0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda 100 až 136 - Éra zadního pohonu, hlučnosti a problémů

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 01.09.2006 07:21, RE: ?
Jarda napisał:
Ten člověk, co si umí tak krásně otírat hubu o Škodovky asi v životě nedržel v ruce šroubovák.Mám "Stodesítku" z r.75 a co do spolehlivosti bych neměnil za nic jinýho, zvlášť ne za "mrchu" plnou elektroniky. Ostré řezání zatáček taky naprosto nevidím jako problém, bezpočetkrát se mi někdo s autem o polovinu mladším "lepil na prdel", ale jen po první zatáčku.
Mimochodem bych chtěl vidět třeba Passata, jak bez následků roztáhne 4 tuny vážící traktor nebo cca 5t autobus
Já měl taky 110-ku kompletně po generálce a posloužila dobře a možná ještě teď někde jezdí. Přestože bylo auto po renovaci prakticky nové - byla nová karoserie (ne vyvařená, nová), motor po generálce, všechny díly nové nebo po renovaci, tak asi 2x mne nechala na cestě. Teď už si nevzpomínám, co to bylo tenkrát za závady, ale jednu si budu pamatovat ještě hodně dlouho. Je to chronická závada tohoto typu a to hlavní brzdový válec. Mně odešel v tu nejnevhodnější chvíli a to před křižovatkou. Fakt báječný pocit když jedete z vedlejší a nedobrovolně zastavíte až za křižovatkou, protože pouze jeden okruh to prostě neubrzdí. Naštěstí se tehdy žádné jedoucí auto v okolí nenacházelo. Ale jinak posloužila dobře a veškeré opravy člověk opravdu zvládl sám a hlavně byla dobře zpracována odborná literatura popisující opravy a údržbu, takže se do oprav mohl opravdu pustit i laik. Někde tu knížku mám dodnes. To auto je dobré tak do 80 km/hod, pak již je nesnesitelný hluk a taky spotřeba a to již do dnešního provozu není, někde na cestách mezi vesnicemi proč ne, ale na hlavních cestách buď brzdíte kamiony nebo máte nehoráznou spotřebu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 01.09.2006 13:54, RE: Ty skodovky....
Zigi napisał:
Skoda 1000/100/110 beru,za ty doby to byla pecka auto a taky jsme meli 2,ale 105...atd jsou shity a takove kramy jsme si uz nekoupili!!
Jo je pravda,ze stare "kilca" uz nejsou moc videt,ale letos jsem jedno (s ceskou SPZ" videl v Chorvatsku a byla bez jedine znamky koroze a vysperkovana,jako by stala snad 20 let v garazi)
Vzpomínám na novou Š1000 MB koupenou rodiči v r. 1968 ,v té době celkem dobrý výrobek,můj první vůz také Š 100 ,pak přestup na VAZ 2103,dále fronty u Mototechny a po 3 měsících nepřetržité služby před mototechnou přišel šťastný den a odvoz nové Vaz 2107.Radost vydržela asi 1 rok,než mě kamarád svezl v ojetém MB115 200 D/MB rozuměj Mercedes-Benz/ a bylo rozhodnuto na zbytek života,už jsem nechtěl žádné žigulíky ani škodovky.Vyměnil jsem novou ladu za ojetou 115tku,kterou jsem musel celou vyvařit,ale pak to byla nádhera,kdo nezkusil,neuvěří.A to bylo před 20 ti lety.Vzpomínám na denodenní dohady v zaměstnání o tom ,zda je lepší Vaz nebo Škoda,samozřejmě ještě podporované jediným časopisem Svět Motorů.Je to jako dnes Octavia versus ostatní svět,jen jsou jiné možnosti,než byly tenkrát a vo tom to je.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 01.09.2006 14:59, RE: trochu jiné hodnocení
DAvid napisał:
To jste asi nikdy neseděl ve stejně staré Ladě(žiguli), pak by jste se tý posr..ný škodovky nezastával. Já měl tři a moc rád na ně vzpomínám. Topí , jede a ještě to má velkej kufr proti všem škůdkám. Navíc pořádně tlustá ruská ocel.
