Pavlik napisał:
Rád bych někdy potkal desetiletý diesel, který má opravdu najeto jen těch obligátních 120-150 tis km. Najít takové auto je podle mých zkušeností téměř nemožné i s benzínovým motorem, u nafty se pravděpodobnost rovná statistické chybě. Osobně bych se ale nebál ani dieselu s nájezdem okolo 250 tisíc km - při takovém nájezdu auta prodávám já a pohonná soustava byla vždy v dobrém stavu.
Tak zrovna jsem asi před rokem řešil podobnou situaci. Skončil jsem ve firmě, služebák jsem vrátil, druhým autem Octavii I kombi jezdí manželka do práce a co já? Tak jsem si dal úkol sehnat do 100 tis auto - diesela a kombi, protože toho taky dost najedu, jelikoš máme s manželkou firmu. NEchtěl jsem opravdu zatím za auto dávat víc. Protože auto za 100 v dobrém stavu mi udělá stejnou službu jako auto za 200 tis. Abych si honil ego, z toho jsem taky vyrostl. Oct. I co máme doma je držák a měním jen spotřební materiál. Navíc po zkušenostech z firmy s Oct. II jsem ji nechtěl. Takže najít jedničkovou octu do 100 tis je nadlidský úkol. Takže jsem ji vypustil. Pak jsem už začal brouzdat po webu a forech a nakonec se mi podařilo koupit právě stilo v kombiku 85kW, sice 2003ku, ale s poctivýma kilometrama koupenou v česku servisovanou ve fiatu a s celou historií. Sice bylo dražší než mladší ročníky, ale stav auta byl odpovídající a světe div se auto mělo 104 tis najeto. Každopádně jsem udělal velký servis, oleje, tlumiče, rozvody abych měl dobrý pocit a jistotu v auto. A auto - jezdí a jezdí... Už s ním mám 25 tis nalítaných a v poho. Pravda řízení a posilovač tohoto auta je případ sám pro sebe a oproti oktávce je to jako řídit autobus, ale člověk si zvykne na měkčeji naladěný podvozek a nakonec je to i docela příjemná změna po x letech s octávkami. Takže stilo bych neodsuzoval.