zigi napisał:
Pane Vaculík, nejste sám co nemá rád koncern, i já jej nemusím a hlavně tédéíčkaře, co si hrají na mistry světa, že jezdí za 3,5l/100km a s plnou dá přes 1000km, ano dá, ale ve skutečnosti to je 800km a tím pádem spotřeba na 5,5l/100km, ale tohle jim už prostě nejde vysvětlit.
Jak je někdo jednou zarytec, nic s ním nepohne a věří jen těm všem lžím od koncernu VW!
No za 3,5litru jsem jeste nikoho jezdit nevidel, ale podstatne asi je jakou rychlosti jel a jak, pokud to dudlal 1000km pri 50kmh na tak i tohle je mozne, navic s gumami nafoukanymi na max. a prazdnym aute, motor ale musel asi hezky trpet.
Pokud chcete nejake realne udaje z provozu, muzu poslouzit svymi:
VW Bora 1.9TDI, 74kW. Pri jizde pouze po Praze spotreba kolem 6,0-6,5l (dle provozu), pri rychle jizde prevazne po dalnici (rychlostni prumer pres 130kmh) asi 7,5/100km, pri prumeru 115kmh asi 6,6 (nezamenovat s okamzitou rychlosti, na prumer 130kmh je nutne jet cca 160-170kmh, na prumer 115 kolem 140-150kmh). Standardne jezdim dlouhodobe asi za 6,2. Pri ceste po venkove (trasa 60km) pri dodrzovani limitu rychlosti spotreba 4,6 (obsazeni 2 osoby) pri umirnene jizde, tzn. dodrzovani limitu a ne caste predjizdeni na plny plyn apod. Pri jizde dlouhe 870 km prevazne po dalnicich pri plnem obsazeni auta (dovolena) a rychlosti na tachu 120-125kmh spotreba 5,4litru (prum. rychlost cca 100kmh) (tehdy opravdu zbyvala jeste ctvrtina nadrze a 1000km by byl teoreticky mozny dosah, nadrz ma 56litru). Normalne ale najezdim na nadrz cca 770-800km a ozve se kontrolka nadrze. Udaje jsou odecitany z PP, dlouhodobym kontrolovanim zjisteno, ze se lisi cca o 0,1l na 100km. Presnost tachometru pro stouraly, pri 200kmh na tachometru +2-3kmh, pri 130kmh v podstate nemeritelne amatersky, kolem 1kmh.