0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaké vybrat větší auto do 80tis. Kč?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, německá vozidla, japonská vozidla, americká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 29.05.2012 13:23, rada
Tak prave som sa dozvedel, ze ford mondeo ma dvojhmotovy zotrvacnik na vsetkych motoroch, aj na benzine. Takze ja budem vyberat len z mazdy 6 alebo hondy accord..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 29.05.2012 14:07, rada
Možná by to chtělo projet se ve všech uvedených vozech a pak se hned bude lépe vybírat. Nedávno sem to taky udělal - výběr byl passat(2001) - stilo (2004) - mondeo (2003) - laguna (2003).... A světe div se doma stojí mondeo... nakonec benzín 2.0. S otázky jsem pochopil, že se hledá asi kombi, z toho důvodu bych volil taky motor benzín 2.0, když člověk kombi trošku naloží,tak 1.8 už docela nestíhá.... Naftu nedoporučuji, leda od souseda,co má prokazatelně najeto 50 tisíc od novoty a je první vlastník
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 29.05.2012 14:15, rada
to Citroenak: U benzínu není u dvojhmoty důvod k obavám. Jednak je tam poloviční točivý moment a jednak chod benzíňáku je vyrovnanější. Stará 2,5 V6 (2000-2003) s převodouvku MTX75 má jednohmotu. Mazda 6 se mi taky líbila, ale byla dražší a měla jen 4-válce, dtto Accord.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 29.05.2012 14:51, rada
Myslim ale, ze na tak starom aute uz spojka moze robit problemy, a vtedy bez dvojhmoty bude vymena vyrazne lacnejsia. A ked uz sme pri tychto autach, chyba mi tu Citroen C5. V 2.0i je tiez celkom spolahlivy, podvozok tiez vydrzi vela, problem moze byt len elektrika. Plusom ale je hydraulicky podvozok, ktory v nalozenom kombiku udrzuje stale rovnaku svetlu vysku, takze ide ako s prazdnym autom. A pri parkovani na roznych chodnikoch a podobnych prekazkach, staci auto zodvihnut. Motor ma spotrebu ako vacsina inych 2.0 litrov. Ale je vhodny aj na prestavbu na plyn, keby nahodou USA zautocili na dalsie ropne vrty..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.05.2012 07:39, rada
Citroenák:

než se rozhodně pro jakoukoliv Mazdu, pročti si diskuze na www.mazdaclub.cz v příslušných sekcí a možná se dozvíš něco, po čem na koupi mazdy rychle zapomeneš
Dvouhmotový setrvačník je věc naprosot běžné spotřební kategorie jako brzdy, odchází u všech aut dříve či později ať u naftových, tak benzínových. Cena je plus mínus obdobná = 20-30 litránků.(tedy v kompletu se spojkou a vším kolem). Životnost 70 - 150.000km, někdy i déle.
Z dané trojice bych volil Mondeo - levné na servis, všude dostupné ND, hromada dílů z druhovýroby, výborný podvozek a největší prostor. Motorizaci 2,0i a nebo klidně TDCI = PSA motroy s výtečnou životností a relativně levným (na naftu) servisem.
Jinak za 80 tisíc půjde ve všech případech o šrot dávno p smrti s nutností vysokých nákladů na servis.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.05.2012 09:59, rada
Re: Rover 623, tu ŘJ spolu s čerpadlem Bosh měly podle mě jen diesely 2,2 dTi. Pálka to je každopádně velká. Vzhledem ke zbytku auta to snad u Vectry B nemá smysl ani opravovat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.05.2012 13:11, rada
Zdeny60: TDCI před rokem 2007 nemají s PSA nic společného, teprve po roce 2007 se Ford s PSA domluvil na vývoji motorů po špatné zkušenosti s vlastní konstrukcí.

Ne každé auto za 80 litrů bude mrtvola. Auta určitého věku a nájezdu kilometrů se prostě za víc prodat nedají a těžko to ovlivní slušný předcházející servis. Moje Mondeo 11 let staré a s 220 tisíci na tachometru by se už asi taky za víc neprodalo, ale protože je v dobrém stavu, tak má pro mě větší hodnotu a tudíž ho neprodám.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.05.2012 13:34, rada
to Koloss: Klasika, užitná hodnota fungujícího stroje je obvykle vyšší, než jeho hodnota tržní. Na vlastní kůži to člověk pocítí v okamžiku, kdy o svoje auto ne vlastní vinou přijde (nezaviněná nehoda) a pojišťovna mu odhadne tzv. totálku, kde se za vyplacené peníze ve většině případů předchozího standardu nedá dosáhnout. Obvyklá debata je na téma, do čeho se vyplatí nebo nevyplatí investovat.
