0
powrót
 

diskuze k tématu: Volkswagen Golf IV - doplněné zkušeností majitele po pěti letech

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 01:09, Spolehlivost
Tedy nechci vám do toho kecat, ale těch věcí na opravu se mi zdá nějak mnoho. Vlastním podobně starého Accorda (1996), jezdí se s ním denně a za 5 let toho najel víc než ten váš Golf, stojí venku a umýván je pouze v myčce a jediné co jsem opravoval nad rámec běžné údržby byly zadní brzdy, ovšem jsou tam kotouče, takže životnost menší než u bubnů (cca 15 000,- CZK) a výměna už hodně rezavé nádrže (2 500,- CZK) + práce (1 000,- CZK). To je můj servis nad rámec údržby za 5 let a to ani nepočítám, že jsem párkrát přetáhl výměnu oleje asi o 50% kilometrového proběhu navíc. To auto nemá lehký život (na rozdíl od vašeho Golfa), ale jezdí, startuje napoprvé i v -30 a námrazu samo odstraní do 10 minut od nastartování (nikdy jsem neškrabal, jen ometl sníh).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 07:16, RE: Spolehlivost
Rover623 napisał:
Tedy nechci vám do toho kecat, ale těch věcí na opravu se mi zdá nějak mnoho. Vlastním podobně starého Accorda (1996), jezdí se s ním denně a za 5 let toho najel víc než ten váš Golf, stojí venku a umýván je pouze v myčce a jediné co jsem opravoval nad rámec běžné údržby byly zadní brzdy, ovšem jsou tam kotouče, takže životnost menší než u bubnů (cca 15 000,- CZK) a výměna už hodně rezavé nádrže (2 500,- CZK) + práce (1 000,- CZK). To je můj servis nad rámec údržby za 5 let a to ani nepočítám, ž...
Koukám, že zas takový držák to opravdu není. Závady stěračů, cukání,koroze zadních dveří...Řekl bych, že to je úplný průměr a ne Das Auto ! Prostě všechna auta mají nějaké konstrukční chyby.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 08:22, RE: Spolehlivost
Roman AX napisał:
Koukám, že zas takový držák to opravdu není. Závady stěračů, cukání,koroze zadních dveří...Řekl bych, že to je úplný průměr a ne Das Auto ! Prostě všechna auta mají nějaké konstrukční chyby.
Co se týče těch stěračů. tak je to obvyklý problém i octavie, na doporučení servisáka jsem to vyměnil rovnou nové a žádné rozebírání jsem neabsoloval, rozeberete jednou a pak už neděláte nic jiného..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 08:59,
Musím se připojit k názoru že za tu dobu a kilometry je těch potíží opravdu dost . Opravdu nechápu , jak mohou mít koncernová auta u nichž se problémy tohoto typu opakují snad u všech stejně tolik nekritických obdivovatelů . Já bych při té péči co tomu věnujete a při té spoustě problémů na to neměl nervy .
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 09:08, RE:
ZX6R napisał:
Musím se připojit k názoru že za tu dobu a kilometry je těch potíží opravdu dost . Opravdu nechápu , jak mohou mít koncernová auta u nichž se problémy tohoto typu opakují snad u všech stejně tolik nekritických obdivovatelů . Já bych při té péči co tomu věnujete a při té spoustě problémů na to neměl nervy .
Presne, pokud clanek neni promysleny fake, tak tenhle Golf je mnohem horsi, nez stara vrazda Renault Megane (97), ktereho jsem poslal pryc po 2 otravnych zavadach (rozpadly mechanismus el. stahovani okna u ridice a opakovana porucha ventilatoru - v zime se s tim nedalo jezdit s namrzajici vodni parou na prednim skle).
Pan je zrejme masochista, nebo vtipalek, protoze pochvalovat si takovyhle srot na odpis, to snad nemuze nikdo myslet vazne. Navic to nema ani tolik najeto - kdyby tam bylo 400000, tak nereknu ani popel, ale 190?!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 09:40, RE: Spolehlivost
Rover623 napisał:
Tedy nechci vám do toho kecat, ale těch věcí na opravu se mi zdá nějak mnoho. Vlastním podobně starého Accorda (1996), jezdí se s ním denně a za 5 let toho najel víc než ten váš Golf, stojí venku a umýván je pouze v myčce a jediné co jsem opravoval nad rámec běžné údržby byly zadní brzdy, ovšem jsou tam kotouče, takže životnost menší než u bubnů (cca 15 000,- CZK) a výměna už hodně rezavé nádrže (2 500,- CZK) + práce (1 000,- CZK). To je můj servis nad rámec údržby za 5 let a to ani nepočítám, ž...
