Sobota 29.12.2007 15:22,
syncro ano nebo ne
Najezdil jsem s VW GIII 1,8, r.v 97, benzin asi 230000km. Bydlím na horách, z asfaltu z kopce cca 350 m k chalupě. Často jezdím za prací do Litvy, kde se o silnice a cesty opravdu nestarají tak jako u nás. Mimo běžné nemoci golfů můžu na obhajobu syncra říct jen to, že pro toho, kdo nevyužije skutečných 4x4 v drsných podmínkách, je toto dostatečnou pomocí. Mně se zapojuje i zadní náprava po prokluzu předních kol. Syncro nikdy nemůže plně nahradit 4x4! Ale v běžných zimních podmínkách po vyjetí prvního kopce zjistíte, jaká pomoc je i těch 20% výkonu, které se přes Haldex na zadní nápravu přenášejí. S touto spojkou to chce také jezdit trochu opatrně, protože, když se připojí zadní náprava v zatáčce, má tendenci vás vytlačit pryč ze silnice. Stačí ale opravdu jen myslet nejen nohou na plynu, ale i hlavou. O nějakém sportovním projíždění ala 4x4 nemůže být žádná řeč. Výkon na zadní nápravě tomu prostě nestačí. Ale pro ilustraci: vyjet po louce, když sníh se hrne přes kapotu horem mi nikdy nedělalo problémy. Golf syncro není traktor ani jeep 4x4 s uzávěrkou diferenciálu. Pro uživatele, jako jsem já, je ale syncro nespornou výhodou, jistotou. V zimě ve spojení se slušným obutím nenacházím chybu. Je pravda, že opravy syncra jsou drahé, protože těch aut je málo a najít něco smysluplného na šroťáku je téměř zázrak. Mně se podařilo předloňskou zimu v Litvě rozervat hardy spojku mezi kardanem a vpřevodovkou. Prostě nevydržela každodenní probíjení se novým těžkým sněhem. Cena originálního dílu.což je v podstatě gumové kolečko s pěti dírami, byla 11000,- Kč. Na šroťáku jsem sehnal z jakéhosi mercedesu totéž za 150,- Kč !!! Pak mi borci v servisu nedoplnili olej v diferenciálu, sehnal jsem starší za 3000,- Kč. Jinak jezdím a doufám, že i dál, budu jezdit bez problémů a na docela prostorného šikovného golfa kombi nedám dopustit. Jen mě dost štve nedostatečné topení - nemůžete někdo poradit, abych v tom nemrznul?? A jen na zavěr, mám ještě Subaru Forester, takže vím co je rozdíl mezi syncro a 4x4 v každodenní praxi.
reagować