soráček pánové ale na tohle reagovat musím i kdybych nechtěl. maximy jsem měl dvě. obě třílitry v manuálu. když pominu že dlouhodobá (4 ROKY) spotřeba byla pod devět (ale dokázaly jet i za 15, když jsem spěchal-Praha Olomouc pod hodinu a půl), vyjma skutečně spotřebního materiálu (kotouče, desky, olej) nežádaly jiných servisních úkonů, že tlumiče, čepy, výfuk byly po 200tkm původní a dle aut.serv. v pořádku, tak hláška že maximu na rozjezd dá okta, navíc v naftě, to mě nadzvedlo ze židle. ona totiž maxima má, ač předokolka, diferák s omezenou svorností. tedy při rozjezdu velká výhoda. navíc na dvojku udělá 110. a pokud řidič umí jen trochu řadit, tak je to holý nesmysl. ještě bych tomu možná věřil u dvoulitra v automatu, ale třílitr manuál jí dá kdykoliv. rozdíl ve váze něco přes metrák ve prospěch okty v tomto případě nemůže hrát podstatnou roli. věřil bych že se jednalo spíše o toužebný sen onoho majitele oktávky, po němž se probudil s nohou v nočníku. a když už někdo chce mocí mermo řešit spotřebu tak ať si uvědomí že jde ruku v ruce se servisem. a ten majitelé maxim navštěvovali jen na výměnu oleje. díky tomu že VQ motory (btw. 12x za sebou dle Ward´s nej V šestivál světa) byly primárně určené pro US trh(91 oct.benz. je tam skoro luxus
), dokáží jet prakticky na vše ( s trochou nadsázky i na ´´chcanky po mejdanu´´), špatný benzín je nerozhodí, nerozhodí je ani -30 stupňů a ukrajinské silnice. o jejich kvalitách nejlépe vypovídá můj rozhovor s jistým Abdulahem, kterému jsem prodával svojí druhou maximu-já už jich po Evropě koupil přes 80!!!, vozím je k nám, do Lýbie, ono to auto vydrží strašně moc, u nás je po nich obrovská poptávka...