Poniedziałek 16.03.2009 12:24,
rada
Taky jsem student, mám Golfa III, což je to samý jak vento, a tohle auto můžu jen doporučit, jsou to neskutečný držáci, auta jsou bytelný, ale přitom jednoduchý, výborně se opravujou, protože je ke všemu perfektní přístup, golf IV, to už je o něčem jiným, mluvím teda u obou o dieselech, u IV. golfa je všechno mnohem komplikovanější..Jinak já mám najeto 330 tkm, mám 1,9 TD, a díly na tyhle auta už jsou pomalu jako na favorita, teď sem řešil převodovku, u který se rozlítl diferák, stála mě 2 tisíce a 1 tisíc práce, motor je v super kondici (perfektní emise, spotřeba), startuje na brnknutí i v mrazech..
Jedinou nevýhodou těchto vozů je, jak už tu někdo zmiňoval, jejich věk, který se může podepsat na stavu karoserie (ale všechny tyhle auta mají už min. 250-300 tkm), takže to je jediný, na co bych bral největší ohled, vše ostatní se dá za pár šupů řešit..Koroze se týká nejčastěji spodku předních blatníků za předním kolem, usazuje se tam pod tím plastovým podběhem bordel ze silnice a drží to vodu, pak možná lemy předních blatníků, a pak zadní kapota (já s tím problém nemám, protože auto bylo několikrát lakováno, takže nestihlo zreznout).
Je pravda, že auta teď jdou hodně nízko, ale já osobně bych šel do venta třeba za 50, a zbytek si nechal na servis.
Příklady nákladů na servis u TD - rozvody 3 t. Kč, čep 300, turbo 3 t. Kč, převodovka 2-3 t. Kč. Jinak pro zarputilé odpůrce TDi, čerpadlo se dá sehnat za 3 tisíce, turba do 5 t. Kč, celý motor TDi kolem 10 t. Kč, u benzínů je to všechno levnější, navíc těch aut jsou mraky, takže díly se seženou vždycky.
Jinak mám ještě A6 2.5 TDi, a povinný ručení platím 3560 Kč ročně, a to bez bonusů! Na 1.9 je to ještě o něco míň..
Hondy nejsou špatný auta, ale třeba známej má H. Prelude (trochu exot, jasný), výměna serva ho stála měsíc shánění (asi za 3 t. Kč), ale v servisu si řekli 6 t. za práci, navíc se mu tam vysralo něco v elektrice a v servisu už se na něj moc netváří, prostě se v tom nikdo nechce vrtat, neříkám, že to platí třeba i pro civica, ale japonci jsou prostě složitější..a ta almera je dobrý vozítko, ale za těch 70 to taky nebude žádnej zázrak, stejně jako se za tyhle peníze nesežene bezproblémovej kousek 1,5 VTEC 84 kW, těch je jak šafránu, spíš je to samá 66 kW..
Bora nebo G IV. za 70 je nesmysl, osobně doporučuju nějakou pěknou GIII/Vento, co se servisu týče, určitě z něj nemusíš mít strach, stejně jako provozní náklady.
reagować