0
powrót
 

diskuze k tématu: Pohon 4x4 u koncernových vozů?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, technické dotazy, ostatní, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
AleRx8
ilość wystąpień6
data registracji04.12.2011
Piątek 09.02.2018 00:35, Pohon 4x4 u koncernových vozů?
Zdravím,

otec bude v následujících měsících řešit koupi nového vozu. Jeho poslední auta byly VW Tiguany 2.0 TDi 4x4, teď se rozmýšlí mezi větším počtem aut, v drtivé většině z koncernu. O konkrétní výběr ale teď nejde, problém je jinde.

Chtěl by spíše benzín, pohon všech kol a manuál. Problém je v tom, že koncernová politika u nových vozů často spojuje pohony 4x4 jen s 2.0 TDi a nebo s nejvýkonnějšími benzíny, za což si nechá výrazně zaplatit. Třešničkou na dortu je pak nutnost automatu - suma sumárum člověk přeplatí nemalé peníze, a to za věci, které nechce. Alternativou je tedy jít do 1.5/1.4 TSI, bohužel ale dostupném jen v provedení 4x2.

On by chtěl 4x4, a to kvůli řádově jednotkám cest na Valašsko, které musí v zimě absolvovat - kvůli bezpečnosti a schopnostem auta na ledu a sněhu. Jindy 4x4 nevyužije, pokud se nebavíme o opravdu velmi občasné polní cestě, kterou by zvládlo jakékoliv auto. Já jsem toho názoru, že 4x2 by v takovém případě stačilo, a že s přemírou dnešních asistentů a schopnými zimními pneumatikami mu pohon předku poslouží skoro stejně dobře. Navíc vím, že Haldex sám o sobě není ničím světoborným. Brzdná dráha a ovladatelnost bude v takovém počasí podobná jako 4x2, trakce ale samozřejmě bude horší.

Jelikož víc hlav víc ví, navíc má vícero zkušeností... Jak byste se rozhodli vy?

Děkuji za odpověď.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Piątek 09.02.2018 07:00, Jakou 4x4
Kdybych nutně potřeboval pravou čtyřkolku, tak Subaru. A libo, zdali s CVT, či manuálem. Tam to prostě funguje bez kompromisů. Mohu potvrdit. Mám Subaru
A ještě by tatík zřejmě ušetřil a to se taky počítá.
reagować
HoNZA
ilość wystąpień248
data registracji28.04.2008
Piątek 09.02.2018 08:56, 4x4
Ahoj

jezdil jsem roky s octaviíí II. 4x4 - prodal jsem jí s 240 000 km 4x4 u ní naprosto bezproblémové, jen se musí po 3 letech nebo po 60 000 km měnit olej v haldexu za originální /levné náhrady nebrat/. trakce fenomenální, a díky 6ti stupňové převodovce se s tím jezdí příjemněji než s pětikvaltem noormální oktávky. tady na tipcarech jsem jí asi před dvěma roky popisoval.
Nyní jezdím s Foresterem. trakce je srovnatelná, vyšší podvozek má lepší prostupnost a díky kouzlům s vektorováním tahu je to na sněhu a v blátě obratnější než cokoliv co jsem zatím řídil. pokud bych vybíral tak koupím benzínového forestra s manuálem. já mám nafťáka a už jsem s tím byl v servisu dvakrát neplánovaně. /auto je super, ale motor občas dělá naschvály - na jednom vstřiku shořel napěťový stupeň, odešel senzor diferenčních tlaků FAP/.

H.
reagować
PatM
ilość wystąpień199
data registracji07.08.2016
Piątek 09.02.2018 10:10, RE: Pohon 4x4 u koncernových vozů?
4x2 stačí, ale nesmí to být SUV až v něm totiž zůstane někde stát tak bude vypadat jak tupec Navíc normální předokolka toho vyjede víc než SUV předokolka...
reagować
AleRx8
ilość wystąpień6
data registracji04.12.2011
Piątek 09.02.2018 10:19, RE: 4x4
Zdeny60 napisał:
Kdybych nutně potřeboval pravou čtyřkolku, tak Subaru. A libo, zdali s CVT, či manuálem. Tam to prostě funguje bez kompromisů. Mohu potvrdit. Mám SubaruA ještě by tatík zřejmě ušetřil a to se taky počítá.


Já bych právě tu situaci nenazval tak, že by potřeboval pravou čtyřkolku. Tím, že ji u Subaru dostane, jsem si jistý, o tom mě přesvědčovat nemusíte, taťka ale chce něco s blízkou servisní sítí a dobře dostupnými náhradními díly - u nás tedy bez boje předem vítězí VW, Škoda, Seat, Peugeot, Citroen, Renault, Dacia a Ford. Přičemž prioritu mají první tři, Peugeot je ve hře díky 3008 - ale zase bez pohonu všech kol, ze zbytku by se dalo uvažovat jen o Fordu Kuga, ale tomu bychom se oba raději vyhnuli. Ale jak tak vidím, že mě oba přesvědčujete na Subaru, asi se při přesvědčování zkusím vrhnout tímhle směrem.

