Viktor napisał:
Mam super zkusenost s timto motorem. Koupil jsem si novy vuz Skoda Octavia Combi 1.8 TSi v r.2011, prvnich 20.000km bez problemu , ale pak to zacalo. Prvni servis - vymena oleje a motor zacal ztracet olej. V servisu se priznali ze byl problem s vypustnim sroubem takze olej utikal ven. Zavadu odstranili, nicmene od te doby zacal motor bastit olej.Servis 60.000 - stejny problem jako prvni servis, spatne dotazeny sroub, olej za 600kc/litr vytekl behem snad 100km. Servis vymenil sroub a omluvil se.Servis 90.000 - vymena svicek - zacatek konce motoru. Od te doby se stavalo ze behem jizdy najednou motor zacal vynechavat, vzdy to trvalo jen par sekund a pak motor bezel dal.Prohlidka pred koncem zaruky - na motoru zadny problem nezjisten.Servis 120.000Km - na servis jsem se musel nechal odtahnout, motor v rezimu EPC bezel jenom na 3 valce. V servisu jsem nechal 20.000Kc za opravu, dalsi vymena svicek s tim ze budu musel na vymenu svicek kazdych 30k.120.400km - problem je zpet - motor v EPC a jede zrejme na 3 valce. Auto jsem odstavil a premyslim co mam delat? Moje duvera v servis Skoda je aktualne na bodu mrazu, investovat dalsi penize bez toho aniz bych mel nejakou jistotu ze bude problem odstranen nechci.
Victor, niečo podobné mám aktuálne aj ja na Octavii II FL 1.8 TSI, model. rok 2010. Mám najazdených 117 tis. km a pred mesiacom mi ešte studený motor začal vynechávať. Po zastavení a opätovnom rozjazde na križovatke zrazu hrozné vibrácie, nepravidelný chod. Na palubnej doske sa mi rozsvietila kontrolka EPC, následne aj kontrolka "systém riadenia kontroly výfukových plynov", zaznel signál a LCD display vypísal: Porucha motoru. Do servisu! Myslím, že riadiaca elektronika prepla motor do núdzového režimu - znížený výkon a otáčky a za silných vibrácií som prišiel do autorizovaného servisu. Po diagnostike - prečítaní pamäte RJ bolo zistené vynechanie zapaľovanie na valci č. 2 a o chvíľu vynechávanie valca č. 2. Riešenie: podozrenie na zapaľovacie cievky, alebo sviečky. Vymontovali sviečky, ktoré vyčistili - celé zakarbónované a cik-cak ich namontovali každú do iného valca ako pôvodne. Boli aj značne od oleja. (najazdené na nich je cca 10 000 km) Vozidlo som prevzal s tým, že mám pozorovať prípadné zopakovanie závady.
Na druhý deň ráno - ako cez kopírák. Na rovnakom mieste cestou do práce to isté. Znova servis, diagnostika, tentokrát vynachávanie zapaľovania valca č. 3. Preto doporučená výmena sviečok. Vozidlo som prevzal. Jaudil som cca 4 týždne, medzitým niekoľko krát občasné šklbnutie motora - evidentne vynechaný zápal, ale motor sa rozbehol.
Tento týždeň v pondelok však zopakovanie poruchy, 2 svietiace kontrolky, beh na 3 valce, núdzový režim. Po prijatí do servisu diagnostika, podľa výpisu stop valca č. 3. Po vyresetovaní poruchy z pamäte motor beží normálne. Nevedia čo s tým. Diagnostik v servise navrhuje v prípade opakovania poruchy pozrieť sa na rozvody. Že vraj od výrobcu existuje nejaká staršia technická produktová informácia (TPI), že problém môže byť v pohone vačkového hriadeľa a nesprávnom časovaní otvárania ventilov v dôsledku opotrebenia rozvodu, čo môže spôsobovať poruchy zapaľovania a vynechávanie valca a následný núdzový režim motora. Navrhovaná oprava - výmena komplet v Škoda servise stojí cca 800 €.
Auto som prevzal včera, dnes ráno znova motor začal "šklbať", blikla kontrolka riadenia výfukových plynov, no nakoniec to teraz motor ustál a rozbehol sa. Neviem čo stým robiť, obávam sa, že porucha sa už dnes po ceste z práce objaví znovu. Nemám dôveru k tomu autu, bojím sa s ním vyjsť z mesta a blízkosti servisu, aby som vôbec došiel do najbližšieho servisu.
Podotýkam, že motor mi žerie olej približne okolo tej "normovanej" hranice od výrobcu - 1l/ 1000km. Prakticky jednu fľašu na mesiac dolievam.
Čo Ti pri tej poruche pri 120 tis. km robili v servise a za čo účtovali 20. 000 CZK ? Aký bol ďalší postup a aktuálny stav?