0
powrót
 

diskuze k tématu: TÜV Report 2013 - překvapení statistik spolehlivosti

kategorie zaszeregowania tematu:
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Piątek 07.12.2012 13:56, Polo Forever
Inu VW je VW a Polo je Polo, neni nad to jezdit nejspolehlivejsim vozem.....
reagować
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Piątek 07.12.2012 14:11, RE: Polo Forever
gottak napisał:
Inu VW je VW a Polo je Polo, neni nad to jezdit nejspolehlivejsim vozem.....


Ne že by ta myšlenka neměla něco do sebe, ono kdyby všechny auta stála cenově stejně, tak by podle mne 75 prodaných procent vozů bylo z VW koncernu, ale měl bych na goťáka takovou otázečku:
"Co když se mi v polu potká motor po přeskočení rozvodového řetězu a já zůstanu stát někde na dálnici - bude zkušenost s touto poruchou nějak ovlivńovat TÜV Statistiku?" Ja bych řekl že ne.... To samo kolaps turba, zadření motoru, atd...
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 07.12.2012 14:31, RE: Polo Forever
gottak napisał:
Inu VW je VW a Polo je Polo, neni nad to jezdit nejspolehlivejsim vozem.....


Úsměvný výkřik, zvláště když se v největším procentu vyskytují tak "vážné" závady jako bezesporu je spálená žárovka. Zbytek souhlasím s Free78.
reagować
Alda
ilość wystąpień36
data registracji25.05.2007
Piątek 07.12.2012 15:22, RE: Polo Forever
gottak napisał:
Inu VW je VW a Polo je Polo, neni nad to jezdit nejspolehlivejsim vozem.....


Mno tipuji, že většina raději bude jezdit v něčem "nespolehlivějším" ale hlavně bez HTP motoru
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Piątek 07.12.2012 15:34, RE: Polo Forever
gottak napisał:
Inu VW je VW a Polo je Polo, neni nad to jezdit nejspolehlivejsim vozem.....


Ano. Ono to Polo HTP (ev TSI) už má v tomto nájezdu (32tkm) vyměněnej rozvodovej DOŽIVOTNÍ řetěz, a instalovanou ORIGINÁLNÍ podložku pod turbo. Obojí samo grátis v rámci svolávací akce, tzn. min 2x do servisu + dobrovolné testování náhradního vozidla (v lepším případě).
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Piątek 07.12.2012 16:46, RE: Polo Forever
free78 napisał:
gottak napisał:
Inu VW je VW a Polo je Polo, neni nad to jezdit nejspolehlivejsim vozem.....
Ne že by ta myšlenka neměla něco do sebe, ono kdyby všechny auta stála cenově stejně, tak by podle mne 75 prodaných procent vozů bylo z VW koncernu, ale měl bych na goťáka takovou otázečku: "Co když se mi v polu potká motor po přeskočení rozvodového řetězu a já zůstanu stát někde na dálnici - bude zkušenost s touto poruchou nějak ovlivńovat TÜV Statistiku?" Ja bych řekl že ne.... To samo kolaps turba, zadření motoru, atd...


Ono i to Polo se dela s jinymi motory: treba takova 1.4 16V nebo 1.6 TDI........bezproblemove....
Jinak ja s HTP zadny problem, tedy co se tyka konkretne motoru, a to uz ma nakrouceno 230 tkm....a slape jak hodinky....nemecka kvalita ze Skodovky )))
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Sobota 08.12.2012 11:21, Koupě auta
Ahoj.
Právě uvažuji o koupi auta. Mělo by se jednat o ojetý vůz do 200tis. Měl by to bý benzín a asi si pro něj dojedu k našim západním sousedům. Spolehlivost auta je samozřejmě důležitým faktorem, společně s bezpečností (máme mládě) a radostí z jízdy. Když jsem si přečetl článek, tak mě znovu zaujala rav4. Tam bych samozřejmě musel slevit ze svých nároků na požitek z jízdy. Neměli by jste pro mě podobné připomínky k tomuto autu, jako jste věcně psali k tomu polu a jeho rozvodum?
Jezdím hlavně po městě a jako rozumná volba pro moji životní situaci se mi jeví nějaký kombík s atmosférickým 2L benzín nejspíš ze země vycházejícího slunce. Proti koncernu nic nemám, jenom nechci podporovat hyeny zlodějské. V Čechách holt musíš koukat i na to, jak je daná značka často kradená. Bydlím na šestce a tady je to výkladní skříň a první návštěva "poctivých nákupčích" z Kladenských vrakovišť. Budu vděčný za každou dobře míněnou radu a poznámku k Ravce.
Díky a pohodu všem.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Sobota 08.12.2012 20:31, Rebricek pripravenosti na STK
nic viac a nic menej. Z celej tejto statistiky mi vychadza, ze najlepsie je kupovat VW polo, pretoze len nieco okolo 2% ludi, co si ho kupuju, su borci co nedokazu ani len pripravit auto na STK. Zato logana si kupuju ludia, co sa o auto moc starat neplanuju a beru ho ako lacnu vec. To su ale novinky...

