Niedziela 04.01.2015 22:22,
Určitě ano
Zdravím,
vlastním
Lexus RX 400h , 2008 najeto 250.000km (kupováno 2010 85.000km)
Závady: ložisko zadního kola, prasklina na chladiči, Zatuhávající brzda nožní ( nepoužívám ji)
Servisní prohlídka malá cca 5500vř DPH velká 9000vč DPH
Mám původní tlumiče, cca 93% dle geometrie, Guma r18 cca 2500vč DPH
reálná spotřeba město 8,5-9,5l /100km
dálnice 125km/hod - 9,2 , 130km/hod - 10,5 (podměřuje na 130km o 2 km)
Toyota prius 3 2012 najeto 75.000km (kupováno 2014 60.000km)
závady zatím žádné, jen prasklé H11 v hl. světlech.
Servisní prohlídka po 75.000km 4500vč DPH
Gumy R17 cca 2500kč vč DPH.
reálná spotřeba město 4,5-5,5 (5,5 je velmi svižná jízda - všude první)
reálná spotřeba dálnice 120km/hod (tachometrová 130km/hod) 5,0l, 130km/hod (tachometrová 140km/hod podměřuje 10km!!!) 6,0l
Dálnice měřím vždy Brno-Praha-Brno cca 450km, město je tak nějak průmšr za týden po Brně (denně cca 120km, hodně pojížděk)
Pro mě hybrid od Toyoty optimální řešení, nejvíce do města a na časté popojíždění, to ticho po městě je hrozně návykové, na křižovatce nic nevibruje, nic neslyšíte, jezdím bez rádia a když přesednu do benzinu tak ještě dobrý, ale nafta už je dost rozdíl. Do priusu jsem po přesednutí z Lexusu dal do dveří dodatečnou zvukovou izolaci, protože zavření dveří bylo poslechem jako v dacii, tupý plech jako v dřezu v kuchyni, materiál stál 1000,- a práce taky 1000,- teď to klape tak, že mi to nevadí..
Navíc Toyota už nějakou dobu provozuje digitální servisní knížku kde se na základní informace dodśtane dle VIN každý takže to trochu eliminuje stočené kilometry.
Baterie se nebojím. dnes se dají koupit cele bloky za cca 30.000 a nebo jednotlivé články za cca 5000 vč výměny. Mluvil jsem s pánem v Praze co je mění a dělal cca 20 aut a všechny po nehodě, ani jedno porouchané, to taky něco napovídá, servisáci Praha i Brno tak neměnili zatím pokazený kus, je v Praze prý měnili na priuse baterku po 280.000km prý měla jen 85% a stála i s výměnou 45000 v roce 2013.
Není pro každého ale mě vyhovuje, bezklíčový vstup a startování, kamera, automat bez cukání ( v priusu trochu uřvanej ale dá se zvyknout, v Lexusu balada na uši a ten tah!!!!!!!! 210kw), tiché rozjezdy.
Na Lexus jsou trochu dražší díly, chladič 9500 bez DPH, rozvody materiál 11000bez DPH, čidlo nastavovaní světel 9500bez DPH (to jsem nakonec jen vysušil a jede dál- holt auto na denně na stavbě)
Na priusu jsem zatím nic neměnil nicméně jsem už pokřtil přrédní nárazník a boční podběh ale jen malé šrámy které zatím něřeším.
Doufám že mé zkušenosti pomohou k výběru.
Lukáš
reagować