyslet, proč takový výrobce aut, jako Ford, opusti své motory a přistoupil k jejich nákupu u PSA? Asi k tomu mlě své důvody. Samosebou, auto je jne stroj a jeho stav je odrazem majitel a jeho přístupu ke stroji jako takovému, ale i odrazem umění a zkušeností konstruktérů. Ford zřejmě uznal, že na naftové motory prostě nemá sílua raději koupil sovědčenou značku. A vyplatilo se mu to setsakra.
Obecně k výběru auta si dovolím jen poznámku: tzv. libovky, jak se říká, nebo leštěnky, za směšné peníze (viz tazatelova hranice, se nekupují v bazarech, ale doslaova se dědí mezi známými. proto tyhle voňavky v bazarech prostě nejsou a to je taky důvod, proč tam nestojí ani tvoje Mondeo, Kolossi. Koupit autop obecně je riziko i v případě auta nového, když například opomenutím razítka v servisní knížce přijdeš o záruku na kastli (že, mazďáku - ta je tím přímo proslulá, ta Mazda) a nebo, že koupíš vrchol techniky v podobě motoru TSI 1,4 a u auta v záruce se nedovoláš pomoci, když to přeskočí či rovnou praskne řetěz...Čili vše je poplatné dnešní době a já tomu říkám po staru - "člověk člověku vlkem". Význam nechť si každý přebere po svém. od jednání bazarnáků, po uznání záruk autorizovanými prodejci po skryté (a ikdy neuznané) konstrukční vady (praskání hlav u TDI 103kW) - oopět jen příklady.
A radit člověku veřejně plečku za pár peněz? To je opravdu velká odvaha. Sám sobě neporadím s výběrem auta tak, abych byl 101% spokojen neb 100% je málo a natož cizímu! A v cenové kategorii, ,kdy se původní majitel chce zbavit šrotu - a kor s naftovým agregátem nevalné pověsti.
Kdybych už nutně musel kupovat auto za takto malou částku, pak nikdy ne naftové a vždy bych se orientoval na auta, které mají dobrou pověst - například Toyota, ale Opel ani Ford ji opravdu v těchto obdobích, jimž by odpovídala zadaná cena, neměly.
reagować