0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Roomster 1.4 TDI - test spotřeby

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 00:49, no nevim
Asi se tady na mě všichni sesypou, ale jezdím bez toho aniž bych koukal na spotřebu. Nejezdím ovšem jak prase a mám dlouhodobý průměr 6,01l/100km. Jedná se o vectra B 1999 2,0 di 60kw. Od 1,4 bych čekal lepší hodnoty.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 06:57, Apetit
No tak ta spotřeba je přátelé maras....kdyby to aspoň jelo, tak by se dalo říct, "že jen at' papá, když mu chutná", ale brát tolik nafty a chrochtat na tři doby s dynamikou na hraně, to je mazec....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 08:18, RE: Apetit
Tomík napisał:
No tak ta spotřeba je přátelé maras....kdyby to aspoň jelo, tak by se dalo říct, "že jen at' papá, když mu chutná", ale brát tolik nafty a chrochtat na tři doby s dynamikou na hraně, to je mazec....
No tu je vysvetlenie prečo majitelia TDi sa tu chvastajú spotrebami okolo 5.0L. Oni však pozerajú na palubný počítač, ktorý ich klame! Vždy som vravel že so spotrebou tých TDičiek to nebude až také slávne ako sa prezentuje. Palubák ma odchýlku vždy aspoň + 1 liter, v prípade Škody vidíme že aj o viac.
Musím povedať že ma tento výsledok aj tak prekvapil, pretože také vysoké hodnoty od trojvalcovej nafty....Keď ešte zobereme do úvahy príplatok, ktorý si Škoda za toto podarené TDi účtuje + vysoký vnútorný hluk, tak sa jednoznačne viac oplatí benzínová pohonná jednotka.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 08:18, Tříválec
Maximálka 165 km/h a tachometr ocejchovaný do 240... U VW by spíš měli vyrobit malý čtyřválec, něco jako - 1.5 CRdi s výkonem kolem 80 kw... a ne postupovat tak, že ze čtyřválce odeberou jeden válec a udělají "nový motor".
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 08:24, RE: Apetit
Kolega zo Slovenska napisał:
No tu je vysvetlenie prečo majitelia TDi sa tu chvastajú spotrebami okolo 5.0L. Oni však pozerajú na palubný počítač, ktorý ich klame! Vždy som vravel že so spotrebou tých TDičiek to nebude až také slávne ako sa prezentuje. Palubák ma odchýlku vždy aspoň + 1 liter, v prípade Škody vidíme že aj o viac.
Musím povedať že ma tento výsledok aj tak prekvapil, pretože také vysoké hodnoty od trojvalcovej nafty....Keď ešte zobereme do úvahy príplatok, ktorý si Škoda za toto podarené TDi účtuje + vysoký ...
Taky mě zajímalo, jestli PP kecá. Na cestě Praha - Zvolen - Budapešť - Zagreb - Praha jsem spotřebu otestoval. Jel jsem s Octavií r.v. 2001, TDi 81 kw. Celkem 2160 km (i různé výlety okolo) a dojel jsem to na necelé 2 nádrže. Podle PP spotřeba 4.7 l, podle mně spočítaná: 5.0. Nejsem žádným fanatickým zastáncem TDi - ale pokud se s nima jezdí rozumně, tak je spotřeba opravdu kolem 5 l.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 08:26, RE: Apetit
Tomík napisał:
No tak ta spotřeba je přátelé maras....kdyby to aspoň jelo, tak by se dalo říct, "že jen at' papá, když mu chutná", ale brát tolik nafty a chrochtat na tři doby s dynamikou na hraně, to je mazec....
No mě teda připadá hodně nepřesné měřit spotřebu dotankováním po 48 km. Kdyby to bylo po 480 km, bylo by to přesnější. Pochybuju o tom, že při tak malém odběru paliva vypne ta samá pistole vždy stejně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 08:26, Bude záležet na stylu jízdy
U maloobjemových motorů více než u silnějších pohonných jednotek záleží na jízdě. I s 1,2 HTP se dá jezdit úsporně, ale nesmí se tomu "šlapat na krk". V opačném případě by bylo lépe jet s 1,6 16V...To samé platí i u dieselu. Měl jsem A3 s 2.0 TDI a jen jsem ho po Praze lechtal - bralo mi 5 litrů (podle PP)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 08:35, RE: Apetit
Kolega zo Slovenska napisał:
No tu je vysvetlenie prečo majitelia TDi sa tu chvastajú spotrebami okolo 5.0L. Oni však pozerajú na palubný počítač, ktorý ich klame! Vždy som vravel že so spotrebou tých TDičiek to nebude až také slávne ako sa prezentuje. Palubák ma odchýlku vždy aspoň + 1 liter, v prípade Škody vidíme že aj o viac.
