0
powrót
 

diskuze k tématu: Vojtěch Bernatský - rozčilují mě šneci v levém pruhu

kategorie zaszeregowania tematu:
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 12.03.2014 07:50, Máte všechny body?
Ta otázka je chyták, nebo neznalost redaktora? Body jsou trestné, takže normální řidič nechce mít bod ani jeden, natož "všechny".
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Środa 12.03.2014 08:28, A kdo je to ten šnek?
Pojedu na dálnici 160-170 (tak běžně jezdí celá D1) a zezadu se ke mně přiřítí magor 250kilometrovou rychlostí - a rázem jsem pro něho šnek.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 12.03.2014 08:55, RE: Máte všechny body?
Giorgio napisał:
Ta otázka je chyták, nebo neznalost redaktora? Body jsou trestné, takže normální řidič nechce mít bod ani jeden, natož "všechny".


Nedávno tady byla tuším Kamila Špráchalová, tam na stejné téma taky vznikla debata. Mám pocit, že lidí, kteří si to myslí naopak je docela dost...a hlavně se o své pravdě snaží vehementně přesvědčit ostatní a přitom stačí jeden dotaz na Googlu.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 12.03.2014 08:59, RE: A kdo je to ten šnek?
Reno napisał:
Pojedu na dálnici 160-170 (tak běžně jezdí celá D1) a zezadu se ke mně přiřítí magor 250kilometrovou rychlostí - a rázem jsem pro něho šnek.


Aplikováno na běžné rychlosti je to stejný princip. Jedu 130 a přiřítí se magor 170 a rázem jsem pro něj šnek.
reagować
stenly71
ilość wystąpień17
data registracji09.01.2013
Środa 12.03.2014 09:08, šneci ...
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd)
No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...

reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Środa 12.03.2014 09:40, RE: šneci ...
stenly71 napisał:
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd) No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...


Tady ovšem vyhláška hovoří jasně. Pokud jedu (v levém pruhu) maximální povolenou rychlostí, jsem povinnen rychleji jedoucímu účastníkovi provozu onen pruh uvolnit pro předjetí, neboť jinak se dopouštím přestupku omezení plynulosti provozu (bez ohledu na to, že onen doveda porušuje jiný paragraf téže vyhlášky). Můžu se rozčilovat, nesouhlasit, ale to je tak jediný co s tím můžu dělat. Takže DR, ať jí jakkoli nemusím, má v tomhle bohužel pravdu. Aby ne, ti právníci, co ji radí a zastupují, nebudou žádní břídilové...
reagować
bulawaio
ilość wystąpień62
data registracji18.06.2013
Środa 12.03.2014 10:46, RE: šneci ...
Pepe napisał:
stenly71 napisał:
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd) No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...
Tady ovšem vyhláška hovoří jasně. Pokud jedu (v levém pruhu) maximální povolenou rychlostí, jsem povinnen rychleji jedoucímu účastníkovi provozu onen pruh uvolnit pro předjetí, neboť jinak se dopouštím přestupku omezení plynulosti provozu (bez ohledu na to, že onen doveda porušuje jiný paragraf téže vyhlášky). Můžu se rozčilovat, nesouhlasit, ale to je tak jediný co s tím můžu dělat. Takže DR, ať jí jakkoli nemusím, má v tomhle bohužel pravdu. Aby ne, ti právníci, co ji radí a zastupují, nebudou žádní břídilové...


Opravdu to tam tak je? Dle mě , když jsem dělal před 10 lety papíry, tak to bylo bych řrkl takto, "vozidlo je povinno použít pravý pruh, pokud jede jinou, než maximální rychlostí" ale ruku o ohně bych za to nedal

reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 12.03.2014 11:42, RE: šneci ...
bulawaio napisał:
Pepe napisał:
stenly71 napisał:
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd) No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...
Tady ovšem vyhláška hovoří jasně. Pokud jedu (v levém pruhu) maximální povolenou rychlostí, jsem povinnen rychleji jedoucímu účastníkovi provozu onen pruh uvolnit pro předjetí, neboť jinak se dopouštím přestupku omezení plynulosti provozu (bez ohledu na to, že onen doveda porušuje jiný paragraf téže vyhlášky). Můžu se rozčilovat, nesouhlasit, ale to je tak jediný co s tím můžu dělat. Takže DR, ať jí jakkoli nemusím, má v tomhle bohužel pravdu. Aby ne, ti právníci, co ji radí a zastupují, nebudou žádní břídilové...
Opravdu to tam tak je? Dle mě , když jsem dělal před 10 lety papíry, tak to bylo bych řrkl takto, "vozidlo je povinno použít pravý pruh, pokud jede jinou, než maximální rychlostí" ale ruku o ohně bych za to nedal


Jezdí se vpravo, při pravém okraji vozovky. Levý pruh (pruhy) je určen k předjíždění a řidič jedoucí v takovém pruhu nesmí brzdit ty, kteří jedou za ním, i kdyby jel maximální povolenou rychlostí. Bylo to tak před 10 lety a bylo to tak dokonce i dříve. A je to pravda. Existují totiž situace, kdy "je možné" tu rychlost překročit "ze závažných důvodů", přičemž to se posuzuje následně, není věcí ostatních účastníků provozu, aby zjednávali nápravu úmyslným bržděním těch, co jedou rychleji (nikdo nemůže vědět, zda ten, co spěchá, skutečně neveze ženu na rizikovém těhotenství v bolestech k lékaři).