HoNZA napisał:
Ahojjezdil jsem roky s octaviíí II. 4x4 - prodal jsem jí s 240 000 km 4x4 u ní naprosto bezproblémové, jen se musí po 3 letech nebo po 60 000 km měnit olej v haldexu za originální /levné náhrady nebrat/. trakce fenomenální, a díky 6ti stupňové převodovce se s tím jezdí příjemněji než s pětikvaltem noormální oktávky. tady na tipcarech jsem jí asi před dvěma roky popisoval.Nyní jezdím s Foresterem. trakce je srovnatelná, vyšší podvozek má lepší prostupnost a díky kouzlům s vektorováním tahu je to na sněhu a v blátě obratnější než cokoliv co jsem zatím řídil. pokud bych vybíral tak koupím benzínového forestra s manuálem. já mám nafťáka a už jsem s tím byl v servisu dvakrát neplánovaně. /auto je super, ale motor občas dělá naschvály - na jednom vstřiku shořel napěťový stupeň, odešel senzor diferenčních tlaků FAP/.H.


Díky moc za info. Mohl bys nějak porovnat jízdu na normální silnici z hlediska komfortu a schopností? On není žádný závodník, ale zase netouží třeba po tvrdém podvozku. U motorů Subaru se mi moc nelíbí ani ta spotřeba, on by u klasických 2.0TDi/1.4 TSi/1.5 TSi jezdil okolo 5,5 - 6 litrů, teď má na 2.0 TDi 103 kw spotřebu nějakých 5,3 s Tiguanem. Mám obavu, že motory Subaru si budou brát klidně o dva litry víc, což není v našem případě úplně žádoucí.
A taky by mě zajímala ergonomie interiéru, jak dlouho sis zvykal z toho klasického koncernového rozvržení na Japonce? Jak se tak dívám na modelovou řadu, dalo by se u Subaru rozhodovat mezi Levorgem, XV a Foresterem, ale tou kultivovaností motorů si nejsem úplně jistý. Navíc pořád nevím, jestli kvůli pěti cestám za rok má smysl jít do té čtyřkolky nebo ne, i když teď díky tobě vím, že ta ovladatelnost na sněhu bude úplně jinde i s tím Haldexem.
reagować
HoNZA
ilość wystąpień248
data registracji28.04.2008
Piątek 09.02.2018 10:36, RE: 4x4
AleRx8 napisał:
Zdeny60 napisał:
Kdybych nutně potřeboval pravou čtyřkolku, tak Subaru. A libo, zdali s CVT, či manuálem. Tam to prostě funguje bez kompromisů. Mohu potvrdit. Mám SubaruA ještě by tatík zřejmě ušetřil a to se taky počítá.
Já bych právě tu situaci nenazval tak, že by potřeboval pravou čtyřkolku. Tím, že ji u Subaru dostane, jsem si jistý, o tom mě přesvědčovat nemusíte, taťka ale chce něco s blízkou servisní sítí a dobře dostupnými náhradními díly - u nás tedy bez boje předem vítězí VW, Škoda, Seat, Peugeot, Citroen, Renault, Dacia a Ford. Přičemž prioritu mají první tři, Peugeot je ve hře díky 3008 - ale zase bez pohonu všech kol, ze zbytku by se dalo uvažovat jen o Fordu Kuga, ale tomu bychom se oba raději vyhnuli. Ale jak tak vidím, že mě oba přesvědčujete na Subaru, asi se při přesvědčování zkusím vrhnout tímhle směrem.
HoNZA napisał:
Ahojjezdil jsem roky s octaviíí II. 4x4 - prodal jsem jí s 240 000 km 4x4 u ní naprosto bezproblémové, jen se musí po 3 letech nebo po 60 000 km měnit olej v haldexu za originální /levné náhrady nebrat/. trakce fenomenální, a díky 6ti stupňové převodovce se s tím jezdí příjemněji než s pětikvaltem noormální oktávky. tady na tipcarech jsem jí asi před dvěma roky popisoval.Nyní jezdím s Foresterem. trakce je srovnatelná, vyšší podvozek má lepší prostupnost a díky kouzlům s vektorováním tahu je to na sněhu a v blátě obratnější než cokoliv co jsem zatím řídil. pokud bych vybíral tak koupím benzínového forestra s manuálem. já mám nafťáka a už jsem s tím byl v servisu dvakrát neplánovaně. /auto je super, ale motor občas dělá naschvály - na jednom vstřiku shořel napěťový stupeň, odešel senzor diferenčních tlaků FAP/.H.
Díky moc za info. Mohl bys nějak porovnat jízdu na normální silnici z hlediska komfortu a schopností? On není žádný závodník, ale zase netouží třeba po tvrdém podvozku. U motorů Subaru se mi moc nelíbí ani ta spotřeba, on by u klasických 2.0TDi/1.4 TSi/1.5 TSi jezdil okolo 5,5 - 6 litrů, teď má na 2.0 TDi 103 kw spotřebu nějakých 5,3 s Tiguanem. Mám obavu, že motory Subaru si budou brát klidně o dva litry víc, což není v našem případě úplně žádoucí. A taky by mě zajímala ergonomie interiéru, jak dlouho sis zvykal z toho klasického koncernového rozvržení na Japonce? Jak se tak dívám na modelovou řadu, dalo by se u Subaru rozhodovat mezi Levorgem, XV a Foresterem, ale tou kultivovaností motorů si nejsem úplně jistý. Navíc pořád nevím, jestli kvůli pěti cestám za rok má smysl jít do té čtyřkolky nebo ne, i když teď díky tobě vím, že ta ovladatelnost na sněhu bude úplně jinde i s tím Haldexem.


