cytat:
reakce na: vavrisimo, 18.11.2020 14:20 (Tak nějak to bude, jaká přesně ...)
Ba právě naopak. Pro ostřejší jízdu mouhou být přeplňované motory mnohem nebezpečnější a o to víc, o kolik výkonnější mají plnění. Tohle píšu z vlastní zkušenosti, kdy mám už docela solidní základ v podobě obsahu 2,8 ltr a přeplňování už je jen takový bonbónek a přece je ten systém zrádný v tom, že během přechodu do přeplňování dostane člověk výrazný, nesnadno kontrolovaný, kopanec do zad, který v zatáčce u nekušeného "pilota" může vyústit v havárii. Párkrát se mi stalo, že jsem se z vedlejší "vešel" do malé mezery a v okamžiku, kdy kompresor natlačil plnou dávku, tak se protočila kola i skrz asistenty a krom toho, že se to neobešlo bez keců, bylo třeba provést drobnou korekci volantem. U motorů s menším základním obsahem a ještě vyšším výkonem bude tento náběh výkonu ještě markantnější (třeba ten 280 hp Superb s 2 litrem), a tedy zrádnější. Takže za mě pořád platí, že objem ničím nenahradíš, jedině tak aspoň kompresorem a turbokompresorem, aby to bylo pokryto i dole i nahoře.
Velká výhoda té 2,8 je, že se s ní dá prakticky pořád jezdit v režimu bez přeplňování.