Pavlik napisał:
PetrT napisał:
Záleží na co a v čem si člověk auto s CVT kupuje. Pokud je to slabší a lehčí auto, plánuje ho mít maximálně 5 let a jezdit jako průměrný řidič okolo 25t/rok tak ok, je to dobrá volba. Asi i lepší než cokoliv jiného. Potom se vymění na protiúčet a problémy nehrozí. Ale ve velkém a silném autě tomu nevěřím. Murano první generace ta převodovka na trhu ojetin totálně zabila. A přitom je to jinak skvělé auto...U Subaru si s CVT dost věří. Je pravda že je to asi nejproblémovější část těch aut, ale i tak nějak nikde nevidím hrůzné zkazky jako u CVT Audi nebo doslova tragedie u Almery Tino. Možná je to tím že Subaru výrazně méně najede a ještě se jich prodá opravdu málo. Jako nové CVT proč ne, ojeté ani omylem. S tím otevíráním kufru má Pavlik pravdu, vždy je možnost otevřít to i tlačítkem na klíči. Ten senzor dole je jako bonus, velmi užitečný bonus.
S tím se dá více méně souhlasit. Mám jen dvě poznámky:1) člověk se při nákupu jakéhokoli nového auta s CVT musí smířit s obrovským propadem hodnoty nebo rovnou neprodejností auta jako ojetiny, protože nikdo normální (rozuměj zkušenější) si ojeté auto s CVT nekoupí 2) Subaru si věřilo a věří i ve spoustě dalších věcí, které se v delším časovém horizontu ukazují jako minimálně problematické, viz. komplikovaná a drahá údržba (ventily a rozvody), katastrofální problémy "úžasných" dieselů první generace, problémy motorů STI, ....
Prosím tě, zkus mi říct, jaké problémy má Subaru s rozvody a ventily? Pokud míníš LPG, pak není na trhu současný moderní motor, který by s LPG problémy neměl. To, že se obtížnějí seřizují ventilové vůle, není vada, ale vsýledek nějakého konstrukčního řešení.
S problematickými dýzly s tebou mohu - částečně - souhlasit. A opět v kontextu dýzlů dnešní doby, protože problematických jich je většina (pokud narážíš na spojku, tak to je již léta vyřešeno zesílením tohoto uzlu, zpočátku se to řešilo jiným SW, ale to je minulost).
Pokud má nějaká automobilka dnes opravdu nebetyčný průser, pak je to celý slovutný koncern Das Auto - od rozvody TSI, přes skandál s emisemi a další chu´tovky. Tam se dá hovořit fakticky o průserech.
Ale jako problém bych Subaru zrovna nedával za vzor. A pokud má Subaru nějaké problémy v současné modelové řadě, pak jen proto, že se chce zavděčit Evropě (zejména) a evropizuje svá řešení, která byla léty ověřená a vychytaná.
A doatz na závěr: jaké problémy mají motory STI? Že se k nim jaitelé chovají jako dobytek (protože to je blbuvzdorné auto) a dávají mu tak zabrat, až jho odepíšou na vylágoirvaný motor díky klikovce? To ano, to se občas stává - ale bohužel i u jiných aut (Focus RS, Volvo R a jejich slavné 5-ti válce, to jen jako rychlý příklad). jenže SUbaru 2,5 turbo zgenerálkuješ za 60 litrů, ale s 2,5R od RS a či R jsi na konečné, protože vzhledem ke zbytku auta se to již nevyplatí. Navíc tyto motory nejsou, nikde, pročpak asi? proože je po nich velká poptávka. Za to 2,5 turbo od Subaru jezdí od starých GT přes Forestery po Imprezy mraky. A naprostá většina z nich bez nejmenších problémů. Jo, kdo nerespektuje pravidlo "kdo maže, ten jede" tak dojede.