no hlavne bych te chtel videt v zime jak si to tem skudkam natiral stim Laďou
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 02.09.2006 12:56, 125
Mam skodovku 125 po dedovi cca 250 tkm za celou dobu co slouzila v rodinnych sluzbach nas nikdy nenechala stat...auto bylo negarazovany a zadna zvlastni pece se nekonala...samozrejme kvete ale s troskou sikovnosti se to da zvladnout...pokud se tyka jizdy v zime nepoznal sem lepsi auto...jakykoliv kopec vyjedu bez problemu...ovladatelnost na kluzku uz je horsi :( ale da se to zvladnout :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 03.09.2006 18:09, skodula
Tohle se už nedá nazvat autem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 03.09.2006 22:19, Pomsta...
Když manželka vyjížděla z parkoviště, tak jí najednou šlo každé kolo jinam... A vůz? Š 125L z roku 89 po 100k km. Prostě se urval kulák. Pak jsem ho jak pako měnil na parkovišti protože auto bylo po vlastní ose nepojízdné. Tohle může potkat jakékoli jiné auto, ale aby po 100k km odešel definitivně kulák je síla. Navíc tomu klepe ložisko na klice (a to tak že je to slyšet dovnitř), jedna svíčka je po 500 km černá jak bota a olej to žere jak benzín. Po 110k km se mi na takovéto závady zdá docela dost brzo. Ale budu kupovat jiné vozítko, takže problém bude vyřešen
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.09.2006 17:41, RE: ?
Michal napisał:
Já měl taky 110-ku kompletně po generálce a posloužila dobře a možná ještě teď někde jezdí. Přestože bylo auto po renovaci prakticky nové - byla nová karoserie (ne vyvařená, nová), motor po generálce, všechny díly nové nebo po renovaci, tak asi 2x mne nechala na cestě. Teď už si nevzpomínám, co to bylo tenkrát za závady, ale jednu si budu pamatovat ještě hodně dlouho. Je to chronická závada tohoto typu a to hlavní brzdový válec. Mně odešel v tu nejnevhodnější chvíli a to před křižovatkou. Fakt b...
I hluk se dal tlumit.Buď metrákem molitanu za zad. sedadly,nebo plynovým pedálem.Ještě před 10-ti lety s ní jezdil otec pravidelně do Německa,a opravdu hluk ztichnul v rychlosti nad 135 km/h.S brzdovým válcem jsem problém nikdy neměl,jen jednou mě potrápil v noci volný konektor na altíku.
A ještě ke spotřebě.Při delších cestách a zdravých 85-95 km/h mi klidně bere do 6,5 litru.Jen tu díru v podlaze vyřeším,tak jde Regata do šrotu a konečně zas budu jezdit v Autě
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.09.2006 06:39, RE: ?
jarda napisał:
I hluk se dal tlumit.Buď metrákem molitanu za zad. sedadly,nebo plynovým pedálem.Ještě před 10-ti lety s ní jezdil otec pravidelně do Německa,a opravdu hluk ztichnul v rychlosti nad 135 km/h.S brzdovým válcem jsem problém nikdy neměl,jen jednou mě potrápil v noci volný konektor na altíku.
A ještě ke spotřebě.Při delších cestách a zdravých 85-95 km/h mi klidně bere do 6,5 litru.Jen tu díru v podlaze vyřeším,tak jde Regata do šrotu a konečně zas budu jezdit v Autě
Hluk ztichnul ve 135 km/h? Hmmm, dosáhl jsem tachometrových 140 km/h, to mi ale nesměl nikdo překážet, protože rozjezd trval fakt dlouho a muselo být ideální počasí be větru. Ale hluk opravdu neustával. Kolega v práci měl R-ko a to se zklidnilo při 90 km/h. Spotřebu kolem 7 litrů jsem míval při pohodové jízdě kolem 80 km/h, pak to šlo prudce nahoru. Motor jsem měl po kompletní GO, písty a vačková hřídel z R-ka, karburátor dvoukomorový s tryskami ze Š-120, v podstatě všechny dostupné jednoduché úpravy. Při prudkém rozjezdu kvikly kola a "stodvacítce" jsem na semaforech ujel. Bylo to moje první auto a nemůžu si na něj nějak stěžovat, na naučení řízení a naučení zvládání krizových situací dobré. Ale do každodenního provozu dnes už jen na vesnice nebo jako pracovní auto do lesa.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.09.2006 17:08, RE: ?
