mufik.martin napisał:
Mam zkusenost se zarovkami obyc, potom Osram Night Breaker a ve finale HID xenony ve stejnem aute. Budu se bavit o starem mondeu z roku 1995 a pak o Mondeu 2004. Takze stare mondeo, normalni zarovky to je des, je s tim strasne spatne videt jak za sucha tak i za mokra. Night Breaker je asi jedno z nejlepsich, ale cena 500 Za zarovku je nekrestanska cena. Nakonec jsem k Vanocum dostal HID sadu xenony 600k, coz je nejblizsi dennimu svetlu. Za sucha jsou xenony absolutne spickove, za mokra je to sic...
Měl jsem Mondeo 1993 a kromě slepnoucích parabol je u tohoto modelu ještě problémem plastový rozptylovač před potkávacími žárovkami. Ten postupně žloutne a snižuje výsledný světelný tok. Není problém jej ale vyměnit, cena dvou nových je kolem 700 korun přímo u Fordu a čtyři roky to zase vydrží.
Xenony jsou jiné kafe - jak napsal rohYpnol, k povinné výbavě u xenonů patří také automatická regulace podle zatížení a ostřikovače, což sada v řádu tisíců těžko vyřeší. Nicméně - jak mufik napsal - pokud si takový uživatel dává záležet na seřízení, tak oslňování nemusí být problém a s odsouzením přestavby v tomto případě bych byl opatrnější. Je to jen o péči a mnozí, kteří sice neoriginální xenony nemají, ale kašlou na údržbu, oslňují víc. Už jsem potkal pako, které mělo v potkávačkách žárovky určitě silnější než předepsaných 55 W a vypadalo to, že svítí dálkovýma. Tak jsem mu taky posvítil, načež on bliknul dálkovýma taky a proti těm potkávačkám to byly bludičky. Stinnou stránkou této "svépomocné" přestavby na xenony je patrně to, že teď se s autem asi nedá jet na standardní STK.