0
powrót
 

diskuze k tématu: I30 nebo Golf? Vybíráme starší benzínový kombík do 250 tis. Kč.

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
mp-77@email.cz
ilość wystąpień36
data registracji05.10.2016
Piątek 28.12.2018 11:49, nesrovnatelné
Golf je úplně někde jinde (samozřejmě výše) ..kvalitou, detaily, zpracováním, celkovým pocitem "bytelnosti". Doporučuji si sednou do obou, případně projet.

Srovnání motorů je také jednoznačné .. GDI má ten výkon až ve vysokých otáčkách, pružností a chováním v běžně používaných otáčkách bude TSi o parník lepší. Téměř jistě i ve spotřebě
1.4 TSI je (v pozdějších verzích) velm dobrý motor, s běžnou spotřebou 6-6,5 litru, eko jízda klidně 5.5.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Sobota 29.12.2018 09:01, Golf je o třídu lepší, včetně motoru
Zdravím, na tenhle dotaz je odpověď jednoznačná. Golf je lepší prakticky ve všem, počínaje sedačkami, odhlučněním podvozku a konče fatálním náskokem motoru 1.4 TSI, dokonce motor 1.2 TSI 81kw doslova ufrčí 1.6 GDI a to ještě s menší spotřebou
Pak je tu antikorozní ochrana, kde opět vede GOLF, pokles ceny, kde opět vede Golf atd.
Nemusí mi nikdo věřit, stačí se projet a vítěz je jasný
reagować
Tomas93
ilość wystąpień24
data registracji27.07.2017
Sobota 29.12.2018 21:14, Za 250
Za 250 tisíc bych volil Kiu. VW bude za ty peníze o dost víc jetej a TSI po aktuální zkušenosti není něco, co bych si koupil jako ojetinu s neznámou historií (nebo známou, ale s tím, že to auto bylo leasingovky a tím pádem na klasickem servisním plánu).

Kia sice díky GDI motoru nebude tak táhnout odspodu jako TSI, protože tam to turbo prostě není. To ovšem může být z dlouhodobého hlediska spíše výhoda. Stačí umět řadit a když je od atmosféry třeba výkon, tak ji poslat do otáček, kde ho má. Ono i to TSI potřebuje pro lepší zrychlení podřadit, protože výkon tam sice je, ale proti dieselu chybí krouťák, který by to roztlačil.

Sedmičkový Golf byl fajn auto v době, kdy přišel na trh, protože díky tehdejší ceně válcoval konkurenci. Vycházel lépe než Octavia, ale to se postupně "napravilo" a ceny ojetin reflektují dnešní cenu nových vozů, takže i ojeté Golfy stouply.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Niedziela 30.12.2018 08:28, RE: Golf je o třídu lepší, včetně motoru
cytat:
reakce na: BobanHTP, 29.12.2018 09:01 (Zdravím, na tenhle dotaz je od ...)


Za mě celkem jednoznačně I30 protože:
1) za dané peníze bude jen Golf VI, sedmička začíná o nějakých 20-30 tisíc výš.
2) Golf bude s problematickým motorem TSI - roky 2010-11, tedy EA 111 s řetězem.
3) proti I30 je Golf VI technicky staré auto, které je v prodeji od roku 2005 (Golf VI je jen faceliftovaný Golf V). Cenově srovnatelná generace I30 je v prodeji od 2012.
4) za dané peníze bude I30 o 4-5 let mladší při podobném nájezdu km.
Pokud by za tento rozpočet sehnat slušný, servisovaný Golf VII, rozhodoval bych se podle stavu konkrétního auta.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Niedziela 30.12.2018 16:38, Golf od 2012
Golf musí být of roku 2012+, kdy se E111 modifikovala.Samozřejmě nejlepší volba je E211, ale tam je cena ještě docela vysoko a právem, protože Golf VII s motory E211 vlastně konkurenci moc nemá. Počínaje motorem, pokračujíce antikorozní ochranou a konře kvalitou interiéru

Hyundai i30 stejných ročníků už může postihnout koroze a motory GDI při větších nájezdech začínají zlobit. Co vadí je rozhodně horší odhlučnění a docela drahé originál díly.