Jarda napisał:
Ten člověk, co si umí tak krásně otírat hubu o Škodovky asi v životě nedržel v ruce šroubovák.Mám "Stodesítku" z r.75 a co do spolehlivosti bych neměnil za nic jinýho, zvlášť ne za "mrchu" plnou elektroniky. Ostré řezání zatáček taky naprosto nevidím jako problém, bezpočetkrát se mi někdo s autem o polovinu mladším "lepil na prdel", ale jen po první zatáčku.
Mimochodem bych chtěl vidět třeba Passata, jak bez následků roztáhne 4 tuny vážící traktor nebo cca 5t autobus
Myslím, že v téhle diskuzi hodně kritiků se škodovkami pořádně ani nejelo. Nechci se těhle aut přehnaně zastávat, ale pokud narazíte na slušný kousek, který nebude odlítaný nebo prohnilý, tak můžete být celkem spokojení. Samozřejmě nemůžete očekávat jízdní výkony a komfort obdobný novému vozu. Jezdil jsem s několika Š105 a Š120, také ale s Favority, Fabiemi a dalšími auty. Musím říct, že nejvíc srandy jsem si vždycky užil se Š105 mého dědy. Pokud nebyla naložená, mohl jsem soupeřit i s HTP (Fabie se na mně lepila do kopečka, za zatáčkou byla zase v nedohlednu). V zimě na letních gumách držela daleko lépe než jiná auta s letním obutím. Výhody poháněné zadní nápravy jsem si také užíval při jízdě na pomalých a klikatých silnicích. Co se týká vypočítatelnosti chování auta, tak při ostré jízdě do zatáček měla rozhodně navrch nad Favoritem nebo i malým Citroënem AX (r 1995), kterým jezdím nyní. Bez obav se s ní dalo jet třeba do lesa nebo na pole, ale také třeba na dálnici, kde nebyl problém jet i přes 140 km/h. Na delších cestách brala kolem 6,5l / 100km, ve městě 7-8l. Auto bylo a je používané každý den bez zvláštní péče a za celých 19 let se na něm nevyskytla závada, která by bránila v jízdě(učinila ho nepojízdným). Musím ale také přiznat, že jsem jel jinými škodovkami, které vypadaly lépe, ale opravdu jely o mnoho hůře (akcelerace, spotřeba, hluk, brzdy...) a radši už bych je nikdy neviděl...
Také musím vyzdvihnout místo pro cestující vzadu, kterého je v Š105/120 (ale i ve Favoritu nebo Felicii) pro pět lidí více než např.ve Fabii (kdo někdy cestoval v 5 ve Fabii a seděl vzadu, dá jistě za pravdu). Výhodou je krom ceny také jednoduchost těchto aut, spoustu oprav si můžete s běžným nářadím udělat doma sami. Chtěl bych vidět spoustu kritiků, jak si ze studentských příjmů pořídí "solidní a moderní" auto třeba za 50t Kč a ještě jim zbyde na provoz a údržbu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 22.09.2006 21:21, RE: Ty skodovky....
wendys napisał:
Vzpomínám na novou Š1000 MB koupenou rodiči v r. 1968 ,v té době celkem dobrý výrobek,můj první vůz také Š 100 ,pak přestup na VAZ 2103,dále fronty u Mototechny a po 3 měsících nepřetržité služby před mototechnou přišel šťastný den a odvoz nové Vaz 2107.Radost vydržela asi 1 rok,než mě kamarád svezl v ojetém MB115 200 D/MB rozuměj Mercedes-Benz/ a bylo rozhodnuto na zbytek života,už jsem nechtěl žádné žigulíky ani škodovky.Vyměnil jsem novou ladu za ojetou 115tku,kterou jsem musel celou vyvařit...