Octavia III. 4x4 má výhodu multilink nápravy vzadu, díky čemuž neduní a nedupe jako 4x2, má jistější jízdní vlastnosti a dají se s ní dělat kraviny, které by ti u normální Octavie asi neprošly. Směrová stabilita je příkladná, i na suchu je přínos velmi 4x4 znát.
Nevýhodou je, že to železo pohonu 4x4 s sebou vozíš pořád a roztáčíš ho při každém přidání plynu a díky tomu je vyšší spotřeba o cca 0.5 litru /to ale platí pro všechny automatické systémy 4x4/. Další malou nevýhodou je vrnění, které je patrné na zadních sedadlech - to jak kardan roznáší vibrace motoru do karoserie. Celkově je ale 4x4 tišší právě kvůli té nápravě /nakolik jsem mohl porovnat/ Trakce je bez debat, auto je s tím 4x4 nedotáčivější než s dvoukolkou, ale stačí nepatrně ubrat a je to OK. Stejně předpokládám, že tvůj táta asi nejezdí rallye... Diesel 2.0 TDI je tichý, diesel v subaru je ale tišší /asi kvůli koncepci/. Benzín se ale kultivovaností oběma motorům vzdaluje. Levorg a XV nemají rezervu a nejde jí dokoupit, u Foresteru to jde. Posaz je nejlepší v levorgu, ale jestli je táta starší tak se mu bude líp nasedat do Forestra.

a jak dlouho jsem si zvykal na jiné ovládání? nevím, až tak odlišné to není, snad jen ten starlink media system subaru jsme musel prostudovat víc. vysokou na to ale netřeba

tady je odkaz na ten můj popis

https://www.tipcars.com/magazin/recenze-uzivatelu/skoda-octavia-1-9-tdi-4x4-jaka-je-po-165-tis-km.html
reagować
AleRx8
ilość wystąpień6
data registracji04.12.2011
Piątek 09.02.2018 13:13, RE: 4x4
HoNZA napisał:
AleRx8 napisał:
Zdeny60 napisał:
Kdybych nutně potřeboval pravou čtyřkolku, tak Subaru. A libo, zdali s CVT, či manuálem. Tam to prostě funguje bez kompromisů. Mohu potvrdit. Mám SubaruA ještě by tatík zřejmě ušetřil a to se taky počítá.
Já bych právě tu situaci nenazval tak, že by potřeboval pravou čtyřkolku. Tím, že ji u Subaru dostane, jsem si jistý, o tom mě přesvědčovat nemusíte, taťka ale chce něco s blízkou servisní sítí a dobře dostupnými náhradními díly - u nás tedy bez boje předem vítězí VW, Škoda, Seat, Peugeot, Citroen, Renault, Dacia a Ford. Přičemž prioritu mají první tři, Peugeot je ve hře díky 3008 - ale zase bez pohonu všech kol, ze zbytku by se dalo uvažovat jen o Fordu Kuga, ale tomu bychom se oba raději vyhnuli. Ale jak tak vidím, že mě oba přesvědčujete na Subaru, asi se při přesvědčování zkusím vrhnout tímhle směrem.
HoNZA napisał:
Ahojjezdil jsem roky s octaviíí II. 4x4 - prodal jsem jí s 240 000 km 4x4 u ní naprosto bezproblémové, jen se musí po 3 letech nebo po 60 000 km měnit olej v haldexu za originální /levné náhrady nebrat/. trakce fenomenální, a díky 6ti stupňové převodovce se s tím jezdí příjemněji než s pětikvaltem noormální oktávky. tady na tipcarech jsem jí asi před dvěma roky popisoval.Nyní jezdím s Foresterem. trakce je srovnatelná, vyšší podvozek má lepší prostupnost a díky kouzlům s vektorováním tahu je to na sněhu a v blátě obratnější než cokoliv co jsem zatím řídil. pokud bych vybíral tak koupím benzínového forestra s manuálem. já mám nafťáka a už jsem s tím byl v servisu dvakrát neplánovaně. /auto je super, ale motor občas dělá naschvály - na jednom vstřiku shořel napěťový stupeň, odešel senzor diferenčních tlaků FAP/.H.
Díky moc za info. Mohl bys nějak porovnat jízdu na normální silnici z hlediska komfortu a schopností? On není žádný závodník, ale zase netouží třeba po tvrdém podvozku. U motorů Subaru se mi moc nelíbí ani ta spotřeba, on by u klasických 2.0TDi/1.4 TSi/1.5 TSi jezdil okolo 5,5 - 6 litrů, teď má na 2.0 TDi 103 kw spotřebu nějakých 5,3 s Tiguanem. Mám obavu, že motory Subaru si budou brát klidně o dva litry víc, což není v našem případě úplně žádoucí. A taky by mě zajímala ergonomie interiéru, jak dlouho sis zvykal z toho klasického koncernového rozvržení na Japonce? Jak se tak dívám na modelovou řadu, dalo by se u Subaru rozhodovat mezi Levorgem, XV a Foresterem, ale tou kultivovaností motorů si nejsem úplně jistý. Navíc pořád nevím, jestli kvůli pěti cestám za rok má smysl jít do té čtyřkolky nebo ne, i když teď díky tobě vím, že ta ovladatelnost na sněhu bude úplně jinde i s tím Haldexem.
Octavia III. 4x4 má výhodu multilink nápravy vzadu, díky čemuž neduní a nedupe jako 4x2, má jistější jízdní vlastnosti a dají se s ní dělat kraviny, které by ti u normální Octavie asi neprošly. Směrová stabilita je příkladná, i na suchu je přínos velmi 4x4 znát.Nevýhodou je, že to železo pohonu 4x4 s sebou vozíš pořád a roztáčíš ho při každém přidání plynu a díky tomu je vyšší spotřeba o cca 0.5 litru /to ale platí pro všechny automatické systémy 4x4/. Další malou nevýhodou je vrnění, které je patrné na zadních sedadlech - to jak kardan roznáší vibrace motoru do karoserie. Celkově je ale 4x4 tišší právě kvůli té nápravě /nakolik jsem mohl porovnat/ Trakce je bez debat, auto je s tím 4x4 nedotáčivější než s dvoukolkou, ale stačí nepatrně ubrat a je to OK. Stejně předpokládám, že tvůj táta asi nejezdí rallye... Diesel 2.0 TDI je tichý, diesel v subaru je ale tišší /asi kvůli koncepci/. Benzín se ale kultivovaností oběma motorům vzdaluje. Levorg a XV nemají rezervu a nejde jí dokoupit, u Foresteru to jde. Posaz je nejlepší v levorgu, ale jestli je táta starší tak se mu bude líp nasedat do Forestra.a jak dlouho jsem si zvykal na jiné ovládání? nevím, až tak odlišné to není, snad jen ten starlink media system subaru jsme musel prostudovat víc. vysokou na to ale netřeba tady je odkaz na ten můj popis https://www.tipcars.com/magazin/recenze-uzivatelu/skoda-octavia-1-9-tdi-4x4-jaka-je-po-165-tis-km.html


