0
powrót
 

diskuze k tématu: Koupit Škodu Scalu, nebo raději Kii Ceed?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla, korejská vozidla
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Środa 18.11.2020 12:04, RE: RE: RE: RE: RE: Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem.
To ano, i když do města ideálně hybrid, na „normální“ ježdění většiny národa nevidím důvod proč lpět na starých přidušených atmosférách – zrovna o víkendu jsem měl to „štěstí“ odřídit asi 50km v plně naloženém Dusteru 1.6 od tchánů a řadím to k asi nejhorším řidičským zkušenostem za poslední dobu. To auto nejede, projev je strašný a žere to neadekvátně, nenapadá mě jediný důvod, proč si myslet, že to malé litrové turbo bude v čemkoliv horší. Aspekt spolehlivosti „co tam není, se nemůže posrat“ chápu a mám rád, ale s určitou mírou. Komůrkové diesely od Mercedesu sice asi přežijí nukleární válku, ale denně jezdit bych s tím nechtěl.
reagować
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Środa 18.11.2020 13:27, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem.
cytat:
reakce na: vavrisimo, 18.11.2020 12:04 (To ano, i když do města ideáln ...)


Dneska už se lidi odnaučili jezdit z atmosferickými motory. Duster neznám ale tipnul bych že je ta 1,6 přidušená emisními nařízeními, kdysi jsem jel s Meganem, který měl 1,6 benzín v EURO 4 verzi a ta jela krásně.
Nově zkonstruované atmosféry jedou aspoň dle recenzí novinářů dobře, samozřejmě chce to větší spolupráci s řadící pákou.
Přes léto jezdíme s rodinou na srazy veteránů se starýma škodovkama a takový Rapid 136L jede i v dnešním provozu slušně jen to chce víc řadit a nebát se vytáčet motor.
reagować
uwa1
ilość wystąpień189
data registracji18.10.2016
Środa 18.11.2020 13:59, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem.
cytat:
reakce na: ctverak, 18.11.2020 13:27 (Dneska už se lidi odnaučili je ...)

To už sa dnes nenosí, ľuďom sa nechce pracovať s radiacou pákou, motor musí ťahať od 1200 otáčok, automat k tomu, aby sa mohli venovať mobilu.
reagować
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Środa 18.11.2020 14:20, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem.
cytat:
reakce na: ctverak, 18.11.2020 13:27 (Dneska už se lidi odnaučili je ...)

Tak nějak to bude, jaká přesně verze to byla netuším, ale papírově to průšvih nebyl, oproti tomu, jak se s tím reálně jelo. Já proti atmosférám nemám vůbec nic, naopak. Když třeba srovnám (extrém, vím) Superb II s 3.6 a III s 2.0 TSi, tak díky projevu motoru beru všemi deseti V6, i když vlastně není žádný logický důvod ho upřednostnit. Dívám se na to optikou standardního majitele běžných aut, který se chce primárně dopravit z bodu A do bodu B, za co nejnižší spotřeby a s určitým komfortem a v tom jsou prostě tyhle malé foukané motory fajn. Nějaké zábava za volantem a točení do červeného je mu putna, naopak je to pro něj zbytečná námaha.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 19.11.2020 14:51, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem.
cytat:
reakce na: vavrisimo, 18.11.2020 14:20 (Tak nějak to bude, jaká přesně ...)


Ba právě naopak. Pro ostřejší jízdu mouhou být přeplňované motory mnohem nebezpečnější a o to víc, o kolik výkonnější mají plnění. Tohle píšu z vlastní zkušenosti, kdy mám už docela solidní základ v podobě obsahu 2,8 ltr a přeplňování už je jen takový bonbónek a přece je ten systém zrádný v tom, že během přechodu do přeplňování dostane člověk výrazný, nesnadno kontrolovaný, kopanec do zad, který v zatáčce u nekušeného "pilota" může vyústit v havárii. Párkrát se mi stalo, že jsem se z vedlejší "vešel" do malé mezery a v okamžiku, kdy kompresor natlačil plnou dávku, tak se protočila kola i skrz asistenty a krom toho, že se to neobešlo bez keců, bylo třeba provést drobnou korekci volantem. U motorů s menším základním obsahem a ještě vyšším výkonem bude tento náběh výkonu ještě markantnější (třeba ten 280 hp Superb s 2 litrem), a tedy zrádnější. Takže za mě pořád platí, že objem ničím nenahradíš, jedině tak aspoň kompresorem a turbokompresorem, aby to bylo pokryto i dole i nahoře.
Velká výhoda té 2,8 je, že se s ní dá prakticky pořád jezdit v režimu bez přeplňování.
reagować
anril
ilość wystąpień19
data registracji27.10.2008
Piątek 20.11.2020 08:46, RE: Raději něco kvalitnějšího :-)
cytat:
reakce na: BobanHTP, 13.11.2020 12:27 (Zdravím, asi už jsem otravný, ...)


já osobně by jsem také volil Scalu, máme ji v práci jako firmení auto a motor je na 3 válec opravdu kultivovaný, navíc dlouhodobá spotřeba je okolo 5,5 litru. Když jsme byly s kolegou posledně na služební cestě ve dvou a cca 60kg nákladu v kufru spotřeba na trace cca 420km byla 4,8 l / 100km po okrskách.
reagować
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Piątek 20.11.2020 14:30, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem.
cytat:
reakce na: David V, 19.11.2020 14:51 (Ba právě naopak. Pro ostřejší ...)


Asi se nebavíme o manželčině Peugeotu se 110 foukanými koníky :) ty problémy s dávkováním výkonu beru u ostrých aut na zábavu, se kterými budu cíleně jezdit na hraně, ale u typu auta jako je vrcholný Superb, se kterým to zábava vůbec není a má bambilion elektro hlídačů? Může se stát, jak píšeš, ale kolik majitelů bude řešit tohle ve výjimečných případech vs. nižší spotřeba a snadná dostupnost výkonu u turba každý den. Jak jsem psal, kdybych měl tu volbu, tak beru vždycky Supa s V6, protože projev skoro 4 litru v Superbu je úplně někde jinde v porovnání s TSi. Ale obecně, pro běžná rodinná auta které se u nás kupují, jsou, i když s negativy, přeplňované maloobjemové motory dobrá cesta.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Piątek 20.11.2020 15:56, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem.
cytat:
reakce na: vavrisimo, 20.11.2020 14:30 (Asi se nebavíme o manželčině P ...)


Já si taky myslím, že ten 2,0 tsi v superbu bude kultivovanější, než oldschool GM motor, o kterém David mluví. Moje zkušenost s 1,2 tCe, 1,5 Ecoboost, 1,4 tsi, 1,5 tsi a možná ještě něco je takové, že turbo se sbírá téměř od volnoběhu. Jasně, když na 3000 otáčkách šlápnu plný plyn, je cítit prodleva, než se turbo nafoukne a natlačí sání, ale není to tak, že se velké turbo začne točit někdy ve 2-3 tisících otáčkách a pak kopne do zad jako první generace tdi...
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.