Zdeny60 napisał:
To platilo možná před X desítkami let, kdy nejrychlejší auto na silnici byl Favorit. V kontextu té doby se dalo hovořit o tom, že Celica měla výkon a sportovní nádech. Dnes už tohle dávno není pravda. Kdejaká Fabia s TSI ukáže Celice záda. Bohužel, na dnešní dobu se jedná o starý japonský auto s průměrným výkonem a průměrnými jízdními vlastnostmi, s poněkud rozporuplným vzhledem. Ta verze pseudohranatá hezká není ani omylem, ta předchozí je hezčí.Ale to nic nemění na věci následující:Kdy lidé už pochopí, že za výsledné chování nemůže auto samotné, ani jeho výkon, ale jen a pouze ten, kdo ho řídí??? Kdyby tohle základní pravidlo lidé pochopili, pak se jim nebude muset vnucovat, že ideál po autoškole je nejlépe Felicia s 1,3 a mizernými 50kW. A až to tak nebude, pak by se nestávaly věci, jako před několika málo týdny, kdy 18tiletá řidička zabila na Bludovském kopci na místě 2 stejně staré kamarády-jela totiž z Pasátem s usmolenými 80-90kW. To je ta největší hrozba silnic, nikoliv silná auta - ta se dají naštěstí řídit tak, aby jela jako litrový Maluch, ale ten problém vidím já ve výchově mladých, kterým fotr nebo máma nebo istruktor v autoškole nemlátili dostatečně důrazně do hlavy, že jezdit musíš tak, na kolik toho umíš. To znamená, že první 2 roky neumíš NIC, pak začínáš chápat, co je provoz na silnicicíha časem třeba - pokud se toho dožiješ - budeš moci prohlásit, že jis celkem slušný řidič. Ale to je darmo mluvit. Celica je z pohledu výkonu stejně nebezpčná, jako kterýkoliv dýzl dnešní dekády či jakákoliv 1,4-1,6 - ta má ten výkon také, jen podvozek bude asi dál. Celicy bych se nebál, bál bych se spíše sám sebe, zdali mi mé "umění" po autoškole umožní jezdit třeba samotnému = bez doprovodu na dnešních přeplněných silnicicíh.
S tím se dá souhlasit, akorát jde o to že Celica tím jak vypadá může povzbudit choutky dělat kraviny víc jak ten Focus třeba.