Děkuju, to jsou velmi cenné informace. Takže v třetí Octavii je 4x4 lepší volba, to jsem chtěl vědět. Ještě byl tak nějak ve hře Seat Ateca, nemáš zkušenost i tam, jak je to 4x4 a 4x2? Myslím, že tam už by vzadu měla být schopnější náprava, takže by ty rozdíly teoreticky nemusely být tak markantní. O rezervu vůbec nejde, posaz by asi chtěl výše, ale zase nějak vysoko by nebyl ani v té Octavii, která byla doposud favoritem. Já osobně bych se vůbec nebál toho Levorgu, ale uvidíme, jak rozhodnou na vyšších inštancích :)
reagować
sheogorath
ilość wystąpień527
data registracji27.05.2016
Piątek 09.02.2018 14:34, Re:... 4X4 .....
Me prijde haldex takovej trosku zradnej tim, ze pripojuje zadni kola se zpozdenim, tzn v momente, kdy uz predni trakci ztratily.

Klidne bych se podival k Audi, kde se casto pouziva 4x4 s torsen difem, vyjma myslim A3, kde je haldex.

V mym Phaetonu je prave torsen a na snehu funguje paradne. Navic se da vypnout stabilizace...
reagować
martinw
ilość wystąpień28
data registracji12.07.2016
Piątek 09.02.2018 14:35, re:
A co Toyota RAV4 , co se tyka spolehlivosti a servisni site nelze si stezovat. Otazkou je cena a jakou konfiguraci/vybavu byste vybrali.
reagować
subarák
ilość wystąpień108
data registracji22.03.2010
Piątek 09.02.2018 14:47, Těžko radit,
asi by to chtělo přesnější zadání, kolik km se ročně najede, v kolika lidech, nárok na spotřebu, vel. zavazadlového prostoru, typ řidiče- klidný nebo spíš má rád dynamickou jízdu, jak dlouho si chce auto nechat (záruka) , kolik je ochoten investovat. Od koncernu si klidně koupí turbo benzin s manuálem 4x4, ale jen od Audi. Forester mám už třetí(nyní rok starý 2,0XT), v základu 2,0 atmo s manuálem je volba rozumu, 5 let a 200 tis km záruka, navíc jako ojetina bude mít vysokou cenu, ale je třeba skousnout horší materiály v uvnitř oproti Tiguanu, horší dynamiku (2,0 benzin je atmosféra, podle toho se to chová, je potřeba daleko víc pracovat s řadící pákou a ani tak to není žádný stíhač). Velké plus je, že se jedná o nepřímý vstřik, rozvody řetězem, který oproti německým motorům drží, prostě blbuvzdorný motor. Viděl jsem auto s tímhle motorem s najetými 650tis km. Spotřeba bude podle stylu, já jezdil kolem osmi bez problému.
Pokud by jezdil sám nebo ve dvou s malými nároky na zav. prostor, podíval bych se na Mazdu CX3, má to známý a jezdí za 6,5 s 2,0 atmosférou, auto v plný výbavě koupil za půl mega. Ale je to přímovstřikový motor, tudíž riziko zakarbonování, jako u TSI.
reagować
HoNZA
ilość wystąpień248
data registracji28.04.2008
Piątek 09.02.2018 15:46, Levorg
Levorg je super auto, pohodlné, tiché a optikou 4x4 a subaru i úsporné. Jediná nevýhoda je nízká světlost podvozku v kombinaci s dlouhým rozvorem / tuším, že světlost je jen asi 13 cm/, takže i obyčejná polňačka může být problém. Levorg se mi moc líbil, ale právě pro ten nízký podvozek /mám garáž v kopci a ten zlom nepřejedu bez škrtnutí podvozkem/ a nedostupnost rezervy jsem nakonec vzal forester. Jo a levorg nejde koupit s manuálem , jen s CVT s kapalinovým měničem momentu. Je to maximálně komfortní kombinace, ale má svoje specifika a každému to nevyhovuje.
reagować
AleRx8
ilość wystąpień6
data registracji04.12.2011
Piątek 09.02.2018 21:05, Aktualizace situace