Zdeny60 je poslední dobou poměrně kritický, a tak bych jej rád laskavě vyzval, aby nám ukázal ten správný směr jednak v psaní článků a jednak v doporučování aut na základě dotazů, popřípadě to proložil nějakou neotřelou libůstkou.
Kritika činnosti je vždy snažší, než činnost samotná.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.05.2012 13:54, rada
To Koloss: TDCI Fordi pred rokem 2007 ze nebyly dobre? Tos asi spadl z vetve clovece, takova 1.8 TDCI uz je legenda skoro jako 1.9 TDI... ))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.05.2012 14:00, rada
to gottak: 1.8 TDCi se v předchozí generaci Mondeí, na které je dotaz, vůbec nevyskytovalo. Byl jen 2-litr a později přibyl 2,2. Nicméně zůstává faktem, že se Ford neustále u naftových motorů s něčím potýkal, a tak mu teď chrochtají pod kapotami nových Mondeí motory z PSA.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.05.2012 15:47, rada
Abych doplnil Davida, Mondeo s 1.8 TDCI se dá koupit až po roce 2007, to určitě za 80 litrů nebude. Ze starších ročníků byl 1.8 TDCI ve Focusu. Kdybych už nutně musel mít v Mondeu Mk.3 chrochta, tak jedině ten 2.2 TDCI, který vznikl později a kromě toho, že se konstruktéři poučili z chyb a jeho poruchovost už odpovídá obvyklému průseru, tak je dokonce i lehčí než starší 2.0 TDCI, což se jistě podepíše na jízdních vlastnostech a i opotřebení přední nápravy. Jenže těch je jako šafránu a sehnat ho bude podobně těžké jako zachovalý benzín dvoulitr.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.05.2012 19:19, rada
Nejdříve zdravím člověka, kterého neznám, nikdy jsem ho neviděl a přesto mě uráží. Takže na hrubý pytel, hrubá záplata: nazdar deb//le mazďáku! A nyní k věci: ano, v poslední době jsem poněkud upravil svůj postoj vůči všem internetovým diskuzím, tedy i vůči této. Nikdo nemůže popřít, že se tu v posledním období objevují články, které zde nemají (na odborném foru) vůbec co pohledávat - viz nedávný nicneříkající pohled vlastníka jistého vozu japonské proveience a jemu podobné a pak, svět je doslova zamořen auty s nejhrůznějšími kreacemi všech možných piditriturbo jednoválcových motorů - ironicky řečeno. Je to pořád na jedno kopyto. Čím menší krám, tím větší humbuk. Jenže ne všechny pořád zajímá číst tyhle články, takže berte mé rozhorčení jako postoj možná setsakra velké skupiny lidí, kteří to ale zatím takto veřejně, jako já, nevyjádřili. Doufám, že jsem to vystihnul jasně. Daleko radši bych uvítal test na nebo článek o nějkém autě "staré poctivé školy", třeba například - ale proboha bete to jako příklad - Toyoty Sequioa, nebo Infinity RX50, nebo nějakého sportovního auta, například nové Evo či STI. Ne všichni jezdí s Fabií 1,2HTP a řada lidí by si jistě ráda početla o "pořádných" autech. Ještě, že se občas objeví něco na autorevue... Ale tady opravdu chcípe pes. Buď se to hmeží ojetinami s půl mega najetými km - viz dnešní Transit, nebo nesmysly, co dělat, když auto nejede a žere (od čeha jsou her//got servisy? Copak lidi nemají telefony a neví kam v takovém případě zajet?? A nebo neznají fora ke své značce, kde se to radami či nářky majitelů jen hemží??? Klidně mi nadávejte, ale takhle to cítím jí a doufám, že v tom nejsem sám.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.05.2012 19:32, rada