To ste museli bejt snad všichni ve straně, i pes....v tehdejší době 2107 a pak Merkla...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 06.10.2006 14:12, RE: nikdy více
Passat napisał:
Nikdy bych do něčeho takového v dnešní době radši nesedal.Stačí sa podívat jak se na našich silnicích jezdí.Po určité době strachu se pomalu ale jistě vrací ta samá situace a aby mě někdo sejmul a já byl do smrti mrzák tak to radši budu jezdit busem.Řídil sem 105 a říkám poprvé a doufám že naposled.Nevím,prostě mě tohle auto nějak nesedlo.Jako veterán může být 100 nebo 1000 dobrá,pár pěkných kousků sem viděl,ale na každodenní provoz....nic moc.Připočtimě ještě neekologický motor,mizernou bezpečn...
Měl jsem 110 jako první auto, po otci a dodnes na ni nedám dopustit. Takhle zábavné auto jsem pak už neměl. Zatáčky dokázala jezdit dveřma napřed s naprostou lehkostí a byla při tom krásně čitelná. Následující Favorit ani Felicie tomu v jízdních vlastnostech na limitu nesahaly po kotníky a tak se párkrát podívaly do pole. Jen ten motor to chtělo silnější. Ostatně 911 ho má taky vzadu a rozhodně mi nepřijde zastaralá. Lepší auták jsem koupil až letos, od léta se proháním v MGF.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.10.2006 16:22, 125ka
Uznávám, že tohle auto není nejnovější a bezpečnostní normy taky moc nesplňuje ale co mají někteří lidé dělat, když na nic jiného prostě nemají a nebydlí 500m od autobusové či vlakové zastávky? Ano, opravdu takoví lidé jsou. Vydělávám 13 tisíc hrubého a jsem rád, že z toho utáhnu rodinný rozpočet a dovezu se do práce. Vzpamatujte se trošku všichni, nemůžete to porovnávat s dnešními auty, ale když na to prostě nemám (na leasing mě nedostanete ani heverem, mám v jedné takové firmě pár známých tak vím, jak to tam chodí), tak na to prostě nemám.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 03.12.2006 19:32, skoda
pisete sem,ze su to rakvy,a nie je nad tie vase passaty. to by ma zaujimalo,co na tie vase super auta budu hovorit o 20 rokov....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 12.12.2006 13:24, RE: škodovky
Zigi napisał:
Jo Passat je proti Octavii II lepsi jen v tom,ze je drazsi a to neni moc dobra vyhoda!
A to nejsem zastancem skodofek
já nevím jak můžete srovnávat Octavii 2 s passatem B5 od r.v.2001,musíte to když už srovnávat s passatem B6 posl. model.Osobně mám služební Octavii combi tdi 66Kw 2002 a jedině co je na autě dobý tak je spotřeba.podvozek hrůza!!!Kdyby nebyli ty škůdky tak předrařený jako ojetý,tak ještě o.k.,ale ty ceny ojetých škůdek to strašný!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 15.12.2006 19:19, RE: škodovky
Zigi napisał:
Jo Passat je proti Octavii II lepsi jen v tom,ze je drazsi a to neni moc dobra vyhoda!
A to nejsem zastancem skodofek
Nesmysl. Passat je zejmena mnohem vetsi, coz je velice znat prostorem v interieru. Ma mnohem lepsi sedacky a to uz ty zakladni. Ma lepsi sortiment motoru, lepsi jizdni vlastnosti, kvalitnejsi interier (alespon ve vyssich vybavach), je bezpecnejsi a celkove je to proste auto tak o tridu a pul vyse.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 16.02.2007 23:18, recenze Š120
Mám Škodu 125 již 19 let, najel jsem s ní 160 000 km a musím říci, že mi v podstatě sloužila velmi dobře. S článkem celkem souhlasím až na nějaké výhrady:
- výměna žárovky předního světlometu se dá zvládnout s křížovým šroubovákem a klíčem č.10 maximálně tak do 5 minut
- nevím, jaké bylo šnekové řízení, ale hřebenové je přesné a jde lehce, stačí jen asi dvakrát ročně promazat svislé čepy
- omezená dynamika - v pohodě proháním felicie a někdy si troufnu i na slabší fábie. Na motoru mám jenom slícované sací a výfukové potrubí a větší karburátor z Š 130. Z kopce jsem jel jednou (podle tachometru) 170km/h a po rovině jezdím běžně po dálnici do 160km/h (akorát se to při těchto rychlostech dost přehřívá)
- nespolehlivost - kromě toho, že se mi uvolnila matice na ojnici (přestalo to mazat a motor se přidřel), tak jsem vždy všude bez problémů dojel
- spotřeba oleje - po tom jak jsem motor přidřel, tak jsem si nechal udělat výbrus, nové písty a kroužky a tvrdá ventilová sedla. Používám bezolovnatý benzín a polosyntetický olej Q8 Formula top, který měním po 15 000km a spotřeba je nepatrná (vůbec nedolévám)
Na motoru mám ještě tranzistorové zapalování, které mi vyrobil kamarád podle nějakého časopisu v roce 1998 a používám "tuningové" svíčky Brisk NOR14LGS. Jinak je to obyčejná stodvacítka.
