Zigi napisał:
Skoda 1000/100/110 beru,za ty doby to byla pecka auto a taky jsme meli 2,ale 105...atd jsou shity a takove kramy jsme si uz nekoupili!!
Jo je pravda,ze stare "kilca" uz nejsou moc videt,ale letos jsem jedno (s ceskou SPZ" videl v Chorvatsku a byla bez jedine znamky koroze a vysperkovana,jako by stala snad 20 let v garazi
)
Co se týče recenze, nelze než souhlasit. Při pohledu na toto auto z pohledu dneška je naprosto zastaralé a bezpečnost je vlasně nulová, ovšem ....
.... vlastním škodu 125 vývozní typ (německo) rv. 88, a musím říci, že rozdíl v kvalitě a zpracování oproti standartním "československým" verzím je výrazný. Moje škodovka je i po letech ve velmi dobrém stavu a to jezdila celoročně. Stačí se o vůz starat a nenechá vás ve štychu. Tzn, ošetřit spodek, promazat co je třeba, pravidelně seřizovat a jezdit s citem.
Jako student jsem měl možnost si přivydělávat rozvozem tiskovin, ale znáte to, jedna kapsa prázdná, druhá .... takže volba padla na právě tuto š125 ve skvělém stavu. Dva roky jezdila cca 450 km týdně což je asi 1800km měsíčně zatížená (rovnoměrně) tak 400 kg + řidič. To vše bez problémů, vždy dojela, podotýkám, že jsem jezdil v hoských oblastech, kde v zimě o sníh není nouze.
Jelikož byla předělaná na LPG tak provozní náklady (palivo, servis díly) prakticky nula nula nic. Co bylo třeba spravil jsem si sám, stačilo mít s sebou šroubová, kombinačky a kus drátu, náhradních dílů hromady a za hubičku. Nyní již tuto trasu nejezdí, ale i po letech si ji schovávám na zimní provoz, kdy svého forda zazimuju a škůdka přichází na zimní měsíce ke slovu. Předloni v zimě jsem byl při -27°C se svou škocněnkou jediný, kdo ráno nastartoval a bez problémů napoprvé odjel ze sídliště (stačí na noc vyndat baterku a nechat ji ve sklepě, kde je cca 10-15°C a při dobře seřízeným motoru nastartujete kdykoli). V sněhem zavalených kopcích (standartně neposypaných) jsem byl několikrát jediný, kdo na standartních celoročních! 13´ pneumatikach vyjel. Jen jsem v zrcátku sledoval udivené pohledy jezdců s novými auty za mým sněhem závátým přibližovadlem.
Beru li v úvahu cenu tohoto vozu, provozu a náhradních dílů, spolehlivost v zimném provozu jeho naprostou jednoduchost tak na to, aby mi stála přes zimu pod sněhem před barákem je dávno dobrá. Vím, že ometu sníh, šupnu do toho baterku, protočím párkrát motor ráčnou a startuju a jedu vstříc zasněžené krajině.