Díky za všechny reakce. Mám tady menší aktualizaci, dnes jsme to znovu dlouze probírali, a to jednak spolu, ale taky s nějakými jeho kamarády z automobilové branže (tím nemyslím stylem jedna paní povídala, ale fakt s lidmi ze servisů a se zkušenostmi). Ačkoliv jsem se pokoušel jej vyvést z koncernu, to, co mu ostatní řekli, jej jen utvrdilo v tom, že u něj chce zůstat. Nechci jej tlačit do něčeho, co nechce on, přeci jen to bude jeho auto. Jeho argumenty jsou validní a vyhrává u něj kombinace hospodárného provozu, levných a dostupných dílů a servisů (tzn. servis do pár km od bydliště) a taky přátelé ve zdejších showroomech, a.k.a. možnost nemalé slevy. Tzn. ve výběru se momentálně nachází Octavia (nejspíš 4x4, on trvá na Scoutovi, já z něj tak nadšený nejsem, ale budiž). Další modely jsou Ateca a Karoq, hodně teoreticky i Leon Xperience. Zbytek modelů je buď moc malý, moc velký nebo moc drahý. Stále ale řešíme i motory, pohony a převodovku. Zatímco motor a převodovku rozhodne asi čas a příklon k některému z modelů, s tím pohonem si stále nejsme jistí.


Takže teď abych odpověděl na vše:

Audi bohužel nepřichází v úvahu, jednak kvůli cenám, druhak kvůli jisté prestiži značky, kterou by mohli jeho klienti špatně snášet.

Toyota Rav4 byla auto, na které jsme se taky dívali (z dříve nejmenovaných ještě Volvo XC40), ale bohužel nesplňuje požadavek na to rychlé, jednoduché a blízké servisování. Navíc nám dá se říci celé rodině přijde, že má opravdu nepovedený design. Minulá generace mi přišla mnohem povedenější, ale to je všechno o subjektivním pohledu na věc.

Nájezd okolo 20 tkm ročně, v drtivé většině sám nebo ve dvou, kufr většího rázu, 450-500 litrů a výše, velmi klidný řidič, ale určitě chce nějaký výkon na případná předjetí (třeba Karoq 1.0 bereme jako celkem zlý vtip), auto zůstane pravděpodobně pět let. Ta kvalita a hodnota interiéru určitě taky hraje velkou roli, za volantem tráví relativně dost času, tak se tam chce cítit pohodlně. Jestli se auto dožije nějakých obrovských nájezdů, to už nebude naše starost, takže to není až tak důležité hledisko, půjde s velkou pravděpodobností pryč okolo 100 tkm, pokud tedy nepůjde o nějaký dokonalý stroj. Spotřeba okolo osmi už je právě celkem dost, dívali jsme se třeba na 2.0 TSI v Atece, ale žere to příliš, neadekvátně k jízdě. CX-3 jsme taky řešili, vlastně spíše CX-5, která víc vyhovuje velikostním tužbám, ale nakonec z toho opět kvůli servisům sešlo. Náhradní díly a servisy jsou bohužel tím hlavním problémem u Japonců - i když věřím tomu, že ty auta jsou lepší než koncernová, případně kvalitnější, těm návštěvám servisů se člověk nevyhne.

Abych pravdu řekl, tak do Levorgu jsem se jen za dnešní dopoledne takřka zamiloval, zhlédnul jsem nespočet videí a testů a přijde mi opravdu jako nejlepší volba. Ale jak jsem psal výše, japonci bohužel v tomhle případě nemají šanci, což je hrozná škoda...
reagować
PatM
ilość wystąpień199
data registracji07.08.2016
Piątek 09.02.2018 23:37, RE: Aktualizace situace
Pokud si to chce nechat 5 let a 100k km tak nechápu proč řeší dostupnost a cenu náhradních dílů, když to bude celou dobu v záruce? Nebo už počítá s tím, že se mu ten koncernovej vergl rozpadne a záruka se na to samozřejmě nebude vztahovat? To, ale neznamená, že ostatní taky neumí nic vyrobit a zrovna všechna ostatní auta co tady padla by to bez problémů zvládla jenom s výměnami oleje
reagować
Valnoha
ilość wystąpień322
data registracji03.01.2011
Sobota 10.02.2018 08:00, RE: Aktualizace situace
cytat:
reakce na: AleRx8, 09.02.2018 21:05 (Díky za všechny reakce. Mám ta ...)

