Kamil napisał:
V každém autobazaru vám řeknou, že je to po starším pánovi, taky že jezdil pouze po dálnici, v zimě nejezdil, atp.. Taky js oblibou uvádějí, že auto vlastnil doktor nebo ředitel firmy. Zkušenost, před půl rokem jsem kupoval rovněž starší vůz. Uvažol jsem i o Superbu, ale nakonec jsem vzal Mondeo. Důvod, nižší náklady na servis a na náhradní díly, ale Superb je jistě rovněž dobrá volba.
Jestli je Superb dobrá volba, tak bud jste tady všichni škodovkáři a nebo nevíte o čem jsou auta.Rozhodně těch závad je tam daleko více, než je uvvedeno v recenzi a nejde jen o váhu vzduchu. Co je pozitivní je fakt, že Superb již má z hlediska životnosti vylepšenou přední nápravu, takže vydrží klidně i 200000 km. to už ale může mít nesjstarší klidně najeto, takže si připravte cca 60000,- Kč na novou. jinak obecnym problémeme 2,5 TDI V6 je napínák řemene pohonu příslušenství, u kterého často praskají jeho šrouby )jednoduše se strhnou), motor pak rachtí jak řehtačka, svítí kontrolka dobíjení a hlavně zanapínák, jehož slořitější verze se skládá ze třech částí stojí cca 13000 Kč, plus řemen a plus složitá montáž(s častečným odstrojením přídě a poloviční demontáží nárazníku).jinej problém je uložení zadní nápravy, což není tak drahé. dále odchází poměrně tychle ložiska předních kol ( typické hučení, při jejich výměně je nutná demontáž snímače ABS-což je někdy docela zrada). Jinak 2,5 TDI má nechvalně známé čerpadlo Bosch VP44 o jehož problémech již mnohokrát psal pan Vaculík, takže bych to jen opakoval, avšak jejich řešení je značně drahé.U 1,9 TDI nejde jen o opotřebená turbodmychadla jako taková, ale i o jejich regulaci (Typ VNT), která občas zatuhne a nové jde do desítek 1000 Kč. A na 1,8 T zase odchzí zapalovací cívky (jedna nakaždý válec a stojí cca 3500,-Kč) Jinak je ale motor 1,8 Turbo prostě znamenitej.(bral bych ho radši než TDI).Jinak po dynamické stránce Superb těžko stačí na většinu vozů této třídy a to i na starší (např staré Mondeo nebo 406), o novém nebo 407 nemluvě, to je nesrovnatelný, rovněž Mazda 6, Honda Accord je někde jinde a to předchozí dvě generace.Prostě jeho motor uložený podélně před přední nápravou napresovaný na přední stěně má nevýhody nejen z hlediska servisu, ale i rozložení hmotnosti. Quattro na rozdíl od B5 nemá, takže musí vystačit se zadní nápravou z Passata B3 z roku 1988
)) ) V interiéru chybí dvouzonavá klimatizace, kterou má BMW a Mercedes od poloviny 80 tých let, samozřejmě automatickou, tak mi prosím ukažte v čem je Superb technicky tak pokrokovej
).jinak moje antipatie vůči němu je pouze faktická, jinak to špatné auto určitě není (pořád se jedná o vůz vyšší třídy).