Poohlížím se už po nějakém jiném voze, ale myslím, že na stodvacítku budu ještě dlouho vzpomínat (v dobrém).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.02.2007 00:14, RE: recenze Š120
hurry napisał:
Mám Škodu 125 již 19 let, najel jsem s ní 160 000 km a musím říci, že mi v podstatě sloužila velmi dobře. S článkem celkem souhlasím až na nějaké výhrady:
- výměna žárovky předního světlometu se dá zvládnout s křížovým šroubovákem a klíčem č.10 maximálně tak do 5 minut
- nevím, jaké bylo šnekové řízení, ale hřebenové je přesné a jde lehce, stačí jen asi dvakrát ročně promazat svislé čepy
- omezená dynamika - v pohodě proháním felicie a někdy si troufnu i na slabší fábie. Na motoru mám jenom slíc...
Škodárna byla hodně jednoduché auto, což umožnilo mnoha začínajícím řidičům sebrat dost odvahy na pořízení prvního přibližovadla. Mnoho starřších řidičů udržuje tuto věc v provozu jen ze zvyku, protože už důvěrně znají každý šroubek.
Vzhledem k tomu, že dnešní nabídka vozového parku v cenové relaci do 10.000 je relativně pestrá a nabízí výrazně modernější a úspornější auta, tak není žádný důvod protlačovat š105/120 skrz další STK.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 27.05.2007 10:19, RE: ?
Jarda napisał:
Ten člověk, co si umí tak krásně otírat hubu o Škodovky asi v životě nedržel v ruce šroubovák.Mám "Stodesítku" z r.75 a co do spolehlivosti bych neměnil za nic jinýho, zvlášť ne za "mrchu" plnou elektroniky. Ostré řezání zatáček taky naprosto nevidím jako problém, bezpočetkrát se mi někdo s autem o polovinu mladším "lepil na prdel", ale jen po první zatáčku.
Mimochodem bych chtěl vidět třeba Passata, jak bez následků roztáhne 4 tuny vážící traktor nebo cca 5t autobus
jožine ty asi nevíš co jsou 4 tuny dyt to auto má co dělat samo se sebou a s těma zatáčkama....netlač klíny,ok?
škodačku 105 máme doma rv 87 děda to má jako veterána jezdí do kostela a na rohlíky a pro důchod cca 2000km rok:) já se v ní naučil jezdit tedka má octu II 2,0FSI jasné že s dědou jezdíme na delší trasy mojím autem,ale pro potřebu popojíždění to autko myslím stačí,ale ta bezbečnost....jako dneska mají auta průměrně 1,5tuny ..tak bych nechtěl vidět kolizi se škodačkou
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.06.2007 23:39, škoda 120
anonym napisał:
jožine ty asi nevíš co jsou 4 tuny dyt to auto má co dělat samo se sebou a s těma zatáčkama....netlač klíny,ok?