Pri najezdu 20tkm/rok to znamena servis 1x rocne ktery se da temer vsude udelat na pockani.... Prijde mi tedy smesne vyradit lepsi vozy z duvodu nedostupnosti servisu.... A v dnesni dobe argumentovat nedostupnosti ND??? Nekupuje prece 25let stareho Saaba
reagować
HoNZA
ilość wystąpień248
data registracji28.04.2008
Sobota 10.02.2018 09:25, octavia 4x4 vs scout
Mezi standartní oktávkou 4x4 s paketem pro špatné cesty a scoutem je dost podstatný rozdíl v podvozku - ladění tlumiču a per, jinak naladěná stabilizace a vyšší světlost podvozku /ale to jde navrub víc gumám/ a kdybych volil komfort bral bych scouta se 110 kW TDi a manuálem, bez prosklené střechy. To je ideální kombinace agility a komfortu. Ta skleněná střecha z toho jinak udělá kývající se kachnu. je to slušná volba. a za pár let i stejně dobře prodejná....
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Sobota 10.02.2018 09:44, RE: Těžko radit,
subarák napisał:
asi by to chtělo přesnější zadání, kolik km se ročně najede, v kolika lidech, nárok na spotřebu, vel. zavazadlového prostoru, typ řidiče- klidný nebo spíš má rád dynamickou jízdu, jak dlouho si chce auto nechat (záruka) , kolik je ochoten investovat. Od koncernu si klidně koupí turbo benzin s manuálem 4x4, ale jen od Audi. Forester mám už třetí(nyní rok starý 2,0XT), v základu 2,0 atmo s manuálem je volba rozumu, 5 let a 200 tis km záruka, navíc jako ojetina bude mít vysokou cenu, ale je třeba skousnout horší materiály v uvnitř oproti Tiguanu, horší dynamiku (2,0 benzin je atmosféra, podle toho se to chová, je potřeba daleko víc pracovat s řadící pákou a ani tak to není žádný stíhač). Velké plus je, že se jedná o nepřímý vstřik, rozvody řetězem, který oproti německým motorům drží, prostě blbuvzdorný motor. Viděl jsem auto s tímhle motorem s najetými 650tis km. Spotřeba bude podle stylu, já jezdil kolem osmi bez problému.Pokud by jezdil sám nebo ve dvou s malými nároky na zav. prostor, podíval bych se na Mazdu CX3, má to známý a jezdí za 6,5 s 2,0 atmosférou, auto v plný výbavě koupil za půl mega. Ale je to přímovstřikový motor, tudíž riziko zakarbonování, jako u TSI.


Já měl za to, že XT byla vždy turbo. A atmo 2 litr měl vždy řemen, nebo se pletu? Holt, mám mezery ve vzdělání ze Subaru vysoké školy

reagować
subarák
ilość wystąpień108
data registracji22.03.2010
Sobota 10.02.2018 10:51, RE: Těžko radit,
Zdeny60 napisał:
subarák napisał:
asi by to chtělo přesnější zadání, kolik km se ročně najede, v kolika lidech, nárok na spotřebu, vel. zavazadlového prostoru, typ řidiče- klidný nebo spíš má rád dynamickou jízdu, jak dlouho si chce auto nechat (záruka) , kolik je ochoten investovat. Od koncernu si klidně koupí turbo benzin s manuálem 4x4, ale jen od Audi. Forester mám už třetí(nyní rok starý 2,0XT), v základu 2,0 atmo s manuálem je volba rozumu, 5 let a 200 tis km záruka, navíc jako ojetina bude mít vysokou cenu, ale je třeba skousnout horší materiály v uvnitř oproti Tiguanu, horší dynamiku (2,0 benzin je atmosféra, podle toho se to chová, je potřeba daleko víc pracovat s řadící pákou a ani tak to není žádný stíhač). Velké plus je, že se jedná o nepřímý vstřik, rozvody řetězem, který oproti německým motorům drží, prostě blbuvzdorný motor. Viděl jsem auto s tímhle motorem s najetými 650tis km. Spotřeba bude podle stylu, já jezdil kolem osmi bez problému.Pokud by jezdil sám nebo ve dvou s malými nároky na zav. prostor, podíval bych se na Mazdu CX3, má to známý a jezdí za 6,5 s 2,0 atmosférou, auto v plný výbavě koupil za půl mega. Ale je to přímovstřikový motor, tudíž riziko zakarbonování, jako u TSI.
Já měl za to, že XT byla vždy turbo. A atmo 2 litr měl vždy řemen, nebo se pletu? Holt, mám mezery ve vzdělání ze Subaru vysoké školy