Pokud bych nechtěl Golf, mnohem více bych doporučoval Ford Focus III 1.6 Ti-VCT, je to poctivější vůz, než i30, skoro bych řekl ještě lepší volba než Golf VI, ne ale Golf VII
Jinak Golf VI, který se vyráběl do konce roku 2011 je sehnatelný se spolehlivým atmosférickým motorem 1.4 případně ještě lépe 1.6 MPI, který je pořád komfortnější než i30, zejména pak díky sedadlům a odhlučnění.

Nemám nic proti korejcům, ale doporučuji si projet Golf VI a VII, Focus III a pak I30, a to nejen na okresce, ale i na dálnici
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 31.12.2018 09:09, RE: Golf od 2012
cytat:
reakce na: BobanHTP, 30.12.2018 16:38 (Golf musí být of roku 2012+, k ...)


Bohdane, doporučovat starou koncernovou 1,4 a 1,6 MPi na dálnici, to jako vážně? Kromě slušné spolehlivosti nemají co nabídnout. Jsou to pro dnešní provoz užrané zdechliny i na okresce - tak si představuji motor pro důchodce. A na dálnici jsou doslova katastrofální, vždyť už při 100 km/h mají 3000 otáček a tiché zrovna nejsou.
Focus 3 je dobrá alternativa, ale tazatel se musí spokojit se slabším motorem než je 1,6 GDI 99 kw. Focus má +- 80 kw a jen 5°převodovku - takže je na tom podobně jako zmíněná stará koncernová MPi. Pokud by tazatel nižší výkon akceptoval, má I30 v nabídce klasickou 1,6 MPI s +- 80 kw a 6 kvaltem, která se mě osobně jeví jako ideální servisně nenáročná motorizace pro I30.
reagować
Verny_2013
ilość wystąpień106
data registracji26.08.2014
Poniedziałek 31.12.2018 14:22, Určitě Golf 7
V benzínu bych Golf 6 nedoporučoval - známé problémy s TSi EA111. Atmosférické 1,4 a 1,6 MPi jsou sice spolehlivé ale moc nejedou a vhodné jsou tak akorát na okresky a příměsto. Na dálnici točí příliš vysoké otáčky = vyšší spotřeba a hluk. I 30 není vlastně špatné auto, ale ve srovnání s Golfem je ve všem o něco horší. Jediné v čem je lepší je minimální zájem zlodějů a nižší ceny ojetin. Motory 1,4 i 1,6 GDi jedou slušně jen ve vyšších otáčkách, při běžné jízdě ale chybí Nm. Pružné zrychlení je vinou emisního přiškrcení, delších převodů a atmosférického plnění ve srovnání s TSi tragické. Takže se vrátím k nadpisu, Golf 7 je jednoznačně nejlepší volbou motory TSi EA 211 jsou spolehlivé, nebál bych se ani nájezdu nad 100 000 Km. Při běžné jízdě si řeknou kolem 6L, při svižnější nebo po městě 7L. Jíž základní 1,2 TSi 63 Kw jede obstojně ale už jen kvůli 6-kvaltu doporučuji 77 Kw verzi. 1,4 Tsi 90 i 103 Kw již mají multilink, jsou o něco pohodlnější jistější při rychlejší jízdě. Silnější verze navíc jede jak z praku. Ta ale zcela jistě nebude za 250 Tis. Jen pozor na auta z flotil co jezdily na servis po 30 000 Km.
reagować
Tomule
ilość wystąpień8
data registracji07.07.2018
Poniedziałek 31.12.2018 18:32, golf VII
pán se tady ptal na i30 nebo Golf VII <- 7. tady jednoznačně vyhrává Golf VII, radím vám se v obou se projet. Měl jsem zkušenost jak s 2 gen tak 3 generace i30 a na dálnici, když zafouká boční vítr nebo předjíždíte kamion tak muže nepříjemně zaskočit házení volantu do stran. To dělá i když jste naložený. Ve výších rychlosti za dešti to muže být i nebezpečný. Najel jsem cca 150 tisíc s golfem VII kombi 2.0 tdi jak sám, tak naložený a nic takového jsem nepocítil. Design nebudu srovnávat, každý má jiný vkus. Interiér, Intertainment má jasně navrch golf VII. V golfu jsem měl pocit, že auto je bytelnější a řízení ,,neplave“ jako Huyndai. Jsme měli novou i30 II. na servisní prohlídky jste museli jít opravdu včas jinak už „ty ty ty“ a náklady a díly se mi zdály trochu drahý. Tož vše, srovnávat 2.0 tdi s gdi nebudu ani kufr pár cm u mě nehrálo roli, jen vzadu u i30 je asi více místa na hlavu než v golfu .Nohy u golfu můžete dát dál pod sedačkou než v i30.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Wtorek 01.01.2019 11:35, RE: golf VII
cytat:
reakce na: Tomule, 31.12.2018 18:32 (pán se tady ptal na i30 nebo G ...)


