Cztwartek 18.10.2007 06:47,
Trošku nadhledu
Tak to jsem na tom názorově (naštěstí) úplně jinak než autor článku. MPV, SUV ani off-road nemám, ale s SUV 4x4 na silnici plně souhlasím (kdybych nejezdil příliš dlouhé trasy, měl bych ho také). Za prvé si myslím, že je z něj daleko lepší rozhled než z "připrdlého" a zemi olizujícího sporťáku. Mě se zdají ohromně nevkusná tahle "ponížená" auta s nízkou světlou i celkovou výškou. Trošku "hrdosti" by to chtělo. Zejména nízká světlá výška je vážně "výhodou" na českých silnicích. Kde autor jezdí, v Německu? Za druhé, pokud takové SUV disponuje skutečným pohonem 4x4 (a ne pouze 4x2), pak to pokládám za velký přínost pro bezpečnost i ostatních účastníků silničního provozu. Takové auto se prostě nesnadněji "utrhne" od povrchu. To, myslím, dostatečně kompenzuje vyšší těžiště i hmotnost SUV. A za třetí, už je tak dost přelidněno, takže jediný rozměr, kterým auta jestě mohou růst, je do výšky. Na silnicích je také přecpáno, tak proč si aspoň občas nevyrazit do přírody? Proč naopak nikdo nebojuje proti dlouhým (5m a více) luxusním vozům, které na silnici i při parkování zabírají mnohem více místa než vysoká SUV? Nízkým ubohoučkým sporťákům a dlouhým limuzínám by měl někdo konečně začít odpočítávání. Chce to trošku (panoramatického) nadhledu: SUV. A, jen pro ilustraci, jaké auto bych pro sobe viděl jako ideální? Golf Plus (resp. CrossGolf) se silným motorem a 4x4 (bohužel se nedělá, trošku se mu blíží koncernový Altea Freetrack). Byl jsem se také podívat na Tiguana ve Frankfurtu - podle mě ideální auto pro každého. Neodolatelný design, špičková bezpečnost (EuroNCAP) a relativně spolehlivá technika VW
reagować