Mimochodem, na referentských školeních se poměrně pravidelně probírá paradox, kdy řidič jede ve městě v 50, kde jsou dva pruhy v témže směru, vlevo, za ním jede někdo rychleji a před ním policie měří. Takový řidič nesmí brzdit toho za sebou a musí se neprodleně vyklidit do pravého pruhu, manévrem ale nesmí omezit/ohrozit toho vpravo a zároveň by to měl udělat tak, aby nezrychlil nad limit a nedostal pokutu za rychlost - vyřešit to tak, aby člověk ani nebrzdil toho za sebou a aby ani nepřekročil povolenou rychlost, se prý reálně nedá - řidič si jen může vybrat, za jaký přestupek dostane pokutu. :)
reagować
eCORE
ilość wystąpień94
data registracji12.03.2014
Środa 12.03.2014 12:10, RE: šneci ...
Giorgio napisał:
bulawaio napisał:
Pepe napisał:
stenly71 napisał:
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd) No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...
Tady ovšem vyhláška hovoří jasně. Pokud jedu (v levém pruhu) maximální povolenou rychlostí, jsem povinnen rychleji jedoucímu účastníkovi provozu onen pruh uvolnit pro předjetí, neboť jinak se dopouštím přestupku omezení plynulosti provozu (bez ohledu na to, že onen doveda porušuje jiný paragraf téže vyhlášky). Můžu se rozčilovat, nesouhlasit, ale to je tak jediný co s tím můžu dělat. Takže DR, ať jí jakkoli nemusím, má v tomhle bohužel pravdu. Aby ne, ti právníci, co ji radí a zastupují, nebudou žádní břídilové...
Opravdu to tam tak je? Dle mě , když jsem dělal před 10 lety papíry, tak to bylo bych řrkl takto, "vozidlo je povinno použít pravý pruh, pokud jede jinou, než maximální rychlostí" ale ruku o ohně bych za to nedal
Jezdí se vpravo, při pravém okraji vozovky. Levý pruh (pruhy) je určen k předjíždění a řidič jedoucí v takovém pruhu nesmí brzdit ty, kteří jedou za ním, i kdyby jel maximální povolenou rychlostí. Bylo to tak před 10 lety a bylo to tak dokonce i dříve. A je to pravda. Existují totiž situace, kdy "je možné" tu rychlost překročit "ze závažných důvodů", přičemž to se posuzuje následně, není věcí ostatních účastníků provozu, aby zjednávali nápravu úmyslným bržděním těch, co jedou rychleji (nikdo nemůže vědět, zda ten, co spěchá, skutečně neveze ženu na rizikovém těhotenství v bolestech k lékaři). Mimochodem, na referentských školeních se poměrně pravidelně probírá paradox, kdy řidič jede ve městě v 50, kde jsou dva pruhy v témže směru, vlevo, za ním jede někdo rychleji a před ním policie měří. Takový řidič nesmí brzdit toho za sebou a musí se neprodleně vyklidit do pravého pruhu, manévrem ale nesmí omezit/ohrozit toho vpravo a zároveň by to měl udělat tak, aby nezrychlil nad limit a nedostal pokutu za rychlost - vyřešit to tak, aby člověk ani nebrzdil toho za sebou a aby ani nepřekročil povolenou rychlost, se prý reálně nedá - řidič si jen může vybrat, za jaký přestupek dostane pokutu. :)


Situace s jízními pruhy je ve vyhlášce stanovená neprosto jasně a pokud to školitel ref. řidičů vykládá tak, jak jste popsal, měl by se začít živit něčím jiným.
Jak už tady padlo, na dálnici je situace daná tím, že se jezdí v pravém pruhu, levým se pouze předjíždí. Jiná situace je v obci na komunikaci o více pruzích, kde se je výslovně uvedeno ve vyhlášce, že řidič smí užít KTERÉHOKOLIV pruhu, přičem může v libovolném pruhu jet i rozdílonou rychlostí než ostatní (pokud pojedu v pravém pruhu a budu rychlejší než vozidlo v levém pruhu, NEJEDNÁ se o známé podjíždění). Pouze pokud jou všechny jízdní pruhy obsazené a někdo zezadu chce předjet, musí řidič v levém pruhu uvolnit cestu, ale ne jak Vám popisoval školitel, nýbrž podle vyhlášky "CO NEJDŘÍVE", tak aby nikoho neohrozil (přičemž jej klidně zprava může "předjet" rychleji jedoucí vozidlo a zařadí se za něj).
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 12.03.2014 12:13, RE: šneci ...
Giorgio napisał:
bulawaio napisał:
Pepe napisał:
stenly71 napisał:
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd) No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...
Tady ovšem vyhláška hovoří jasně. Pokud jedu (v levém pruhu) maximální povolenou rychlostí, jsem povinnen rychleji jedoucímu účastníkovi provozu onen pruh uvolnit pro předjetí, neboť jinak se dopouštím přestupku omezení plynulosti provozu (bez ohledu na to, že onen doveda porušuje jiný paragraf téže vyhlášky). Můžu se rozčilovat, nesouhlasit, ale to je tak jediný co s tím můžu dělat. Takže DR, ať jí jakkoli nemusím, má v tomhle bohužel pravdu. Aby ne, ti právníci, co ji radí a zastupují, nebudou žádní břídilové...
Opravdu to tam tak je? Dle mě , když jsem dělal před 10 lety papíry, tak to bylo bych řrkl takto, "vozidlo je povinno použít pravý pruh, pokud jede jinou, než maximální rychlostí" ale ruku o ohně bych za to nedal
Jezdí se vpravo, při pravém okraji vozovky. Levý pruh (pruhy) je určen k předjíždění a řidič jedoucí v takovém pruhu nesmí brzdit ty, kteří jedou za ním, i kdyby jel maximální povolenou rychlostí. Bylo to tak před 10 lety a bylo to tak dokonce i dříve. A je to pravda. Existují totiž situace, kdy "je možné" tu rychlost překročit "ze závažných důvodů", přičemž to se posuzuje následně, není věcí ostatních účastníků provozu, aby zjednávali nápravu úmyslným bržděním těch, co jedou rychleji (nikdo nemůže vědět, zda ten, co spěchá, skutečně neveze ženu na rizikovém těhotenství v bolestech k lékaři). Mimochodem, na referentských školeních se poměrně pravidelně probírá paradox, kdy řidič jede ve městě v 50, kde jsou dva pruhy v témže směru, vlevo, za ním jede někdo rychleji a před ním policie měří. Takový řidič nesmí brzdit toho za sebou a musí se neprodleně vyklidit do pravého pruhu, manévrem ale nesmí omezit/ohrozit toho vpravo a zároveň by to měl udělat tak, aby nezrychlil nad limit a nedostal pokutu za rychlost - vyřešit to tak, aby člověk ani nebrzdil toho za sebou a aby ani nepřekročil povolenou rychlost, se prý reálně nedá - řidič si jen může vybrat, za jaký přestupek dostane pokutu. :)