První Forester jsem kupoval v roce 2000 2,0 atmo, 92kw, rozvody řemen, druhý 2010 2,0 atmo 110 kw, opět řemen, před rokem XT 2,0 turbo 177kw řetěz, řetěz mají i 2,0 atmo s označením FB (platí i pro outback). 2,0 atmo má nepřímý vstřik, XT přímý (jezdím na Vervu 100). Krom toho mám ještě outback 2,0 D z r. 2009. Přiznávám, jsem příznivcem této značky . S náhradními díly jsem nikdy problém neměl, za prvé jich nebylo moc třeba, za druhé sehnat se dnes dá všechno, akorát je to dražší, třeba vnější zrcátko na forester stojí originál 14tis (u Freye).
Jenom poznámka k tazateli, nějak mi hlava nebere, proč někdo, kdo kupuje auto za 800tis, což ten Scout bude stát, řeší, jestli to žere 5,5 nebo 6,2l, nebo 8l. V celkových nákladech na auto je to částka v přepočtu na 1km zanedbatelná, kor při nájezdu 20 tis za rok.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Sobota 10.02.2018 11:01, RE: Těžko radit,
subarák napisał:
Zdeny60 napisał:
subarák napisał:
asi by to chtělo přesnější zadání, kolik km se ročně najede, v kolika lidech, nárok na spotřebu, vel. zavazadlového prostoru, typ řidiče- klidný nebo spíš má rád dynamickou jízdu, jak dlouho si chce auto nechat (záruka) , kolik je ochoten investovat. Od koncernu si klidně koupí turbo benzin s manuálem 4x4, ale jen od Audi. Forester mám už třetí(nyní rok starý 2,0XT), v základu 2,0 atmo s manuálem je volba rozumu, 5 let a 200 tis km záruka, navíc jako ojetina bude mít vysokou cenu, ale je třeba skousnout horší materiály v uvnitř oproti Tiguanu, horší dynamiku (2,0 benzin je atmosféra, podle toho se to chová, je potřeba daleko víc pracovat s řadící pákou a ani tak to není žádný stíhač). Velké plus je, že se jedná o nepřímý vstřik, rozvody řetězem, který oproti německým motorům drží, prostě blbuvzdorný motor. Viděl jsem auto s tímhle motorem s najetými 650tis km. Spotřeba bude podle stylu, já jezdil kolem osmi bez problému.Pokud by jezdil sám nebo ve dvou s malými nároky na zav. prostor, podíval bych se na Mazdu CX3, má to známý a jezdí za 6,5 s 2,0 atmosférou, auto v plný výbavě koupil za půl mega. Ale je to přímovstřikový motor, tudíž riziko zakarbonování, jako u TSI.
Já měl za to, že XT byla vždy turbo. A atmo 2 litr měl vždy řemen, nebo se pletu? Holt, mám mezery ve vzdělání ze Subaru vysoké školy
První Forester jsem kupoval v roce 2000 2,0 atmo, 92kw, rozvody řemen, druhý 2010 2,0 atmo 110 kw, opět řemen, před rokem XT 2,0 turbo 177kw řetěz, řetěz mají i 2,0 atmo s označením FB (platí i pro outback). 2,0 atmo má nepřímý vstřik, XT přímý (jezdím na Vervu 100). Krom toho mám ještě outback 2,0 D z r. 2009. Přiznávám, jsem příznivcem této značky . S náhradními díly jsem nikdy problém neměl, za prvé jich nebylo moc třeba, za druhé sehnat se dnes dá všechno, akorát je to dražší, třeba vnější zrcátko na forester stojí originál 14tis (u Freye). Jenom poznámka k tazateli, nějak mi hlava nebere, proč někdo, kdo kupuje auto za 800tis, což ten Scout bude stát, řeší, jestli to žere 5,5 nebo 6,2l, nebo 8l. V celkových nákladech na auto je to částka v přepočtu na 1km zanedbatelná, kor při nájezdu 20 tis za rok.


Právě, že ty píšeš mám " 2,0XT s atmo motorem"
reagować
subarák
ilość wystąpień108
data registracji22.03.2010
Sobota 10.02.2018 11:24, RE: Těžko radit,
Zdeny60 napisał:
subarák napisał:
Zdeny60 napisał:
subarák napisał:
asi by to chtělo přesnější zadání, kolik km se ročně najede, v kolika lidech, nárok na spotřebu, vel. zavazadlového prostoru, typ řidiče- klidný nebo spíš má rád dynamickou jízdu, jak dlouho si chce auto nechat (záruka) , kolik je ochoten investovat. Od koncernu si klidně koupí turbo benzin s manuálem 4x4, ale jen od Audi. Forester mám už třetí(nyní rok starý 2,0XT), v základu 2,0 atmo s manuálem je volba rozumu, 5 let a 200 tis km záruka, navíc jako ojetina bude mít vysokou cenu, ale je třeba skousnout horší materiály v uvnitř oproti Tiguanu, horší dynamiku (2,0 benzin je atmosféra, podle toho se to chová, je potřeba daleko víc pracovat s řadící pákou a ani tak to není žádný stíhač). Velké plus je, že se jedná o nepřímý vstřik, rozvody řetězem, který oproti německým motorům drží, prostě blbuvzdorný motor. Viděl jsem auto s tímhle motorem s najetými 650tis km. Spotřeba bude podle stylu, já jezdil kolem osmi bez problému.Pokud by jezdil sám nebo ve dvou s malými nároky na zav. prostor, podíval bych se na Mazdu CX3, má to známý a jezdí za 6,5 s 2,0 atmosférou, auto v plný výbavě koupil za půl mega. Ale je to přímovstřikový motor, tudíž riziko zakarbonování, jako u TSI.
Já měl za to, že XT byla vždy turbo. A atmo 2 litr měl vždy řemen, nebo se pletu? Holt, mám mezery ve vzdělání ze Subaru vysoké školy
První Forester jsem kupoval v roce 2000 2,0 atmo, 92kw, rozvody řemen, druhý 2010 2,0 atmo 110 kw, opět řemen, před rokem XT 2,0 turbo 177kw řetěz, řetěz mají i 2,0 atmo s označením FB (platí i pro outback). 2,0 atmo má nepřímý vstřik, XT přímý (jezdím na Vervu 100). Krom toho mám ještě outback 2,0 D z r. 2009. Přiznávám, jsem příznivcem této značky . S náhradními díly jsem nikdy problém neměl, za prvé jich nebylo moc třeba, za druhé sehnat se dnes dá všechno, akorát je to dražší, třeba vnější zrcátko na forester stojí originál 14tis (u Freye). Jenom poznámka k tazateli, nějak mi hlava nebere, proč někdo, kdo kupuje auto za 800tis, což ten Scout bude stát, řeší, jestli to žere 5,5 nebo 6,2l, nebo 8l. V celkových nákladech na auto je to částka v přepočtu na 1km zanedbatelná, kor při nájezdu 20 tis za rok.
Právě, že ty píšeš mám " 2,0XT s atmo motorem"