To Samo: Honda Accord 2.0, ale lepsie 2.4
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Sobota 08.12.2012 22:16, RE: Polo Forever
gottak napisał:
Inu VW je VW a Polo je Polo, neni nad to jezdit nejspolehlivejsim vozem.....


VW je VW až na ten Sharan. Polo se dostalo do "Top Ten" teprve letos. Chleba se láme hlavně u letitých aut. Kde se ukazuje nakolik bylo auto vyrobené jako spotřební materiál na pár let.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Niedziela 09.12.2012 10:50, RE: Rebricek pripravenosti na STK
Citroenak napisał:
nic viac a nic menej. Z celej tejto statistiky mi vychadza, ze najlepsie je kupovat VW polo, pretoze len nieco okolo 2% ludi, co si ho kupuju, su borci co nedokazu ani len pripravit auto na STK. Zato logana si kupuju ludia, co sa o auto moc starat neplanuju a beru ho ako lacnu vec. To su ale novinky... To Samo: Honda Accord 2.0, ale lepsie 2.4


JJ ACO mám v hledáčku. Dalo by se říct, že je to i favorit, tu ravu jsem měl okrajově, ale po přečtení těch statistik se zase vrátila do hry. Sakra je to těžký. Kdybych volil srdcem, tak to bude Honda. Už jsem jich pár měl.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Poniedziałek 10.12.2012 00:54, RE: Rebricek pripravenosti na STK
Sámo napisał:
Citroenak napisał:
nic viac a nic menej. Z celej tejto statistiky mi vychadza, ze najlepsie je kupovat VW polo, pretoze len nieco okolo 2% ludi, co si ho kupuju, su borci co nedokazu ani len pripravit auto na STK. Zato logana si kupuju ludia, co sa o auto moc starat neplanuju a beru ho ako lacnu vec. To su ale novinky... To Samo: Honda Accord 2.0, ale lepsie 2.4
JJ ACO mám v hledáčku. Dalo by se říct, že je to i favorit, tu ravu jsem měl okrajově, ale po přečtení těch statistik se zase vrátila do hry. Sakra je to těžký. Kdybych volil srdcem, tak to bude Honda. Už jsem jich pár měl.


Nakonec stejně nejpíš zvolíš srdcem. Podobně jako jsem zvolil Mazdu 6 oproti Avensisu. Avensis má lepší crashtest, snad i spolehlivost, nerezne. Ale je to prostě nudná šedá myš (podle mě). Tak jsem nakonec koupil srdcem M6
reagować
V-tec
ilość wystąpień14
data registracji11.11.2008
Poniedziałek 10.12.2012 16:34, RE: Rebricek pripravenosti na STK
K spolehlivosti Fau-ve se netřeba vyjadřovat, dieslům praskají hlavy apod a benzínům přeskakují nesmrtelné řetězy a žerou nadměrně olej! Kdo měl vlastní zkušenost-potvrdí.