Musím povedať že ma tento výsledok aj tak prekvapil, pretože také vysoké hodnoty od trojvalcovej nafty....Keď ešte zobereme do úvahy príplatok, ktorý si Škoda za toto podarené TDi účtuje + vysoký ...
Je vidět, že ať se jezdí jak se jezdí, počítač je snad nastaven tak, že ukazuje hodnoty udávané výrobcem.... Je to náhoda, nebo ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 09:52, RE: Apetit
petr napisał:
No mě teda připadá hodně nepřesné měřit spotřebu dotankováním po 48 km. Kdyby to bylo po 480 km, bylo by to přesnější. Pochybuju o tom, že při tak malém odběru paliva vypne ta samá pistole vždy stejně.
Vždy tankuji nádrž úplně po hrdlo, což je relativně přesné (dokud nevidím hladinu). U některých vozů je naměřená spotřeba totožná s hodnotou palubního počítače. Bohužel u některých vozů dochází k propastnému rozdílu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 09:55, RE: Apetit
Fidel napisał:
Taky mě zajímalo, jestli PP kecá. Na cestě Praha - Zvolen - Budapešť - Zagreb - Praha jsem spotřebu otestoval. Jel jsem s Octavií r.v. 2001, TDi 81 kw. Celkem 2160 km (i různé výlety okolo) a dojel jsem to na necelé 2 nádrže. Podle PP spotřeba 4.7 l, podle mně spočítaná: 5.0. Nejsem žádným fanatickým zastáncem TDi - ale pokud se s nima jezdí rozumně, tak je spotřeba opravdu kolem 5 l.
Mám vyzkoušeno, že při delších trasách se obě hodnoty přibližují. A to u všech vozů. Čím delší trasa, tím shodnější výsledek PP a dotankování. Některé vozy mají PP celkem přesný i při krátkých vzdálenostech (např. BMW, Honda, Hyundai ...)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 09:59, RE: Bude záležet na stylu jízdy
Yeti napisał:
U maloobjemových motorů více než u silnějších pohonných jednotek záleží na jízdě. I s 1,2 HTP se dá jezdit úsporně, ale nesmí se tomu "šlapat na krk". V opačném případě by bylo lépe jet s 1,6 16V...To samé platí i u dieselu. Měl jsem A3 s 2.0 TDI a jen jsem ho po Praze lechtal - bralo mi 5 litrů (podle PP)
Máte pravdu. Říkám to pořád, i s velkoobjemovým motorem lze jezdit relativně úsporně. Na slabé motory řidič většinou musí více šlapat a spotřeba stoupá a ve výsledku jede za víc, než řidič silného vozu, který jen lehtá plynový pedál.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 10:25, Bezva finta
Ne každý výrobce nastavuje PP optimisticky. Elantra CRDi jezdí podle PP se spotřebou o 0,4 l vyšší než ve skutečnosti. Ověřuji si to pravidelně u pumpy, ale podobné zkušenosti mají i další majitelé tohoto vozu. Ostatně, podívejte se na výsledek accentu CRDi (odkaz je v článku) a je vám jasné, kdo je vítězem po všech stránkách.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 15:26, Spotřeba
Naměřené spotřeby z testu jsou minimálně podezřelé. Spíš bych věřil hodnotám podle počítače. Mám Fabii, a tam se se spotřebou podle pp a tankovánítéměř shodnu (max. rozdíl 0,3l/100km.)
Nechce se mi věřit, že pp u Roomstera je takto nepřesný. Možná se stala chyba v dotankování. Po prvním doplnění palivo nateklo do odvzdušňovacího systému nádrže a po druhém už ne.
Stejný motor má kamarád ve Fabii a i při rychlé jízdě na dálnici (kolem 160km/h) ujel na nádrž (45l) 900km = 5l/100km.