No úcty-hodný výčet poruch,to se musí nechat!!! A po tomto říct,že to není špatné auto a že jsem s ním spokojený...to chce notnou dávku odvahy a optimismu.Známá měla stejný vůz a po půl roce se jej raději zbavila,pr žral olej téměř jako benzín a pořád nějaký problém.Musím souhlasit výše s kolegou,v rodině máme 3 Hondy,které jezdí denně a o takových "radostech" jako s Golfem se nám může jen zdát....Přeji další "štastné" najeté km s perlou EU Das Auto!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 09:45, diskuze
Myslím,že po přečtení této recenze bude tady v diskuzi nabito!!! :))) Protože tohle je výsměch všem lidem se zdravým rozumem,což pan majitel tohoto VW očividně mezi tuto skupinu nepatří...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 10:25, Nevidel bych to tak tragicky
Petr-Tipcars: Nevidel bych to tak tragicky. Pan spis meni veci preventivne a dale pak meni opotrebene veci, nutny byl pouze termostat, cidlo, priruba, civka, pruziny a ztracena brzdovka. Kabely mozna menil dvakrat zbytecne, svicky mozna take menil casteji nez bylo nutne, ale to je jeho vec. Ze jsou pri takovem najezdu opotrebene brzdy a ze se na auto kupuji i gumy mne osobne neprekvapuje. Sterace jsou neprijemne, ale da se resit zalevno svepomoci. Proste bych to nevidel tak cerne, spis az zase neco zacne zlobit, tak si nenechat potreti preventivne vymenit kabely...Jinak mezi radky lze vycist potesitelny fakt, ze ctyrkovymi golfy nejezdi jen ksiltofky ale i rozumni lide, co se o auto snazi starat...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 10:39, RE: Nevidel bych to tak tragicky
anonym napisał:
Petr-Tipcars: Nevidel bych to tak tragicky. Pan spis meni veci preventivne a dale pak meni opotrebene veci, nutny byl pouze termostat, cidlo, priruba, civka, pruziny a ztracena brzdovka. Kabely mozna menil dvakrat zbytecne, svicky mozna take menil casteji nez bylo nutne, ale to je jeho vec. Ze jsou pri takovem najezdu opotrebene brzdy a ze se na auto kupuji i gumy mne osobne neprekvapuje. Sterace jsou neprijemne, ale da se resit zalevno svepomoci. Proste bych to nevidel tak cerne, spis az zase n...
Pak ale nechapu ten etos nejakeho nadauta. Tohle je normalni stara vrazda, jako jakykoliv stary francouz, fiat, nebo ford. Opravdu v tom tim padem neni rozdil a vyssi cena fauve v bazarech nedava smysl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 11:21, RE: Nevidel bych to tak tragicky
anonym napisał:
Petr-Tipcars: Nevidel bych to tak tragicky. Pan spis meni veci preventivne a dale pak meni opotrebene veci, nutny byl pouze termostat, cidlo, priruba, civka, pruziny a ztracena brzdovka. Kabely mozna menil dvakrat zbytecne, svicky mozna take menil casteji nez bylo nutne, ale to je jeho vec. Ze jsou pri takovem najezdu opotrebene brzdy a ze se na auto kupuji i gumy mne osobne neprekvapuje. Sterace jsou neprijemne, ale da se resit zalevno svepomoci. Proste bych to nevidel tak cerne, spis az zase n...
No jistě. Seznam závad je dlouhých, část z nich ohrožuje bezpečnost a provozuschopnost (výtoky chladící směsi a brzdovky), ale co je pro hodnocení spolehlivosti důležité: se vším dojel a nic nebylo drahá oprava. Sečtěte si všechny uvedené částky a dojdete k docela nízkým servisním nákladům po dobu provozování auta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 11:33, Co řešíte u starýho auta
V textu to sice vypadá hrozivě, ale když si to vypíšete, rozhodně to není taková hrůza. Je třeba si uvědomit, že minimálně polovinu problémů by většina majitelů takto starých aut vůbec neřešila.