Ve městě se nejedná o předjíždění, nýbrž o souběžnou jízdu v pruzích, a je tedy z pohledu vyhlášky zcela lhostejné, jestli rychlejší jede levým nebo pravým pruhem. Takže to je zase nějaká UL, protože školení řidičů absolvuji a tohle se nikdy neřešilo, naopak se vždy zdůrazdňovalo, že ve městě nejde o předjíždění na víceproudé komunikaci.
reagować
eCORE
ilość wystąpień94
data registracji12.03.2014
Środa 12.03.2014 12:23, RE: šneci ...
David V napisał:
Giorgio napisał:
bulawaio napisał:
Pepe napisał:
stenly71 napisał:
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd) No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...
Tady ovšem vyhláška hovoří jasně. Pokud jedu (v levém pruhu) maximální povolenou rychlostí, jsem povinnen rychleji jedoucímu účastníkovi provozu onen pruh uvolnit pro předjetí, neboť jinak se dopouštím přestupku omezení plynulosti provozu (bez ohledu na to, že onen doveda porušuje jiný paragraf téže vyhlášky). Můžu se rozčilovat, nesouhlasit, ale to je tak jediný co s tím můžu dělat. Takže DR, ať jí jakkoli nemusím, má v tomhle bohužel pravdu. Aby ne, ti právníci, co ji radí a zastupují, nebudou žádní břídilové...
Opravdu to tam tak je? Dle mě , když jsem dělal před 10 lety papíry, tak to bylo bych řrkl takto, "vozidlo je povinno použít pravý pruh, pokud jede jinou, než maximální rychlostí" ale ruku o ohně bych za to nedal
Jezdí se vpravo, při pravém okraji vozovky. Levý pruh (pruhy) je určen k předjíždění a řidič jedoucí v takovém pruhu nesmí brzdit ty, kteří jedou za ním, i kdyby jel maximální povolenou rychlostí. Bylo to tak před 10 lety a bylo to tak dokonce i dříve. A je to pravda. Existují totiž situace, kdy "je možné" tu rychlost překročit "ze závažných důvodů", přičemž to se posuzuje následně, není věcí ostatních účastníků provozu, aby zjednávali nápravu úmyslným bržděním těch, co jedou rychleji (nikdo nemůže vědět, zda ten, co spěchá, skutečně neveze ženu na rizikovém těhotenství v bolestech k lékaři). Mimochodem, na referentských školeních se poměrně pravidelně probírá paradox, kdy řidič jede ve městě v 50, kde jsou dva pruhy v témže směru, vlevo, za ním jede někdo rychleji a před ním policie měří. Takový řidič nesmí brzdit toho za sebou a musí se neprodleně vyklidit do pravého pruhu, manévrem ale nesmí omezit/ohrozit toho vpravo a zároveň by to měl udělat tak, aby nezrychlil nad limit a nedostal pokutu za rychlost - vyřešit to tak, aby člověk ani nebrzdil toho za sebou a aby ani nepřekročil povolenou rychlost, se prý reálně nedá - řidič si jen může vybrat, za jaký přestupek dostane pokutu. :)
Ve městě se nejedná o předjíždění, nýbrž o souběžnou jízdu v pruzích, a je tedy z pohledu vyhlášky zcela lhostejné, jestli rychlejší jede levým nebo pravým pruhem. Takže to je zase nějaká UL, protože školení řidičů absolvuji a tohle se nikdy neřešilo, naopak se vždy zdůrazdňovalo, že ve městě nejde o předjíždění na víceproudé komunikaci.


Naprosto souhlasím,proto jsem dal to "předjíždění" ve městě do uvozovek s tím, že i "podjetí" zprava je stále v souladu s vyhláškou a jde o souběžnou jízdu. Polemizoval jsem hlavně s tvrzením, že ve městě musí řidič NEPRODLENĚ vyklidit levý pruh rychlejšímu vozidlu, jak uváděl Giorgio.
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Środa 12.03.2014 12:42, RE: šneci ...
David V napisał:
Giorgio napisał:
bulawaio napisał:
Pepe napisał:
stenly71 napisał:
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd) No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...
Tady ovšem vyhláška hovoří jasně. Pokud jedu (v levém pruhu) maximální povolenou rychlostí, jsem povinnen rychleji jedoucímu účastníkovi provozu onen pruh uvolnit pro předjetí, neboť jinak se dopouštím přestupku omezení plynulosti provozu (bez ohledu na to, že onen doveda porušuje jiný paragraf téže vyhlášky). Můžu se rozčilovat, nesouhlasit, ale to je tak jediný co s tím můžu dělat. Takže DR, ať jí jakkoli nemusím, má v tomhle bohužel pravdu. Aby ne, ti právníci, co ji radí a zastupují, nebudou žádní břídilové...
Opravdu to tam tak je? Dle mě , když jsem dělal před 10 lety papíry, tak to bylo bych řrkl takto, "vozidlo je povinno použít pravý pruh, pokud jede jinou, než maximální rychlostí" ale ruku o ohně bych za to nedal
Jezdí se vpravo, při pravém okraji vozovky. Levý pruh (pruhy) je určen k předjíždění a řidič jedoucí v takovém pruhu nesmí brzdit ty, kteří jedou za ním, i kdyby jel maximální povolenou rychlostí. Bylo to tak před 10 lety a bylo to tak dokonce i dříve. A je to pravda. Existují totiž situace, kdy "je možné" tu rychlost překročit "ze závažných důvodů", přičemž to se posuzuje následně, není věcí ostatních účastníků provozu, aby zjednávali nápravu úmyslným bržděním těch, co jedou rychleji (nikdo nemůže vědět, zda ten, co spěchá, skutečně neveze ženu na rizikovém těhotenství v bolestech k lékaři). Mimochodem, na referentských školeních se poměrně pravidelně probírá paradox, kdy řidič jede ve městě v 50, kde jsou dva pruhy v témže směru, vlevo, za ním jede někdo rychleji a před ním policie měří. Takový řidič nesmí brzdit toho za sebou a musí se neprodleně vyklidit do pravého pruhu, manévrem ale nesmí omezit/ohrozit toho vpravo a zároveň by to měl udělat tak, aby nezrychlil nad limit a nedostal pokutu za rychlost - vyřešit to tak, aby člověk ani nebrzdil toho za sebou a aby ani nepřekročil povolenou rychlost, se prý reálně nedá - řidič si jen může vybrat, za jaký přestupek dostane pokutu. :)
Ve městě se nejedná o předjíždění, nýbrž o souběžnou jízdu v pruzích, a je tedy z pohledu vyhlášky zcela lhostejné, jestli rychlejší jede levým nebo pravým pruhem. Takže to je zase nějaká UL, protože školení řidičů absolvuji a tohle se nikdy neřešilo, naopak se vždy zdůrazdňovalo, že ve městě nejde o předjíždění na víceproudé komunikaci.


