Rutt. napisał:
Nejhorší je, že výrobce to musí vědět, ale případné vyrovnání je levnější než montovat do již vrobených aut méně citlivý nárazový sensor nákladově za pár stovek + montáž x desítky tisíc aut...
Petr-Tipcars: Zajímali by mne výrobci těch luxusních SUV....popřípadě výrobce, pokud byla všechna postižená auta stejné značky. Asi se vážně blíží doba, kdy při jízdě po dálnici zblblý asistent hlídající kvůli únavě řidiče frekvenci zastávek a napojený na navigaci po 3 hodinách ze zákona sám sjede na nejbližší odpočívadlo a provede při tomto odzkoušeném, automatickém a zcela bezpečném manévru nějakou vylomeninu...Jinak je v dnešní době těžké rozlišit, který asistent ještě pomáhá a který už z nás dělá idioty neschopné řídit auto. Demokratizace volnosti pohybu již skutečně pokročila do stadia, kdy za volantem bývají lidé neschopní své kočáry ovládat. Snímání odpovědnosti z člověka na stroj tak bohužel zastaví asi až první várka průšvihů, pak budou všichni chytří a budou říkat: nojo, že to nikoho nenapadlo, že když se spustí asistent x v situaci y, tak to počítač nevyhodnotí jako z, ale jako t a zachová se jinak. nebo že když se asistentu x nebude u 10 let starého auta věnovat pozornost, že si začne žít vlastním životem a přinejlepším jen nezafunguje v situaci, kdy zafungovat měl...mám v autě jen tempomat se 4 knoflíky a protiprokluz na zadku, tempomat používám, ale pocit z toho, že předávám kontrolu nad dávkováním palivové směsi pár drátkům moc příjemný není. asi jsem staromódní...stará auta při problému obvykle vycení zuby a kousnou až když řidič ví, že přestřelil, blikání světýlek na přístrojovkách podle mne nemá ten samý psychologický efekt, resp. dnešní člověk jej nevyhodnotí správně tak, že kdyby to, co mu rozblikalo kontrolku, v autě neměl, mohl už být v lepším případě v příkopu. blikání se pak někdy bere za běžnou součást jízdního stylu....