Koloss: ano, tenhle tvůj postoj chápu a je docela logický. Bohužel, řada lidí prodává ne auto, ale vrak - viz naprostá většina aut v našich bazarech - kdy se ho potřebují nějak zbavit. Vždyť to znáš, jistě jsi v bazaru někdy byla viděl tam ty auta v top stavu, do kterého bych se já neodvážil sednout, natož s ním vyjet (příhody o tom, co jsem zažil při nákupu svých aut bych mophl někdy sepsat do pamětí - auta kupuji zásadně jen a pouze ojetá a tu chybu, že jsem kdy koupil auto nové, jsem udělal v nevědomosti v roce 1984, když jsem si koupil Š120 v Mototechně. V tom, že motroy PSA jsou v Mondeích až po roce 2006, máš samozře´jmě pravdu a v okamžiku, když jsem psal svoji reakci, mi to hned nedošlo. O to víc je třeba se zamyslet, proč takový výrobce aut, jako Ford, opusti své motory a přistoupil k jejich nákupu u PSA? Asi k tomu mlě své důvody. Samosebou, auto je jne stroj a jeho stav je odrazem majitel a jeho přístupu ke stroji jako takovému, ale i odrazem umění a zkušeností konstruktérů. Ford zřejmě uznal, že na naftové motory prostě nemá sílua raději koupil sovědčenou značku. A vyplatilo se mu to setsakra. Obecně k výběru auta si dovolím jen poznámku: tzv. libovky, jak se říká, nebo leštěnky, za směšné peníze (viz tazatelova hranice, se nekupují v bazarech, ale doslaova se dědí mezi známými. proto tyhle voňavky v bazarech prostě nejsou a to je taky důvod, proč tam nestojí ani tvoje Mondeo, Kolossi. Koupit autop obecně je riziko i v případě auta nového, když například opomenutím razítka v servisní knížce přijdeš o záruku na kastli (že, mazďáku - ta je tím přímo proslulá, ta Mazda) a nebo, že koupíš vrchol techniky v podobě motoru TSI 1,4 a u auta v záruce se nedovoláš pomoci, když to přeskočí či rovnou praskne řetěz...Čili vše je poplatné dnešní době a já tomu říkám po staru - "člověk člověku vlkem". Význam nechť si každý přebere po svém. od jednání bazarnáků, po uznání záruk autorizovanými prodejci po skryté (a ikdy neuznané) konstrukční vady (praskání hlav u TDI 103kW) - oopět jen příklady. A radit člověku veřejně plečku za pár peněz? To je opravdu velká odvaha. Sám sobě neporadím s výběrem auta tak, abych byl 101% spokojen neb 100% je málo a natož cizímu! A v cenové kategorii, ,kdy se původní majitel chce zbavit šrotu - a kor s naftovým agregátem nevalné pověsti. Kdybych už nutně musel kupovat auto za takto malou částku, pak nikdy ne naftové a vždy bych se orientoval na auta, které mají dobrou pověst - například Toyota, ale Opel ani Ford ji opravdu v těchto obdobích, jimž by odpovídala zadaná cena, neměly.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.05.2012 19:38, rada
A do třetice a pak už toho nechám: je to všecho taky dílo obrovského štěstí. V roce 2006 tuším, jsems otcem v bazaru AAA Pardubice koupil Ford Focus 1,8TDDI - nejhorší motor, co může být. Koupili jsme ho s vědomím této špatné pověsti, ale s ohledem na stav a cenu se koupě jeivila jako výhodná. Nebýt toho, že nějaký mamla na parkovišti otci poškodil tažnou koulůí expandér klimatizace, auto po dobu oněch skoro 6 let jen jezdí jezdí a jezdí - navzdoty tumu, že tam je Bosch VP35, že se nafta kupuje kde to otce napadne a navzdory tomu, že první 3 roky po smrti mé matky auto jezdilo jen denně trasy 3km tam a 3km zpět z domu na hřbitov v létě v zimě, navzody všem kecům o tom, jak krátké trasy naftovému motoru škodí. A benzínovémui ne?? to jen na okraj. Takže kombinace toho nejhoršího možného - nákup v AAA, nákup Forda, nákup Forda se nejhorším motorem TDDI a navíc auta s neznámou historií - se nakonec projevil jako super kauf a navíc, za tehdá super cenu asi 160tKč. Jde o rok 2001, tedy o auto tenkrát 5 let staré a to včetně klimatizace, všeho v elektrice, s vyhřívaným čelním sklem a dvěma sadami kol.....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.05.2012 20:53, rada
Už tu někdo radil starou dobrou octávku s 66kW v kombíku? Pokud ten nájezd nejsou vyloženě couračky...já vím, bude to mít přes 200.000km...ale ten motor dá jednou tolik, pokud se o něj trochu starali...akorát majitel musí rezignovat na potěšení z jízdy a nasypat do auta po koupi trochu love, ale to musí tak jako tak. Pokud za sebou nemusí tahat kufr, tak můj oblíbený FF I s 1,6 v benzínu. jo a málem bych zapomněl, ta octa je v naftě asi nějaká chvilková slabost přispěvatele...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.05.2012 21:05, rada