A jak je to třeba s jižní spojkou v Praze? Platí tam pravidla jako mimo obec nebo jako ve městě? Podle logiky by i jižní spojka a ostatní ""rychlevedoucí" silnice městem měli dodržovat pravidlo jízdy v pravém pruhu. Co mě ještě rozčiluje hodně je bezdůvodná jízda na dálnici v prostředním pruhu. JEdná se často o autobusy, dodávky atd, ale hodně často i obyčejné řidiče, jedou prostě 100km/h a jedou uprostřed a dálnice volná, pravý pruh není rozbitý. Jezdím několikrát do měsíce trasu Praha-Brno-Ostrava a kolikrát mám v pravém pruhu větší klid a jedu ustálených 120. Bohužel se dopouštím přestupku, protože podjíždím zprava, ale proč mám přes dva pruhy jet až do levého pruhu (kde třeba zbrzdím ostatní) jen proto, abych předjel trotla, který si to kvedlá neustále uprostřed....
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 12.03.2014 13:23, RE: šneci ...
eCORE napisał:
David V napisał:
Giorgio napisał:
bulawaio napisał:
Pepe napisał:
stenly71 napisał:
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd) No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...
Tady ovšem vyhláška hovoří jasně. Pokud jedu (v levém pruhu) maximální povolenou rychlostí, jsem povinnen rychleji jedoucímu účastníkovi provozu onen pruh uvolnit pro předjetí, neboť jinak se dopouštím přestupku omezení plynulosti provozu (bez ohledu na to, že onen doveda porušuje jiný paragraf téže vyhlášky). Můžu se rozčilovat, nesouhlasit, ale to je tak jediný co s tím můžu dělat. Takže DR, ať jí jakkoli nemusím, má v tomhle bohužel pravdu. Aby ne, ti právníci, co ji radí a zastupují, nebudou žádní břídilové...
Opravdu to tam tak je? Dle mě , když jsem dělal před 10 lety papíry, tak to bylo bych řrkl takto, "vozidlo je povinno použít pravý pruh, pokud jede jinou, než maximální rychlostí" ale ruku o ohně bych za to nedal
Jezdí se vpravo, při pravém okraji vozovky. Levý pruh (pruhy) je určen k předjíždění a řidič jedoucí v takovém pruhu nesmí brzdit ty, kteří jedou za ním, i kdyby jel maximální povolenou rychlostí. Bylo to tak před 10 lety a bylo to tak dokonce i dříve. A je to pravda. Existují totiž situace, kdy "je možné" tu rychlost překročit "ze závažných důvodů", přičemž to se posuzuje následně, není věcí ostatních účastníků provozu, aby zjednávali nápravu úmyslným bržděním těch, co jedou rychleji (nikdo nemůže vědět, zda ten, co spěchá, skutečně neveze ženu na rizikovém těhotenství v bolestech k lékaři). Mimochodem, na referentských školeních se poměrně pravidelně probírá paradox, kdy řidič jede ve městě v 50, kde jsou dva pruhy v témže směru, vlevo, za ním jede někdo rychleji a před ním policie měří. Takový řidič nesmí brzdit toho za sebou a musí se neprodleně vyklidit do pravého pruhu, manévrem ale nesmí omezit/ohrozit toho vpravo a zároveň by to měl udělat tak, aby nezrychlil nad limit a nedostal pokutu za rychlost - vyřešit to tak, aby člověk ani nebrzdil toho za sebou a aby ani nepřekročil povolenou rychlost, se prý reálně nedá - řidič si jen může vybrat, za jaký přestupek dostane pokutu. :)
Ve městě se nejedná o předjíždění, nýbrž o souběžnou jízdu v pruzích, a je tedy z pohledu vyhlášky zcela lhostejné, jestli rychlejší jede levým nebo pravým pruhem. Takže to je zase nějaká UL, protože školení řidičů absolvuji a tohle se nikdy neřešilo, naopak se vždy zdůrazdňovalo, že ve městě nejde o předjíždění na víceproudé komunikaci.
Naprosto souhlasím,proto jsem dal to "předjíždění" ve městě do uvozovek s tím, že i "podjetí" zprava je stále v souladu s vyhláškou a jde o souběžnou jízdu. Polemizoval jsem hlavně s tvrzením, že ve městě musí řidič NEPRODLENĚ vyklidit levý pruh rychlejšímu vozidlu, jak uváděl Giorgio.