Zima 2008 - termostat: U 10 let starého auta, proč ne.
Jaro 2008 - svíčky + kabely: spotřební věc
Podzim 2008 - tlumiče: Kdo z vás je mění preventivně?
Březen 2009 - rozvody: spotřební věc
Září 2009 - stěrače: Známá závada, nic tragického, pokud zrovna nejedete v prudké bouřce
Leden 2010 - klínový řemen: U 12 let starého auta...
Leden 2011 - brzdová kapalina + zadní stěrač: Je víceméně zázrak, že má v této době auto ještě původní "prasátka". Se zadním stěračem má problémy více značek - jednak se dostává bordel kolem osičky a elektrické problémy způsobuje lámání kabelů v pantech zadních dveří.
Duben 2011 - vyčištění škrtící klapky: U 13 let starého auta zcela normální.
Duben 2012 - únik chladící kapaliny: U 14 let starého auta zcela normální
Červen 2012 - prasklé zadní pružiny: Kdo z vás má prasklou pružinu a ani o tom neví?
Srpen 2012 - cívka: Úplně běžná porucha.

Výměny olejů jsem záměrně nevypisoval. Buďme rádi, že se najde někdo, kdo takhle pečlivě sleduje provoz svého auta a je ochoten své zkušenosti zveřejnit. Pořád tady nadáváte, jak jsou tu recenze na houno a když si s tím někdo dá práci, tak mu to též strháte...

P.S. Auto koncernu VW bych si normálně nekoupil, mám jiné (zejména italské ) favority.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 11:44, Autor článku
Dobrý den, musím poděkovat Petrovi z Tipcars za zastání. Ano, patřím k řidičům, kteří své auto pravidelně (a někdy i preventivně) servisují a nečekají na to, až zůstanou stát někde v polích... Pro mě je auto cenná věc, o kterou je potřeba se občas postarat, používám ho denně. Rozvody, tlumiče, brzdy, pneu - to je běžný spotřební materiál, ten se prostě jednoho dne vyměnit musí, zvlášť u starého auta s vyšším km nájezdem. A můj golf má najeto určitě víc, než na tachometru, to je mi jasné. Ať mi tu nikdo netvrdí, že do jiných značek (a tohoto roku výroby) lije celé roky jen olej a benzín... A na závěr - netvrdím, že golf (a VW všeobecně) je nějaké superauto, i já tvrdím, že je to lepší průměr... Každá značka holt má nějaké mouchy, některá víc, některá méně. Hezký den všem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 11:49, servis před STK???
pokud jsem dobře četl-když tak mě opravte-tak na zadních tlumičích před STK byly měněny dorazy. jako to že si servisák nevšiml prasklých pružin??? dále výměna svíček+kabelů-2x za tak krátkou dobu??? chbí mi zmínka o čepech, ramenech atd... prostě podvozek, to asi autor raději vynechal.
jinak osobní zkušenost s japoncem deset let starým, najeto 200. výfuk původní, čepy původní (doporučená výměna jednoho-časem), co se měnilo tak manžety na poloosách, přední žárovky, olej po deseti k. kotouče přední 1x, desky 2x, kotouče zadní původní, desky 1x. spojka a přední ložiska po koupi. jinak nic. díky, ale Golfa bych fakt nechtěl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 12:01, RE: servis před STK???
tomaskrtek napisał:
pokud jsem dobře četl-když tak mě opravte-tak na zadních tlumičích před STK byly měněny dorazy. jako to že si servisák nevšiml prasklých pružin??? dále výměna svíček+kabelů-2x za tak krátkou dobu??? chbí mi zmínka o čepech, ramenech atd... prostě podvozek, to asi autor raději vynechal.
jinak osobní zkušenost s japoncem deset let starým, najeto 200. výfuk původní, čepy původní (doporučená výměna jednoho-časem), co se měnilo tak manžety na poloosách, přední žárovky, olej po deseti k. kotouče pře...