škodačku 105 máme doma rv 87 děda to má jako veterána jezdí do kostela a na rohlíky a pro důchod cca 2000km rok:) já se v ní naučil jezdit tedka má octu II 2,0FSI jasné že s dědou jezdíme na delší trasy mojím autem,ale pro potřebu popojíždění to autko myslím stačí,ale ta bezbečnost....jako dneska mají auta průměrně 1,5tuny ..tak bych nechtěl vidět kolizi se škodačkou
Z dnešního pohludu jsou "škůdky" šrot, ale ve své době to byly dobré (a zvhledem k politické situaci pro spoustu lidí jediné) dopravní prostředky. Sám nyní vlastním Š120L (bohužel pouze 4kvalt) a i když stále zvažuji koupi něčeho většího, budu na ní v dobrém vzpomínat. Auto na blbnutí je to výborné, ale na dlouhé cesty ne zcela ideální. Navíc co se týče ceny a oprav je pro studenty snesitelné. Až na některé neduhy, které má KAŽDÉ auto, je poměrně spolehlivá, stačí se o ní starat, ostatně jako o KAŽDÉ vozidlo. Pravda, za stejné peníze se dají sehnat i modernější a bezpečnější auta, ale jejich provoz je daleko dražší.
Nevím jak 4 tuny, ale Peugeot 605 na laně utáhla bez problémů. Do kopce za 3 a vesele vzhůru. Jediný omezovač rychlosti byl v té době řidič Peugeotu. :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 07.08.2007 14:21, Pohodové auto
Zigi napisał:
Skoda 1000/100/110 beru,za ty doby to byla pecka auto a taky jsme meli 2,ale 105...atd jsou shity a takove kramy jsme si uz nekoupili!!
Jo je pravda,ze stare "kilca" uz nejsou moc videt,ale letos jsem jedno (s ceskou SPZ" videl v Chorvatsku a byla bez jedine znamky koroze a vysperkovana,jako by stala snad 20 let v garazi)
Co se týče recenze, nelze než souhlasit. Při pohledu na toto auto z pohledu dneška je naprosto zastaralé a bezpečnost je vlasně nulová, ovšem ....
.... vlastním škodu 125 vývozní typ (německo) rv. 88, a musím říci, že rozdíl v kvalitě a zpracování oproti standartním "československým" verzím je výrazný. Moje škodovka je i po letech ve velmi dobrém stavu a to jezdila celoročně. Stačí se o vůz starat a nenechá vás ve štychu. Tzn, ošetřit spodek, promazat co je třeba, pravidelně seřizovat a jezdit s citem.
Jako student jsem měl možnost si přivydělávat rozvozem tiskovin, ale znáte to, jedna kapsa prázdná, druhá .... takže volba padla na právě tuto š125 ve skvělém stavu. Dva roky jezdila cca 450 km týdně což je asi 1800km měsíčně zatížená (rovnoměrně) tak 400 kg + řidič. To vše bez problémů, vždy dojela, podotýkám, že jsem jezdil v hoských oblastech, kde v zimě o sníh není nouze.
Jelikož byla předělaná na LPG tak provozní náklady (palivo, servis díly) prakticky nula nula nic. Co bylo třeba spravil jsem si sám, stačilo mít s sebou šroubová, kombinačky a kus drátu, náhradních dílů hromady a za hubičku. Nyní již tuto trasu nejezdí, ale i po letech si ji schovávám na zimní provoz, kdy svého forda zazimuju a škůdka přichází na zimní měsíce ke slovu. Předloni v zimě jsem byl při -27°C se svou škocněnkou jediný, kdo ráno nastartoval a bez problémů napoprvé odjel ze sídliště (stačí na noc vyndat baterku a nechat ji ve sklepě, kde je cca 10-15°C a při dobře seřízeným motoru nastartujete kdykoli). V sněhem zavalených kopcích (standartně neposypaných) jsem byl několikrát jediný, kdo na standartních celoročních! 13´ pneumatikach vyjel. Jen jsem v zrcátku sledoval udivené pohledy jezdců s novými auty za mým sněhem závátým přibližovadlem.
Beru li v úvahu cenu tohoto vozu, provozu a náhradních dílů, spolehlivost v zimném provozu jeho naprostou jednoduchost tak na to, aby mi stála přes zimu pod sněhem před barákem je dávno dobrá. Vím, že ometu sníh, šupnu do toho baterku, protočím párkrát motor ráčnou a startuju a jedu vstříc zasněžené krajině.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.