Že se běžně jezdí ve městě souběžně, je jasné, když ale ve městě není souvislý provoz v obou pruzích, nejde o souběžnou jízdu, přesto lze používat i levý pruh. Ovšem v okamžiku, kdy mám za sebou někoho rychlejšího, tak ho pustit musím - zákon sice říká, že při souběžné jízdě se toho držet nemusím, ale už neříká dost konkrétně, co už ta souběžná jízda je (pokud se policista rozhodne, že ty pruhy nebyly souvislé, nešlo o souběžnou jízdu a platí povinnost vyklidit levý pruh). Proto se radí uhnout, protože horlivý orgán to vždy vidí jinak než sebeuvědomělejší řidič. Už před lety se to popisovalo třeba zde: http://www.autoweb.cz/nejhorsi-myty-o-pravidlech-jizdy-po-dalnici-cast-3/
reagować
eCORE
ilość wystąpień94
data registracji12.03.2014
Środa 12.03.2014 14:06, RE: šneci ...
Giorgio napisał:
eCORE napisał:
David V napisał:
Giorgio napisał:
bulawaio napisał:
Pepe napisał:
stenly71 napisał:
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd) No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...
Tady ovšem vyhláška hovoří jasně. Pokud jedu (v levém pruhu) maximální povolenou rychlostí, jsem povinnen rychleji jedoucímu účastníkovi provozu onen pruh uvolnit pro předjetí, neboť jinak se dopouštím přestupku omezení plynulosti provozu (bez ohledu na to, že onen doveda porušuje jiný paragraf téže vyhlášky). Můžu se rozčilovat, nesouhlasit, ale to je tak jediný co s tím můžu dělat. Takže DR, ať jí jakkoli nemusím, má v tomhle bohužel pravdu. Aby ne, ti právníci, co ji radí a zastupují, nebudou žádní břídilové...
Opravdu to tam tak je? Dle mě , když jsem dělal před 10 lety papíry, tak to bylo bych řrkl takto, "vozidlo je povinno použít pravý pruh, pokud jede jinou, než maximální rychlostí" ale ruku o ohně bych za to nedal
Jezdí se vpravo, při pravém okraji vozovky. Levý pruh (pruhy) je určen k předjíždění a řidič jedoucí v takovém pruhu nesmí brzdit ty, kteří jedou za ním, i kdyby jel maximální povolenou rychlostí. Bylo to tak před 10 lety a bylo to tak dokonce i dříve. A je to pravda. Existují totiž situace, kdy "je možné" tu rychlost překročit "ze závažných důvodů", přičemž to se posuzuje následně, není věcí ostatních účastníků provozu, aby zjednávali nápravu úmyslným bržděním těch, co jedou rychleji (nikdo nemůže vědět, zda ten, co spěchá, skutečně neveze ženu na rizikovém těhotenství v bolestech k lékaři). Mimochodem, na referentských školeních se poměrně pravidelně probírá paradox, kdy řidič jede ve městě v 50, kde jsou dva pruhy v témže směru, vlevo, za ním jede někdo rychleji a před ním policie měří. Takový řidič nesmí brzdit toho za sebou a musí se neprodleně vyklidit do pravého pruhu, manévrem ale nesmí omezit/ohrozit toho vpravo a zároveň by to měl udělat tak, aby nezrychlil nad limit a nedostal pokutu za rychlost - vyřešit to tak, aby člověk ani nebrzdil toho za sebou a aby ani nepřekročil povolenou rychlost, se prý reálně nedá - řidič si jen může vybrat, za jaký přestupek dostane pokutu. :)
Ve městě se nejedná o předjíždění, nýbrž o souběžnou jízdu v pruzích, a je tedy z pohledu vyhlášky zcela lhostejné, jestli rychlejší jede levým nebo pravým pruhem. Takže to je zase nějaká UL, protože školení řidičů absolvuji a tohle se nikdy neřešilo, naopak se vždy zdůrazdňovalo, že ve městě nejde o předjíždění na víceproudé komunikaci.
Naprosto souhlasím,proto jsem dal to "předjíždění" ve městě do uvozovek s tím, že i "podjetí" zprava je stále v souladu s vyhláškou a jde o souběžnou jízdu. Polemizoval jsem hlavně s tvrzením, že ve městě musí řidič NEPRODLENĚ vyklidit levý pruh rychlejšímu vozidlu, jak uváděl Giorgio.
Že se běžně jezdí ve městě souběžně, je jasné, když ale ve městě není souvislý provoz v obou pruzích, nejde o souběžnou jízdu, přesto lze používat i levý pruh. Ovšem v okamžiku, kdy mám za sebou někoho rychlejšího, tak ho pustit musím - zákon sice říká, že při souběžné jízdě se toho držet nemusím, ale už neříká dost konkrétně, co už ta souběžná jízda je (pokud se policista rozhodne, že ty pruhy nebyly souvislé, nešlo o souběžnou jízdu a platí povinnost vyklidit levý pruh). Proto se radí uhnout, protože horlivý orgán to vždy vidí jinak než sebeuvědomělejší řidič. Už před lety se to popisovalo třeba zde: http://www.autoweb.cz/nejhorsi-myty-o-pravidlech-jizdy-po-dalnici-cast-3/


ono je tohle vyřešené právě ve vyhlášce - lze jet v levém pruhu, i když je pravý volný, ale pokud mě někdo dojede a chce jet rychleji, musím, jak velí zákon, "co nejdříve" opustit levý pruh=umožnit rychlejšímu jízdu v něm.

ad mufik: jižní spojka je dálnice/silnice pro mot. vozidla a tam se jezdí jako na dálnici. tedy nemá nikdo co dělat v levém nebo prostředním pruhu, pokud je volno vpravo. v prostředním nebo levém pruhu se smí jet pouze z důvodu předjíždění, objíždění a jiných mimořádných situacích.