Asi jsem se to nenapsal jednoznačně, napsal jsem" mám XT, volba rozumu je 2,0 atmo" , protože ho dneska koupíš za 599tis , bude to minimálně ztrácet cenu, a nemá se co na tom rozbít, je to jednoduchý auto, který se v podstatě téměř 20let jenom piplá, ale v podstatě je základ stejný. Druhá věc je, že to není žádný hi-tech, což ne každý ocení.
reagować
AleRx8
ilość wystąpień6
data registracji04.12.2011
Sobota 10.02.2018 16:09, RE: octavia 4x4 vs scout
HoNZA napisał:
Mezi standartní oktávkou 4x4 s paketem pro špatné cesty a scoutem je dost podstatný rozdíl v podvozku - ladění tlumiču a per, jinak naladěná stabilizace a vyšší světlost podvozku /ale to jde navrub víc gumám/ a kdybych volil komfort bral bych scouta se 110 kW TDi a manuálem, bez prosklené střechy. To je ideální kombinace agility a komfortu. Ta skleněná střecha z toho jinak udělá kývající se kachnu. je to slušná volba. a za pár let i stejně dobře prodejná....


Díky moc, parádní info :) Jinak Ateca už taky padá kvůli náhlé obměně motorů k horšímu, takže to bude v konečném důsledku boj mezi Karoqem a Octavií Scout, kde půjde dost dobře možná o to, na jaké auto dostane lepší nabídku/cenu (což ale bude s vysokou pravděpodobností Scout).

Ostatním bych rád připomněl, že jejich požadavky na auto se nemusí zcela ztotožňovat s požadavky ostatních lidí. Otec není petrolhead, je spokojený s koncernem, jejich vozy mu vyhovují nejvíc. Ještě než se diskuze zvrhla do témat "proč řešit servis a spotřebu," byl námětem přínos a rozdíly mezi pohony u koncernu, a jsem fakt vděčný lidem, co přispěli svými zkušenostmi.

Co se týče ostatních, tak nechci, abyste mě brali zle, ale pokud se na základě svých i ostatních rad rozhodl jít znovu do koncernu, já proti němu nepůjdu. Dostane slušnou slevu a nadstandardní péči, což pro něj znamená hodně. Jeho kolega má Toyotu Avensis Combi a jen kvůli blbé výměně pneumatik musel do autorizovaného servisu, a to kvůli nějakému jejich internímu řešení ventilků. A že bude auto pět let úplně bezchybné, to je sci-fi jak u koncernu, tak u japonců. Nehledě na to, že třeba nedávno mu někdo naboural zaparkované auto - hodil do servisu VW, díly už tam byly a všechno bylo rychle vyřešené. Kolega s díly na Toyotu musí čekat na opravy v rámci týdnů.

Vozy od Subaru mají 100% lepší řešení 4x4, ano, ale pokud se člověk rozhoduje, jestli vůbec jakoukoliv formu 4x4 potřebuje, není řešením si vzít Forestera, zvláště pokud člověk prakticky nevyjíždí do terénu. Na normální silnici rozhodně nebude tak pohodlné jako O III Scout nebo Karoq, ani motor se tam pro něj nenajde vhodnější. XV má na něj malý kufr a Levorq je nízko, navíc nechce automat. Chápu, že auta od Subaru/Toyoty/Mazdy jsou pro vás lepší volby, a dost dobře možná i objektivně lepší auta, ale on bere auto jako věc, nikoliv jako vášeň. Já bych na jeho místě volil úplně jinak, vy taky, ale zůstaňme prosím u toho, že on chce jít do koncernu.

EDIT: Tak Ateca se údajně v květnu objeví s 1.5 Tsi, takže stále není zavržena.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.