A kdo s motory TDI jezdí, ví, že jsou skutečně úsporné.
Např. i soutěž economy run.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 16:29, RE: Spotřeba
Peet napisał:
Naměřené spotřeby z testu jsou minimálně podezřelé. Spíš bych věřil hodnotám podle počítače. Mám Fabii, a tam se se spotřebou podle pp a tankovánítéměř shodnu (max. rozdíl 0,3l/100km.)
Nechce se mi věřit, že pp u Roomstera je takto nepřesný. Možná se stala chyba v dotankování. Po prvním doplnění palivo nateklo do odvzdušňovacího systému nádrže a po druhém už ne.
Stejný motor má kamarád ve Fabii a i při rychlé jízdě na dálnici (kolem 160km/h) ujel na nádrž (45l) 900km = 5l/100km.
A kdo s motory ...
Mam take Fabii Combi s 1.4 TDI/59 kW a mel jsem spotrebu mezi 3,3 a 6l/100km. Na dalnici tempomat 140 km/h - spotreba cca 5,5-6l/100km. Pri 160 km/h to zere jak protrzene a pod 6,5l/100km bych se urcite nedostal.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 16:38, hloupy test
Tento test je opravdu podezrely. Je nesmysl merit spotrebu po necelych 50 km, v nadrzi muze byt vzduchova bublina, atd. Aby 1.4 TD v roomsteru mel mnohem vyssi spotrebu nez 1.9 TD v octavii je usmevne (a nesmyslne).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 17:16, RE: hloupy test
v napisał:
Tento test je opravdu podezrely. Je nesmysl merit spotrebu po necelych 50 km, v nadrzi muze byt vzduchova bublina, atd. Aby 1.4 TD v roomsteru mel mnohem vyssi spotrebu nez 1.9 TD v octavii je usmevne (a nesmyslne).
Tak ona oct. hlavně bude mít daleko lepší součinitel odporu vzduchu než krabice na kolech zvaná hroomster...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 17:54, RE: hloupy test
v napisał:
Tento test je opravdu podezrely. Je nesmysl merit spotrebu po necelych 50 km, v nadrzi muze byt vzduchova bublina, atd. Aby 1.4 TD v roomsteru mel mnohem vyssi spotrebu nez 1.9 TD v octavii je usmevne (a nesmyslne).
mne se ty namerene hodnoty taky nezdaji byt v poradku. nekde bude chyba. vzdyt tento motor jezdi v jinych autech klidne za 4l pri dcela rozumne jizde
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 18:42, Kde se asi stala chyba?
gravedigger napisał:
mne se ty namerene hodnoty taky nezdaji byt v poradku. nekde bude chyba. vzdyt tento motor jezdi v jinych autech klidne za 4l pri dcela rozumne jizde
Skutečně s motorem 1.4TDI se dají jezdit průměrné rychlosti 110km/h se spotřebou do pěti litrů. Kdybyste testovali motor HTP, byl bych hodnotám kolem 9l/100km uvěřil, ale tohle je DIVNÉ!!!
A součinitel odporu Cx 0,33 Roomstera versus 0,30 Octavia, nebo Fabia nemůže nikdy znamenat ve spotřebě takový rozdíl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 18:58, dobře prodává?
mno nevím. tady v lbc jsem za celou prodejní dobu viděl jediného růmstra a ten byl v červené metle. a ve škodováckém salonu jsem ho zatím vystaveného neviděl, ale mám pocit, že tam schovávají jeden modrý exemplář.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 31.10.2006 19:00, RE: Kde se asi stala chyba?
Peet napisał:
Skutečně s motorem 1.4TDI se dají jezdit průměrné rychlosti 110km/h se spotřebou do pěti litrů. Kdybyste testovali motor HTP, byl bych hodnotám kolem 9l/100km uvěřil, ale tohle je DIVNÉ!!!
A součinitel odporu Cx 0,33 Roomstera versus 0,30 Octavia, nebo Fabia nemůže nikdy znamenat ve spotřebě takový rozdíl.
Aerodynamicka sila=Cx.S.v^2. S je celni plocha. Je-li celni plocha S o 20-30% vetsi a Cx o 10% vetsi, tak uz to udela dost velkej rozdil. Od Roomsteru se proste neda cekat, ze bude trhat rekordy ve spotrebe.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.