Jo, škoda, že se takhle opravdu nejezdí (a nejen v ČR). Možná bychom se divili, že vlevo by se i při vyšším provozu provozu dalo jet 160-170 pro platiče pokut, uprostřed 120-130 (tacho 130-140) a vpravo jenom kamiony nebo veteráni (auta). Ale to by u zkoušek v autoškole museli důsledně trvat také na přezkoušení z jízdy na dálnici max. povolenou rychlostí, aby se nikdo nevymlouval, že se bojí, pač pak nemá co dělat nejen na dálnici ale za volantem vůbec.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 12.03.2014 14:21, RE: šneci ...
eCORE napisał:
Giorgio napisał:
eCORE napisał:
David V napisał:
Giorgio napisał:
bulawaio napisał:
Pepe napisał:
stenly71 napisał:
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd) No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...
Tady ovšem vyhláška hovoří jasně. Pokud jedu (v levém pruhu) maximální povolenou rychlostí, jsem povinnen rychleji jedoucímu účastníkovi provozu onen pruh uvolnit pro předjetí, neboť jinak se dopouštím přestupku omezení plynulosti provozu (bez ohledu na to, že onen doveda porušuje jiný paragraf téže vyhlášky). Můžu se rozčilovat, nesouhlasit, ale to je tak jediný co s tím můžu dělat. Takže DR, ať jí jakkoli nemusím, má v tomhle bohužel pravdu. Aby ne, ti právníci, co ji radí a zastupují, nebudou žádní břídilové...
Opravdu to tam tak je? Dle mě , když jsem dělal před 10 lety papíry, tak to bylo bych řrkl takto, "vozidlo je povinno použít pravý pruh, pokud jede jinou, než maximální rychlostí" ale ruku o ohně bych za to nedal
Jezdí se vpravo, při pravém okraji vozovky. Levý pruh (pruhy) je určen k předjíždění a řidič jedoucí v takovém pruhu nesmí brzdit ty, kteří jedou za ním, i kdyby jel maximální povolenou rychlostí. Bylo to tak před 10 lety a bylo to tak dokonce i dříve. A je to pravda. Existují totiž situace, kdy "je možné" tu rychlost překročit "ze závažných důvodů", přičemž to se posuzuje následně, není věcí ostatních účastníků provozu, aby zjednávali nápravu úmyslným bržděním těch, co jedou rychleji (nikdo nemůže vědět, zda ten, co spěchá, skutečně neveze ženu na rizikovém těhotenství v bolestech k lékaři). Mimochodem, na referentských školeních se poměrně pravidelně probírá paradox, kdy řidič jede ve městě v 50, kde jsou dva pruhy v témže směru, vlevo, za ním jede někdo rychleji a před ním policie měří. Takový řidič nesmí brzdit toho za sebou a musí se neprodleně vyklidit do pravého pruhu, manévrem ale nesmí omezit/ohrozit toho vpravo a zároveň by to měl udělat tak, aby nezrychlil nad limit a nedostal pokutu za rychlost - vyřešit to tak, aby člověk ani nebrzdil toho za sebou a aby ani nepřekročil povolenou rychlost, se prý reálně nedá - řidič si jen může vybrat, za jaký přestupek dostane pokutu. :)
Ve městě se nejedná o předjíždění, nýbrž o souběžnou jízdu v pruzích, a je tedy z pohledu vyhlášky zcela lhostejné, jestli rychlejší jede levým nebo pravým pruhem. Takže to je zase nějaká UL, protože školení řidičů absolvuji a tohle se nikdy neřešilo, naopak se vždy zdůrazdňovalo, že ve městě nejde o předjíždění na víceproudé komunikaci.
Naprosto souhlasím,proto jsem dal to "předjíždění" ve městě do uvozovek s tím, že i "podjetí" zprava je stále v souladu s vyhláškou a jde o souběžnou jízdu. Polemizoval jsem hlavně s tvrzením, že ve městě musí řidič NEPRODLENĚ vyklidit levý pruh rychlejšímu vozidlu, jak uváděl Giorgio.
Že se běžně jezdí ve městě souběžně, je jasné, když ale ve městě není souvislý provoz v obou pruzích, nejde o souběžnou jízdu, přesto lze používat i levý pruh. Ovšem v okamžiku, kdy mám za sebou někoho rychlejšího, tak ho pustit musím - zákon sice říká, že při souběžné jízdě se toho držet nemusím, ale už neříká dost konkrétně, co už ta souběžná jízda je (pokud se policista rozhodne, že ty pruhy nebyly souvislé, nešlo o souběžnou jízdu a platí povinnost vyklidit levý pruh). Proto se radí uhnout, protože horlivý orgán to vždy vidí jinak než sebeuvědomělejší řidič. Už před lety se to popisovalo třeba zde: http://www.autoweb.cz/nejhorsi-myty-o-pravidlech-jizdy-po-dalnici-cast-3/
ono je tohle vyřešené právě ve vyhlášce - lze jet v levém pruhu, i když je pravý volný, ale pokud mě někdo dojede a chce jet rychleji, musím, jak velí zákon, "co nejdříve" opustit levý pruh=umožnit rychlejšímu jízdu v něm. ad mufik: jižní spojka je dálnice/silnice pro mot. vozidla a tam se jezdí jako na dálnici. tedy nemá nikdo co dělat v levém nebo prostředním pruhu, pokud je volno vpravo. v prostředním nebo levém pruhu se smí jet pouze z důvodu předjíždění, objíždění a jiných mimořádných situacích. Jo, škoda, že se takhle opravdu nejezdí (a nejen v ČR). Možná bychom se divili, že vlevo by se i při vyšším provozu provozu dalo jet 160-170 pro platiče pokut, uprostřed 120-130 (tacho 130-140) a vpravo jenom kamiony nebo veteráni (auta). Ale to by u zkoušek v autoškole museli důsledně trvat také na přezkoušení z jízdy na dálnici max. povolenou rychlostí, aby se nikdo nevymlouval, že se bojí, pač pak nemá co dělat nejen na dálnici ale za volantem vůbec.