to Sámo: pokud uvažuješ o Acco, tak ti dám malé doporučení-zařid si někde svezení a nebudeš mít už problém s rozhodováním. Je to sakra dobré auto a zda-li budeš váhat nad výběrem motoru, tak jednoznačně 2.4 i V-tec - výkon oproti 2.0 někde jinde a spotřeba stejná nebo naopak menší... Jelikož je to auto, které se chystám koupit a měl jsem možnost se min týden svézt v 2.4 Type S 2010 tak pro mě je rozhodnuto-jen se mi potvrdilo mé očekávání....Acco = radost z jízdy, jistota, spolehlivost a preciznost.
reagować
Muroň
ilość wystąpień71
data registracji10.06.2008
Wtorek 11.12.2012 10:46, RE: Polo Forever
free78 napisał:
gottak napisał:
Inu VW je VW a Polo je Polo, neni nad to jezdit nejspolehlivejsim vozem.....
Ne že by ta myšlenka neměla něco do sebe, ono kdyby všechny auta stála cenově stejně, tak by podle mne 75 prodaných procent vozů bylo z VW koncernu,...


A no tak jistě. TÜV report vypovídá více o majitelích aut, resp. o jejich přípravě auta na technickou kontrolu, než spolehlivosti aut. Pro majitele auta je nejhorší co? Fatální závady po skončení záruky. Auto s fatální závadou na STK nedojede, proto se to tam neobjeví. O spolehlivosti lépe vypovídaji různé žebříčky spokojenosti majitelů (ale ty jsou subjektivní), ještě lepší by byly výstupy ze servisů (což je myslitelné jen pro autorizované) - databáze oprav v servisních knížkách. To si ale každý výrobce a opravce nechává pro sebe.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 11.12.2012 11:11, RE: Polo Forever
Muroň napisał:
free78 napisał:
gottak napisał:
Inu VW je VW a Polo je Polo, neni nad to jezdit nejspolehlivejsim vozem.....
Ne že by ta myšlenka neměla něco do sebe, ono kdyby všechny auta stála cenově stejně, tak by podle mne 75 prodaných procent vozů bylo z VW koncernu,...
A no tak jistě. TÜV report vypovídá více o majitelích aut, resp. o jejich přípravě auta na technickou kontrolu, než spolehlivosti aut. Pro majitele auta je nejhorší co? Fatální závady po skončení záruky. Auto s fatální závadou na STK nedojede, proto se to tam neobjeví. O spolehlivosti lépe vypovídaji různé žebříčky spokojenosti majitelů (ale ty jsou subjektivní), ještě lepší by byly výstupy ze servisů (což je myslitelné jen pro autorizované) - databáze oprav v servisních knížkách. To si ale každý výrobce a opravce nechává pro sebe.


V podstatě neexistuje žádná relevantní statistika. TUV má jedinou výhodu v tom, že se evidují všechna auta, protože všechna auta musí na technickou. Do servisu musí auta jen po dobu záruky a pak je to na libovůli provozovatele. Auto s vážnou závadou na STK buď nedojede nebo tam s ním majitel ani nepojede, takže všechny fatální závady motoru prakticky odpadají a ve statistikách nefigurují. Takže se tak akorát projeví vadné zapalování nebo spálený kat, popřípadě netěsný motor. Pak máme brzdy, kde se dá snadno vyletět a vůle na podvozku, koroze (výfuk, nosné části nebo karoserie (ale to už s ostrými hranami)) a pak poruchy osvětlení. To jsou asi tak podstatné záležitosti, o kterých mluví statistika TUV. Ještě je potřeba si to dát do souvislostí s km proběhem.
A hlavně, co už tu zaznělo: tohle má smysl žešit až po alespoň 3. letech provozu, protože desetinové rozdíly v deklarované "spolehlivosti" nehrají roli.
reagować
pargi
ilość wystąpień6
data registracji17.10.2008
Środa 12.12.2012 10:57, RE: Koupě auta
Sámo napisał:
Ahoj. Právě uvažuji o koupi auta. Mělo by se jednat o ojetý vůz do 200tis. Měl by to bý benzín a asi si pro něj dojedu k našim západním sousedům. Spolehlivost auta je samozřejmě důležitým faktorem, společně s bezpečností (máme mládě) a radostí z jízdy. Když jsem si přečetl článek, tak mě znovu zaujala rav4. Tam bych samozřejmě musel slevit ze svých nároků na požitek z jízdy. Neměli by jste pro mě podobné připomínky k tomuto autu, jako jste věcně psali k tomu polu a jeho rozvodum? Jezdím hlavně po městě a jako rozumná volba pro moji životní situaci se mi jeví nějaký kombík s atmosférickým 2L benzín nejspíš ze země vycházejícího slunce. Proti koncernu nic nemám, jenom nechci podporovat hyeny zlodějské. V Čechách holt musíš koukat i na to, jak je daná značka často kradená. Bydlím na šestce a tady je to výkladní skříň a první návštěva "poctivých nákupčích" z Kladenských vrakovišť. Budu vděčný za každou dobře míněnou radu a poznámku k Ravce. Díky a pohodu všem.


