Píšu raději hned ať tazatel nepodlehne velké akci slev
1.Renault Megane 1.2 Tce - nebrat, karbonuje, ředí olej s benzínem. Na forech jsou lidé, co měli motor KO po 30000km, po reklamaci se jich majitelé zbavují ... Ve Světě Motorů sice řekli, že možná na dluhé trasy by šel použít, ale na forech ani to nepotvrzují.. Během výroby došlo k drobným vylepšením, ale prolém je v samotné konstrukci motoru. Jinak Megane III má obstojný atmos. motor 1.6 81kw, 6-kvalt, Spotřeba bude do 7l a hlavně je to motor, který netrpí problémy. Bohužel ani fortelnost není tak dobrá jako u Golfu a Focusu, podvozek, spojka, zatékaní do kufru, gufero poloosy, nejde o likvidační věcí, ale je třeba s tím počítat.
2. VW Golf VI 1.2 TSI,- v dané cenové relaci jde o právě ten problémový E111, který na krátkých trasách netopí, ředí olej benzínem a hlavně můžou selhat rozvody. Rozvody jdou předělat na šírší varinatu za cca 10000kč(jen některé servisy). Ředění oleje benzínem se řeší častější výměnou oleje(co 10 000km), topení vyřešit nejde - v koloně v zimě klesá teplota motoru.
Jinak jde to odolné fortelné auto, ale Golf VI je sehnatelný se skvělým atmosférickým motorem 1.6 MPI, kde sice spotřeba bude 6,5-7l, ale to je tak vše, co motor bude vyžadovat. Do města a okolí stačí i 1.4 MPI.
3. Ford Focus III Ecoboost 1.0 první generace trpí karbonizací na krátkých trasách a je třeba ověřit svolávačku na nekvalitni hadičku chlazení, která může prasknout. a zavařit motor, pokud včas člověk nezastaví. Ostatní technika je fortelná jak u Golfu.
A znova Focus III ma svěklý atmos., motor 1.6 Ti-VCT, který je linější v dolním pásmu ale jinak je to pán držák. Navíc umí držet spotřebu do 6,5l.