Dobrý den, servisák si pružin všiml, ale nechal auto auto projít, měnil je dodatečně po mém souhlasu. Ty kabely a svíčky byly měněny podruhé v souvislosti s tím cukáním a společně s tou cívkou. A podvozek? Kromě výměny silentbloků v roce 2006 po koupi, viz původní recenze z roku 2007, nikde žádné vůle. Čepy, ramena, manžety, vše v pohodě, stejně tak žádná koroze a poškození...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 12:03, RE: Spolehlivost
Rover623 napisał:
Tedy nechci vám do toho kecat, ale těch věcí na opravu se mi zdá nějak mnoho. Vlastním podobně starého Accorda (1996), jezdí se s ním denně a za 5 let toho najel víc než ten váš Golf, stojí venku a umýván je pouze v myčce a jediné co jsem opravoval nad rámec běžné údržby byly zadní brzdy, ovšem jsou tam kotouče, takže životnost menší než u bubnů (cca 15 000,- CZK) a výměna už hodně rezavé nádrže (2 500,- CZK) + práce (1 000,- CZK). To je můj servis nad rámec údržby za 5 let a to ani nepočítám, ž...
Ale to jen potvrzuje staré známé věci. Podívej se na cenu opravy těch brzd - 15 tis. Kč... Za tuto vyměnil majitel Golfu kde co.
VW není kdovíjak spolehlivý. Ale pokud se využijí vhodné zdroje, tak jdou provozovat relativně levně.
Čekat od tak starého vozu, že nebude vyžadovat péči, to by bylo opravdu bláhové. Ano, japonci obvykle "drží" a jakost jako taková je nepochybně vyšší, zato přijde koroze, když už přijde výměna, tak je obvykle dost drahá.
Co Golfu vytýkat? Až na 5. dveře i po těch letech korozí nedotčený, na 14 let starém voze původní výfuk (ano, opravdu tak dlouho vydrží), zadní tlumiče na rozdíl od Octavie nedostávají zřejmě takový záhul...
Závěr? Být nadšený - to asi ne. Opravdu bych to i já nazval průměrem. Co je ale hlavní, tak VW vypadá i po těch letech slušně a zub času do něj hlodá pomalu.
Bohužel je to podle mě poslední VW Golf, který byl poctivě postaven. Pak už se začalo tlačit na cenu a z auta se stala konzumní spotřebka... I proto bych se Golfa IV rozhodně nezbavoval, pokud se nekazí.
Jinak mi přišlo zvláštní, že nezazlobila lambda sonda...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 12:10, RE: Co řešíte u starýho auta
Michal 22 napisał:
V textu to sice vypadá hrozivě, ale když si to vypíšete, rozhodně to není taková hrůza. Je třeba si uvědomit, že minimálně polovinu problémů by většina majitelů takto starých aut vůbec neřešila.

Zima 2008 - termostat: U 10 let starého auta, proč ne.
Jaro 2008 - svíčky + kabely: spotřební věc
Podzim 2008 - tlumiče: Kdo z vás je mění preventivně?
Březen 2009 - rozvody: spotřební věc
Září 2009 - stěrače: Známá závada, nic tragického, pokud zrovna nejedete v prudké bouřce
Leden 2010 - klínov...
Přesně tak. Souhlasím.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 12:15, RE:
bitner napisał:
Presne, pokud clanek neni promysleny fake, tak tenhle Golf je mnohem horsi, nez stara vrazda Renault Megane (97), ktereho jsem poslal pryc po 2 otravnych zavadach (rozpadly mechanismus el. stahovani okna u ridice a opakovana porucha ventilatoru - v zime se s tim nedalo jezdit s namrzajici vodni parou na prednim skle).
Pan je zrejme masochista, nebo vtipalek, protoze pochvalovat si takovyhle srot na odpis, to snad nemuze nikdo myslet vazne. Navic to nema ani tolik najeto - kdyby tam bylo 400000, ...