Však to jsem napsal na začátku. :) "Co nejdříve" je "neprodleně" (=bez otálení/prodlení). V tom příkladu jsem 1) nepsal, že ten řidič jede v souvislém pruhu (a/nebo že dochází k souběžné jízdě), ani 2) že by šlo o předjíždění. Navíc, co člověk zažije na silnici reálně (v Praze ani ne, tam je zácpa přes den skoro všude :) , ale v Brně, Ostravě, Olomouci ano), je, že vpravo jezdí ti, co +/- dodržují limit, vlevo ti, co jezdí nad ním (zpravidla ten proud není vlevo souvislý, vpravo ano) - a sem tam se někdo rozhodne je "usměrnit". A to není souvislý pruh ani tehdy, když 1. auto neuhne tomu 2., které následně brzdí 3. - uvolnit pruh 3. by měla obě.
reagować
eCORE
ilość wystąpień94
data registracji12.03.2014
Środa 12.03.2014 14:49, RE: šneci ...
Giorgio napisał:
eCORE napisał:
Giorgio napisał:
eCORE napisał:
David V napisał:
Giorgio napisał:
bulawaio napisał:
Pepe napisał:
stenly71 napisał:
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd) No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...
Tady ovšem vyhláška hovoří jasně. Pokud jedu (v levém pruhu) maximální povolenou rychlostí, jsem povinnen rychleji jedoucímu účastníkovi provozu onen pruh uvolnit pro předjetí, neboť jinak se dopouštím přestupku omezení plynulosti provozu (bez ohledu na to, že onen doveda porušuje jiný paragraf téže vyhlášky). Můžu se rozčilovat, nesouhlasit, ale to je tak jediný co s tím můžu dělat. Takže DR, ať jí jakkoli nemusím, má v tomhle bohužel pravdu. Aby ne, ti právníci, co ji radí a zastupují, nebudou žádní břídilové...
Opravdu to tam tak je? Dle mě , když jsem dělal před 10 lety papíry, tak to bylo bych řrkl takto, "vozidlo je povinno použít pravý pruh, pokud jede jinou, než maximální rychlostí" ale ruku o ohně bych za to nedal
Jezdí se vpravo, při pravém okraji vozovky. Levý pruh (pruhy) je určen k předjíždění a řidič jedoucí v takovém pruhu nesmí brzdit ty, kteří jedou za ním, i kdyby jel maximální povolenou rychlostí. Bylo to tak před 10 lety a bylo to tak dokonce i dříve. A je to pravda. Existují totiž situace, kdy "je možné" tu rychlost překročit "ze závažných důvodů", přičemž to se posuzuje následně, není věcí ostatních účastníků provozu, aby zjednávali nápravu úmyslným bržděním těch, co jedou rychleji (nikdo nemůže vědět, zda ten, co spěchá, skutečně neveze ženu na rizikovém těhotenství v bolestech k lékaři). Mimochodem, na referentských školeních se poměrně pravidelně probírá paradox, kdy řidič jede ve městě v 50, kde jsou dva pruhy v témže směru, vlevo, za ním jede někdo rychleji a před ním policie měří. Takový řidič nesmí brzdit toho za sebou a musí se neprodleně vyklidit do pravého pruhu, manévrem ale nesmí omezit/ohrozit toho vpravo a zároveň by to měl udělat tak, aby nezrychlil nad limit a nedostal pokutu za rychlost - vyřešit to tak, aby člověk ani nebrzdil toho za sebou a aby ani nepřekročil povolenou rychlost, se prý reálně nedá - řidič si jen může vybrat, za jaký přestupek dostane pokutu. :)
Ve městě se nejedná o předjíždění, nýbrž o souběžnou jízdu v pruzích, a je tedy z pohledu vyhlášky zcela lhostejné, jestli rychlejší jede levým nebo pravým pruhem. Takže to je zase nějaká UL, protože školení řidičů absolvuji a tohle se nikdy neřešilo, naopak se vždy zdůrazdňovalo, že ve městě nejde o předjíždění na víceproudé komunikaci.
Naprosto souhlasím,proto jsem dal to "předjíždění" ve městě do uvozovek s tím, že i "podjetí" zprava je stále v souladu s vyhláškou a jde o souběžnou jízdu. Polemizoval jsem hlavně s tvrzením, že ve městě musí řidič NEPRODLENĚ vyklidit levý pruh rychlejšímu vozidlu, jak uváděl Giorgio.
Že se běžně jezdí ve městě souběžně, je jasné, když ale ve městě není souvislý provoz v obou pruzích, nejde o souběžnou jízdu, přesto lze používat i levý pruh. Ovšem v okamžiku, kdy mám za sebou někoho rychlejšího, tak ho pustit musím - zákon sice říká, že při souběžné jízdě se toho držet nemusím, ale už neříká dost konkrétně, co už ta souběžná jízda je (pokud se policista rozhodne, že ty pruhy nebyly souvislé, nešlo o souběžnou jízdu a platí povinnost vyklidit levý pruh). Proto se radí uhnout, protože horlivý orgán to vždy vidí jinak než sebeuvědomělejší řidič. Už před lety se to popisovalo třeba zde: http://www.autoweb.cz/nejhorsi-myty-o-pravidlech-jizdy-po-dalnici-cast-3/
ono je tohle vyřešené právě ve vyhlášce - lze jet v levém pruhu, i když je pravý volný, ale pokud mě někdo dojede a chce jet rychleji, musím, jak velí zákon, "co nejdříve" opustit levý pruh=umožnit rychlejšímu jízdu v něm. ad mufik: jižní spojka je dálnice/silnice pro mot. vozidla a tam se jezdí jako na dálnici. tedy nemá nikdo co dělat v levém nebo prostředním pruhu, pokud je volno vpravo. v prostředním nebo levém pruhu se smí jet pouze z důvodu předjíždění, objíždění a jiných mimořádných situacích. Jo, škoda, že se takhle opravdu nejezdí (a nejen v ČR). Možná bychom se divili, že vlevo by se i při vyšším provozu provozu dalo jet 160-170 pro platiče pokut, uprostřed 120-130 (tacho 130-140) a vpravo jenom kamiony nebo veteráni (auta). Ale to by u zkoušek v autoškole museli důsledně trvat také na přezkoušení z jízdy na dálnici max. povolenou rychlostí, aby se nikdo nevymlouval, že se bojí, pač pak nemá co dělat nejen na dálnici ale za volantem vůbec.
Však to jsem napsal na začátku. :) "Co nejdříve" je "neprodleně" (=bez otálení/prodlení). V tom příkladu jsem 1) nepsal, že ten řidič jede v souvislém pruhu (a/nebo že dochází k souběžné jízdě), ani 2) že by šlo o předjíždění. Navíc, co člověk zažije na silnici reálně (v Praze ani ne, tam je zácpa přes den skoro všude :) , ale v Brně, Ostravě, Olomouci ano), je, že vpravo jezdí ti, co +/- dodržují limit, vlevo ti, co jezdí nad ním (zpravidla ten proud není vlevo souvislý, vpravo ano) - a sem tam se někdo rozhodne je "usměrnit". A to není souvislý pruh ani tehdy, když 1. auto neuhne tomu 2., které následně brzdí 3. - uvolnit pruh 3. by měla obě.


zase v pražských zácpách platí, že můžeš jet v jakýmkoliv pruhu podle rychlosti před tebou jedoucího auta v zácpě

