Abík napisał:
Auto koupíte, nebo dostanete nové. Jezdíte s ním a na jeho jízdní vlastnosti po známých trasách si pomalu zvyknete tak, že vám ani nepřipadá jak se postupně mění. Pochopitelně, že k horšímu. Jak říkají odborníci, nastává inherence jízdních vlastností. Když tu náhle vám začne cosi vzadu poklepávat, zejména na horších vozovkách. Auto má najeto necelých 80 tis. km. Servis zjistí, že je vadný levý zadní tlumič. A tak vám doporučí, s ohledem na stav ujetých km vyměnit všechny 4. Oni totiž ty ostatní tlumiče vykazují vykazují z bídou 50 až 60% účinnost jako studené. Což potom, když jsou zahřáté dlouhou jízdou. Spolu s tím vyměníte i pneumatiky. Najednou zjistíte, opět jízdou po stále stejných trasách, že řídíte úplně, ale úplně jiné auto. Auto lépe zatáčí, drží stopu, volant do zatáček méně utahujete, zejména do těch hrbolatějších. Doslova musíte zpomalit jízdní tempo a na jiné jízdní vlastnosti si zvykat. A tak se koloběh opakuje. Ze zkušenosti považuji 120 tis. uj. km na tlumičích za krajní mez pro bezpečnou jízdu. Už jsem nejezdil přes 1,3 mega km.
Tak to mě pojeb
Po 80tkm tlumiče na 50% účinnosti??? Já jsem byl loni na STK se svým starým Subaru legacy z roku 2006 a mnechal jsem si zkontrolovat spodek - tlumiče, pevnost závěsů a brzdy na nové moderní stolici (třepačka). A ´ted tě asi budu šokovat: po 11 letech a 230tm mánejhorší tlumič (PP) účinnost přes 70%!! Ostatní jsou mezi 80-85%!!!!!!!!!!! PO 11 letech. Auto jezdí z 85% okresky na Šumpersku. Asi to ti blbí japonci neumějí udělat, aby jim po 3 letech tlumiče vytekly a zákazník musel koupit za nemalý peníz knečně nové
Jinak se mohu vyjádřit k OIII 1,6 dýzl z roku 2016 (kupováno do firmy letos v únoru a současný nájezd cca 40tkm). Děs a běs. Více slov netřeba. Uskákané, hlučné, jízdní pohoda na nule, protože nad nějakých 100km/h vzadu slyšíš jen hučení od zadních kol a vítr. O motoru se nevyjadřuji, ten docela ujde. Ale auto jako celek by mi domů nesmělo. A obzvláště za ty nekřesťnský prachy!!! Holt , český stádo sliní blahem, když si tohle dovezou domů. Usedu do svýho starýho pekáče a připadám si jako Alenka v řiši divů. Tak tohle je ta Simply never
Obě staré oktávky 1, co jsem měl, s 1,9TDI, jak jinka,. byly co do komfortu jízdy daleko lepší, než tato O III. Stačí jen v práci vzít O II s 1,9 a je to hned znát. Čím novější, tím horší.