Pán se ptal na i30 nebo Golf VII do 250 tisíc korun. A tam je odpověď jednoznačná - i30.
Za dané peníze žádný Golf VII nekoupí. Už jsem to psal výše, za max. 250 000,- koupí Golf VI (což je stará konstrukce) s problémovým motorem řady 111 a bude o 4-5 let starší než cenově srovnatelná i30.
reagować
uwa1
ilość wystąpień189
data registracji18.10.2016
Wtorek 01.01.2019 12:06, RE: golf VII
cytat:
reakce na: Tomule, 31.12.2018 18:32 (pán se tady ptal na i30 nebo G ...)

Aspoň ťa upozornia, myslíš, že u VW pri nejakom probléme by len mávli rukou? Ver tomu, že by ťa poslali kade ľahšie! A ako veria svojim výrobkom vidieť na dĺžke továrenskej záruky...
reagować
Tomule
ilość wystąpień8
data registracji07.07.2018
Wtorek 01.01.2019 12:41, RE: RE: golf VII
cytat:
reakce na: Pavlik, 01.01.2019 11:35 (Pán se ptal na i30 nebo Golf V ...)

Ano přesně jak píšete Pán ptal se na i30 vs Golf VII a má moje srovnání a zkušenosti v obou vozech,a vybral bych golfa VII. Za 250 tisíc to bude ojetina v obou případech, vy byste jako ojetinu radši vybral i30 nad golf VII?. Kde nebo jak ho získá za 250 tisíc to už autor neuváděl, Nebo se pletu? Možná to má od známí apod.
reagować
GSX1100G
ilość wystąpień121
data registracji02.12.2014
Wtorek 01.01.2019 14:41, i30 vs Golf
Pokud se jedná o srovnatelný stav, nájezd a stáří u obou vozidel, tak jednoznačně Golf. Předpokládám, že už se bude jednat o 16v provedení s řemenem a nikoliv 8v s řetězem. Co se týká jízdní dynamiky a spotřeby, tak GDI bude jednoznačně o level horší jak TSI. O tom vůbec není třeba polemizovat. Za mne rozhodně Golf, ale moc nevěřím tomu, že bude ve srovnatelném stavu za stejný peníz.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Wtorek 01.01.2019 18:31, RE: RE: RE: golf VII
cytat:
reakce na: Tomule, 01.01.2019 12:41 (Ano přesně jak píšete Pán ptal ...)


Stačí si přečíst dotaz a potom zasvěceně radit.
Tazatel se ptá, zda je lepší koupit za cenu do 250 tisíc Golf VII nebo i30. Zjevně to budou "běžné ojetiny" z nabídky inzerce, protože jinak by nejspíše napsal nějaké podrobnosti (odkup auta z firmy, od známého, ujeté km, motorizace, atd.). A proto radím i30 - proč tak radím už opakovat nebudu, přečtěte si to výše.
reagować
Ondra 111
ilość wystąpień22
data registracji23.04.2016
Środa 02.01.2019 13:24, Astra J
Pokud tazatel vysloveně nelpí na golfu a i30, doporučil bych i např Astru J. Podle recenzí robustní a bytelné auto co by mělo něco vydržet. Do 250 tis. jsou zánovní kusy.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Piątek 04.01.2019 12:27, 1,4 Tsi
Synovec nedávno koupil Leona FR s motorem 1,4 TSi 103 kw a jede to opravdu pěkně. v celém spektru nejpoužívanějších otáček máte 250 N/m. Nejvíc mě ale překvapila spotřeba paliva. I při velmi rychlém dálničním tempu není problém se dostat pod 7 l a při ekonomické jízdě to jde pod 6l.
reagować
sheogorath
ilość wystąpień527
data registracji27.05.2016
Piątek 04.01.2019 12:42, i30 vs Golf
Za 250k muze mit krasny Subary Legacy (2010-2011)... Ta Astra taky nevypada zle..

