Sámo napisał:
Ahoj. Právě uvažuji o koupi auta. Mělo by se jednat o ojetý vůz do 200tis. Měl by to bý benzín a asi si pro něj dojedu k našim západním sousedům. Spolehlivost auta je samozřejmě důležitým faktorem, společně s bezpečností (máme mládě) a radostí z jízdy. Když jsem si přečetl článek, tak mě znovu zaujala rav4. Tam bych samozřejmě musel slevit ze svých nároků na požitek z jízdy. Neměli by jste pro mě podobné připomínky k tomuto autu, jako jste věcně psali k tomu polu a jeho rozvodum? Jezdím hlavně po městě a jako rozumná volba pro moji životní situaci se mi jeví nějaký kombík s atmosférickým 2L benzín nejspíš ze země vycházejícího slunce. Proti koncernu nic nemám, jenom nechci podporovat hyeny zlodějské. V Čechách holt musíš koukat i na to, jak je daná značka často kradená. Bydlím na šestce a tady je to výkladní skříň a první návštěva "poctivých nákupčích" z Kladenských vrakovišť. Budu vděčný za každou dobře míněnou radu a poznámku k Ravce. Díky a pohodu všem.
RAV4 má taťka (r.v. myslím 2008), je to akruální generace před facelifty, ještě s 4rychlostním hdm měničem, 2litr benzín. Neznám spokojnějšího uživatele auta. Je to trochu způsobeno nenáročností a nezkušeností onoho uživatele (moc aut za život neřídil), ale taky se s ní projedu velice rád. Co se jízdních vlastností týče, není to závoďák, podvozek je sice trochu tvrdší, ale na zběsilé řezaní zatáček to rozhodně není. Výhled všemi směry je parádní, zadek auta při couvání jasně odhadnultelný (auto nemá senzory ani kameru). Při plném obsazení je cítit, že automat na výkonu trochu ubere, navíc odstupňování je docela těžké (na 1 se dá jet 70, na dvojku 130 a při těch 130 na 4 točí kolem 3000), takže ani zde žádné závodění. Jinak automat je velice pohodový, takže požadovek na komfort splňuje výborně. Není nejrychlejší, občas zbytečně nechá měnič proklouznout (třeba když si člověk kýchne a lehce změní polohu nohy na plynu, převodovka zvýší otáčky
). A ještě mi docela vadí, že automat nemá žádný ukazatel zařazeného stupně (režimu), ani na palubce, ani na "kulise" řadičky. Co se interiéru týče, na pohled všechno ok, na dotek už ale ne. Nevadí mi tvrdé plasty, problém je v tom, že pod tlakem prstů lehce vržou (při jízdě přes nerovnosti taky). Jinak ideální polohu za volantem najde snad každý, volant se výborně drží, na palubě panuje božksý klid, motor při zastavení na křižovatce prozradí pouze otáčkoměr. Auto už má nějakých 95 tis. km a problémy žádné. Tedy asi 2krát už jsem musel vyměnit obrysové světlo a jednou potkávačku. A když už jsem u světel, světelný výkon bez připomínek. Je to jednoznačně doporučeníhodné auto, já bych ovšem volil manuální převodovku.