já myslím, že my se tu na správném způsobu jízdy, aby byla plynulá shodnem. Ale jak píšeš, praxe na silnici už je jiná věc
reagować
rojack
ilość wystąpień145
data registracji06.01.2009
Środa 12.03.2014 15:11, RE: šneci ...
eCORE napisał:
Giorgio napisał:
eCORE napisał:
David V napisał:
Giorgio napisał:
bulawaio napisał:
Pepe napisał:
stenly71 napisał:
Vzpomínám na hodně sebevědomý rozhovor D.Rolincové. "rozčiluje mi, když někdo nebere v úvahu, že JÁ jsem ochotna platit pokuty za rychlou jízdu a neuhne mi ...atd) No a další rozhovor, který si s DR pamatuji, se vedl na téma viny či neviny za smrt člověka, řidiče skútru...
Tady ovšem vyhláška hovoří jasně. Pokud jedu (v levém pruhu) maximální povolenou rychlostí, jsem povinnen rychleji jedoucímu účastníkovi provozu onen pruh uvolnit pro předjetí, neboť jinak se dopouštím přestupku omezení plynulosti provozu (bez ohledu na to, že onen doveda porušuje jiný paragraf téže vyhlášky). Můžu se rozčilovat, nesouhlasit, ale to je tak jediný co s tím můžu dělat. Takže DR, ať jí jakkoli nemusím, má v tomhle bohužel pravdu. Aby ne, ti právníci, co ji radí a zastupují, nebudou žádní břídilové...
Opravdu to tam tak je? Dle mě , když jsem dělal před 10 lety papíry, tak to bylo bych řrkl takto, "vozidlo je povinno použít pravý pruh, pokud jede jinou, než maximální rychlostí" ale ruku o ohně bych za to nedal
Jezdí se vpravo, při pravém okraji vozovky. Levý pruh (pruhy) je určen k předjíždění a řidič jedoucí v takovém pruhu nesmí brzdit ty, kteří jedou za ním, i kdyby jel maximální povolenou rychlostí. Bylo to tak před 10 lety a bylo to tak dokonce i dříve. A je to pravda. Existují totiž situace, kdy "je možné" tu rychlost překročit "ze závažných důvodů", přičemž to se posuzuje následně, není věcí ostatních účastníků provozu, aby zjednávali nápravu úmyslným bržděním těch, co jedou rychleji (nikdo nemůže vědět, zda ten, co spěchá, skutečně neveze ženu na rizikovém těhotenství v bolestech k lékaři). Mimochodem, na referentských školeních se poměrně pravidelně probírá paradox, kdy řidič jede ve městě v 50, kde jsou dva pruhy v témže směru, vlevo, za ním jede někdo rychleji a před ním policie měří. Takový řidič nesmí brzdit toho za sebou a musí se neprodleně vyklidit do pravého pruhu, manévrem ale nesmí omezit/ohrozit toho vpravo a zároveň by to měl udělat tak, aby nezrychlil nad limit a nedostal pokutu za rychlost - vyřešit to tak, aby člověk ani nebrzdil toho za sebou a aby ani nepřekročil povolenou rychlost, se prý reálně nedá - řidič si jen může vybrat, za jaký přestupek dostane pokutu. :)
Ve městě se nejedná o předjíždění, nýbrž o souběžnou jízdu v pruzích, a je tedy z pohledu vyhlášky zcela lhostejné, jestli rychlejší jede levým nebo pravým pruhem. Takže to je zase nějaká UL, protože školení řidičů absolvuji a tohle se nikdy neřešilo, naopak se vždy zdůrazdňovalo, že ve městě nejde o předjíždění na víceproudé komunikaci.
Naprosto souhlasím,proto jsem dal to "předjíždění" ve městě do uvozovek s tím, že i "podjetí" zprava je stále v souladu s vyhláškou a jde o souběžnou jízdu. Polemizoval jsem hlavně s tvrzením, že ve městě musí řidič NEPRODLENĚ vyklidit levý pruh rychlejšímu vozidlu, jak uváděl Giorgio.
Že se běžně jezdí ve městě souběžně, je jasné, když ale ve městě není souvislý provoz v obou pruzích, nejde o souběžnou jízdu, přesto lze používat i levý pruh. Ovšem v okamžiku, kdy mám za sebou někoho rychlejšího, tak ho pustit musím - zákon sice říká, že při souběžné jízdě se toho držet nemusím, ale už neříká dost konkrétně, co už ta souběžná jízda je (pokud se policista rozhodne, že ty pruhy nebyly souvislé, nešlo o souběžnou jízdu a platí povinnost vyklidit levý pruh). Proto se radí uhnout, protože horlivý orgán to vždy vidí jinak než sebeuvědomělejší řidič. Už před lety se to popisovalo třeba zde: http://www.autoweb.cz/nejhorsi-myty-o-pravidlech-jizdy-po-dalnici-cast-3/
ono je tohle vyřešené právě ve vyhlášce - lze jet v levém pruhu, i když je pravý volný, ale pokud mě někdo dojede a chce jet rychleji, musím, jak velí zákon, "co nejdříve" opustit levý pruh=umožnit rychlejšímu jízdu v něm. ad mufik: jižní spojka je dálnice/silnice pro mot. vozidla a tam se jezdí jako na dálnici. tedy nemá nikdo co dělat v levém nebo prostředním pruhu, pokud je volno vpravo. v prostředním nebo levém pruhu se smí jet pouze z důvodu předjíždění, objíždění a jiných mimořádných situacích. Jo, škoda, že se takhle opravdu nejezdí (a nejen v ČR). Možná bychom se divili, že vlevo by se i při vyšším provozu provozu dalo jet 160-170 pro platiče pokut, uprostřed 120-130 (tacho 130-140) a vpravo jenom kamiony nebo veteráni (auta). Ale to by u zkoušek v autoškole museli důsledně trvat také na přezkoušení z jízdy na dálnici max. povolenou rychlostí, aby se nikdo nevymlouval, že se bojí, pač pak nemá co dělat nejen na dálnici ale za volantem vůbec.


/:ono je tohle vyřešené právě ve vyhlášce - lze jet v levém pruhu, i když je pravý volný, ale pokud mě někdo dojede a chce jet rychleji, musím, jak velí zákon, "co nejdříve" opustit levý pruh=umožnit rychlejšímu jízdu v něm. :/

Já nevím, co je na jízdě v pruzích nejasného. Tady to zase citujete blbě. Citace:
(2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. konec citace
Takže přátelé: Můžu jet v obci v levém pruhu i když je pravý pruh prázdný a nemusím v tomto případě uvolňovat pruh rychle jedoucímu bláznovi, jestliže tento mě může předjet pruhem pravým.


reagować
rojack
ilość wystąpień145
data registracji06.01.2009
Środa 12.03.2014 15:16, Na dálnici?
Mimochodem, doufám, že Bernatský, kterého mám docela rád, není ten týpek, který když na dálnici předjíždím v rychlosti 130, nemůže tu chvilku počkat, než se bezpečně zařadím do pravého pruhu a stoosmdesítkou mě dojede na pět metrů a tlačí mě během předjíždění těch pár stovek metrů před sebou neuvědomujíc si v té chvíli jde o život oběma osádkám aut vinou jeho jednání, nedodržením bezpečné vzdálenosti. Kdy už se konečně za tohle budou brát řidičáky nebo alespoň dávat velké pokuty jako v Německu.
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Środa 12.03.2014 15:34, Ve městě nejsou žádné rychlé pruhy.
Nebudu číst celou to quotovací rozpravu, ale fakt je, že mně rozčilujou pitomci, co se na mně ve městě
přilepí, tlačí se na prdel a gestikulujou, ať jim uvolním ten "předjížděcí" pruh. Asi bych to mohl udělat, ale já se královsky bavím tím, že existuje někdo, kdo ještě nepochopil, že ve městě nejsou žádné rychlé pruhy. A tak většinou ještě zpomalím...
reagować
eCORE
ilość wystąpień94
data registracji12.03.2014
Środa 12.03.2014 15:36, prostá jízda v pruzích
to rojack: souhlas s oběma příspěvky, jen to dokazuje, že jízda v pruzích zase tak úplně jasná není. A máš pravdu s tou jízdou v levém...

Pod druhý příspěvek se podepíšu - ať si každý jezdí jak rychle umí, ale pak se nemůže se rozčilovat/tlačit auto před sebou, když to předjíždí v rámci povolených rychlostních limitů a pravidel.
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.