to Zdeny60: věřte tomu, že mít na to čas, projížděl bych zajímavá auta a snažil se lidem pomocí testů zprostředkovat i trochu toho koření života. jenže já na to čas nemám. sem tam člověk sedí v něčem zajímavějším (Fabia RS II, nejnovější Passat 4motion s DSG a nejsilnějším naftovým dvoulitrem, Sup bez DSG s tím samým motorem), jenže foťák není po ruce...a poptávané jsou jiné články. btw. už jednou jsem se někde ptal: nejlepší auta už žere rez nebo teprve budou postavena? podle mne se demokratizace fun factoru zastavila a tvoří spojené nádoby s uvědomělým ekologismem...občas se ale i dnes podaří postavit zajímavé auto.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 31.05.2012 10:12, rada
to Petr: Je to tak. Kdo by netestoval zajímavá auta, že. Jenže když se koukneš do magazínu na statistiku, tak to zajímá velmi omezenou skupinu lidí - 14 dní zpět (Lexus RX450h rozsáhlá recenze, která dala hodně práce 830 přečtení, Škoda Superb 2.0 TDi krátká uživatelská recenze 3700 přečtení, Škoda Roomster rozsáhlá recenze 3230 přečtení a Ford Mondeo krátká uživatelská recenze 2200 přečtení) - to mluví za vše. Jediné, co zvedne čtenost je nějaká udička v diskusi. Stejně tak dotazy do porady. Vybrat něco, co se tady stokrát neopakovalo prakticky nelze, a když ano, tak je to takový exot, o němž tak maximálně můžu googlovat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 31.05.2012 10:33, rada
to David: máš pravdu, je to tak, ta čísla pod články jsou výmluvná. dej do nadpisu: Škoda, Octávia, TDI, spotřeba, HTP, TSI a má to čtenářů šest půlek. dej tam nějakou fajnovku pro fajnšmekry (za předpokladu toho, že by byl čas se v ní opravdu svézt) a nic, ticho po pěšině. ale tak je to se vším, nad tím nemá cenu hořekovat. spíš jsem chtěl Zdenymu naznačit, že v tomto ohledu s ním souhlasím i "zevnitř".
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 31.05.2012 11:14, rada
Re: Petr - Tipcars, S tím Lexusem snaha byla, ale přece jen nové, rádoby ekologické SUV na serveru, kde se řeší hlavně ojetá auta, není zrovna to pravé ořechové. Osobně bych zde rád viděl recenze (kromě uživatelských) zajímavých ojetých vozů s praktickými radami na co si dát pozor, které motory zlobí, kkeré ne, na kolik vyjde servis, apod. Třeba se mi v současnosti hodně líbí poradna autobazar Světa motorů. Tady to má výhodu, že nic nemusíte s vysokým nákladem tisknout a zpětná vazba čtenářů je okamžitá. Obecně by to byl i reklamní tahák na server jako celek + u kvalitního článku i zvyšování důvěryhodnosti serveru. Myslím, že test ojeté Imprezy WRX, nebo Audi RS4 by měl vysokou návštěvnost. Domnívám se, že ojetý sporťák je bližší více lidem než nové hybridní SUV.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 31.05.2012 13:14, rada
to Paul: skutecnost je, ze ted obecne dostaly asi o neco vetsi prostor uzivatelske recenze a tam je to s kvalitou stridave oblacno. ja delam vetsinou technickou a obcas neco do klasicke poradny. test ojeteho auta se mi libil v posledni dobe od kolegy Petra Sikla, ktery daval do placu Polo (obecne od nej jsou vsechny testy odvedene podle mne ve velmi dobre kvalite). nedavno tu mel zajimavy a pekny test i David, kdyz srovnaval Octavii s Hondou. taky bych souhlasil s castejsimi testy ojetin, ostatne server se sirokou nabidkou ojetych vozu by si o to primo rikal. pokud Vas zajimaji prakticke rady a doporucenihodne motory, existuji urcita zlata pravidla (ktera razi David a velmi casto i ja), ktera jdou napric znackami a tech informaci tu zas tak malo neni. pro mne z toho na zaver plyne, ze o vikendech asi zacnu objizdet bazary a delat, ze mam zajem o koupi FF ST, M3 MPS, Miaty atd
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.