RAV4 má taťka (r.v. myslím 2008), je to akruální generace před facelifty, ještě s 4rychlostním hdm měničem, 2litr benzín. Neznám spokojnějšího uživatele auta. Je to trochu způsobeno nenáročností a nezkušeností onoho uživatele (moc aut za život neřídil), ale taky se s ní projedu velice rád. Co se jízdních vlastností týče, není to závoďák, podvozek je sice trochu tvrdší, ale na zběsilé řezaní zatáček to rozhodně není. Výhled všemi směry je parádní, zadek auta při couvání jasně odhadnultelný (auto nemá senzory ani kameru). Při plném obsazení je cítit, že automat na výkonu trochu ubere, navíc odstupňování je docela těžké (na 1 se dá jet 70, na dvojku 130 a při těch 130 na 4 točí kolem 3000), takže ani zde žádné závodění. Jinak automat je velice pohodový, takže požadovek na komfort splňuje výborně. Není nejrychlejší, občas zbytečně nechá měnič proklouznout (třeba když si člověk kýchne a lehce změní polohu nohy na plynu, převodovka zvýší otáčky ). A ještě mi docela vadí, že automat nemá žádný ukazatel zařazeného stupně (režimu), ani na palubce, ani na "kulise" řadičky. Co se interiéru týče, na pohled všechno ok, na dotek už ale ne. Nevadí mi tvrdé plasty, problém je v tom, že pod tlakem prstů lehce vržou (při jízdě přes nerovnosti taky). Jinak ideální polohu za volantem najde snad každý, volant se výborně drží, na palubě panuje božksý klid, motor při zastavení na křižovatce prozradí pouze otáčkoměr. Auto už má nějakých 95 tis. km a problémy žádné. Tedy asi 2krát už jsem musel vyměnit obrysové světlo a jednou potkávačku. A když už jsem u světel, světelný výkon bez připomínek. Je to jednoznačně doporučeníhodné auto, já bych ovšem volil manuální převodovku.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Środa 12.12.2012 21:49, ravka
Pro Pargi: Díky za názor. Potvrdil jsi mi doměnku. Toyota super motor a technika, to je důležité. Parádu moc neudělá (až na LC), ale o to mi taky nejde, zábavu za volantem bych u tohoto typu auta nehledal. Na automat jsem ještě mladej :). Díky bude to těžký vybírání. Aź něco pořídím, tak se snad konečně dokopu a napíšu sem jak jsem (ne)spokojenej.
Zatím.
reagować
pargi
ilość wystąpień6
data registracji17.10.2008
Poniedziałek 17.12.2012 23:52, RE: ravka
Sámo napisał:
Pro Pargi: Díky za názor. Potvrdil jsi mi doměnku. Toyota super motor a technika, to je důležité. Parádu moc neudělá (až na LC), ale o to mi taky nejde, zábavu za volantem bych u tohoto typu auta nehledal. Na automat jsem ještě mladej :). Díky bude to těžký vybírání. Aź něco pořídím, tak se snad konečně dokopu a napíšu sem jak jsem (ne)spokojenej. Zatím.


Taťka měl automat jako podmínku a jelikož se mu RAV4 docela líbila (teď je z ní nadšen, je v stříbrné metalíze, 17" lité kola a pneu s profilem 65, karoserie je "ozdobena" origo nepřelakovanými černými plastovými "chrániči" na dveřích, tím je ponton karoserie opticky rozbit a auto působí opravdu šmrcovně; najde se úhel, ze kterého je to trošičku horší, ale to je ten lepší případ, než hledat úhel, ze kterého to autu sekne ). Manuál bych, samozřejmě, bral taky, určitě klesne spotřeba (..i když, taťka s tím jezdí do 8 v létě, 8,5 v zimě; minimum městských jízd) a člověk se zabaví
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.