1.6GDI me prisala fakt takova tupa, moc nejede (ano, je to atmo benzin, ale i tak), a (to je spis subjektivni) me v i30 prislo az otravne preposilovany rizeni
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Piątek 04.01.2019 17:14, RE: Golf je o třídu lepší, včetně motoru
cytat:
reakce na: BobanHTP, 29.12.2018 09:01 (Zdravím, na tenhle dotaz je od ...)


Bobane já zatím žádnou i30 II shnilou neviděl, ty jo? V podstatě ani první generaci jsme shnilou neviděl. Další věcí je mantra, že na ceně víc ztrácí korejec než němec, což není pravda. Pokud se nabízel golf za 550000 r.v. 2013 a i30 v podobné výbavě za 400000 jako nové a v tomto roce jsou na prodej obě za ceny kolem 240 tisíc, tak nemůže mít korejec větší ztrátu na hodnotě než ten golf - je to naopak - korejec, který stál o 150 míň ztratil na hodnotě za ty roky cca 150 tisíc, kdežto němec už dvojnásobek oproti korejci - samozřejmě je to +-, takže ztráta hodnoty je daleko větší.

Dále nechápu proč je u i30 jako minus uvedno horší komfort - oproti golfu je to pohodlná limuzína a golf je tvrdý kostitřas.

Dále motor GDi jede velice pěkně, ale není to pro ty, kteří neumí řadit, pokud to člověk zvládá, tak si motor docela užije
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Poniedziałek 07.01.2019 10:33, RE: 1,4 Tsi
cytat:
reakce na: Fanda, 04.01.2019 12:27 (Synovec nedávno koupil Leona F ...)


Mam mazdu 2.5 litra a spotreby- div sa svete, podobne :)
Za mna len obycajny sedliacky rozum. TSI ako ojazdene auto? Kolko ludi nedodrziavalo tych predpisanych 30t km na vymenu oleja? Ked to turbo dame dokopy s start stopom a (nedaj boh) automatom co to cely cas dusi pomaly pod volnobeznymi otackami, tak za mna vysledok jasny. Nove by som urcite bral TSI, ale ojazdene ani nahodou. Urcite nie s tychto rokov. Kupite auto, ktore viac ako inokedy predtym na vas moze vyvalit tisicove opravy (v eurach).
Kedysi davalo zmysel pozerat po benzinovych autach, lebo boli jednoduchsie a clovek im tu spotrebu odpustil na ukor spolahlivosti (vacsinou). Lenze rozhodovat sa teraz, ci chcem hyper moderny osem turbo benzin alebo naftak s rovnakymi zlozitostami, ked viem, ze naftak zerie o 1-2 litre menej.. neviem si predstavit cloveka, co by obhajil ten benzin. Ani co sa tyka tahu tam uz nie je rozdiel, obidva tahaju odspodu. A ano, obidva motory nie su absolutne vhodne do mesta.
Vysledok? Ak spolahlivost, tak hyundai 1.6, ale nie GDI (ma myslim problem s hlavami pri vyssom najazde), alebo focus 1.6, bravo 1.6, mazda 1.6-2.0, a najlepsi benzin- honda civic 1.8i. Ale prosim Vas, chciet od VW spolahlivy benzin...to skor prerazia mozno s tymi elektromotormi. Este ich ale vela nepredavaju, lebo stale nevyriesili problem planovanej zivotnosti na cievku elektromotora (aby sa po dvoch rokoch 'nahodne' rozsypala). VW si totiz este dobre pamata tie casy, ked vyrobili 1.9TDI a ludia ho pouzivali az do 15 rokov zivotnosti bez poruch. Boli to pre VW tazke casy...
reagować
eftik
ilość wystąpień21
data registracji26.02.2009
Poniedziałek 07.01.2019 13:02, RE: RE: 1,4 Tsi
cytat:
reakce na: Citroenak, 07.01.2019 10:33 (Mam mazdu 2.5 litra a spotreby ...)


Bohužel 1,9TDi nevyrobil VW, ten si ho koupil a předělal od Fiata...:) Takže když se zamyslíš, jaky funkční motor kdy VW vlastně vyrobil?:)) (já jen tak...)
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Poniedziałek 07.01.2019 14:31, RE: RE: RE: 1,4 Tsi
cytat:
reakce na: eftik, 07.01.2019 13:02 (Bohužel 1,9TDi nevyrobil VW, t ...)


Pozor, pleteš si to s commonrailem.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.