Kam se hrabe Bitner...Nic ve zlém pane Bitner, ale kvůli těmto dvěma banálním závadám (navíc ventilátor je u Megana typickou poruchou), které si i postižený člověk opraví svépomocí, se zbavovat jinak třeba slušného auta, není prozíravé rozhodnutí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 12:16, RE:
ZX6R napisał:
Musím se připojit k názoru že za tu dobu a kilometry je těch potíží opravdu dost . Opravdu nechápu , jak mohou mít koncernová auta u nichž se problémy tohoto typu opakují snad u všech stejně tolik nekritických obdivovatelů . Já bych při té péči co tomu věnujete a při té spoustě problémů na to neměl nervy .
Vše jen drobné závady, obvykle za pár korun. Zbytek spotřebka. Co na tom vidíš?
14 let starý vůz nebude sloužit bez péče...

Žádné trable s elektronikou, díly podvozku původní, kastle rzí nedotčená. Interiér nepochybně v naprosto pohodovém stavu.

Jistě, tipuji, že máš nějakého japonce, kde všechno vydrží nejméně další milénium... Čím to je, že majitelé Hond a dalších japonců mají vozy obvykle v naprosto nejzbídačenějším stavu? Protože japonec přeci vydrží vše! Ono sice odejde ABS, začne to hnít, plynové vzpěry nefungují a díly jsou tak drahé, že se na to každý vybodne. Ale co, vždyť japonec jede!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 12:21, RE: Autor článku
Pavel napisał:
Dobrý den, musím poděkovat Petrovi z Tipcars za zastání. Ano, patřím k řidičům, kteří své auto pravidelně (a někdy i preventivně) servisují a nečekají na to, až zůstanou stát někde v polích... Pro mě je auto cenná věc, o kterou je potřeba se občas postarat, používám ho denně. Rozvody, tlumiče, brzdy, pneu - to je běžný spotřební materiál, ten se prostě jednoho dne vyměnit musí, zvlášť u starého auta s vyšším km nájezdem. A můj golf má najeto určitě víc, než na tachometru, to je mi jasné. Ať mi...
Hlavně si ty posměšné reakce neberte moc k srdci. My, co provozujeme VW z dob, kdy to bylo poctivé Das Festauto a řešíme občas závadu přiměřenou věku a nájezdu opravitelnou v řádech minut a v ceně v řádech stokorun, víme své. Hlavní je dojet (v případě TDi do 5l na sto) a roční výdaje na servis udržet pod hladinou běžných servisních prohlídek (=olej, filtry, ostřikovač, obejití auta) u aut v záruce ve značkových servisech.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.10.2012 12:21, RE: servis před STK???
tomaskrtek napisał:
pokud jsem dobře četl-když tak mě opravte-tak na zadních tlumičích před STK byly měněny dorazy. jako to že si servisák nevšiml prasklých pružin??? dále výměna svíček+kabelů-2x za tak krátkou dobu??? chbí mi zmínka o čepech, ramenech atd... prostě podvozek, to asi autor raději vynechal.
jinak osobní zkušenost s japoncem deset let starým, najeto 200. výfuk původní, čepy původní (doporučená výměna jednoho-časem), co se měnilo tak manžety na poloosách, přední žárovky, olej po deseti k. kotouče pře...
Petr-Tipcars: Jen poznámka k podvozku, ani ne tak v návaznosti na Váš příspěvek jako obecně: je mi úplně jedno, jestli je na autě při nájezdu xy vše původní atd. Pro mne je důležité, jestli se auto chová tak, jak má. Tím chci říct: spousta lidí se holedbá (a teď opravdu nemyslím Vás), co všechno má na autě na podvozku původní a neměněné atd., ale druhá strana mince je, jak potom auto jako celek funguje. Abych byl konkrétní: také mám původní ramena, tlumiče včetně uložení, původní táhla řízení atd., také mi to na dírách nemlátí, také bych mohl být vlastně spokojený, jak je to super, najeto cca 150.000. Ale upřímně: cítím, že už tam je v chování na silnici rezerva, že pokud bych dal vše nové, nebo minimálně v první řadě tlumiče a ramena na předek, že by auto "ztuhlo" ještě víc, což by mu prospělo. Takže pokud by se mně někdo zeptal: A co podvozek? Tak mu řeknu: super, vše původní, nic nemlátí, vlastně si s ním ještě xy nemusím lámat hlavu, ale nejraděj bych ho z fleku komplet vyměnil...
reagować
  1 2 3 ... 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.