Poniedziałek 01.02.2010 19:54,
rada
Tak frýdeckej chachar opět nezklamal. Ty bys možná měl zajet do Šternebreka či do Bonic, nebo do podbného ústavu, aby tě trochu proklepli, ty jistě nemůžeš mít všech 5P pohromadě.
Tak k tomu LPG:
napřed reakce na čísi přípsvběkě, že mimo S4 či S6jsou všechno sračky, když použuji autorův příměr. Ano souhlasím: 4-5 let stará S4 nebo S6 je OPRAVDU sračka, Ono sportovní auto si nekoupí někdo na ježdění do Hypernovy na nákup a stav po těch letech tomu bude bohužel odpovídat.
To ejn na okraj...
H6 na plyn samosebou předělat jde, není důvod, proč by nešla a zájemci poradím, ať více prostuduje dostupné stránky na webu a mrkne občas do inzerce.
Jinak LPi (vstřik v kapalné fázi - např. CVoubla Vialle) - ano, tudy by cesta MOHLA vést, ale bohužel nevede. Jiank myšlenka je to dobrá, logiku to má. Jenže po sečetní všech +/- to není ta správná cesta. Mluvím o SUbaru - o ostatbní autech NE!!! Aby mě někdo nechytal za slovo.
Největší nevýhodou je seřízení obou systémů a hlavně - motor ven kvůli kontrole ventilových vůlí ( i když už jsou údajně machři, kteří to dělají bez vytažení motoru).
Náklady na LPG vs. benzín nejsou rozhodně benzín/2. Toto platí pouze v případě, pokud si mkoupí někdo jeté auto s jiý instalovaným LPG/LPi. Nová inevstice do jetého vozu je zcela jinak návratná - já to počítal asi tak 20x, protože jsem do svéhu Subaru LPi chtěl taky (Viall, 40tCZK bez DPH) a cena mi vyšla 1,75CK/km-LPi vs. 2,1CK benzín. Musíte počítat i to "ostatní" - revize, STK, svíčky, benzín pro sstarty, servis ventilů atd atd atd..........Navíc, u otáček nad 4,5t se motor přepíná na benzín, to je dobré vědět. Všem doporučuji obsáhlou diskuzu na www.subaruklub.cz - sekce pohon s LPG, dá se to tam vyhledat. Zkuešnosti jsou + i - a záleží na konkretním kuse a situaci.
Obecně se ale s myšlenkou silného motoru a pohonu na alternativní palivo ztotožňuji, jen ty náklady mi nesedí.
Konkretně ještě u SUbaru (Legacy či OTB) - pozor na sedlý zadek díky zátěži navíc, něvím, jak umjiných vozů, ale u těchto dvou typů ten problém je objektivní.
2,5XT a LPG je varianta možná, de facto existující (Např. už asi 3měsíce stojí zánovní Forester s XT a LPG u Truxy v Litovli - pročpak asi??), ale jak říkám nejen já, ale ti, kdo LPG mají-může to být cesta do pekel a ti, které znám ze svého okolí se silnýmo vozy, se vrátili nakonec k benzínu.
ALe, což , nač psát to, čeho už byly popsány tuny papíru....
reagować